Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Custom fitting!Hvor?Pris?

SirShankalot

over 13 år siden

SirShankalot

Heisann!
Regner med det er en del personer inne på forumet her som gått gjennom en customfitting, og kanskje har noen anbefalinger på sted/klubb og evt hva slags priser de opererer med?


Storfornøyd

over 13 år siden

Storfornøyd

Mats på Miklagard er meget dyktig!

Hen Bogan

over 13 år siden

Hen Bogan

Tiltres. Mats på Mikla er meget bra.

herrtommy

over 13 år siden

herrtommy

Mine to første fittings fikk jeg hos Custom Golf på Fornebu (mener han har flyttet nå), var meget-meget fornøyd med resultatet.
Min neste "fitting" gjorde jeg på egen hånd uten videre hell, leverte da køllene til Tom på Losby og fikk rettet opp i problemene jeg hadde satt meg i, fornøyd igjen. Så trosset jeg Tom's anbefalinger, og nå er jeg ikke helt fornøyd igjen, så køllene skal tilbake til Tom igjen etter endt sesong.

SirShankalot

over 13 år siden

SirShankalot

Høres bra ut!

Gjør han det oppe på rangen på miklagard? Kunne godt tenkt meg å se ballflukten når man tester forskjellige typer skaft etc! Gir en bedre følelse enn å slå inn i en vegg på simulator føler jeg.

Takk for tipsene!

Seve

over 13 år siden

Seve

Skal en tur til Østlandet om to uker. Vurderer i den forbindelse å kjøpe meg nye (tilpassede) jern. Hvor bør jeg dra? Noen steder med flinke folk og lave priser på utstyret (salg)? Hva med Bogstad, hvordan er utvalget og prisene der? Handla med Stephen en gang før, og han er i alle fall veldig hyggelig.

Seve

over 13 år siden

Seve

Noen som har noen gode svar før vi stenger?

Stian

over 13 år siden

Stian

Tom på Losby kan nok være til hjelp.

http://losby.no/news/David-Lloyd-Performance-Tuning

Seve

over 13 år siden

Seve

Han er helt sikkert flink. Er det bra utstyr i proshopen der? Høstsalg?

Mitt inntrykk er at slike folk har en tendens til å anbefale det de har på lager - uansett om det skulle passe meg eller ikke.

shop-clerk

over 13 år siden

shop-clerk

Grunnen til at (vi) i Proshoppen anbefaler deg det vi har på lager er at du som kunde kommer inn og vil ha en driver eller et jernsett til minst mulig penger som skal prestere best mulig, og helst være custom-fitted.
Da anbefaler vi naturligvis ut ifra det som er i shoppen....

Da vi nevner pris for custom-orders eller back-orders er det mange som rynker på nesen og går ut og prøver seg på egenhånd på Ebay, som sikkert fungerer for mange, men andre hadde kanskje hatt mer igjen for å faktisk bruke de eksta pengene og heller hatt et sett de kunne være fornøyd med i 3 år istedet for en sesong. Man får altså IKKE rabatt under høstsalget dersom man skal spesialbestille en driver som ikke er i butikken.
Og, for custom-varer, så sier det seg jo selv at det ikke er lagervare, men noe som faktisk må bestilles (dersom det gjelder Nike, Callaway, Taylormade, Titleist, Ping, etc...), eller monteres dersom det gjelder "byggesett". Ingen shopper bygger køller, eller tar inn custom-varer sånn i tilfelle man skulle få inn en som kanskje kunne passet spesifikasjonene, for så å prøve kvitte seg med de under høstsalget.



Og en ting til:
Nå som det faktisk er høstsalg, ikke vær rar og be om mer rabatt enn det som allerede er på varen, ok? Det får deg bare til å se dum ut fra en ansatt's ståsted... 25% rabatt på en putter kan faktisk være ganske bra deal, altså ingen vits i å legge den på disken og si at dersom du får 50% prosent på den, så skal du kjøpe den. De fleste jeg vet om sier da: "Lykke til videre, NEXT!"

Seve

over 13 år siden

Seve

Jeg er enig i det du skriver. Det jeg siktet til, var vel egentlig dersom en proshop f.eks bare har ett sett igjen (dette er selvopplevd), som ikke er i nærheten av å være det kunden trenger, men likevel anbefaler dette settet. Da er det bedre å si at, beklager, men vi har ikke noe for deg. Alt annet blir useriøst.

Ser forresten at mange anbefaler Golflinks custom fitting av Mizuno. Hva tror du om den løsningen?

clerk

over 13 år siden

clerk

Mizuno har alltid stått for ekte kvalitet etter min mening.

Seve

over 13 år siden

Seve

Det høres jo bra ut.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her