Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Bjørnstad "klinikk" på Kragerø GK

kevin

over 13 år siden

kevin

Se video http://www.ta.no/sporten/article5312585.ece

Pepper

over 13 år siden

Pepper

Ifølge avisen Varden drivet Bjørnstad over rangen og opp i skogen bak det utsprengte fjellplatået. Det er langt!

Realisten

over 13 år siden

Realisten

Min påstand:
Dersom han hadde han kunne puttet, så hadde han vært topp 100 i verden.

hackz

over 13 år siden

hackz

Er det sant Pepper så... nei det kan det ikke være ;)

Pepper

over 13 år siden

Pepper

Jeg garanterer definitivt ikke for sannhetsgehalten, men her er teksten kopiert fra avisen:

"– Sinnsykt, vanvittig og utrolig, var noen av utbruddene som kom da 31-åringen lot golfballen få det på drivingrangen.

Han slo ballen over hele banen, over fjellet og den landet i skogen på baksiden."

Og her er linken: http://www.varden.no/sport/pga-proff-ga-br-tilskuerne-hakeslipp-1.5637704

Som sagt, vanvittig langt, hvis det er sant!

hackz

over 13 år siden

hackz

Aida . ser ut som om det var tilfellet! f... å langt han slår.

Må det være hukommelsen min det er noe feil med ;o) Mener å huske at det fjellet er veldig høyt.

Hickory

over 13 år siden

Hickory

At bjørnen slår langt, blir jo dokumentert ubønnhørlig i artikkelen. Det ser man jo også på shottrakkeren under PGA turneringene. Husker å ha sett Per Haugsrud gjort det samme flere ganger. Mann med krutt i kølla det også.

McKivre

over 13 år siden

McKivre

Er jeg helt på jordet eller er det noe Normann Moe i den svingen?

McKivre

over 13 år siden

McKivre

Moe Normann (Natural Golf), skal det være

Moe Norman

over 13 år siden

Moe Norman

Moe Norman og NG er IKE det samme.
NG vil gjerne ha det til å være slik, men det er ikke slik.
Derfor Todd Graves stakk fra NG og skapte sin egen Moe Norman skole.

Maccis.
det ser unektelig til at HB har kommet langt i å holde en stabil base ved å holde bakrem fot rolig til etter impact........Moe rullet fotbladet slik HB nå gjør, men Moe holdt hele foten plantet til lenge etter impact, to svært forskjellige svinger.
Men den tilnærming, ubevisst eller bevisst, er gunstig for bedre marginer og mer repeterbarhet, som igjen bygger kontroll og selvtillitt.

HB har en meget solid sving i mine øyne. Hadde han bare kunnet putte.....

Moe Norman

over 13 år siden

Moe Norman

Eneste problemet med det bildet fra linken og hans teknikk der, er at fremre arm er noe mer bøyd enn det en skulle ønske, MEN det er en indikasjon på at stor aksellerasjon er på gang der.

Bakre fot er plantet, noe som svært få holder til impact, og bakre albue er tigh så det holder.
God basis der, men litt schlækk i fremra arm, skulle sett den spik rak for kontroll.

Beartown

over 13 år siden

Beartown

Henrik slaar jaevlig langt naar han vil han. Har selv vaert vitne til mange lange turer til ball etter utslag. Rekord er 380 yrds...346 meter. Og da snakker vi om noen som ikke smeller til 100% hver gang. Men mannen har et ufattelig tilsag!!

JJ

over 13 år siden

JJ

HB har rimelig høy køllehastighet til en liten mann å være. Han er vel rundt snittet på pga touren. Vil tro Henrik Bjørnstad ligger rundt 115 Mph på en vanlig driversving

Beartown

over 13 år siden

Beartown

Henrik er 1.749. Roffesteros gir han ikke den noedvendige millimetern for at han skal rage 175 cm over jordens flate :-)

Men helt sant. Meget bra hastighet naar man sammenligner med andre som er rundt samme hoeyde.

Hvis man i det hele tatt vil foele seg veldig hoey er det jo bare a gaa paa en golfturnering her borte. Paa mine 190 foeler man seg ganske hoey. Ufattelig mange smaa spillere. Men det viser jo ogsaa at hoeyde har veldig lite med golf a gjoere!!

JJ

over 13 år siden

JJ

Ser på de offisielle sidene at HB's høyeste målte køllehastighet med driver er på 116mph. snittet litt under 113.

Pølse med brød

over 13 år siden

Pølse med brød

En solid imponerende sving for de lange slagene. Samtidig ser du litt hvorfor wedgene ikke er presise nok. Blir mye horisontal flytting av vekt, bra for lengde ikke så bra for presisjon med de korte.

Han synker vil ørlite ned også, bra for trøkk og lengde

Ventre arm-albue er vel ikke perfekt i impacten, ideelt sett burde vel albuen vært mer samlet med kroppen for presisjon.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her