Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva vil du gjøre for 150 mil?

Lawinth

over 13 år siden

Lawinth

Yani Tseng fikk et relativt godt tilbud for litt siden, men hva ville du gjort i samme setting?

http://www.vg.no/sport/golf/artikkel.php?artid=10027358

Serriøst

over 13 år siden

Serriøst

Jeg hadde skiftet nasjonalitet til Uganda om jeg fikk 150 mill:)
Jeg skulle med stolthet spilt for Ugandas landslag også!


"we are one"

One planet -one people

Yngve Johannessen

over 13 år siden

Yngve Johannessen

Nå er det vel litt spesiellt når det handler om Kina / Taiwan, men de som sier "aldri i verden" har nok heller aldri fått tilbud om 150 millioner for noe som helst, så spørsmålet er umulig å svare på.

Spør deg selv i dag, hva ville du gjort dersom du vant 150 millioner i lotto?

så spør du deg selv i morgen også....

svaret er utvilsomt forskjellig fra dag til dag.

Jeg vil tro at det å si nei til en avtale til 150 millioner er forferdelig vanskelig å si nei til.
I et land om Yani kommer fra så kunne hun utrettet enorme forskjeller i små samfunn hvis hun hadde ønsket det, men da på kryss av sin integritet siden hun hadde "solgt seg" til et annet land for å få det til.

vanskelig spørsmål.

Personlig, tror jeg at jeg hadde lett blitt svensk for 150 millioner, for så å få biler til halv pris, og fortsatt bo i Norge :D

Loddvart

over 13 år siden

Loddvart

Fantastisk kult at hun sa nei ;) Bedre slap in the face kan man ikke gi kineserne!

Smilende Sam

over 13 år siden

Smilende Sam

Tror sammenligningen med å bli svensk er dårlig. Derimot kan du spørre deg om du hadde blitt tysker for 150 mill og plakatgutt for regimet der hvis tilbudet hadde kommet rundt 1947.

BÆRNT!

over 13 år siden

BÆRNT!

For 150 mill skulle jeg skiftet nasjonalitet, kjønn og hva det måtte være.

kevin

over 13 år siden

kevin

he he,hadde gjerne blitt kineser og satset på seniortouren om x-antall år..lol

Yngve Johannessen

over 13 år siden

Yngve Johannessen

Nah, svensk er en god ide.
Nordmann som heier på skigutta som plutselig skifter til svensk?
Don't think so...

tysker under krigen er en annen parallell, men om jeg hadde fått 150 millioner i 1947 så hadde jeg antakelig vært verdens rikeste mann, så jeg ville i hvertfall vurdert det :D

Smilende Sam

over 13 år siden

Smilende Sam

Blir som den gamle Mark Twain historien; han går bort til en snobbete dame i et snobbete selskap og spør om hun ville ligget med ham hvis hun fikk en million. Hun trekker på det men sier ja, jo det ville hun nok. Da ser han på henne og spør om hun vil ligge med ham for 1 dollar. Da blir hun bestyrtet og sier; hva tror du jeg er for noe? Hans legendariske svar er; vi har allerede etablert hva De er frue, nå forhandler vi bare om prisen.

Lawinth

over 13 år siden

Lawinth

For ca 150.000 tror jeg jeg ville vurdere å bytte klubb.
Det er ikke så jævla mange fordeler med å stå i samme klubb som Yngve.

Etter noen uker og de fleste har glemt hvem jeg er, bytter jeg bare tilbake og håper jeg skal få et enda bedre tilbud neste gang.
Er jo tross alt litt ok å stå i samme klubb som han Yngve tross alt. Jeg ser han så sjelden at jeg antagelig ikke ville kjent han igjen...
Med mindre jeg er til stede når han driver en helt ny ball i vannet på hull en, da tror jeg jeg ville kjenne han igjen på stemmen.

Noen som vet om han er tilbudt å skifte nasjonalitet?
Er ikke han egentlig litt som en smålubbensexy Kineser a?
:-)

Peter S

over 13 år siden

Peter S

Smilende Sam: Det ser ikke ut til at du har fulgt med så mye når det gjelder forholdet mellom Kina og Taiwan den senere tid..... Direkte flyruter, stor flyt av turister mellom landene, aktiv handel osv, er bare noen eksempler på at ting endrer seg. Mange Taiwanesere reiser f.eks. til fastlandet på golfferie (anbefales).

Det er til og med greit å snakke om positive sider ved Chiang Kai-shek blandt folk på fastlandet nå!

Det er imidlertid fortsatt en sterk nasjonalisme blandt mange Taiwanesere, men samenlikning med krig blir bare for dumt.

Yngve Johannessen

over 13 år siden

Yngve Johannessen

Lawimz,

kan du ikke være snill for en gangs skyld da?

Lawinth

over 13 år siden

Lawinth

Beklager Yngve, men det dreide seg i utgangspunktet om relativt mye penger og det var først når det nærmest ble for småbeløp å regne at det gikk litt ut over deg.
Kan jo gjøre det godt igjen ved å spille en runde med deg før golfsesongen din ebber ut?

tm

over 13 år siden

tm

For noen år siden ble det skrevet mye om at ABBA sa nei til 7 MILLIARDER for å gjenforenes.

Yngve Johannessen

over 13 år siden

Yngve Johannessen

Nei, du kan gjøre det godt igjen ved å love å IKKE spille en runde med meg :D

Lawinth

over 13 år siden

Lawinth

Da velger jeg spille en runde med deg Yngve!
Når passer det?

Mats Ø.

over 13 år siden

Mats Ø.

Skulle nok bygd meg et vanvittig treningssenter for golf, leid inn proer og starta golfskole!

Abba-fan

over 13 år siden

Abba-fan

Abba bør få mer!!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her