snappy
Føler jeg har forklart ganske mye, men du må ha spilt banen selv for å fatta hva jeg mener.
Er noen hull jeg ikke har forklart:
Hull 3: Elendig. Skal sies at jeg spilte fra Svart tee, slo ut med 8 jern. Landet midt i fairway, men spretter 90 grader til høyre og må chippe ballen ut på fairway. Helt sykt. Her har jeg tre valg. Slå opp til venstre på fairway der oppe. Ingen åpenbare steder å sikte om jeg velger dette. Slå slik jeg gjorde med et mid jern, og satse på at ballen spretter fremover. Eller kanskje den beste løsningen, slå drive eller spoon mot green. Hadde jeg gjort det ville nok scoren blitt mye bedre. Men det blir for dumt at dette blir det beste valget.
Hull 5: Tragisk, litt komisk par fem. Hullet blir bedre når man kommer ned på flaten. Man slår jern fra tee, eller driver. Jeg prøvde begge deler, begge resulterte i birdie. Hadde 80m igjen til greenen etter driven, men det var bare tilfeldig, og skyldes ikke et bra slag. HAdde jeg slått samme slaget 10 ganger ville kanskje 3 vært nede på flaten, 5 i forferdelig lie i nedover bakke (ruff) og 2 på fairway om jeg var heldig.
Hull 12: Typisk norsk hull. Litt for trangt, slope i fariway ned mot en elv eller hva det var. Utslaget er bra da, mens andre slaget er kanskje utfordringen. Tredjeslaget er en putt, chip eller en liten pitch.
Hull 14: Her kan man mose en drive uten å tenke noe særlig. Sitter igjen med en wedge av et eller annet slag.
Hull 15: Beste hullet på banen når jeg tenker meg om, kanskje sammen med hull 2, . Langt jern fra tee, wedge inn mot green. Kan velge driver her også, men da må det være kraftig med vind, og ikke turnering for min del.
Hull 16: Et typisk Norsk par tre oppe i skogen der forl trodde det ikke kunne bli et bra par tre hull... Det ble det heller ikke. En kort jern kølle, greene er ondulert, men heldigvis stor. Litt sånn arendal følelser får jeg på dette hullet, vet ikke hvorfor, kanskje 16 på Arendal... Dette føler jeg også er et hull for å få 18 hull.
Hull 18: Offf, for et dårlig hull... Slå man en driv på 250m, så er liksom 5 jern eller 6 jern en bra legg opp kølle, men hvor i svarte skal jeg sikte. Under P4 Touren i fjor var det så tørt at ballen fikk litt trill osv. Landingsomrpådet er så smalt at man har stor risiko for å gå kort, eller lang selv med en slik kølle. I tillegg skal man slå langs med vannet. Så en liten fade resulterer i våt ball, og en draw blir gjerne fanget opp av villmark. Igjen er spoon den minst risikable køllen å slå om man har litt lengde. Da går man tverrs over vannet. mot green. Det er helt tragisk. Man skal faktisk ikke være redd for å slå andre slaget med et 6 jern på et par fem hull.