Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

GPS Software til mobilen ...

Amici Sumus

over 15 år siden

Amici Sumus

Hei!

Jeg tenkte jeg skulle koste på meg en ny mobil tlf.
Og da lurer jeg på om noen har brukt eller testet disse GPS programmene som kan brukes på golfbanen.

golfshot.com ... Bare for Iphone.
wegolf.com ... for andre tlf, men ikke iphone.

Det viktigste for meg er å få bilder rundt greenen, banen og bruke det som et stattestikk program. Har allerede en Bushnell TE 1600 som jeg bruker til å måle distensen til pinnen og (andre!) hindringer.

Ha en fin uke!

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Har brukt Wegolf i et år og liker det godt. Fører scorekortet med den og får samlet opp rundene på nettet. Og så bruker jeg den som avstandsmåler. Imponerende service fra utviklerne (programmet er norsk) når jeg har hatt spørsmål og problemstillinger jeg har tatt opp - svarer raskt pr e-post.
Har mindre erfaringer med bruk av kart (fra GE) for å se fairways, hindre og greener etc. Antar at det vil fungere mindre godt der hvor GE har dårlige bilder av området.
Hjemmesiden gir fyldig info om produktet.

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

*Har brukt Wegolf i et par tre år..." - skulle det være.
Se for øvrig wegolf.net.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Vet at mange er happy med Wegolf, men for HTC er den ikke tilpasset. Gutta bak er ihvertfall dedikerte, norske og golfinteresserte.

barcentrale

over 15 år siden

barcentrale

Brukte Intelligolf i mange år inntil jeg fikk iphone. Nå går det i GolfCard. På statistikk var Intelligolf utmerket, og GolfCard er ikke så aller verst heller. De skal ha for at de oppdaterer hele tiden og innleggelse av data går smertefritt. Husker ikke hvordan Intelligolf var i forhold til bilder, men GolfCard kan i hvertfall laste Google-bilder, da kun på 3G så vidt jeg har forstått.. Uansett bør du da belage deg på et abonnement uten restriksjoner på nedlastning.. GolfCard er også latterlig billig!

Uansett er iPhone en knalltelefon - så jeg hadde ikke vært i tvil :)

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Ad. Wegolf og HTC...
Det er vel mer telefonenes operativsystem som er avgjørende for funksjonaliteten, enn merket. På Wegolfs hjemmeside er det fyldig info om ulike telefoner. Der står det bl.a.:
Models with Windows Mobile (HTC, HP Ipac...) - Most models have basic java implementation. This means that scorecard, statistics, livescore all the basic WeGolf features works, but not the GPS part.
gPhone - Phones on Android Platform - Currently not supported - Coming Soon
iphone - Currently not supported - Coming soon

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

he he ...IPhone er en sinnsykt knall gadget - men som telefon finnes det vel bedre devicer...

barcentrale

over 15 år siden

barcentrale

Til gode å se en som ikke er fornøyd SS.. Og jeg har gått den grønne milen med HTC..

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

lol.... jeg kjenner mange som synes den er en dårlig telefon, men de elsker alt annet ved den, slik at totalen blir konge og jeg er ikke uenig i totalvurderingen din kranglebøtte :-)

Gunder

over 15 år siden

Gunder

Pøh Sam pøh! iPhonen min er dritsøt og er en god telefon.

"men som telefon finnes det vel bedre devicer".. ihhihiih. Jeg ringer med den jeg. Så som telefon funker den dritbra. Raskt å finne folk i telefonlista også. Herlig.

Rart det der at man kan bli mobba for hvilken telefon man har. På samme måte er det morro når Gunnar Bull blir fornærmet når jeg mobber den nye "bilen" hans :)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Mobbing?

Sitat fra svar til barce: "jeg er ikke uenig i totalvurderingen"

For min del er mangelen på tastatur, den dårlige antenna, synk mot våre systemer og batterikapasiteten det store problemet. Hvordan det blir mobbing må man nesten være bloggredaktør for å skjønne.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Gunder, jeg blir ikke fornærmet, jeg blir overbærende :-)

Men det er ikke så lett å få frem forskjellige ansiktsuttrykk når man er så klint inn med botox som jeg er.

For øvrig har dere begge rett. IPhone er en grei telefon med dårlig batterikapasitet og dårlig talelyd, men resten er utrolig bra.

Og hvis du kun vil ha en telefon, er iPhone waste of money.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Gunnar, vi gamle er enige. la ungsauene leke seg. Selv har jeg gjort det enkelt. Ipod Touch 64 G og en ordentlig jobbtelefon. Ja takk begge deler.

Gunder

over 15 år siden

Gunder

Jo der støtter jeg dere :) Med så dårlig hørsel burde dere kjøpe den nye iRopert som kan kobles til telefonen. Antenna er ikke yppers, og spesielt med Tomtom nav. Synch funker glimrende for min del. Batterikapasitet tenker jeg ikke på siden jeg lader i bilen og mot datamaskinen ganske så ofte.

Det kjipeste med iPhone er når den dør for batteri. Da tar det 10 minutter å få ladet opp nok til å kunne slå den på igjen. Totalt inkompetent latterlig teit er det!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

....skal jeg gjette at Gunder synker mot Apple og ikke mot Bill Gates?

Amici Sumus

over 15 år siden

Amici Sumus

Hei!

For en respons! ... Good!.

Jeg ser det er mange som liker Wegolf, et spørsmål til det programmet.

- Går det ann og zoome inn bildene som du får av banen eller greenen ??

Problet som jeg ser det med det programmeter at det ikke støtter Iphone eller HTC ... Hvilket program bruker dere som har Iphone ??
Har ingen prøvd Golfshot ??

Etter å ha søkt litt på nettet fant jeg denne testen, http://gps.about.com/od/sportsandfitness/tp/Best_iPhone_Golf_GPS_Apps.htm

Ha en fin uke!

barcentrale

over 15 år siden

barcentrale

Sjekk intelligolf.com. Støtter HTC!

Htc Hero

over 15 år siden

Htc Hero

"Sjekk intelligolf.com. Støtter HTC!"

Men ikke med Android, så vidt jeg kan se.
Noen som vet hvillet som støtter nevnte OS

Amici Sumus

over 15 år siden

Amici Sumus

Hei,

Jeg må innrømme at jeg har lagt denne tanken på is ...

Jeg har heller lasted ned 140-200 bilder fra Google Earth av alle banene jeg skal spille i Spania. Alle bildene har fått lengder til nærmeste bunker fra utslag, lengder på innspill osv osv osv.

Og så har jeg kjøpt meg denne - Jobo PDX701 digital fotoramme.
799, - er faktisk veldig billig ... På Elkjøp koster den 1395.

http://www.flust.no/foto-stereo-og-data/tilbehoer-foto/jobo-pdx701-digital-fotoramme/

Skal også ha med meg min Bushnell 1600 TE ...
Så det skal ikke stå på utstyret!, men det blir værre å få ballen ditt jeg vil den skal gå ...

Ha en fin dag!

WeGolf GPS

over 15 år siden

WeGolf GPS

Til info kommer WeGolf for Android telefoner i løpet av denne uken, og vil bli vist på golfmessen på fornebu.

Det samme gjelder WeGolf for iPhone, der venter vi nå bare på godkjenning fra Apple som bør være klar i løpet av uken

Zolidum

over 15 år siden

Zolidum

Søkte etter Wegolf på Android Market, men jeg fant den ikke. Er det noen som har funnet den eller ikke funnet den???

Steinb

over 15 år siden

Steinb

Jeg har HTC Hero og fant heller ikke WeGolf på Android Market. Det merkelige var at en kollega med akkurat samme telefon fant den. Men jeg fikk programmet tilsendt fra WG, mulig det ligger et sted på hjemmesiden deres også. Lastet det ned på laptop og så over på telefonen. Funker helt fint nå.

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Søk på Golf på Android market så finner dere Wegolf

Steinb

over 15 år siden

Steinb

Ehh... det er vel det vi sier at vi har gjort begge to og vi finner den faktisk ikke. Jeg har sjekket litt rundt omkring på nettet og det synes å være slik at ikke alle har alle apps på sin HTC i android market - litt avhengig av operatør og diverse ting.

Mulleman

over 15 år siden

Mulleman

To enkle apps for Android-telefoner: How Far Am I og SkyDroid. HFAI viser kun avstand til senter av green, mens SkyDroid også kan vise avstander til feks bunkere, trær, vann osv. Eneste aber er at man må legge inn disse selv, det gjøres via googlemaps, men er meget enkelt, iallefall for baner med brukbare satelittbilder.
Begge finnes på market, pris for SkyDroid er 99 cent. How Far Am I er gratis.
http://www.skydroid.net/

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Sorry Steinb, var ikke klar over at tilbudet kan være leverandør/telefonavhengig. Jeg har en Ericsson/Netcom, og når jeg søker "golf" så kommer Wegolf opp

Spitfre

over 15 år siden

Spitfre

Hei,
Jeg har installert wegolf på en Samsung Omnia HD, og det er veldig bra.
Det ligger forøøvrig en prøve-versjon som alle kan innstallere og teste:

http://wegolf.net/ -> Free trail

Golf-fan

over 15 år siden

Golf-fan

Alternativt om dere legger inn wap.wegolf.net på mobilen så skal det gå å laste ned WeGolf til alle typer mobiler inkludert iPhone og Android modeller

Zolidum

over 15 år siden

Zolidum

Takk for tipset Golf-fan. Det virket bra :-)

brucew

over 15 år siden

brucew

"Alternativt om dere legger inn wap.wegolf.net på mobilen så skal det gå å laste ned WeGolf til alle typer mobiler inkludert iPhone og Android modeller"

I følge Wegolf, så går man glipp av oppdateringer, når man velger denne måten å hente programmet på.
De anbefaler Android Market.
Men, det hjelper lite når man ikke finner det der.

Jag har også en HTC Hero, og fant ikke Wegolf, uansett kombinasjon av søkeord.

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Jeg fant heller ikke WeGolf på Market; fikk tilsendt link fra den usedvanlig servicemendede Terje i WeGolf.
Etter at jeg avinstallerte Locale fra Desire'n (Locale er kjent for å skape en del problems), dukket plutselig Wegolf opp i Market!...
Verdt et forsøk?

Steinb

over 15 år siden

Steinb

Hvordan avinstallerer man Locale da, gjelder det også Hero eller bare Desire?

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Jeg bruker AppRemover.

Steinb

over 15 år siden

Steinb

Akkurat. Og hva er Locale for noe da? En app det også? Hvis det er det har jeg ikke lastet den ned, så da er jeg egentlig like langt.

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

"Locale" er en app(likasjon). Noen har meldt at den kan skape problemer for noen andre program. Jeg opplevde på min Desire, at etter at jeg avinstallerte "Locale" med "AppRemover" (som er et program eller app) som kan avinsalllere andre program), så fant "Android Market" app'en "Wegolf" og jeg kunne installere det.
Dersom man har installert "Locale", så kan man jo prøve å avistallere det og så se om man finner "Wegolf".
Dersom noen har problemer med WeGolf oppfordrer jeg dere til å kontakte firmaet via e-post - så er iallefall min erfaring at man får god og kjapp hjelp.

Zolidum

over 15 år siden

Zolidum

Wegolf dukket "plutselig" opp på Android Market uten at jeg gjorde noen ting. Så da gjenstår det bare å få testet det ut ved neste runde.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her