Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Må Haugsrud syte hele tiden?

Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Har hatt gleden av å se mye toppgolf på Viasat Golf - med mange flotte kommentatorer - men Haugsrud er jammen unntaket.

Makan til surrebukk og inkonsekvente uttalelser har jeg jammen ikke hørt maken til. Under The Masters kom det til stadighet kommentarer om at Tiger var helt på viddene, gjorde feil valg, hadde mistet alt m.m. Det hele toppet seg da han kommenterte andre slaget på hull 7 på tredje runden som det første virkelige golfslaget under hele konkurransen - det til tross for at Tiger da lå helt der oppe i teten.

Mulig ikke Haugsrud har forstått at Tiger har så store ambisjoner at det kun er en plass som gjelder - og den jager han alltid - han er jo en Tiger for pokker.

Dersom Viasat ønsker å kvitte seg med seere er det bare å hive inn Haugsrud på alle sendingene - for såvel ihuga golfere og eventuelle nye tittere blir raskt lei av den sutringa hans.

Håper virkelig snart Haugsrud kan la sine tullekommentarer få utløp på et annet medium - så jeg igjen kan få gleden av den spenningen som ligger der når Tiger ligger umulig til og foretar fantomopphentinger eller fantomslag.

Zolidum

over 15 år siden

Zolidum

Da håper jeg du har sendt inn en klage til Viasat Golf også.

Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Forsøkte å finne et sted å sende mine synspunkter - og trodde jeg hadde funnet det etter masse leting - men i dag kom det "undeliverable mail"....så desverre kom ikke synspunktet frem. Om noen har en e-postadresse som kan benyttes vil jeg være den første til å melde om mine synspunkter.

tilskuer

over 15 år siden

tilskuer

Må vi syte hele tiden ??
Jeg synes Haugsrud gjorde en glimrende jobb.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg synes Haugsrud er den beste norske kommentatoren.

jesus maria

over 15 år siden

jesus maria

med god margin.

HenrikFan

over 15 år siden

HenrikFan

Ditto.
Haugsrud er meget bra.

hackz

over 15 år siden

hackz

Haugsrud er best :)

Langt og hardt

over 15 år siden

Langt og hardt

Ingen over ingen ved siden

Johnny Miller

over 15 år siden

Johnny Miller

Haugsrud syter. Blir jævlig sliten av å høre hans stadige dissing av spillere, særlig Garcia. Tiger under Masters, Garcia hver helg. Personlig er jeg jævlig lei av denne typiske norske kommentatorstilen, der de hele tiden må krydre med sterkt subjektive meninger. For noen uker siden var det plutselig amerikanske kommentatorer en periode, antagelig en pisse-pause for vår mann. Det var befriende. Tenkte jeg skulle sende Viasat en anmodning om å fortsette med amerikansk kommentering, men turte ikke i frykt for å bli "banned" fra kanalen;-)

For de som mener Haugsrud er veien, sannheten og livet, unn dere en dag med British Open på BBC. Blir litt sånn Bagatelle mot AS Veikroer...

Steinb

over 15 år siden

Steinb

Hvorfor i all verden svitsjer du ikke bare til de amerikanske kommentatorene da? De har et helt crew av meget kompetente folk i studio og ute på banen. Du får jo en helt annen opplevelse enn å høre på en fyr som sitter alene foran en tv-skjerm i Oslo og kommenterer.

Johnny Miller

over 15 år siden

Johnny Miller

Og hvordan gjør jeg det? Er jeg ikke prisgitt hva Viasat velger å gjøre?
Mener du det er alternativer her som med enkelhet tar vekk smerten?

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Bagatelle var et bra eksempel på BBC for meg. Uten tvil veldig bra. Men hva hjelper det når det er stengt?

kingben

over 15 år siden

kingben

Av de norske er PH desidert den beste...

kan være enig i at amerikanske kommentatorer er bedre, iom at de er tilstede der.. kan egentlig ikke sammenlignes i det hele tatt.

Om man skal ha det på norsk så er PH det beste valget.

iZ

over 15 år siden

iZ

Per Haugsrud er så suveren at han tar alle topp 10 plassene blandt norske golfkommentarer alene!

hackz

over 15 år siden

hackz

Har hørt at de norske kommentatorene følger sendingen på en liten monitor, type reise tv. Hvorfor er det sånn?`noen med teknisk innsikt? Eller er det budsjettet som har gått på en smell?

Dilter

over 15 år siden

Dilter

Vet ikke akkurat hvordan det er lagt opp hos Viasat, om de har et studio her i Oslo, eller om kommentatorene har hjemmestudio. Uansett så må vel studioet lydisoleres, og rommet blir vanligvis lite. Da er det begrenset med plass til store monitorer. Dessuten skal det jo også være plass til en PC og diverse kontrollbokser.

Uansett blir det spekulasjon.

Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Haugsrud er helt sikkert en med greie på mye innen golf - og han kjenner sikkert mange - men noen god ambassadør for sporten eller Viasat golf kan man da ikke mene han er. Når han ikke har forstått at ALLE på PGA touren MÅ jage hele sesongen for å kunne være med. Man vinner aldri en PGA runde ved å "safe" på noen hull på en "dårlig dag". På PGA touren må man hele tiden være på alerten - det vet jo alle som har sett på noen runder. Med en gang man begynner å "safe" kommer det en Tiger og foretar noen aggressive slag - så ryker seieren.

Nei - forstå det mest grunnleggende - alle har et ønske om å vinne - og for å klare det må man gi full gass - ellers kan man reise hjem. Det er jo nettopp dette som gjør spillet så spennende og interessant - ingen kan surfe seg til seier her.

Håper heller Haugsrud snart blir litt mer nysgjerrig på å se hvordan spillerne løser alle de "flokene" som oppstår som følge av hell, uhell, merkelige valg osv - fremfor å kalle/dømme spillerne ut i fra hvordan Haugsrud eller noen av hans venner ville løst det.

Golfverdenen er større enn Haugsruds lille verden.

Kanskje det ville vært suverent om Haugsrud fikk seg en medkommentator som kunne vært en motpol - så fikk vi kanskje noen flere synspunkter presentert.

Om jeg får muligheten til å velge kommentator når jeg har kabel - så skal jeg i allefall velge bort Haugsrud om han ikke tar til seg litt selger oppførsel - men nå må jeg bare skru han ned og sette på litt musikk - eller se på noe annet - desverre.

Per Haugsrud

over 15 år siden

Per Haugsrud

Ble tipset om å sjekke et par innlegg, noe jeg nå har gjort.
Kjære 'Gladgolferen i Mjøndalen'.
Jeg forventer ikke at alle skal alltid være fornøyd med min kommentering, det er umulig. Av noen får jeg kritikk fordi jeg "elsker" Tiger, men av deg fordi jeg 'disser' han, ikke lett å bli klok faktisk...
Anyway, det virker som om du er eksperten over alle eksperter, og slik kompetanse må tas vare på. Fint om du ringer meg på tlf 41541554, slik at jeg kan få dine tips. Jeg er definitivt ikke feilfri, og svært ydmyk i forhold til min kunnskap og dyktighet som kommentator. Men jeg kan love deg at jeg gjør så godt jeg kan ut i fra de hjelpemiddelene jeg har tilgjengelig.

Steinb

over 15 år siden

Steinb

Ja, du kan velge. Ihvertfall hvis du har en GET-boks. Trykk Meny, så velger du innstillinger. Koden er default 0000. Når har bekreftet den velger du talespråk. Der kan du skifte til engelsk. Og vips så har du de amerikanske gutta (og ei jente).

Det blir feil å disse Haugsrud, som han selv sier gjør han så godt han kan med de hjelpemidlene han har. Jeg tviler på at noen andre kunne gjort det noe bedre.

For sammenligningens skyld; det blir omtrent som om det er VM i Kollen og det sitter en amerikaner i statene og ser på den norske sendingen og har VG Live oppe samtidig, og kommenterer så godt han kan. Hvis du kunne velge mellom han og den norske sendingen med eksperter, folk ute i løypa etc., hva ville du da valgt?

Golferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Golferen i Mjøndalen

Flott å se en journalist som gjør en innsats for å vurdere innspill Per. Det hele er ganske enkelt. Forsøk å sett deg inn i at PGA touren består i å forsøke å hevde seg i toppen. Forsøk å være nysgjerrig og se hvordan de løser oppgavene som dukker opp. Lær litt av Hallvard og Asbjørns måte å selge sporten på - ved at de lar seg facinere av at spillerne forsøker på det "umulige" og heller kom med etterpåklokskap fremfor å dømme i forkant. Som f.eks om du tar 2. og 3. slaget til Tiger på hull 7 - tredje runde. Han tok en sjanse på 2. slaget - her kunne du med fordel latt deg imponere av at han forsøker til tross for en håpløs lie. Tredjeslaget høres ut som om du omtrent har lyst til å slutte i jobben før han slår - så endte satsingen med Jackpot. Det hele kunne blitt så uendelig mye bedre med litt mer avslappet holdning og avventende knusing av valgene Tiger gjorde. Noen ekspert er jeg ikke - kjenner bare at jeg lar meg irritere av at du i forkant fyrer løs - og hele tiden skal ha "safing" fra spillere som Henrik - når han kanskje ikke klarer cuten. Sikker på at Henrik har høyere mål enn å bevare kortet på touren - og da må han lære seg også å gå på med full gass - og det er jo bare så gøy å se at han gir gass - selv på "dårlige dager". Da John Daly herjet som værst for et par år siden var det en fryd å se og høre hvordan Asbjørn og Hallvard omtrent besvimte av hvordan han klarte å få så mye ut av "ingenting" - det gjorde i allefall meg veldig interessert i å se golf. Å komme med noen tips til hvordan man som "vanlig" golfer kan løse håpløse oppgaver er bare suverent - fortsett gjerne med det. Sikker på at du har mye bra å fare med - men å roe ned litt i forkant - og heller se hvordan eliten jobber og tenker tror jeg vil gjøre at du får mye mer positiv kritikk Per.

Kan hende også gjestekommentator som er litt mer ordinær og ikke har vært så tett på kan være noe som kan gjøre dere begge bedre. Så om økonomien tillater det - forsøk å få med en over middels interessert golfende journalistutdannet(gjerne en journalistspire) til å kommentere sammen med deg. Om dere finner kjemien er jeg sikker på at sendingene kunne blitt desto mer spennende.

Steinb

over 15 år siden

Steinb

Nå er du rett og slett ufin og dum, Mjøndalen. Dette går mye på smak og behag og du skal være ganske blind og mangle en god del selvinnsikt hvis du ikke har klart å få med deg at de aller fleste som ytrer seg her inne synes PH gjør en god jobb. Jeg har definitivt fått med meg det, og bør stille i objektiv klasse fordi jeg ikke hører på ham, men har valgt de amerikanske av åpenbare grunner.

Selv om jeg har en sterk følelse av at PH fint klarer å leve med oppgulpet ditt så synes jeg du er drøy mot en som er genuint interessert i golf og garantert gjør så godt han kan.

Per Haugsrud

over 15 år siden

Per Haugsrud

Hei igjen 'Mjøndalgutten'... Tror du har liit å lære vedr det å drive toppidrett og måtte bygge sten på sten for å lykkes. I Bjørnstads tilfelle er det selvsagt viktig å sikre 'cut'n da ha n er akkurat på innsiden med noen få hull igjen, det vil skape trygghet og ro. Derfor må man noen ganger være litt feig, og heller angripe de 2 siste dagene, contra å ikke ha muligheten i det hele tatt.... Jeg er nok en av Tigers største fans, vet nemlig hva han har gjort og gjør for golfsporten. Samtidig er det min plikt som kommentator å kommentere også når han, for han, spiller håpløst dårlig. det skjønner du nok, og nå har du mitt telefonnummer. Mye greiere å snakke med noen jeg vet hvem er, og ikke en ukjent bak et nick. Det blir på en måte mer seriøst.

Gladgolfer i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolfer i Mjøndalen

Hallooooo......ufint er det vel ikke å komme med konstruktiv kritikk av måten en reporter opptrer på?!?!

At Haugsrud gjør så godt han kan har jeg da aldri stilt spørsmålstegn ved - det er ikke faktaopplysningene om antall slag osv jeg kommenterer eller har synspunkter på - men måten han er på hugget i forhold til å selge produktet Viasat Golf på.

At man som toppidrettsutøver må bygge sten på sten er vi da skjønt enige om - men hvordan man bygger er det tydeligvis flere synspunkter på. Noen velger å forsøke den vanskelige veien - og noen velger Tigers vei - å gå for gull.

Det handler om å skape glede - så kan du heller spe på med all den kunnskap du besitter om vår felles golfinteresse.

Lover deg å ta kontakt neste gang dine kommentarer faller meg tungt for brystet - men jeg forstår bare ikke hvordan i all verden vi kan finne ut av dette så lenge det blir oppfattet som at dine golfkunnskaper og erfaringer er det eneste som gjelder når du opptrer som kommentator - da sitter du jo og selger Viasat Golf - hvilket krever at du henter frem selgeren i deg - slik at flest mulig golfere og ikke golfere får lyst til å gå ut og spille - og få oppleve å kjenne seg litt igjen i det som skjer der ute på banen. (selv kjenner jeg meg mye igjen i Tiger - han og jeg driver like presist for tiden - men han er jo bare så uendelig mye bedre på lengde og ikke minst på andre slaget......der stopper likheten) - i tillegg til at han legger ned en god porsjon mer trening i golfen enn meg. Men allikevel klarer jeg å forstå at han forsøker - hvilket Tiger, Daly, Michelsen m.fl får også meg, hobbygolferen, til å gjøre et forsøk på de rareste ting - som har lykkes et par ganger i løpet av mine år som golfer - og det lever jeg lenge på.

Så om du forsøker å lytte litt til de konstruktive innspill som kommer - trenger vi ikke nødvendigvis snakke sammen for å finne ut hvem som har rett eller feil - kanskje vi har rett og feil begge (mest sansynlig - siden vi har så vidt forskjellige bakgrunn og erfaring) - men som seer og kunde av produktet Viasat Golf står mine synspunkter fast.

Det er jo nettopp det at Tiger er en så stor promotor for golfen at hans "forståelse av Just Do It" har fått så stor oppmerksomhet - han må selge produktet Tiger på en annen måte - uten vrakede biler midt på natten. Ellers forsvinner grunnlaget hans.......

The slicer

over 15 år siden

The slicer

Stå på Haugsrud. Vi er mange som er strålende fornøyd med innsatsen din! Håper du fortsetter som kommentator i mange år til.

Var forresten artig med intervju av Henrik etter siste runden i Honda Classic. Noe håp om å få til det flere ganger i løpet av sesongen?

Niblick

over 15 år siden

Niblick

Per,

Keep up the fantastic work. Not only are you the best commentator in Norway but you are also on a par with many of the great commentators around the world.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Per; jeg sitter med en klam følelse av at du har litt bedre greie på golf enn Mr. Mjøndalen. For min del synes jeg det er strålende at Viasat nå stiller med en kommentator som har spilt på en av de store tourene og ikke en evig toer i amatørklassene på 70 tallet. Stå på!!

ScanDigger

over 15 år siden

ScanDigger

Sluttet å lese innleggene til Mjøndalen etter at han skrev at Haugsrud burde lære litt av Flatland. Halloooooooooooooooooo!!!!!!!!!!

Lære av Flatland ??????????? Når det gjelder golfkommentering har INGEN noen ting som helst å lære av Flatland.

Hadde Flatland vært eneste golfkommentator skulle jeg filmet meg selv hvor jeg heller bensin inn i begge ørene og tenner på.

ScanDigger

over 15 år siden

ScanDigger

Er forøvrig uføretrygded grunnet posttraumatiske lidelser etter NRKs sending av Masters med T.N, Kjell Kr. Rike (RIP) og Ø.R i studio.

Har ikke sovet en eneste hel natt siden!
Dette har natuligvis gått ut over min egen golfsving. Mitt i baksvingen hører jeg inne i hode mitt: "Det der var da et dårlig slag, var det ikkje det da Thomas?"

Forslag til Viasat: Angasjer et produksjonsselskap. Ta opp 100 korte instruksjonsvideoklipp med Hausrud, Kracht og Zacke. Send disse korte klippene hver gang det er reklame i statene.

Kragerø

over 15 år siden

Kragerø

Jeg er ikke i tvil om at minst 95% av de som ser på Viasat Golf deler min oppfatning av at Per Haugsurud er norges klart beste golfkommentator.

Stau pau Per :)

Langt og hardt

over 15 år siden

Langt og hardt

For min del så har jeg vendt meg til de som kommenterer og har lagt heksejakta på hylla for lengst.
De få gangene det har vært tospann har fenget meg minst. Synes det blir litt mye utenomsnakk.
Dette går jo mye på smak og behag og ingen fasitt foreligger. Er det slik at man føler seg kommentatoren overlegen,
ja så får man jo med seg det som skjer uansett og kan trøste seg med at de rulerer.
Har man bedre ideer eller kan gjøre en bedre jobb, send forslagene inn eller søk på jobben.
Kjell Kristian Rike som var en meget kunskapsrik og engasjert kommentator har jeg den største respekt for.
Han fikk vel noe lagt i hendene som han ikke helt mestret, men jeg er ikke sikker på om han kom dårligst ut av denne trioen.
Uansett, Nrk sendte golf og mange gledet seg vel med det, golfkyndig eller ei.

Snappy

over 15 år siden

Snappy

Hei Per:

Jeg er faktisk enig med noe av det "Gladgolfer i Mjøndalen" skriver.. Inntrykket mitt av deg blir ikke særlig bedre av kommentarer som:

"Anyway, det virker som om du er eksperten over alle eksperter, og slik kompetanse må tas vare på. Fint om du ringer meg på tlf 41541554, slik at jeg kan få dine tips."

"Jeg er definitivt ikke feilfri, og svært ydmyk i forhold til min kunnskap og dyktighet som kommentator."

Setningen over mister troverdighet pga første setning. (Min mening)

Men...

For meg blir ikke de amerikanske kommentatorne helt fantastiske heller.. Det er en kommentator jeg like veldig godt, og det er Göran Zachrisson. Han er en legende i mine øyne...

Men en ting har jeg lyst til å få frem som irriterte meg noe grenseløst. Under The Open 2009 pratet du to dager om at Tiger ikke fikk det til... Tiger misset cutten, og det var fortjent... Da forventet jeg at du ikke skulle prate så utrolig mye om Tiger under helge spillet. Slik ble det dessverre ikke. Du pratet: om atte, viss atte Tiger hadde klart cutten, om The Open hadde hatt 10 slags regelen som US Master osv så hadde Tiger vunnet, eller vært i toppen...

Okay at du mener og tror det (Det var vel bare 11-12 slag som var forskjellen mellom Tiger og toppen).. Men ikke si dette hele tiden av den grunn.. Dette er din mening. Noe mener kanskje noe annet, og uten mulighet for å ytre sin mening som du gjør over TV (Da blir gjerne noen lettere irritert)..

PS: Jeg er Tiger fan jeg også..

dutte

over 15 år siden

dutte

Rike var barnslig engasjert og støttet seg på sine ekspertkommentatorer, hvis det førte til en "traumatisk lidelse" så håper jeg NAV stenger utbetalingene for godt. Ellers registerer jeg at Sam sikkert får sove godt etter å ha fått inn et stikk på en viss redaktør.

Jeg er en av de snyltere som ser golf på streams, hva PH står for som kommentator får andre strides om.

Sven Tumba

over 15 år siden

Sven Tumba

Per Haugsrud er KONGEN!!!

hackz

over 15 år siden

hackz

Det er en grunn til at 3050 er et postnummer vi ikke liker. Brunt som..

Synes du gjør en veldig god jobb Per.
Hadde vært kult å fått vite litt mer om køllevalg og lengder, men det styrer vel ikke viasat :) + swing vision - skru på amerikansk lyd, eller oversett ;o).

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg vet liksom ikke helt...

Når "Gladgolfer fra Mjøndalen" påstår at Haugsrud ikke har forstått hvordan det er å spille på PGA-touren, så har han jo LITT rett.

Haugsrud har jo bare spilt på Europatouren :-)

Det blir unektelig litt absurd når "Gladgolferen" påstår å vite bedre enn Haugsrud om holdningene til Tiger m.fl.

Men det kan jo hende at "Gladgolferen" har erfaringer som er ukjente for oss. Kanskje han var helt i toppskiktet på Golfliga i fjor f.eks...

kevin

over 15 år siden

kevin

ha ha

Hvis man skal henge seg opp i enkeltdetaljer eller ting som kommentatorene sier så har man vel litt feil fokus og evner vel ikke glede seg over det man ser. Alle kommentatorer sier et eller annet man ikke er enig i,noen oftere enn andre. Men totalt sett så gjør Haugsrud og de fleste andre en god jobb med de forutsetningene de har. At Haugsrud overgår alle her inne og eller i Norge angående golf-kunnskaper og livet som proff er det vel liten tvil om. Jeg synes personlig at han klarer kommentator-jobben meget bra også. Betyr det at jeg er enig i alt han sier? Neppe,men det er underordnet og ikke noe jeg gidder bruke tid på.

For de som ikke er fornøyd: slå av lyden eller les bruksanvisningen til dekoderen hvor det står hvordan man skifter kommentatorspråk. På min trykker jeg på language-knappen og velger derfra. Eller så kan man streame på nett og heller irritere seg over alle reklamepausene. Så kan gå tilbake til tv og irritere seg over alle stillbildene og kjefte viasat golf og Haugsrud opp og ned fordi de ikke gjør noe med det.

Eller man kan slå av tv`n,eller se på en annen kanal.....

Keep it up Per

Hickory

over 15 år siden

Hickory

Stå på Per.
Bare som en liten kuriositet ang "safe spill". Når Zack Johnson vant Masters la han seg opp på samtlige par 5 hull alle 4 dager. Feigt, lite aggresivt? Han vant nå ihvertfall og det vil stå i historiebøkene til evig tid.

Forøvrig er det en fryd å ha en kapasitet som PH som kommentator. Vil faktisk si at prosentandelen må være høyere enn 95% også. Man vil sikkert alltid prøve å forbedre seg, men tror Mjøndalens store sønn ikke har den fulle støtten for sitt syn, men bevares, vi har alle våre meninger. AT PH svarer her på forumet viser storsinn og ydmykhet.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg er enig med alle som er enig med meg!

Det er komplett umulig å være golfkommentator UTEN at noen blir irritert. Selv om jeg synes Zacke er elegant, så blir også han slitsom i lengden.

AR ble ganske flink etterhvert, men hadde et toneleie og "halvtørr" måte å snakke på som man måtte venne seg til.

Per Haugsrud er for meg den desidert beste.

Putta

over 15 år siden

Putta

Per Haugsrud er uten tvil Norges beste golfkommentator. Ingen er feilfri. Men jeg synes han gjør stort sett en glimrende jobb. Han er tross alt helt alene i boksen i mange timer. De fleste kommentatorene fra andre land kan spille på hverandre.
Dere som ikke liker han kan slutte å syte - det er bare å trykke på 'språk' tasten på fjernkontrollen, så får dere bytte til valgt språk.
Men jeg har lagt merke til en liten ting som er annerledes når jeg hører på engelskspråklige kommentatore: de sier aldri noe om et slag før slaget er ferdig ("den ser ut til å være en slice, for kort, for lang...") Dermed slipper de å unnskylde seg hvis slaget viser seg å være helt annerledes enn de har spådd. Men alle våre norske kommentatore gjør det samme, PH er intet unntak.

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Det blir feil å sammenligne PH med BBC og amerikanerne som er tilstede under turneringen med en hel stab av kommentatorer og sikkert også annet hjelpepersonell. Er enig med mange her i at PH er den beste norske. Stikker man fingeren i jorda så er det kun de som er over gjennomsnitlig interessert i golf som følger slike sendinger. Det er da et veldig pluss å ha en kommentator som faktisk kan sporten. Selv med mitt midt på treet hcp blir jeg oppgitt når jeg hører Flatland sukke over at et innspill havner i bunkeren når greenen forøvrig omgis av "umulig" gress og hundrevis av andre såkalte vurderinger av hva som er vanskelige slag, ev. jubel over at man treffer greenen fra 120m.

Stå på PH, du må gjerne spisse kommentarene enda mer golf-faglig for min del. Synes det er interessant å høre når man diskuterer ulike alternativer for et slag (med de begrensninger man har når man er prisgitt TV-ruta).

Hacker

over 15 år siden

Hacker

Heia Per!

Han er den kommentatoren med desidert mest peiling! Rakk litt mindre ned på Garcia så blir det perfekt PH!

De fleste av oss vil heller ha en kyndig kommentator fremfor en som riktignok er positiv(Flatland), men som nesten bare sier det vi selv ser på skjermen.

Tror jeg...

ScanDigger

over 15 år siden

ScanDigger

Putta - helt enig at PH er den desidert beste av de norske kommentatorene punktum.

Uenig i at de amerikanske ikke kommenterer slagene før de er ferdig, som du beskriver det. Tvert i mot. De diskuterer ofte hvilke alternativer spilleren har. De spør gjerne han på banen hvordan ballen ligger og om han f.eks. har en rett linje til flagget. Nesten alltid hvilken side man bør bomme på osv.
Særlig Nick Faldo synes jeg ofte kommenterer slaget umiddelbart.

Flau over Gladgolferen

over 15 år siden

Flau over Gladgolferen

Desverre så er det bestandig noen som tror de vet eller kan bedre.
dette er sikkert en av disse ny etablerte golferene som flyr oppe på Eiker og tror han er verdens nest beste etter Tiger.
hei det er på tide å lande nå.

Putta

over 15 år siden

Putta

ScanDigger: Jeg mente ikke at de engelske ikke snakker om slaget og alternativet på forhånd. Jeg mener at de sjeldent sier "den dro han med seg!" etter vedkommende har slått, men før ballen har landet. De venter stort sett til utfallet er klart før de kommer med bastante uttalelser om slaget. Da slipper de å trekke tilbake utsagnene sine i de tilfellene der det viste seg at ting så litt annerledes ut fra boksen, og at slaget faktisk var noe helt annet enn de spådde. De konsentrerer seg mest om det som skjer før slaget og å kommentere resultatene - så lar de stort sett slagene snakke for seg selv. Stort sett - ikke alltid.

ScanDigger

over 15 år siden

ScanDigger

Ok Putta, men jeg hører alltid på originalsendingene og er av en annen oppfatning. Svingen blir kommenter hele tiden.

Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Hei "Flau over GG"

Tiger og jeg er akkurat like gode.

Og - jada jeg ferdes masse på Eiker - en klubb med drøssevis av glede og flotte opplevelser. Kom å se!

Surgolferen fra hønefoss

over 15 år siden

Surgolferen fra hønefoss

enig i kommentaren om at GG forsvinner som troverdig kritiker når han mener PH har noe å lære av Flatland.

HF er en dyktig sportskommentator med lang erfaring fra travbanen, og det hører man lett når han kommenterer golf også.
han klarer å fylle sendetiden med hurtigprat om vissvass og forklaring av hva "et par" er hver eneste turnering.

Hvis Snappy hadde hørt PH kommentere i stedet for å radbrekke et innlegg, så hadde han kanskje droppet den flåsete kommentaren om manglende troverdighet, men han om det.

Jeg synes PH gjør en strålende jobb, og det eneste jeg har savnet med AR er lyden av når sendingen avsluttes.... ;)

Gladgolferen virker mer som surgolferen etter mitt syn.

Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Gjett om The Players ble en opptur da gitt - Haugsrud og Flatland sammen i kommentatorboksen - det ble en helt annen sending gitt. Per virker mye mer avslappet og Hallvard kommer med sine sedvanlige gode innspill.

Dette vil i allefall jeg ha mere av - om det blir Haugsrud/Flatland eller noen andre tror jeg er underordnet - så lenge det blir litt bedre trivsels i "bua" det smitter langt inn i stua.

Takk Viasat Golf!

Zolidum

over 15 år siden

Zolidum

Jeg er hverken negativ til Haugsrud eller Flatland. Synes de begge er gode nok til å kommentere. Har ikke irritert meg over noen av de to. Innrømmer at jeg nok har blitt litt mer fokusert på dette etter ulike debatter på diverse forum.

Selv synes jeg det fungerte helt ok med de to i sammen, men jeg synes de bedre hver for seg. Jeg synes det manglet litt engasjement med de to i sammen. Det virker som de ikke slipper seg helt løs. Spesielt når det kommer noen gode slag. Nå sammenligner jeg litt med annen sport fra tv2 og nrk, hvor entusiasmen kjennes godt inn i stua. Men bildene taler for seg selv.

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

PH er bedre alene.
Svensk lyd her når Flatland er med.

Innmari Serriøs

over 15 år siden

Innmari Serriøs

må innrømme at jeg synes denne "gladgolferen" diskvalifiserer seg selv fra en diskusjon om kompetanse og evner som kommentator når han mener Flatland er bedre golfkommentator enn PH.

PH har spilt på ET, og Flatland har vært i Se & Hør......

PH har drevet golfklubb, og Flatland har drevet Casino og hestetrav.

artig....

snappy

over 15 år siden

snappy

Hehe.. Det var faktisk ganske bra poengtert.

Men vi må huske på at PH ikke gjorde noen av de tingene du ramser opp over særlig bra, mens Flatland var ganske bra i Se&Hør (for dem som like det), Casino biten kan inge ta fra han, mens hestetrav kunne han med fordel holds seg borte fra.

Er litt enig med Gladgolfer at det var noe mer behagelig denne helgen når de var to.

Ser jo at det er forskjellige meninger her.. Så alle blir nok ikke fornøyd uansett hvordan det blir..

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her