Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Quail Hollow Championship - DAY 1

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Er vel lenge siden jeg trodde på ordtaket "alle gode ting er 3",men håpet var der før førsterunden sist uke. Det håpet ble vel slukket i det jeg hadde satt meg ned ved bålet i de skånske villmarken,spratt nok en iskald pils og tenkte det var på tide å sjekke resultatet...tok jo en evighet å scrolle nedover leaderboarden på mobilen:(
Der nede var han,10 sekunds skuffelse og et lite "jaja,det var den uka",så var det tilbake til festen. Nå skal det absolutt nevnes at Henrik spillte en meget bra runde 2,ingen bogeys og -2. Det var faktisk meget godt gjort.Det var kun 30 spillere som gikk lavere enn 70 slag den dagen,men det hjelper lite når han rota det bort på førsterunden,spesielt med de to tripple. Han falt 5 plasser på verdensrankingen og 12 plasser på pengelisten,til
151.plass,ca.100k dollar bak 125.plassen

Denne uka er det Quail Hollow championship,tidligere kjent som Wachovia(tom -08).Man har forflyttet seg til Charlotte i North-Carolina. Henrik spillte Wachovia championship i 2006 og misset cut etter å ha gått på 76-73, +5 totalt.

I fjor vant O`Hair på -11,mens cutten gikk på par. Han ble tett fulgt av Glover,B.Watson og Tiger. Tiger åpnet med en 65 runde i fjor,men "falt av" litt mot slutten og ble nr.4. Denne uka er han med igjen,sikkert som forberedelse til Players på Sawgrass neste uke. Mickelson stiller og. Her er det ganske mange andre spillere som er høyt på verdensrankingen,som:(4) Lee Westwood and (5) Jim Furyk, (10) Anthony Kim, (11) Padraig Harrington, (12) Camilo Villegas, (13) Rory McIlroy, (14) Geoff Ogilvy,(16) Robert Allenby.
Det vil nok være ekstra interesse siden Tiger er med igjen,denne gang under litt mer åpne forhold enn på Augusta og Masters. Arrangøren har satt et tak på 35 000 tilskuere hver dag og alle billetter er utsolgt

Quail Hollow club er litt lengre enn forrige ukes bane. Og ranket
litt vanskeligere,men ikke mye. Det er par 72 og 7442 yards. Det finnes 62 bunkere Henrik skal holde seg unna,men bare 3 vannhinder. Banerekorden er 64,senest tangert av Rory Sabbatini i -07. Baneguide http://www.quailhollowchampionship.com/pages/05270_7766_5282_1277300.aspx De 3 avslutningshullene er kjent for å være noe av det tøffeste på touren som avslutning

Henrik går ut kl.14 lokal tid torsdag,6t forskjell så blir det kl.20 norsk tid. Han går sammen med Wheatcroft(som kvalet inn gjennom mandagskvalet) og Lutterus

Hver gang Henrik skal i aksjon så håper man på made cut og innspillte dollar. Kanskje man heller skal håpe på lave skuldre,selvtillit fra sisterunden i New orleans og "give it your best shot Henrik". Så får vi heller se hva det holder til når man teller opp. Shot tracker,talglys,rødt/hvitt eller brunt i glasset og godt humør får
vi andre bidra med...Hvem vet,kanskje har noen fått tak i Bjørnstad vinen? http://yfrog.com/48lsvj

Foreløpig værvarsel melder om flott vær på torsdag og fredag,men fare for dårligere vær i helga. Men foreløpig ikke fare for så dårlig vær at det blir utsettelser.

Viasat golf sender fra kl.21 på kvelden

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Henrik på twitter etter treningsrunden "Played practise round with Fredrik Jacobsson and Andres Romero. I think they will play well this week,boys are solid! "

Kanskje to gode tips for de som strever med Fantasy-laget sitt:-)

Stian

over 15 år siden

Stian

Godt å se han har ting å melde om eget golfspill også....

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Trådstartene dine er i særklasse, Kevin. Jeg er imponert og har begynt å glede meg til dem.

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

imponerende kevin. artig å få mer info.

hackz

over 15 år siden

hackz

Sweeet Kevin :)
Disse trådstartene dine burde vært publisert i Aftenposten eller andre papir medier.

Patriarken

over 15 år siden

Patriarken

Må henge meg med på hyllekoret av trådstartene Kevin! Meget meget bra!

Cheryl Cole og jeg tipper Made Cut og topp 20 på Henrik denne uka - Cheryl tror faktisk på Topp 10!

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Kevin er sjefen, uten tvil!

Men, kjære Kevin, jeg lurer fælt, kanskje ikke ett spørsmål man skal stille på ett forum men allikevel.

Mener å erindre at du tidligere har nevnt at du i JOBBsammenheng er nedover på Skånetraktene i ny og ne, sågar har vi blitt servert meldinger med ä'er og ö'er i som du har medgitt har vært etter noe lemfeldig omgang med Svenske hotelltastaturer.

Så, til sakens kjerne, over kan jeg lese "satt meg ned ved bålet i de skånske villmarken,spratt nok en iskald pils"

Hva i pokker jobber du med? Trenger dere flere folk?

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Jeg er fullstendig enig med dere andre her, igjen en førsteklasses trådstart av Kevin!

Så hvis Henrik leverer samme kvalitet på golfbanen som Kevin gjør her blir det made cut og mange dollar! Og når Cheryl Cole i tillegg tipper topp 10 blir det nok en bra turnering.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

@Yorkie: det hender man skriver fra svensk tastatur eller fra en blackberry tlf,da blir det bruk av andre bokstaver enn de norske i de tilfellene.

Grunnen til at jeg nevnte villmarken denne gang var fordi jeg ikke fikk fulgt med sist uke,da vi var på en "event" med jobben der nede,årlig event men forskjellig sted og opplegg hver gang:) Denne gang var det i "villmarken" der nede...sov i telt i minusgrader...høres det fortsatt spennende ut?;) Nok om det

Bagen til Bjørnstad fotografert på treningsfeltet
http://gwrxmedia.golfwrx.com/media/photos/39a7b5eb320ccd3d88084c9e5cb55324jpg

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

aha, trodde jobben var å reise til Skåne og så sitte rundt ett bål og drikke kald pils. Kunne greit greid den jobben jeg, ihvertfall hvis det var rom for en og annen golfrunde også, mye fint nede i Skånetraktene. Teltgreia er dog ikke helt meg:)

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Vil tro det finnes telt med en fasong som passer kroppen din også Yorkie, men det var kanskje ike det du mente :-)

Super trådstart igjen Kevin.
Om det er noe vi lurer på, vi som tidvis er deltagere her på forum; kan vi bruke deg som leksikon?

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Det er enorm interesse rundt Tiger som ventet denne uka. Eget live interview og live report fra pro-am`n i dag som han spiller i. Egen video om han og hans tee-off i dag
http://www.pgatour.com/video/?/video/?/video/pga-tour/highlights/2010/04/28/qt_10quail_wed_woods_return.pgatour

Henrik skriver på twitter:
"Tee'd off at 0650 this morning and it was lots of people out watching! Guess they were waiting for The Chosen One:)"

Kevin

over 15 år siden

Kevin

@Lawinth: leksikon var vel å ta i....er det man har internet til vettu:)

Rille

over 15 år siden

Rille

Som regel leser jeg mest på "andre siden", men jeg begynner virkelig å få sansen for trådstartene dine, Kevin. Stå på :-) Jeg lurer - får HB spille Players neste uke om han skulle slå til med en topp ti denne uka?

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Hva er det du insinuerer Lawinth? De fleste telt passer min smekre päreform aldeles utmerket

Kevin

over 15 år siden

Kevin

iflg den offisielle siden for The Players så kan man "kvale" inn med en seier i Quail Hollow

"In addition, any player who hasn't otherwise qualified for THE PLAYERS this year can still get into the field with a win at Quail Hollow."

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

...da er jobben enkel for Bjørnis. Seier.

Bobby Peru

over 15 år siden

Bobby Peru

Kul bag Henrik har :-)

En ting forundrer meg allikevel; TaylorMade har nok spenn til å spandere på et custom elgskilt på bag'en, men strek over o'en (dvs ø), det blir for vanskelig hehe

Kevin

over 15 år siden

Kevin

he he..good one Bobby:)

kaffe

over 15 år siden

kaffe

@Kevin: Nå når Furu er i det forjettede land(les: askefast i Portugal) trenger vi noen som kan "starte" på den tredje siden(les: golfsnakk) Fikser du biffen?

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Godrunde av JAL -5 og T4, følger Henrik opp?

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Kun 30min igjen,spent på Henrik i dag. Mange "old-timers" som har gjort det bra i dag og er oppe i toppen,mens favoritter som Tiger,Westwood,Couples,Bohn(forrige ukes vinner) og Weekley har alle skuffet stort.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

tv sendingene har begynt allerede

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Intermediate-gir-3 putt....bogey! Ingen god start

Kevin

over 15 år siden

Kevin

grei par på hull 2. Bra drive på hull 3,kun ca.125m inn nå

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Dette er en vanlig kontrollert start fra HB. Han vil bare plage oss litt forsiktig før han går for dagens beste score, eller like oppunder.
En super drive av HB på hul 3 lover kanskje godt og kan han bli Even etter hull 3 mon tro?

Har forresten en Bo på laget i dag, men dessverre en o for mye og ikke Van Pelt.

hackz

over 15 år siden

hackz

men nok en gang 10m + fra flagget..

hackz

over 15 år siden

hackz

hoho herlig !

Kevin

over 15 år siden

Kevin

han satte den...yesssss

TinCup

over 15 år siden

TinCup

Morsomt!!

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Som den fødte HB optimist er det bare så deilig å lykke, selv om det bare er på et hull en gang i blandt.

Det minner meg forresten veldig om golf dette her.
En elendig runde, men et par gode hull en kan flyte på mange uker...
Når jeg tenker meg om er mange uker omtrent det samme som hele sesongen vi har her på berget ;-)

Kevin

over 15 år siden

Kevin

elendig drive,så ut som han måtte bare vinkle seg inn på fw igjen

hackz

over 15 år siden

hackz

ai ai

Kevin

over 15 år siden

Kevin

klarte ikke komme seg nærmere enn 7m på innspillet fra ca.90m,to-putt og bogey

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Jaadaaa!

Kevin

over 15 år siden

Kevin

herlig birdie på hull 5

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Hehe, ser ut til å bli et fargerikt scorekort i dag. Men så lenge det er masse blått så er det jo greit.

Stian

over 15 år siden

Stian

Pent utslag på det lange par3 hullet, birdie nå!

Kevin

over 15 år siden

Kevin

meget bra utslag på hull 6 som er mega langt par 3...5m fra pinnen. to-putt og par

TinCup

over 15 år siden

TinCup

Kom igjen nå HB, kom deg på minussiden..

Kevin

over 15 år siden

Kevin

her på dette par 5 hullet må man holde seg unna elva som går langs høyresiden. Både Mickelson og Furyk slo i vannet her

smicer

over 15 år siden

smicer

Et godt innspill og eagle nå hadde gjort seg.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

det ble altfor mye til venstre,spørs om han får neste nærme

hackz

over 15 år siden

hackz

hmm hva skjer her da?

smicer

over 15 år siden

smicer

Ikke veldig nærme akkurat

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Den må ha ligget dårlig....

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Faen, svakt

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Den trengte vi ikke, - bogey på banens nest enkleste hull...

Kevin

over 15 år siden

Kevin

endte med en bogey på banens nest letteste hull. Han valgte helt feil her,burde slått seg opp kort av greenen for så å trilla den opp på fronten av greenen hvor flagget står. Litt dårlig course management her. Var kanskje uheldig med "lay" for 3.slaget også bak bunkeren der

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Sabbatini spillte hullet slik jeg beskrev over,og sikret en enkel birdie tidligere i kveld.

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Par...

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Hull 9 er et tøft par 4 på 491 yards,må ha et bra utslag her

Kevin

over 15 år siden

Kevin

god drive og greit innspill,men er de 10m unna som han snitter på innspillene sine

TinCup

over 15 år siden

TinCup

Grei par på et vanskelig hull..

Kevin

over 15 år siden

Kevin

fikk problemer med å poste innlegg her nå...merkelig

Kevin

over 15 år siden

Kevin

der funka det igjen.

Henrik runde første 9 med litt spesielle stats:

Driving Distance 292.0
Driving Accuracy 14.29%
GIR 88.89%
Putts Per GIR 2.125
Average Distance to Pin 30' 4"

smicer

over 15 år siden

smicer

Shot tracker viser greentreff på 2. slaget. Det må vel være feil.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

på hull 10? hos meg ligger han 40m utenfor greenen,i rough

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Birdieeeeeee!!

Kevin

over 15 år siden

Kevin

yessssss:)

hackz

over 15 år siden

hackz

weee weee weee :)

TinCup

over 15 år siden

TinCup

Jada, Back to Even!! Få noen flere lyseblå på kortet nå!

Stian

over 15 år siden

Stian

127yards..I call birdie!

TinCup

over 15 år siden

TinCup

God drive, 2. FWT for dagen. Lim pinnen nå!!

smicer

over 15 år siden

smicer

Han følger opp med en ny 10 meter fra pinnen. Han er sikker på den avstanden.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

litt for kort,9m fra,men har oppover til greenen og hullet

Kevin

over 15 år siden

Kevin

missa birdie med 10cm...kjipt,enkel par

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Kanondrive på hull 12,324 yards midt i gata

TinCup

over 15 år siden

TinCup

God drive igjen. 3.FWT. Kom igjen nå HB, lim pinnen!!!!

Kevin

over 15 år siden

Kevin

way off!!!!! langt unna greenen???

hackz

over 15 år siden

hackz

Hvis den shot trackern er sånn ca riktig...tom Per begynner å bli litt oppgitt nå.

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Endra til fringen - 8 yards

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Oooomps... endra til 3. slaget, ikke bra...

TinCup

over 15 år siden

TinCup

Faen skjer? Har han hakka seg opp på fringen, eller er ST helt off?!?

smicer

over 15 år siden

smicer

På min står det at 3. slaget endte i fringen. Ser ut som en bogey

smicer

over 15 år siden

smicer

Og bogey det ble

Kevin

over 15 år siden

Kevin

bogey:(

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Sur bogey, med et topp utslag....

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Ny birdie på gang?? 6 ft put

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Yessss

Kevin

over 15 år siden

Kevin

cool

Kevin

over 15 år siden

Kevin

spent på hva han gjør på neste,om han går for greenen slik mange andre har gjort

Kevin

over 15 år siden

Kevin

og i det jeg lagret så gjorde han ikke det,midt i fw istedet,smart

TinCup

over 15 år siden

TinCup

Innspillene hans holder rett og slett ikke mål. Midt i FW til 42 ft fra koppen...

Kevin

over 15 år siden

Kevin

skjønner han er redd for vannet,men utrolig laaaangt unna han satte den da. Skjønner ikke det fra 105m

Kevin

over 15 år siden

Kevin

ble par. Nå et relativt enkelt par 5 med god birdiemulighet...

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Mye farge på HB......morsommere med de blå enn de orange

TinCup

over 15 år siden

TinCup

Par. Spennende å følge med om han kan holde Even eller (forhåpentligvis) bedre de 4 siste...

TinCup

over 15 år siden

TinCup

38 yards til pinnen.. lukter birdie..

Kevin

over 15 år siden

Kevin

litt for kort innspill,men ligger fint til rett foran greenen og kanskje kan han sette denne nærme fra 38 yards

Kevin

over 15 år siden

Kevin

altfor kort jo,7m igjen...grrr,sett den da

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Merkelig kort....

TinCup

over 15 år siden

TinCup

Pooh, ikke bra nok..

Kevin

over 15 år siden

Kevin

par...og nå til Quail Hollows eget Amen corner:) 3 utrolig tøffe hull

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Pokker....der trodde jeg på fugl..

TinCup

over 15 år siden

TinCup

Par med bismak...

TinCup

over 15 år siden

TinCup

Holder han par inn så har han absolutt scoret godkjent. Dog er det rett og slett ikke bra nok når det gjelder approachene fra 120 yards og inn. Greit at han ikke skal attakere pinnene hver gang, men han ligger konsekvent 10 m unna, eller verre, og det er rett og slett ikke bra nok.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Avoiding the fairway bunker on the right with the tee shot and setting up a mid-iron to the green is advantageous, since this is the most arduous putting surface on the course

Og hvor havnet Henrik....? i FW bunker...shit. Litt fordel at flagget står oppe bak til venstre

TinCup

over 15 år siden

TinCup

Får håpe han ligger greit i bunkeren..

Kevin

over 15 år siden

Kevin

gjorde en par iflg scorekortet,selv om ST henger litt

TinCup

over 15 år siden

TinCup

Sterk par! Måtte det fortsette..

Kevin

over 15 år siden

Kevin

strålende utslag på 17...

Kevin

over 15 år siden

Kevin

god par igjen.

TinCup

over 15 år siden

TinCup

Flott par igjen ja! Kom igjen nå HB hold dette inn!!!

Kevin

over 15 år siden

Kevin

kanondrive i fw

TinCup

over 15 år siden

TinCup

Superdrive!! Ikke noe tull med innspillet nå!

Kevin

over 15 år siden

Kevin

er på greenen men drøyt 15m unna...to-putt nå er fint

hackz

over 15 år siden

hackz

Er jo helt tragiske de innspillene hans..

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Ble par,og en runde på EVEN. Bra det,selv om det er mye å rette på.

God natta..ny tråd i morra,etter golfrunde på morran:)

TinCup

over 15 år siden

TinCup

PAR på siste. Absolutt godkjent "Green Mile"... Spennende dag i morgen.

cobra

over 15 år siden

cobra

Gleder meg Kevin!

Tallenes Tale

over 15 år siden

Tallenes Tale

T44 på listen, men rangert nummer T109/T116 på puttingen.

Den dagen HB blir stabil med putteren, så kommer han topp 10, etter siste spilledag.

Henke

over 15 år siden

Henke

Jeg er selvfølgelig enig i at han må være nærmere fra 150 og inn, men vi må ikke se oss blind på tallene. Vi griller Henrik for alt som ikke er perfekt. Han spilte en strålende førsterunde - vi kunne valgt å fokusere på at han er to slag bedre enn en viss Tiger.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her