Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva skjer med Golfklubbene i Buskerud?

Buskerud golfer

over 15 år siden

Buskerud golfer

Kongsberg er vel nesten konk? dette er jo en fin bane,åpnet i helga nesten ikke folk.
Kjekstad har gode forhold, status på klubben?
Norefjell var vel nesten konk i fjor eller for å si det slik penga fra Bø setra uteble etter det jeg har hørt.
Tyrifjord var det vel internt bråk i fjor?
Eiker er det vel også konflikt mellom nytt styre å medlemene.
Er det kun Drammen som alt ser bra ut?
er det noen som vet status rundt i buskerud eller stemmer det som står over.

Kjex

over 15 år siden

Kjex

Kjekstad har det bare bra om dagen. Supre forhold på banen og pent overskudd i 2009!

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

TYGK har muligens hatt noe ugh, men det meste tyder på at det er blåst nå.

Banen fremstår som fantastisk fin, med fairway og greener av absolutt første klasse, Ikke opplevd den så flott så tidlig i sesongen før. Sneen har tydelig beskyttet for kulda og gitt banen perfekt overvintringsforhold.
Banen åpner førstkommende fredag.

veggiss

over 15 år siden

veggiss

Holtsmark ligger også i Buskerud...åpnet 1 mai, aner ikke hvordan det ser ut der i år.

Buskerud Golfern

over 15 år siden

Buskerud Golfern

Modum ligger også i buskerud. Poenget er vel at på Holtsmark har det vel hvert greit, bortsett fra at banen var dritt dårlig ifjor

fjortis

over 15 år siden

fjortis

hva lurer du egentlig på BG

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Kan vel heller ikke huske at vi hadde noe bråk på Tyri i fjor?

vi hadde ganske dårlige forhold på banen, men ikke noe bråk.

i år har vi heller ikke noe bråk, så jeg skjønner ikke hva BG er ute etter.

banen ser i tillegg bra ut, og vi er langt ifra konkurstruet.

Buskerud Golfern

over 15 år siden

Buskerud Golfern

Jeg lurer på hvem baner jeg må spille og trenger støtte med litt greenfee i år da vet du.
det BG lurer på er om det er noen av banene som er kandidant til potet åker.

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Men du skriver se&hør overskriften "Hva skjer med Golfklubbene i Buskerud?" og nevner bråk i klubbene og at det kun er Drammen som ser bra ut.

Jeg lurer fortsatt på hva du lurer på?

Mange av klubbene ser bra ut rent teknisk, med gode overvintringsforhold og rask smelting av snøen, så jeg ser egentlig ganske lyst på sesongen.

Hvor har du informasjonen om nesten konk, bråk, bø seter (ord deling) etc.?

Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Konk, bråk eller forhold - kom deg "på banen" der hvor du føler deg hjemme og BIDRA selv - det er jo nettopp slike sutrekopper som deg som bidrar til å skape tulliball overalt - uten å bidra med annet enn mas uansett.

Golfklubbene har en majoritet av hobbygolfere - som er ute etter en hyggelig runde med hyggelige venner. I alle klubber jeg har vært i kontakt med er det ALLTID åpning for at engasjerte medlemmer kan få skape enda mer glede - om de bare er villige til å være primus motor.

Finn ut hva du vil og gå til en hvilken som helst klubb i Buskerud eller hele verden forøvrig - presenter din ide så skal du se at du kan sette den ut i livet - men du må nok regne med å ta i mange tak selv også.

Engasjement min venn - engasjement - DET er alt som skal til for å få enda mer glede.

Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Poenget mitt i forrige innlegg er at du da vil oppleve at mange vil sette pris på det du skaper - og så får du noen som ikke liker det du driver med. Vanskelig å skape glede om man alltid skal ha topp forhold - og for få til å betale for moroa. Da blir det dårlig økonomi. Med dårlig økonomi kommer dårligere forhold (men helt ok for en mosjonist) - og med dårlig økonomi kommer kritiske røster til alle forslag som dukker opp - dermed "snikk snakk" og styret får skylda (til tross for at styret kun opptrer på vegne av det eierne - Årsmøtet - vedtar).

Husk at du er medeier i din golfklubb - og selv har satt styret til å effektuere årsmøtets vedtak. Det er slik demokratiet fungerer - og vil du ha det annerledes - så få med deg majoriteten av medlemmene og få på plass et styre som kan gjøre massene til lags.

Styrene har som regel lite å vinne på å lage dårlige baner og foreta dårlige valg - så min erfaring er at de gjør sitt beste - ut i fra forutsetningene. Så må vi medlemmene bidra med å spre glede og spille i henhold til "ballen som den ligger og banen som den er" - UANSETT - intill vi får på plass et styre som vil det annerledes. Liten vits i å sture - DET bidrar i allefall ikke til noe positivt.

Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Hei igjen!

Så til slutt. Finn meg den klubben hvor økonomi og bane er toppers - og medlemmene er helt enige med det styret foretar seg.

At det eksisterer i Drammen er en illusjon - for da ville ikke medlemmene gitt bort medlemskapene sine - eller grunneier solgt aksjer til langt under det medlemmene betalte i sin tid.

Våkne - våkne......

Bandygolfern

over 15 år siden

Bandygolfern

Jeg leser hva som står her og vil komme med noen kommentarer.
jeg er medlem på Kongsberg bor i Mjøndalen og har hvert medlem på Eiker.
1) Kongsberg har slitt med økonomien i et par år samt hvert uheldig med vinteren og fått ødlagt noen greener som før sist sesong.(i år ser det bra ut vist)
takk og pris at vi har FMC og noen andre store bidragsyttere.

2) Eiker har fått et nytt styre som du kan gå på Nedre Eiker stadion hver hjemme kamp og få greie på hva mange av medlemene deres synes om dem.(bare tull eller?)

3) på Tyrifjord var det vel en del skriving om intern konflikt for en stund tilbake(stemmer ikke dette?) sluttet ikke DL eller noe slik mener å ha lest dette i Norsk golf

4) På Norefjell sa dagelig leder (Terje ) at det kunne bli litt trangt da de utbedret banen med tanke på penger de var lovet.

Status er vel at Buskerud golfern har noe rett eller? Hvis han er den jeg trur så er han medlem av 4 eller 5 golf klubber i Buskerud.
så han bidrar da sikker med mere enn noen av oss andre.
kjenner jeg han rett er dette skrevet for å provosere og få i gang en diskusjon og et engasjement.

Min mening:
Men når det er sagt, synes jeg kanskje det er for mange baner innenfor 5 mil fra Drammen, det er vel egentlig ikke marked til alle.

Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

1) Og hvor lenge kan Kongsberg regne med å ha FMC i ryggen tror du - i disse dager ser man på hver eneste krone i slike multinasjonale selskaper. Hva skjer dersom FMC kutter?

2) Tror du man får et korrekt bilde av de som slenger ut av seg snikk snakk om styret? Sikker på at de samme menneskene har kommet med samme oppgulpet i alle år - om alle styrer.

3) Tyrifjort har hatt sitt å slite med - men hører også mye gøy fra Tyrifjord.

4) Klart det blir trangt dersom pengesekken blir mindre enn forutsatt.....og da må man finne ut om medlemmene vil punge ut - i motsatt fall blir det vrient.

Om BG ønsker å provosere så trenger han/hun ikke legge det her - det er bare å slenge ut samme sak på en hvilken som helst golfklubb når han besøker den - så kanskje han kan få et noe mer nyansert bilde av situasjonen. Om han bidrar med penger til medlemskap i mange klubber - fritas man ikke automatisk fra å stikke finger'n i jorda - og se hva som foregår. Hør med surmagene på Nedre Eiker stadion om hva de i så fall har bidratt med - setter en peg på at det stort sett er samme snikk snakket om styrene år etter år.

Ha en glad sesong!

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Bandygolfern (03.05.10 kl. 20:08)
3) på Tyrifjord var det vel en del skriving om intern konflikt for en stund tilbake(stemmer ikke dette?) sluttet ikke DL eller noe slik mener å ha lest dette i Norsk golf

for 2,5 år siden ble daglig leder sparket av styret.
etter at vi som medlemmer lagde en sak for årsmøtet med dette, så fikk vi kastet styret, gjeninnsatt daglig leder og driftet videre som normalt etterpå.
Dette var som sagt 2,5 år siden, og har ikke hatt noen påvirkning på drift av anlegget, kun en personalsak som ble blåst opp i media.

hvorvidt BG har rett i noe som helst er jo en ting, men motivasjonen for spørsmålene virker noe underlig dersom han er ute etter å vite hvor han skal spille og vil ha støtte til å spille greenfee?

jeg bare undrer.

Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Heia Tyrifjorden!

Yngves innlegg beviser vel egentlig mitt poeng. Det er eierne (medlemmene) som avgjør hva som skal skje og ikke skje - men det skjer ikke noe før man tar tak i det selv.

Takk for flott input Yngve.

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Kjekstad har gått bra økonomisk etter at ny Daglig leder ble ansatt for et par tre år siden.
Han har strammet inn på pengebruk, laget smarte startpakker, utvidet sesongen med 3 uker i begge ender av vår og høst, skaffet nye sponsorer og investert i banen.
Vi har hatt fine greener de to foregående år fordi heltidsansatte greenkeepere fjernet is de to årene hvor enkelte baner slet med isbrann, og det ser lovende ut i år også.

Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

En ting skal i allefall Kjekstad ha for - og det er at der SKJER det noe. Se bare på turneringsoversikten:

http://www.kjekstad-gk.no/turnering.asp?page=liste

Her er det tilbud for noen og enhver - så om flere bare spiller ballen som den ligger og banen som den er - og blir med (se bare på første turneringen - allerede over 50 påmeldte.....) så blir det mye bedre stemning og dermed kommer resten av seg selv.

Heia Kjekstad også - og alle der som viser hvor mye gøy det går an å stelle i stand.

Kjex

over 15 år siden

Kjex

Blir mye Kjekstadskryt her, men det HAR skjedd veldig mye positivt i denne klubben. Alle aldre og kjønn har sine egne dager. Juniorgruppa er et eget kapittel med trening nesten alle dager. Både herregruppe og damegruppe har måttet dele seg i to pga stor interesse. Herregruppa spiller på mandag og torsdag. Det er ml 40-50 stykker som møter hver uke tilsammen. Det blir et veldig bra miljø av slikt.

Klubben tilbyr også klubben enkelte gratis kurs i alle aldersgrupper. Det eneste som kreves er at du er medlem i klubben.
Klubben tar med andre ord godt vare på medlemmene sine. Det er ikke så dumt i disse golf-nedgangstider...

bandygolfern

over 15 år siden

bandygolfern

Gladgolferen i Mjøndalen
2 ting
1) Uten FMC lever kongsberg utrygt

2)Hør med surmagene på Nedre Eiker stadion om hva de i så fall har bidratt med - setter en peg på at det stort sett er samme snikk snakket om styrene år etter år.
svar:
jeg kjenner ikke deg men tror du har jævelig mye igjen for å bidra så mye som mange av dem gjør.

jeg skal ike henge på stroppen jeg ser at du får så det holder i en annen sak inne her:
Golf er moro og skaper diskusjon er ikke det bra

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Fatter ikke argumentasjone her? Motivasjonen er altså "Jeg lurer på hvem baner jeg må spille og trenger støtte med litt greenfee i år"

Er du virkelig så nobel at du tenker "Ytre Gråfjordkroken sliter litt med økonomien, så da skal jeg jaggu støtte opp og spille litt der som greenfee gjest for å yte min skjerv?" Om det virkelig er slik så løfter jeg hatten i honnør (har ikke hatt men allikevel)

Mulig at jeg fryktelig usolidarisk, men jeg velger faktisk å spille der: Det er bra forhold, der det er design som tiltaler og utfordrer meg.

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Yorkie
De fleste spiller nok der de føler at de får valuta for pengene. Jeg gjør det også.
Nettopp derfor er det viktig at mange velger å være medlem i en klubb. Da har man en basisøkonomi takket være medlemmene, også når det er u-år.

Tyggis - 3050

over 15 år siden

Tyggis - 3050

FMC hjelper Kongsberg? Tror dere bør holde dere til ting dere har greie på. Det er ingen som har spyttet inn noe penger der siden aksjonen for noen år siden. Kongsberg lover bedre enn på 5 år og vil bli meget bra. Eneste jeg ikke liker er at den eneste i styret der oppe med greie på golf er ute. Nå er det gubbene som styrer. Men jeg gleder meg for i år skal det bli riktig bra der oppe. Artig bane som er morsom å besøke.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her