Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

En ny epoke i golf?

Putta

over 15 år siden

Putta

Vi har hatt tidsepoker i golf dominert av forskjellige spillere. Nicklaus på 60- og 70-tallet. Greg Norman på 80-tallet. Nå har vi levd i Tiger-epoken i mange år. Men kanskje årene fremover blir McIlroy-epoken?

AndersB

over 15 år siden

AndersB

Etter det han viste i helgen og spesielt i går så har vi mange fine år foran TV-skjermen å se frem til. Selv Tiger på sitt beste skulle slitt fælt i går!

Northwood

over 15 år siden

Northwood

Tror ikke vi må glemme en 18 år gammel Ryo Ishikawa som gikk en 58 runde i helgen når vi snakker om ny epoke.

Jung

over 15 år siden

Jung

Det kommer ingen ny NN-epoke i golf. Konkurransen er altfor hard og topputøverne så mange og jevne at det ikke vil bli noen ny dominans fra en enkelt spiller i golf - ever! Det vil f.eks. bli fire forskjellige vinnere av major-turneringene hvert år. Og det vil bli forskjellige vinnere av de øvrige 35 PGA-turneringer, selv om noen få nok vil vinne 2-3 hver seg.
Dette er veldig bra for internasjonal golf. Men kanskje ikke like bra for publikum, som elsker å ha en outstanding man som viser noe ekstraordinært og som dominerer. Det samme ønsker media, men det får de ikke lenger.
Håper de som vinner heretter har en personality som styrker sporten.

Enur

over 15 år siden

Enur

Dristig å komme med så bastante spådommer om framtida som det Jung gjør her.

Det har vel vært gjort før i andre sammenheng uten at det har vært særlig vellykket. Kanskje man burde ha tatt lærdom av det?

Stian

over 15 år siden

Stian

Jeg er publikum og er ikke tilhenger av et one-man show. Heller 5 i contention på søndag enn en spiller med ørten slags ledelse.

Hva med sisterunden i Masters, det var spenning hele veien med flere potensielle vinnere. Å kalle det lite bra for publikum har jeg ingen forståelse for.

Også enig med det Enur sier. Det å satse alt på 1 hest er nødvendigvis ikke veien å gå for et kjempemaskineri..

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Selv jeg som ikke er Tiger-fan må anerkjenne både hans dominans og det han har gjort for oppmerksomheten rundt golf. Å si at "det skjer aldri igjen" er meningsløst - siden det har vist seg at slike spillere dukker opp med jevne mellomrom. Hogan, Nicklaus og Palmer er navn som burde starte varselklokkene før slik utsagn kommer. Ikke dermed sagt at man får en ny Tiger epoke med andre spillere - men å utelukke det gir ikke mening.

Det er morsomt med både Ishikawa, McIlroy, Fowler og han koreaneren som vant på Asiatouren for en uke eller to siden, men også for disse skal man huske at det er tyngre å leve opp til forventninger enn å komme fra utfordrerposisjon. Adam Scott, Garcia mfl. kan si en del om dette.

Forøvrig er jeg enig med Stian - flest mulig "in contention" før siste runde er supermoro!

Jung

over 15 år siden

Jung

Beklager S. Sam, men det er helt andre tider i internasjonal golf nå, enn bare for noen få år siden. Nye spillere og nye nasjoner dukker stadig opp, og bredden på toppen er mye, mye større enn da Nicklaus, Palmer, Norman, Player og andre personligheter dominerte. Woods har inspirert mange, og har derfor gjort en flott jobb for golfen.
Bredden og jevnheten er enorm på toppen; derfor får vi ingen ny epoke med èn dominerende spiller. Det er umulig, slik forholdene er nå og vil være forever!
Snart kommer asiatene for fullt i herregolfen, og da blir det faseforskyvning.

wahtever

over 15 år siden

wahtever

Er det kun innen golfen Jung ser denne utviklingen eller gjelder tilsvarende andre idretter?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

...og akkurat det samme har man sagt før - men historien har vist at de som sier "aldri" de tar nesten alltid feil.

Simen Fulland

over 15 år siden

Simen Fulland

Personlig tar jeg aldri nesten feil.....

kevin

over 15 år siden

kevin

Husker da en fyr med et spesielt løpesett knuste v-rekorden paa 200m...den tiden trodde man ingen kom til aa tukte noen gang,men saa dukket Bolt opp:)

Jung

over 15 år siden

Jung

Det er kun innen golfen jeg spår dette. Golf er den eneste individuelle idretten der det er så enorm bredde internasjonalt på høyt nivå, og der hvem som helst av flere hundre kan vinne en konkurranse. Golf er også den eneste idretten der tevlingen foregår over 4 dager og der man er på banen i 18-20 timer.

Jung

over 15 år siden

Jung

Jeg glemte å legge til at golf er den eneste idretten som har konkurranser på høyeste internasjonalt nivå hver uke hele året.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her