Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf i Portugal

Bandygolfern

over 15 år siden

Bandygolfern

Jeg skal til Portugal denne mnd.
Skal spille 4 baner, Trenger noen tips på hvem baner jeg bør spille i Algarve området
jeg har booket 2 baner
Salgados og Pine Clips
ønsker tilbakemelding på hvem og hvorfor

Slappy

over 15 år siden

Slappy

Heisann!

Salgados var nok ikke i topp stand rett i forkant av påske, men en helt ok bane. Pine Cliffs er en 9-hullsbane med ingen hull over 360 m.

Anbefaler faktisk banene Gramacho og Pinta ift pris (sørg for en slags pakke eller forhåndsbestilling på nett). Forholdene der var gode i vinter og vår. Andre alternativer er Penina, Alto, Mourgado (tja) og Alamos (bra) + flere Oceanico baner, Silves (greit nok).

Ellers er det fantastiske baner til en større penge tilgjengelig. Monte Rei, Oceanico Victoria, Oceanico Faldo course, Oceanico O'Connor course, San Lorenzo, Quinta do Lago, etc.'

Alt dette innen rimelig avstand fra Albufeira.

furu

over 15 år siden

furu

Har nettopp vært i Portugal. Spilte selvsagt "litt" golf.

Salgados er som Slappy sier helt ok. Du kan få mer for samme greenfee andre steder.

Pine Cliffs er en fin liten 9-hulls bane. Mini "Vale do Lobo" hull er artig. Det kan bli mye kø dersom det er litt trafikk på banen.

Støtter Slappy på Gramacho og Pinta. Noen venner av oss spilte begge to når vi var der. Kjempefine forhold. €29 under twilight, ingen problemer med å spille 18 hull før det blir skumring.

Spilte selv Old Course for €65. Nydelige forhold på fairway. Herlig bane. Eneste minus var at greener nylig var luftet og lagt sand på.

Quinta do Vale ligger ved grensen til Spania, ca.45 minutter fra Albufeira med bil. €29 også her og det er et røverkjøp. Jeg spilte den i fjor også. Da var den litt tørr og uferdig. I år er den nydelig. Sjekk denne, våger å påstå at de fleste vil like den.

På Vila Sol spilte vi twilight for €45. Fin bane men hadde lagt i litt mer og spilt Old Course eller bare spart pengene og valgt de andre rimeligere som jeg og Slappy nevner.

Min far og noen venner spilte Alto, nok en gang twilight og for €29. De var storfornøyde med banen. Ønsket faktisk å spille en runde til der før vi dro men fikk ikke tid. Det er vel et bra skussmål.

De kjører pakkepris flere steder. Du kan få Quinta do Lago North + Laranjal for €140.

Silves spilte jeg i fjor. Likte den veldig godt. Ligger i åpent landskap og er veldig annerledes enn de aller fleste banene der nede. Greenfee har nylig vært nede i €40-45.

Snakket med flere som spilte Faldo og O'Connor. Alle skrøt voldsomt av banen. Stedet var overdådig med valet service (vasker køller før og etter runden) og ballpyramider på rangen. Alle er medlem av forskjellige klubber i Vilamoura og de fikk derfor tilbud på de to nevnte banene på €70. Samtlige sa at de aldri hadde spilt der til rundt €100 eller mer, noe greenfee vanligvis ligger på.

Millenium skal være i veldig fin stand nå. Spilte turnering med noen irer som hadde vært der. Det blir da selvsagt litt rykter og ikke førstehånds opplysninger men de aller fleste der nede er veldig kritiske og velger baner med omhu.

Pinhal for ok men ikke mer. Samme ble sagt om Pinheiros Altos.

Vi bor alltid på Balaia Golf Village. De har en liten 9-hulls par 3 bane. Fin trening. De aller fleste hullene er ganske lette men man får mye utfordringer på nærspill dersom man misser greenen. Banen er alltid i fantastisk stand. De har tross alt ikke så mye å klippe :)

Min far og venner spilte også Alamos (samme anlegg som Morgado). Disse banene ligger litt inn i landet fra Portimao. Blir veldig fort tørt og hardt her. Greie baner. Både i fjor når jeg var der og i år når man far spilte der så var de ikke så godt holdt som vi hadde forventet. Du spiller twilight her for €29 men jeg ville valgt andre baner før disse.

Baner vi sjekket pris på men som ikke hadde tilbud var:
Benamor
Quinta da Ria
Quinta de Cima
Monte Rei

Beste "kjøp", i tilfeldig rekkefølge;
Pinta
Gramacho
Alto
Quinta do Vale

Du må avlegge golfbutikkene et besøk. Planet Golf i Almancil har opphørssalg. Hadde Ping G15 driver til €180. Egentlig en kjip butikk men man finner noen skatter dersom man kikker litt. Nevada Bobs hadde 30% på alt av jernsett. Stort sett alle wedger var satt ned til €70-80. Masse puttere på tilbud (Rife, Yes, Bettinardi). Litt pruting er ikke noe problem. Jeg prutet uten å være klar over det og fikk 10% før jeg egentlig hadde åpnet munnen.

Det har vært litt krise for golfen i vinter. Mye regn, lave temperaturer og enten turister uten penger eller ingen turister. Det eneste positive å ta med er at greenfee og utstyr er på tilbud og at banene har fått gode vekstforhold.

Kan jeg spørre hvor du skal bo? Kan anbefale noen glimrende restauranter så slipper du å sløse bort pengene på å prøve å finne noe bra :)

wahtever

over 15 år siden

wahtever

Hørtes ut som en awesome ferie Furu.. Ble misunnelig :-D

Sverre

over 15 år siden

Sverre

Spill Laranjal og San Lorenzo... Begge er i kanonstand nå

bandygolfern

over 15 år siden

bandygolfern

Furu:
var det noe lefthand utstyr i golfbutikkene, sliter litt med å spille fra feil side.
Hørte ut som du hadde hatt en topp tur.

furu

over 15 år siden

furu

Nevada Bobs var best på utvalg til venstrehendte. Florida Golf hadde også men de er dårlig på pris.

Kan ikke klage på ferien. Litt regn om natten de første dagene men det overlevde vi. Over 30 grader i solen de siste 6-7 dagene.

Petter F.

over 15 år siden

Petter F.

Book gjennom www.algarvepackage.com.

Legg litt ekstra penger i potten og spill Oceanico banene, fremfor banene Gramacho og Pinta.

4 dagers pakke med følgende baner
Diamond C. 1. Pinhal, Old Course, Millenium og Victoria.

Victoria er jo banen som ET går på hvert år i oktober med 3 mill euro i potteni og er high class.
Old Course - gammel ET bane som i mine øyne er en drøm å spille.
Millenium - sto ferdig til år 2000 og er blanding mellom park og åpent, deilige raske greener og en bane man alltid vil spille igjen.
Pinhal - erverdig bane med sine mange trær, stiller krav til fairwaytreff og presise utslag.

Nå kommer du inn i høysesongen for golf i Portugal. Selv med finanskrise, så invanderes Vilamoura og Algarve med golfspillere.

I tillegg kan det jo være at du treffer noen kjendiser der: Følgende har villaer i Vilamoura:
Lee Westwood, Retief Goosen, Darren Clarke, Paul McGinley, Padraig Harrington, David Howell ++++

furu

over 15 år siden

furu

Det er vel egentlig lavsesong når vi kommer inn i juni. Juli og august er superlavsesong.

Bandygolfern

over 15 år siden

Bandygolfern

Hei
Takk for tipsene.
Det ble Pinta, Salgados og Gramacho
der Pinta uten tvil var best. ogskal spilles til neste år også.

furu

over 15 år siden

furu

Det er noen veldig fine hull på Pinta. Bra du likte deg der.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her