Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Egebergs Ærespris II - golfspiller

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Per Skjerwen Olsen (ishockey, fotball, skihopping og golf) er innstilt av særforbundene til Egebergs Ærespris. Ville det vært mulig for golfspillere å kombinere karrierer i dag? Golf og hopp? Golf og curling?

Jung

over 15 år siden

Jung

Dette er jo bare tull. Jeg husker Lille-Petter`n fra mange år tilbake (1960-70-tallet?), spesielt i fotball. Han var middelmådig. Han huskes best som en humørspreder og tøysekopp. Spesialiteten hans var å dempe ballen med rompa.
I skihopp har han ikke gjort seg bemerket, og hans golf vet jeg ingenting om. Ishockeyspiller var han visst i Vålerenga.
Bedre da å gi Egebergs til Einar Bruno-Larsen, som var meget god i både fotball, håndball og ishockey.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg stoler mer på særforbundene enn på deg, Jung.

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Sam

Gjelder det NGF også? :-)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

LOL, Scrambler. Good one. Svaret er ja - på akkurat dette.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Det var en imponerende liste Tom Schancke har kommet opp med over folk som han mener fortjener Egebergs Ærespris. Mange av forslagene er jeg enig i, men når det gjelder Per Schjerwen Olsen er jeg ikke akkurat overbevist. Visst var han bra som fotballspiller og sikkert som ishockeyspiller også, men at det skal holde til en Ærespris? Tvilsomt.

Generelt er det nok en del av de ny-gamle kandidatene som fortjener en ærespris. Nå er (heldigvis) Arne Myhrvold ute av komiteen, så det blir spennende å se hva Bente Skari, Grete Waitz og et nytt mdlem kommmer opp med av argumenter for og imot kandiatene.

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Rolf Åge Berg må være en opplagt kandidat, hopper i verdensklasse innimellom og strålende keeper på fotballaget til Stjørdals-Blink i en årrekke i diverse divisjoner.

Tror nok også han har besøkt golfbanen på Stjørdal.

hackz

over 15 år siden

hackz

Hva med Tom Sandberg? Hopping og ski

hackz

over 15 år siden

hackz

bortover ski skulle det være-

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Fooore, jeg tror det er et krav om at i den ene idretten må det være fremragende og i den andre "utmerket seg". Berg var vel fremragende i hopp - men er det å utmerke seg i sport å være keeper på Stjørdals/Blink?

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Tja, han utmerket seg på Stjørdal og i Nord-Trøndelag!? Spratt også inn som spiss til tider, også der meget god. Lokalt sett.

Jeg tror ellers denne utmerkelsen tilhører fortiden. Det brukes kan hende et lass med ressurser på noe som veeeeeldig få bryr seg om. Tror jeg, vel og merke.

Jung

over 15 år siden

Jung

I denne saken kan du stole mer på meg enn særforbundene, Sam. Jeg har sett Lille-Petter`n på banen, og det var ingen opplevelse. Har du sett ham? Og har komiteen og noen i særforbundene sett ham? Vet de i det hele tatt hvem han er?
Men, du er konsekvent uenig i alt jeg skriver, det er programmert.

Selte

over 15 år siden

Selte

Bjørn Wirkola - Rosenborg og skihopp ... opplagt kandidat.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Bjørn Wirkola fikk Æresprisen i 1971.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Hvis de mangler kandidater, så hva med Gunnar Bull - golf, promping og websurfing?

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Kravet er vel at man skal "hevde" seg, og så vidt jeg vet (hører/lukter/ser) så er det kun i promping du utmerker deg nevneverdig?!

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Den var vel litt under beltestedet, 10ger.

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

:) Joa, kommer jo an på hvor man fester beltet, og hvilken standard man streber etter.

For å bryte det(deg) ned da: ;)

-Golfen din; mhmmmm, ser ikke at den holder mål altså. Mulig jeg har strenge krav?
-Websurfing; er nok en større sjanse der, men da er det så ufattelig mange du må måles opp i mot, og til slutt tror jeg du kommer til kort der også.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Ok. Selv om jeg vil, så klarer jeg ikke å være direkte uenig med deg.

Jeg får trøste meg med prompingen da :-)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Neida Jung, men jeg kan ikke være enig med deg bare fordi du tror jeg alltid er uenig med deg heller? Da er jeg jo både uenig og integritetsløs. Hvordan kan jeg konsekvent være uenig med deg som sier at du er helt ny her? Pussig....

Jeg har sett Petter spille fotball og golf....han var mye flinkere til begge deler enn Rolf Åge Berg

Kamte

over 15 år siden

Kamte

Skjerwen Olsen var bra i fotball og brukbar i ishockey men langt unna å kvalifisere til Egeberg's ærespris.
Wirkola var verdensmester i skihopp og norgesmester i fotball og et enkelt valg, men så bra skal det være.. Prisen skal henge høyt.

Vi kan stille "et lag" av spillere med landskamper i både fotball og bandy, men det er langt fra nok til ærespris.
Skjerwen må nok stille langt bak , selv om han ble en habil golfspiller i voksen alder. Det er det jo mange som har blitt..

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Simen Agdestein!

Enur

over 15 år siden

Enur

Ser at Skiforbundet har innstilt Hedda Berntsen og Kristin Størmer Steira. Det er vel ok kandidater?

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Er det et krav at denne "utmerkelsen" må deles ut hvert år?

Jeg foreslår Northug. Han må vel kunne sies å ha utmerket i skisporet, OG han har vært i finalen i ihvertfall en stor pokerturnering. Dét ville ha vært et stikk i siden til bakstreverske Idrettspresidenter...

Kamte

over 15 år siden

Kamte

Enig med Foooore. Stormester i sjakk og landslagsspiller i fotball bør han komme langt med. Det ble vel ikke noe mesterskap med Lyn og helt topp nivå nådde han vel ikke i sjakk heller.
Det er definitvt ikke noe krav til å dele ut hvert år . Det blir heller ikke gjort.
Alltid en vanskelig diskusjon om beslektede idretter er for like til å kvalifisere. Hedda Berntsen er vel OK(?), men langrenn og skiskyting synes jeg personlig begynner å bli vel likt.. Man går jo definitivt langrenn i skiskyting.

Rife

over 15 år siden

Rife

Agdestein var ranket nr 16 i verden når han var på topp. Han var norges beste sjakkspiller i 13 år. Han var altså en langt bedre i sjakk enn vår felles helt Bjørnstad er i Golf. Spørsmålet er vel mer om komiteen ser på sjakk som idrettslig nok.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her