Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

FANTASY SCANGOLF-The Players Championship

golfpunk

over 15 år siden

golfpunk

Hi and welcome to the Players Championship at TPC Sawgrass.

Water is a big factor on this fantastic course with 14 holes offering the chance to pull a nice shiny new ball out of your bag at the cost of a shot. Not to mention the dreaded 17th. Only 137 yrds but a real 'butt clencher' as they say state side.

Total Balls in the Water on the 17th (Since 2003)

Year Total H2O Balls
2003 29
2004 30
2005 68
2006 57
2007 93
2008 64
2009 32

If the wind gets up its going to be a good week for the guy in the wetsuit.

With one of the best fields in golf, both US and internationals have a shot at the title. Can Stenson recreate the wonderful ball striking of last year which stole the show or will Tiger find his undoubted game to see him back to winning ways. The combination of four balls are many and as we have all found out to our cost, even picking the correct player on the day from eight is an art in its self!

This week of course with such a strong field half the really good players will be cut!

Lykke til alle sammen.
Hilsen, Golfpunk.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Synd at attraksjoner som Kim,Stricker og Couples har trukket seg. Svært få baller i vannet i fjor kontra tidligere,var nok ikke så mye vind i fjor. Har tro på Mickelson igjen jeg,og er spent på om McIlroy følger opp etter helgens oppvisning.

Har satset på favoritter denne gangen,utenom Tiger som virker helt utafor...har nok fortsatt store problemer utenfor banen

Putta

over 15 år siden

Putta

Jeg lurer på om nedgangen i antall baller i vannet siden 3 år siden har noe å gjøre med at det var en trend for 3-4 år siden at alle baner skulle settes opp verst/umulig. Nå tror jeg greia er å gjøre banene litt snillere slik at publikum får flere birdies og eagles og lettere blir revet med. Det kan jo hende at flaggplasseringer er snillere nå, teestedene ikke så langt bak, fringen litt lengre (stopper ballene før de ruller ut) osv. Det kan i hvert fall være en delforklaring.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Ser ut til å bli en spennende første dag. Mange har foreløpig en ok score, men ikke mange med veldig god score så langt.
Har en god følelse for dagen, men bare litt over halvspilt første dag og mye kan endre seg.
Om ting går veien har jeg hentet inn Kevin i løpet av kvelden.

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Jeg synes vel at -6, -5 og -4 er bra score på den banen der. Mulig det er noen snille pinner i dag, og det blåser jo knapt, det har nok litt og si. Når de kutter litt på vanningen, og det blåser litt, så vil greenen bli lynraske, DA kan man se ikke så bra scorer!

Hemmi

over 15 år siden

Hemmi

10g, han mener poengscoren til vi som deltar i konkrransen Fantasy Scangolf:-)

Er jo enig med deg at den scoren du nevner er kjempebra

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Ooops. :) sorry, jeg så ikke hvilken tråd jeg svarte på, bare innlegget på forsiden. Skal sjekke bedre neste gang. Lykke til med konkurransen.
heheheheh, humrer for meg selv, og whisky-glasset mitt nå. Så akkurat Tiger Skye en ball for andre gang i karrieren! Han nådde jo fairway da ^^

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Du tog han. Hemmi.

Hvorfor er ikke du med på moroa 10g?
Dette gir litt mer moro og spenning med PGAtouren. Heng deg på

Kevin

over 15 år siden

Kevin

175m utslag med wood for mr.woods tipper jeg er en få ganger man ser fra den kanten. Men han scrambler bra og er på par fortsatt. Turde ikke ta han med på laget mitt denne uka...gjenstår å se om det var smart. Mickelson gikk greit på -2 i dag

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Har sett han skye én gang før, han gjorde par da også. Det kule med det var at Ernie Els sto på teestedet, og måtte gjemme ansiktet bak capsen for ikke å le! :) Tror det var 4-5 år siden.
Steady på par for tiger, bra scorer i toppen! Han får slå stingere, det virker som det er det sikreste for ham...

Niblick

over 15 år siden

Niblick

I played the course in 2008 and I was not disappointed at all. What stunned me was how clever Pete Dyes design was and to think it was designed so many years ago.

He really was ahead of his time when he did the design.

Keep an eye on the 16th which is my favourite hole.

I will be posting pictures on my twitter account @Golfdesign all weekend from my trip in 2008.

Cheers,

Brian.

GG

over 15 år siden

GG

en ting må jeg si... unggutta nå morer meg!! rory, walker, riouy(?), Kim. dæven så morsomt å få følge disse gutta nå i 30 år fremover!

GG

over 15 år siden

GG

walker?!? fowler mener jeg. :)

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Tja, jeg er jo en som ser ut til å gjøre det greit i dag da!

Hemmi

over 15 år siden

Hemmi

Hyggelig at du får litt poeng for en gang skyld da, Lawinth:-)

Men ikke glem at konkurransen ikke er ferdig før på søndag og det er da det er viktig å lede:-)

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

ikke veldig viktig å lede når søndagen er over.
For meg så må det vær end of spring season som teller :-)

Kevin

over 15 år siden

Kevin

ha ha..ydmykhet passer deg ikke Lawinth:) Grattis med gårsdagens beste score. Mye bra poengscores her,jevnt også. Selv har jeg mistet formen helt på Fantasy,men gleder meg over at formen ute på banen er bedre. Stian kollapset som McIlroy,men begge kommer sikkert sterkere i dag. De som har Tiger på laget puster vel lettet ut,selv om han fikk en bogey på siste. Heldigvis slo han bare en ball i vannet,og ikke 5 som på treningsrunden

1. Lawinth - 60
2. Stoneheads Best Men - 58
2. Juniors disipler - 58
4. Golfpunk - 52
5. topcrop - 50
5. hackz - 50
7. Diablos - 48
8. barcentrale - 46
8. vist - 46
8. Steinbånn - 46
8. droppen golf club - 46
8. team donk - 46
8. OleM - 46
8. stigkir - 46
15.clan art - 44
15.Tromsø Golfers - 44
15.CMoose - 44
15.FOREplay - 44
15.Patriarkens Utvalgte - 44
15.wahwahs gruesome foursome - 44
21.Hemmis Team - 42
21.St. Ables - 42
21.VR45 - 42
21.Yips Duffers - 42
25.AirHolsen - 40
25.Team Beartown - 40
27.Puttarna - 38
27.Tottenham Hotspur GC - 38
27.Sams Smiling Mooses - 38
30.Kevins flopparooneys - 36
30.Midters - 36
30.Gullgutta - 36
33.Team Goofy - 34
34.Adam`s winners - 32
35.PegTee Inglorious Bastards - 28
36.Stians Trunkslammers - 26
37.ScanDiggers - 0

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

I all verden, er jeg ikke med på lista eller.
Finner ikke navnet mitt der jeg pleier å være :-)

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Har team donk tatt ferie?

Han er savnet på livescoren til Scangolf Gamers. Send meg en E-post om du ser denne donk.
Adressen finner du under notes.

Art

over 15 år siden

Art

Rakk ikke fristen i går og spilt med forrig ukes lag.Egen feil klart.Kjedlig med bare 3 tellende på runde 1.

vist

over 15 år siden

vist

Lawinth, jeg er imponert over dine valg denne turneringen, både på første runde og perfekte bytter idag.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

ber til høyere makter om at cut går på -1,ellers er det helt natta for meg

vist

over 15 år siden

vist

Støtter den Kevin, har bare 3 som er rimelig sikre på å greie cuten akkurat nå.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Baddeley slo i vannet i går. Og i dag...og i vannet fra droppsonen i dag,han drar opp antallet baller i vannet kraftig;o)

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Takk for den vist!
Moro med skryt om det ligger noe bak, og denne gang var det for en gangs skyld det.
Er litt usikker, men ut fra tema som kom opp i en annen tråd har jeg vurdert og omtale meg selv i 3. eller til og med 4. person.
Om jeg tar den helt ut og bruker 4. person forstår jeg det som at Lars og Lawinth kan stille i egen parmatch hvor jeg/de alle to - fire er sikre på og vinne uansett.

Golfpunk derimot hadde to spillere med tidlig start i dag hvor begge avsluttet med -7, noe vi alle Larserne anser som en tilfeldig nybegynner begivenhet. (It will newer happend again!) Det blir ikke lett å slå han i dag uavhengig om han omtaler seg selv i en eller flertallsform.

Vist: det ser ut som du gjør det relativt greit i dag, i forhold til Kevin som i skrivende stund kun har Phil igjen av 8 spillere. Du må selvsagt sørge for at Charl Schwartzel leverer på de siste 9 slik at du kan stille med full flight i helgen (lykke til!)

Kevin:
Av respekt for deg og dine valg til denne turnering velger jeg å fokusere på FOREPlay som uansett i dag vil komme over 600 p for sesongen, gratulerer med det.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Trodde Phil skulle gå for å bli nr 1 i verden, men er faretruende nær cut grensa nå. Det er kun tre hull igjen for phil og han er akkurat innenfor, så her må det krysses noen fingre og leveres -10 hver dag i helgen om han skal nå målet.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

he he..og så slår phil et fantastisk bunkerslag fra en "umulig" distanse,og får en enkel birdie. Furyk er innenfor også,og jeg jubler:)

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Dette hadde jeg aldri trodd om deg Kevin.
Fra tidligere gullrunder du har levert, trodde jeg det skulle bli umulig å tukte deg, men når du gjør som denne gang blir det vel kostbart.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Med cut på -1 som for øyeblikket har du full flight i helgen du Kevin...:-)

Kevin

over 15 år siden

Kevin

og siden Villegas gjorde bogey på siste så er cut på -1 og jeg har plutselig 5 spillere inne...men her kan det snu igjen. Best å legge seg,tør ikke se mer:)

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Natta!

vist

over 15 år siden

vist

Ja her går det litt fram og tilbake.

kevin

over 15 år siden

kevin

Hadde ikke flaks nok ser jeg,cut gikk paa -2 dessverre. Men fikk med 3 stk saa det ble ikke helsvart..lol

Hemmi

over 15 år siden

Hemmi

For andre uka på rad sitter jeg igjen med bare 3 spillere.
Når du ikke kan stole på store verdensstjerner lenger, blir det ikke lett:-).

Lawinth fortjener ros for gode valg og klar ledelse i denne helgerunden.
Det skulle ikke forundre meg om han henter oss igjen og går i ledelsen etter helgen:-(

vist

over 15 år siden

vist

Ja, John Merrick ødela som en av de siste spillerene mye med sin birdie på hull 18, sitter igjen med 4 spillere men ingen i gruppe C.

Patriarken

over 15 år siden

Patriarken

Jaja....4 MC men de andre 4 gjør jobben greit......

På pallen gitt.....

FOREplay

over 15 år siden

FOREplay

Hey. Omtale i tråden. I like. Har ikke helt funnet formen i spring season, men det tar seg nok opp etterhvert som min egen sesong kommer skikkelig igang, og jeg kan bruke de erfaringene til å plukke bedre i Fantasy. Ser at min gamle nemesis Patriarken igjen prøver å passere meg. Stay behind.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Mickelson er -6 etter 10 hull i dag...har han fått etterfyllt bensin på tanken?:) Faldo mente i går at Mickelson virka tom etter forrige ukes påkjenninger

kevin

over 15 år siden

kevin

etter 11 var det,og nå etter 12. Gode gamle Fred Funk har gått på -6 i dag,er vel ikke mange som har han på laget sitt

Patriarken

over 15 år siden

Patriarken

Greit med en leaderboard før sisterunden. I hvertfall når den er så syk at Lawinth og Patriarken fremdeles er på pallen. Kan det virkelig stå hele veien?? Neppe, men artig lell!

1 Lawinth 158
2 Golfpunk 152
3 Patriarkens Utvalgte 144
4 team donk 142
5 Diablos 140
6 Juniors disipler 136
7 Stonheads Best Men 132
T8 clan art 130
T8 vist 130
T10 Steinbånn 128
T10 FOREPlay 128
T12 Hemmis Team 120
T12 topcrop 120
14 stigkir 118
T15 AirHolsen 114
T15 Sams Smiling Mooses 114
T15 Midters 114
T18 droppen golf club 110
T18 hackz 110
T18 CMoose 110
21 OleM 108
22 Yips Duffers 106
23 barcentrale 102
24 Gullgutta 100
T25 Kevins flopparooneys 98
T25 Stians Trunkslammers 98
T27 Tromsø Golfers 96
T27 Team Beartown 96
T27 wahwahs gruesome foursome 96
30 VR45 94
31 Team Goofy 90
32 Tottenham Hotspur GC 88
T33 St. Ables 84
T33 Puttarna 84
35 Adam's winners 60
36 PegTee Inglorious Bastards 56

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Ja det er noe uvant å stå øverst på helgens leaderboard, men er noe mer anstrengt i dag. I skrivende stund ligger Scott Verplank best an med -4 etter 12 hull og Paul Goydos dårlist med +8 etter 7 hull, og kun 11 spillere under par.
For meg tyder dette på at flaggplasseringen i dag + kanskje været ggjør ting noe mer krevende.

Valgte av årsak, (ikke bruke opp de gode spillere) å ikke sette inn Phil siste dag mot Luke Donald da Phil må levere 5 slag bedre enn Westwood for å vinne og dermed gi 20p i bonus for turneringen.
Foreløpig var dette et godt valg da Phil er +2 etter 4 hull og Luke +3 etter 8.
Foreløpig derfor ingen ting som tyder på at Phil kommer opp og kjemper om seier, men det skal sies at Phil har utrettet mirakler tidligere. Krysser derfor fingre og sattser på at Westwood leverer til 20p i bonus for seier i helgen.

Patriarken

over 15 år siden

Patriarken

Det viste seg å være smart av meg å legge ut lista - på pallplass - for nå er det bare skrot jeg har på banen. Herr Haas og Key Jay Choi driter seg ut og jeg håper Molinari og Westwood leverer i hvertfall.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Westwood er på par etter å ha åpnet med bogey og så en bidie. Molinari erpå +1.
Beste plass er nå oppe på -2 og det er tre stykker på + 8 som i skrivende stund da ikke gir poeng.
Ikke ofte at +7 vil gi poeng og vel ikke noe vi kan forvente i dag heller, selv om de fleste tydelig sliter voldsomt for å nå en akseptabel score

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Tim Clark ser ut til æ ønske seg 1. plassen denne helgen og da er det bare å se om Westwood vil svare på det birdieruchet Tim har satt inn.

Selv er jeg godt fornøyd med at jeg lot phil hvile siste dagen også, da det vel ikke er prakltisk mulig for han lenger å blande seg helt i toppen.
Er spent på hva scor kan bli for helgen og siste dag ser det ut som Tim Clark med sine -5 så langt legger en føring for Fantasy score for dagen.

kevin

over 15 år siden

kevin

Blir "the penguin" som vinner dette,i sin 206.PGA turnering...patience pays off:-)

Blir nok en dårlig uke for meg,men over dobbelt så mye poeng som forrige uke..he he

GG

over 15 år siden

GG

ser bra ut for deg...

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Syntes bare jeg måtte legge ut resulktater fra helgens turnering og er ikke overvettes begeistret, men heller ikke direkte skuffet over egen innsatts.
Denne gang vil jeg la være å nevne Kevin sitt resultat og hans plassering men heller nevne min gode venn Golfpunk som fightet nesten hele veien, men desverre kom noe sent i gang til å gi en fullverdig motstand.

Nokså hyggelig lesing for enkelte og jeg vil fortsette min innsatts for ved sesong slutt å kunne ønske flest mulig av dere velkommen til gjestespill på TYGK. (Som forøvrig er i glimrende stand allerede.)

Lars

:-)

1 Lawinth - 194
2 Diablos - 184
3 Golfpunk - 178
4 Juniors disipler - 178
5 team donk - 174
6 Patriarkens Utvalgte - 160
7 Steinbånn - 156
8 topcrop - 152
9 Stonheads Best Men - 150
10 clan art - 144
11 AirHolsen - 144
12 vist - 144
13 droppen golf club - 142
14 stigkir - 142
15 Hemmis Team - 140
16 FOREPlay - 140
17 Midters - 136
18 OleM - 134
19 Tromsø Golfers - 132
20 Sams Smiling Mooses - 132
21 Yips Duffers - 132
22 hackz - 130
23 barcentrale - 126
24 CMoose - 124
25 Team Beartown - 122
26 Kevins flopparooneys - 120
27 wahwahs gruesome foursome - 118
28 Gullgutta - 116
29 Stians Trunkslammers - 110
30 Tottenham Hotspur GC - 104
31 Team Goofy - 104
32 VR45 - 102
33 St. Ables - 98
34 Puttarna - 98
35 PegTee Inglorious Bastards - 68
36 Adam's winners -60
37 ScanDiggers - 0

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her