snappy
Klart der Errevs... Men la oss si du ikke er medlem i en klubb i noe land, men ønsker å spille en bane så får du det så lenge du betaler. Noen private baner nekter deg å spille samme hva. Men poenget er at man ikke trenger å være medlem i en klubb osv i USA for å kunne spille golf.
@lle Fugler: Er ikke alle klubber i Norge private kanskje.. Alle klubber i Norge kan gå konkurs som alle andre private selskaper her i Norge. Er en klubb i Oslofjorden som ikke er medlem av Norges Golfforbund mener jeg.. Og det er den eneste forskjellen. I USA finnes det public banener som ikke er eid av private.. Det finnes vel ikke i Norge. Noen anlegg har statlige del eiere, men det har Statoil, SAS og flere andre store private selskaper i Norge.
Jeg har flere kompiser som jobber i USA i dag. Disse var medlem i en Norsk Golfklubb før de flyttet for noen år tilbake. I USA er de ikke medlem av noen klubb, men får spilleretter via selskapet de er ansatt i. Når kameratene mine er hjemme på sommeren, og ønsker å spille golf, og ikke kan fremvise medlemskap i en golfklubb, ja da blir det unødvendig mye trøbbel... Heldigvis kjenner de fleste klubber rundt her til situasjonen, og lager lite støy når det kommer opp en situasjon. Men andre steder kan det fort skje at kompisene mine blir nektet spill, selv med hcp ned og under null. Dette er sykt.