Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Larvik - greener

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Spilte Larvik i helgen. Skal ikke klage på greenfeepriser (600,-) for det jeg har å klage på har ingenting med prisen å gjøre:

Larvik hadde de verste greenene jeg har spilt på noe sted i verden i de 34 årene jeg har eid golfkøller. Jeg håper for klubbens del at dette er noe de får orden på - for med unntak for et par greener på back så var det virkelig skrekkfilmforhold. (For ordens skyld: Nei, jeg hadde ikke vesentlig flere putter enn vanlig). Vil gjerne advare andre som tenker seg dit - tenk dere om inntil dere vet at greenene er ok.

Buck Cherry

over 15 år siden

Buck Cherry

Spillte også Larvik i Helgen, og jeg synes at full green fee for så skadede greener er uhørt.

Så kjære Larvik Golf, ikke ta full betaling for melk som bare er "litt" sur.

Men må dessverre medele at jeg har spillt på værre.
I Norge, på det sentrale østland som det så fint heter. En gang var det bare våt sand, og det var turnering. Ballen vokste når du putta.

kevin

over 15 år siden

kevin

Jeg har ikke vært der ennå,så jeg vet ikke hvordan forholdene er men lurer på hva det ser som er dårlig:

- er det det estetiske som vises ved soppskader?
- er det luftehull?
- for høyt gress?
- ujevnt underlag generelt?

eller er det summen av alt?

Hvordan var resten av banen da?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Det siste spesielt. Tørt, mye tuster, humpete. Estetikk er jeg for gammal til :-)

veggiss

over 15 år siden

veggiss

jeg kan ALDRI tro at de var dårligere enn greenene på holtsmark var i fjor, det er bare ikke mulig.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

veggiss - jepp, de var verre enn Royal Rød Hinder Holtsmark

Bamse

over 15 år siden

Bamse

Aronsen 3 under etter 6!

Bamse

over 15 år siden

Bamse

Brovold 7 over etter 4.... ????

kevin

over 15 år siden

kevin

feil tråd bamse brakar:)

Bamse

over 15 år siden

Bamse

Hehe.. Vet det, men det var så mye snakk om dårlige greener her også ;)

Dårlig med slette-/redigeringsmulighet er det også...

Jung

over 15 år siden

Jung

Greenfee kr. 600 med så dårlige grener? Det er da uhørt, og klagen har da vel absolutt med prisen å gjøre. Under slike forhold skal det gis rabatt på greenfee. Det gjøres i utlandet. En gang i Frankrike klaget jeg etter spilt runde på elendige greener, og fikk igjen halvparten av det jeg hadde betalt. Har også fått rabatt før spilt runde i Skottland og i Spania.
Norske golfklubber har mye å lære her. Bør det ikke innføres en fast regel (anmodning) fra NGF om at dårlige forhold på banen automatisk skal føre til rabatt?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Nei Jung - klagen hadde ingenting med prisen å gjøre. Jeg hadde klaget på greenene om runden hadde vært gratis. Poenget var å si at man skal være obs på greenforholdene der nede før man reiser....

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Kinesere spiser hunder til middag og spanjoler underholdes av å spidde okser.

Så at "det gjøres i utlandet" er ikke nødvendigvis et godt argument for at det skal gjøres i Norge :-)

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Men GB da. Du mener vel ikke at man skal ta full pris når det er elendige forhold?? Uavhengig om det faktisk gjøres i utlandet eller ei?

Petter F.

over 15 år siden

Petter F.

Spilte en runde på Bjavann for noen dager siden. Vi var fire utenfra som skulle betale 450 og som er vel undt en slik god bane og ikke minst sammenlignet med andre i samme prisegment. En hyggelig tidligere norgesmester bak disken sa at prisen var 350,- siden et av hullene var noe arbeider på og synes amtidig det var hyggelig å se oss tilbake igjen. Takk for det, men samtidig ble vi ikke overrasket, da dette ikke var første gang vi fikk rabatt på Bjaavann pga. arbeider eller at forholdene ikke var helt optimale. Årstiden tatt i betraktning så var banen veldig grei og vi hadde alle en flott runde. Kanskje noe for flere golfklubber å ta lærdom av.
Det igjen resulterer jo i at både bane og betjening får en positiv omtale utad. Bjaavann vil man alltid tilbake til. Har ikke rukket å spille Larvik enda iår, men på bakgrunn av Smilende Sam sine tilbakemeldinger, frister det kanskje ikke før på sensommeren. Skal aldri undervurdere jungeltelegrafen.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Det er opptil klubben å rabattere - og det kan være markedsmessig klokt å gjøre det. Men; det var ikke mitt poeng å debattere det. Hvis klubben vet at banen ikke møter de forventninger gjestene har vil aldri en rabatt være dumt - da unngår de å irritere folk. Når Larvik ikke gjør det kan det ha med årstid å gjøre - dvs de tenker at det kan være dårlige forhold hos andre også og at de tross alt har fairwayer etc som holder godt mål.

Pølse med brød

over 15 år siden

Pølse med brød

Må desverre bare bekrefte at min hjemmebane Larvik har for dårlige greener i år. Det har desverre vært slik på våren noen år nå.

Det er mange forklaringer som går i klubben om hvorfor dette skjer. Tror ingen har kompetanse nok til å si noe med sikkerhet. Personlig tror jeg ikke det har med tidlig åpning å gjøre, men at de holder åpent for lenge på høsten i tillegg til at de ikke vanner før langt ut i mai, utrolig nok.

Så vidt jeg vet har nå endelig daglig leder forstått at 600 kr er dårlig reklame og satt ned prisen noe.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her