Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Valero Texas Open - DAY 2

Kevin

over 15 år siden

Kevin

+2 og T81 er tallenes tale fra i går. Ble vel litt dårligere enn hva man hadde håpet på,men skal være mulig å klare cut som vil gå rundt +2. Dagens spilleforhold ser ut til å bli noe av det sammen,så det blir nok ikke mye lavere scores

Utifra hva man kan lese av stats og ST så drivet Henrik ballen bra fra tee. Driving accuracy er på hele 79%,noe som er nest best i hele feltet! Så med mindre han havnet på feil side av FW og fikk vanskelige innspill,så var det iallefall ikke her han tapte de slagene. Han traff få greener på første 9,men det kom seg litt og traff halvparten av de totalt. Men innspillene ble liggende 47ft i snitt unna pinnen,da blir
det vanskelig å jage birdies.Noe puttingstats viser også.

Det virker som en svært tøff bane,og det ble høye scorer. Flere av spillerne sa at banen var tøffere enn de trodde. Tilogmed Garcia som har vært player-consultant her mente at banen var tøffere enn han trodde. Han burde vite det. Trange fairways,knallharde og ondulerte greener, endel vind(selv om den løyet litt i perioder). Men man skal huske at lederen Matt Jones gikk på -6,selv med en dobbel på førstehullet! Da var det mindre vind,og han hadde nok en god dag
Det er den offisielle banerekorden nå på denne ferske banen.

Henrik skrev:
"Tough track here in Texas! Firmer than firm and pretty damn tight aswell. Hoping for some more momentum tomorrow! Boyakasha!!"

John Daly sa etter runden sin:
"we should be wearing skirts as short as they played the course today--I wasn't prepared for 40-70 yards up on alot of the holes today--plus when you hit it bad, chip it bad & putt bad = 77"

En ting som bekymrer meg litt er det utrolig sakte spillet som ble vist i går. Nå vet jeg ikke hva rundetidene ble til slutt,men Henriks gruppe brukte ca.3t på de 9 første hullene. Og de ventet endel på de foran. Så det var nok store deler av ettermiddagsfeltet som var trege.
Vel var det tøffe forhold,men så sakte bør det ikke gå,det kan drepe noe av interessen. Synes de burde være flinkere til å sette de trege "på klokka" for å få opp farten litt.

Henrik går ut kl.1610 norsk tid,kanskje med litt roligere vind og bra forhold. Så håper vi på at han kan gå på par eller bedre og sikre helgespillet.

Tv-sendinger fra kl.21 i dag,da er vel Henrik enten ferdig eller i ferd med å avslutte.

Da er det bare å ønske lykke til

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Bra start igjen Kevin.

Den nye offisielle banerekorden vil jeg tro det er stor sjanse for står turneringen igjennom.
Vil tro flaggplassering var grei i går og blir mer krevende i dag, men HB vil levere. (det må han!)

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Runde 2 er utsatt med 1 time pga tordenvær

Kevin

over 15 år siden

Kevin

2 timer nå...blir en lang kveld allikevel

Kevin

over 15 år siden

Kevin

gjesp...5t utsettelse,spørs om det blir noe spill i dag i det hele tatt

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

gjesp... fryktelig kjedelig å sitte her og vente gitt...

:-)

Langt og hardt

over 15 år siden

Langt og hardt

Var det live coverage 22.45 som rullet over tv'n?

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Jeg forstod kommentaren akkurat nå slik at "day 2 is suspended"?

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Utsatt til i morgen iflg pgatour.com

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Å logge seg på nett for å lese dette var ikke bare ok.
Det er likevel en kjempestor trøst å se at HB ikke er ute av turneringen og at han får spille iu helgen... :)

Kevin

over 15 år siden

Kevin

mens vi venter på dagens runde så kan man jo nevne at den offisielle felt-listen for neste ukes HP Byron Nelson championship ble lagt ut i går,og som ventet så er Henrik med der.

Ser ut som de beholder starttidene fra i går,det skulle bety at Henrik går ut kl.1610 norsk tid i dag

Været er meldt til å være mye bedre i dag

Kevin

over 15 år siden

Kevin

and then we`re off:) Henrik i venstre rough på utslaget,145 yards inn

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Ingen optimal åpning...

Kevin

over 15 år siden

Kevin

nei,hverken for Henrik eller Shot tracker

Kubein

over 15 år siden

Kubein

1,70 for birdie!! Hepp hepp

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Unknown på neste drive...lover ikke bra

Kevin

over 15 år siden

Kevin

var litt sen jeg,bra innspill..sett den

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Yeees!

Kevin

over 15 år siden

Kevin

bra å svare med birdie direkte

Kevin

over 15 år siden

Kevin

bra drive,kun disse 125-130m igjen,håper han kan komme nærme på denne også da

hackz

over 15 år siden

hackz

14yards unna fra 130meter, men redder par i alle fall-

Kevin

over 15 år siden

Kevin

ja,greit med par fra kanten der,men innspillet var ikke bra

Kubein

over 15 år siden

Kubein

29 ft for eagle!! Ble bli ny birdie

Kevin

over 15 år siden

Kevin

bra spillt,her bør det bli birdie ja

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Birdie ble det!!

Kevin

over 15 år siden

Kevin

yess

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Og så ødelegger han alt på 15.. Blir i beste fall dobbel

Kevin

over 15 år siden

Kevin

nei men hva i h.....driver han med nedi der????

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Dobbel... Og +3 igjen

Kevin

over 15 år siden

Kevin

grufullt...husker ikke den bunkeren,åssen den ser ut. Men noen av de er ganske dype,kanskje lå han svært dårlig første gangen...huff huff

smicer

over 15 år siden

smicer

3 slag i bunkern. Skulle nesten tro det var Shot tracker på meg.

smicer

over 15 år siden

smicer

Fantastisk par 3 hull. Bunker midt i greenen. kjipt å ligge på green med bunkern midt i mellom ballen og flagget.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

ble en fin par

Kevin

over 15 år siden

Kevin

prøvde ikke å nå greenen på det lette 17.hullet,sikkert bare 3wood ut,90m inn nå. Denne må nærme

Kevin

over 15 år siden

Kevin

utslaget ble retta til fw bunker,slo over greenen,chip og to-putt for bogey:(

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Bogey... Dette blir tungt

smicer

over 15 år siden

smicer

Bogey på index 16. Innspillene sitter definitivt ikke i dag

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Bør bli birdie på neste

Kevin

over 15 år siden

Kevin

amatøren Henrik spiller med er -2 for dagen!

Neste er definitivt et birdie hull,men mange sleit med å nå inn på 2 her torsdag pga den bekken foran greenen. Men i dag blåser det ikke spesielt mye så det burde gå

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Drive to native area....337y igjen

hackz

over 15 år siden

hackz

Drive på 248yards faktisk.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

måtte vinkle seg inn igjen og får et svært vanskelig slag mot greenen

Kevin

over 15 år siden

Kevin

redda en par

Kevin

over 15 år siden

Kevin

ekkoooooo:-)

hadde håpet på en birdie på hull,men er kort på greenen på 3.slaget,11ft til pinnen

Kevin

over 15 år siden

Kevin

var 45ft,blingsa:) Ble en par. Tror nok ikke dette går dessverre,må minimum -2 på de resterende 7 hullene

Jung

over 15 år siden

Jung

Blodfansen til Bjørnstad er nå skrumpet inn til Kubein, Kevin, Smicer og Hackz, ihvertfall målt ut fra en rask gjennomgang av de som skriver her. Jeg forstår ikke at dere fortsatt gidder, men det jo flott at dere holder på. Flere hadde vel vært med i gjengen, hadde det ikke vært for langhelg...
Det jeg er interessert i er: hvorfor følger dere HB fra slag til slag? Er det fordi dere mener at han "egentlig" er en av verdens beste, men ikke får ut potensialet? Eller er det fordi dere unner ham en suksess fordi han har slitt så fælt? Eller er det på vegne av den lille golfnasjonen Norge at dere ønsker at vi markerer oss? Eller er det bare spenningen med en nordmann som fighter mot alle de andre? Er det et mindreverdighetskompleks vi skal kvitte oss med?

Skulle ønske at noen av dere kunne forklare dette fenomenet for meg, som ikke skjønner noenting. For neste år blir det likedan, enten HB spiller på NW eller PGA. Forresten, dersom han misser PGA neste år, så reiser han hjem til Norge, det er sikkert. Sats på ET!

Bjørnstad kommer aldri til å bli annet enn en middelmådig PGA-spiller, som det finnes så mange av allerede. Han kan glimte til med en top10 en gang eller to i året, men kommer aldri til å vinne. Der deler han skjebne med hundre andre. Hvor lenge vil dere fortsette å følge ham slag for slag - og hvorfor? Dette er faktisk et seriøst spørsmål, uten ironi.

Barbro

over 15 år siden

Barbro

Til Jung

Hvem er Ulrik Johansson?

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Det er som å følge et middels fotball lag i Norge eller England..hvor artig hadde det vært hvis alle fulgte Rosenborg?? Når det gjelder min interesse så går den ut på at jeg synes Bjørnstad er en fantastisk fyr som jeg virkelig håper slår igjennom i USA. Men jeg ser jo selvsagt at han ikke er god nok for toppen i PGA pr i dag, men man kan jo ikke slutte å håpe for det?
Golf er en av verdens største idretter og PGA touren er den viktigste touren... Synes Bjørnstad har gjort det veldig bra med å kvale inn 2 ganger. Og det viser andre unge golfspillere at det er mulig å hevde seg blant de beste, selv om man kommer fra Norge.
Sett i perspektiv så mener jeg at Bjørnstad sine prestasjoner er mer imponerende enn alle langrennsutøvere i Norge, minus Northug. Det samme gjelder hopplandslaget..

Kevin

over 15 år siden

Kevin

føler ikke at jeg trenger å forsvare noe som helst,og stemmer i med Kubein. Håpet er der alltid,det gjelder for alle som forfølger en drøm og de som følger med.

Bra par på 16.

hackz

over 15 år siden

hackz

Slenger meg med Kevin og Kubein.

Men er sef. ikke imponert over det han presterer om dagen.
Snitte omtrent like langt unna pinnen fra 100meter som en 10handicaper er ikke bra.

Jung

over 15 år siden

Jung

Kubein sier at han synes HB er en fantastisk fyr. Hva mener du med det? Kjenner du ham? Han sier også at han håper at han slår igjennom i USA. Er det for HBs skyld fordi du unner ham det, eller er det nasjonalistiske grunner?

Til Barbro: Ulrik Johansson er en svensk golfspiller, som nylig deltok på Eccotour. Følger du ikke med?

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Dobbel??

Ja ja, da er det bare å se frem til beste turnering.
Han er ikke i god form om dagen. Elendig fra 100 meter og inn... Er redd det ikke snur så fort

ttttt

over 15 år siden

ttttt

Åssen kan han ligge 100 m fra greenen på 2 og ende opp med dobbel? Det er sånn jeg skal gjøre det, ikke han.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Jung: et godt råd,hvis du ønsker å bli oppfattet som seriøs og vil ha svar på dine spm så anbefaler jeg at du deltar i andre debatter også,og med en litt mer positive tone. Ikke alltid den som er ute etter å sette oss andre til veggs for at Henrik ikke spiller bra etc.

Med dobbel så er det definitivt over,og ja han har ikke spillt bra i dag. Har heller ikke spillt veldig godt i år,med unntakt av noen runder. Men det betyr ikke at man slutter å håpe,heie eller støtte. Ville det vært normalt?

Er bare å se fremover til neste ukes turnering i Irving

Bloggs

over 15 år siden

Bloggs

4 putte fra 2,5 meter, er det mulig?

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Jung: jeg har møtt Henrik mange ganger. Jeg synes han representerer Norge på en fantastisk måte.
Håper for både Henrik sin skyld og for Norge sin skyld at han slår igjennom. Det hadde økt interessen for golf i Norge og det trengs.
Pr i dag så er han vårt håp på herresiden.
Selv om Tutta gjør det bra så er det ikke samme interesse for dametouren.

ttttt

over 15 år siden

ttttt

Han bommet en putt på 1 f 3, det er 38 cm det...

tertit

over 15 år siden

tertit

Jung, jeg er også en av de som finner det morsomt å følge HB, det være seg på PGA eller som i fjor på Nationwide.
Er genuint sportsinteressert og følger nordmenn/kvinner som driver idrett på høyt nivå.
Værre er det ikke.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

par på siste

Bloggs

over 15 år siden

Bloggs

Johnson gjorde en fin 9er på hullet. Amatøren Williams som de spiller med må jo lure litt på nivået på PGA.

Vel, vel, Tutta ligger ihvertfall an til en kanonrunde, rimelig stødig i år, tipper 4 seiere i år

Jung

over 15 år siden

Jung

Sammenligningen med "fotballaget i ditt hjerte" halter betraktelig. Der skifter det spillere hele tiden, men det er laget du holder med. Selv har jeg holdt med Leeds i 40 år, uansett hvem som spiller der.
Å holde med Bjørnstad i tykt og tynt tror jeg har med nasjonalisme å gjøre; David mot Goliat. Man håper så inderlig at lille Norge skal hevde seg....
Jeg setter ingen til veggs, prøver bare å oppmuntre til bakkekontakt. Jeg har heller ikke mobbet HB for dårlig spill, hverken nå eller tidligere. Bare konstatert at han er en middelmådig PGA-spiller, og det er vel alle enige i?

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Er litt fallende interesse for disse trådene,men takker de som følger med,spesielt siden jeg skriver introene:) Håper det fortsatt vil være interesse for det selv om det går dårlig for Henrik. Neste uke er det HP Byron Nelson i Irving,en by og område jeg kjenner godt.

Håper Henrik tar tak i spillet sitt,treningen sin og får rettet på noe av dette til da.

Ellers kan det nevnes at Scott Piercy som ligger rett foran Henrik på rankinga har satt ny banerekord med 64 i dag

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Du kan tro hva du vil. Har ikke noe med David mot Goliat å gjøre for min del.
At du holder me Leeds viser jo at du også brenner for noe som ikke akkurat er i toppen i sin sjanger.. Men Bjørnstad spiller i hvert fall med de "store" gutta, det gjør ikke Leeds...

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Kevin, jeg skriver ikke så mye for tiden, men jeg synes det er veldig flott at dere skriver på disse trådene. Keep on, please.

Jung, det er fint at du innrømmer at du ikke skjønner hva det vil si å være fan av noen. Det er i utgangspunktet en ydmyk holdning. Dessverre mister du den ydmyke troverdigheten når du "oppmuntrer fansen til bakkekontakt".

Det er fortsatt du som ikke skjønner dem. Og ut fra tidligere erfaringer med deg her inne så tror jeg dette vil bli en never ending story.

Bloggs

over 15 år siden

Bloggs

Jung, tror du skal glede deg over at ihvertfall en er enig med deg! Deg selv. Fint om du kunne holde diskusjonene der, bare bytte side over kjøkkenbordet, tror argumentasjonen din blir mer verdsatt sånn.

Hiks

over 15 år siden

Hiks

Tror Jung glemte å ta med seg selv i gjengen over HB`s blodfans. han følger jo like nøye med selv hver gang Hb spiller ser det ut for?;p

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Noen, som Jung, er ikke disponert for positivitet. Leit. Andre, som Kevin, er svært positive og det smitter. Takk, Kevin, for trådstarter !!!!

FOREplay

over 15 år siden

FOREplay

Jung er en tulling. Lenge leve HB og Leeds.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Ja, det er helt klart Kevin. Dine trådstarter setter vi stor pris på.

Når golfsesongen nå endelig er i gang her hjemme så regner jeg med at det fort blir noe mer luft mellom skribentene her, da alle til tider er ute å spiller eller på vei til eller fra. Det sosiale familieliv og grilling setter vel også sine begrensninger.
Ikke mange som kan gi så gode trådstarter som deg.
Kjør på Kevin... :-)

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Kevin, trådstartene dine er veldig bra, og jeg ønsker du fortsetter med de selv om du opplever interessen her som dalende. Det er mange som setter pirs på trådstartene. For min egen del følger jeg med, så absolut, men det betyr ikke at jeg føler behov foeller har anledning til å legge inn poster gjennom hele turneringen. Interessen er der allikevel!

jentene

over 15 år siden

jentene

veldig fan av startene dine kevin.. men har undret meg over en ting..

trådstartene dine når henrik er med er meget gode gjennomtenkte og med masse infomasjon. når tutta skal i aksjon er det ikke allverden. den siste begrenset seg til to linjer med plassering.

når vi ser at jentene til de grader leverer varene og HB ikke gjør det så syns jeg det er litt urettferdig. ikke missforstå. jeg mener ikke det er din "plikt" å legge inn startere når våre skal igang, men likevel syns jeg jentene vår fortjener bedre, når de først får det!

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Det er riktig observert. Det har ikke vært veldig stor interesse(er min oppfatning),og da har jeg ikke lagt noe tid ned på det. Da har det som oftest blitt korte trådstarter siden ingen andre har gjort det. Tenkte faktisk på det selv i morges,om jeg skulle legge ned litt tid på det. Jeg er svært interessert i jente-golfen selv,og følger med på hvordan det går. Så vi får se til neste turnering. I kveld skal jeg ialle følge med når Tutta kjemper om årets første seier,og håper Marianne får til spillet bedre i dag og at hun avanserer

Bloggs

over 15 år siden

Bloggs

Til jentene, kan det være en sammenheng med hvor lett/interessant det er å følge med?
På PGA siden har vi shot-tracker, eller play by play. Da kan man følge hvert eneste slag frem til hull-scoren. Det er leaderboard så man kan legge de spillerne man vil følge.

På LPGA er det ett scoreboard, ingen mulighet til å flagge spillere, ingen play by play. Så sitter man der, "ja, der ble den en par på Marianne" og 20 minutter senere en par til. Blir litt som å se på maling tørke i mellomtiden. Synes det er kjempetrist at det er så dårlig tjeneste på LPGA. TIl tross for det så har jeg scoreboardet oppe, og jubler like mye for Suzann og Marianne som for Henrik når de gjør en fugl, men gremmes ikke like mye når jentene gjør en bogie som når Henrik gjør en, hvorfor? For da tenker jeg, "ah, det var en lipout på S eller M", mens for Henrik har jeg sett at han satte inspillet 10 meter kort av green, slo en halvdårlig chip, og trengte to putter...

Kevin

over 15 år siden

Kevin

helt klart et godt poeng Bloggs,det med info fra touren. Men det kan hende det er litt mer interessant når det vises på tv også,slik som i går. Streamingen i går funket veldig bra og fikk sett mye av Tutta. Men det er ikke så ofte det sendes på tv,og at det finnes en virkelig god stream

Pepper

over 15 år siden

Pepper

I går var vi heldige med eksponeringen til Tutta på sendingen. Det henger selvfølgelig sammen med at hun spilte veldig god golf, men også at hun nok er en større stjerne i USA enn mange av oss tror.

Siden hun går i lederballen i dag blir det nok mye eksponering i kveld også. Jeg gleder meg!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her