Kevin
de var "heldig" så fikk de oppleve at en tropp fra US Army tilhørende basen i Forth Worth,enten ankom eller reiste fra DFW da. Da vil man ganske ofte oppleve at amerikanere reiser seg og hyller sine soldater med klapping. Har selv opplevd det minst 3 ganger der,ganske spesielt. Soldatene som reiser til og fra krigssoner som Irak og Afghanistan er ofte å se her.
Denne uka er det altså HP Byron Nelson championship på TPC Four Seasons Resort Las Colinas. En par 70 bane på 7166 yards,hvor banerekorden er på 61,senest tangert i 2001 av J.Leonard. Ranket som 30.vanskeligste av 51 baner i 2008. Jeg var i området senest i november og hadde forhåpninger om å få spillt her. En bekjent av meg skulle ta med meg,men han måtte avgårde på jobbreise den uka jeg var der,og det ble dessverre ikke noe av. Hadde vært kult å hatt
litt ekstra inside om banen. Istedet ble 2 runder på Dallas Cowboys` egen bane(golfbane:))
Hull 3 er et ekstremt lang og tøft par 4 hull på 528 yards! http://yfrog.com/73yeij
I fjor vant Rory Sabbatini på -19,mens cut`n gikk på -1. Det er et ganske bra startfelt,med endel profilerte og høyt rankede spillere som,D.Johnson,H.Mahan,J.B.Holmes,R.Fowler,V.Singh,Yang,Cink og Lenonard for å nevne noen. Dallas Cowboys quarterback Tony Romo prøvde å kvale til denne turneringen og kom videre fra pre-kvalet i forrige uka. Men siden mandagskvalet gikk samtidig med samling for NFL-laget hans. Han ba derfor om å få ettermiddags tee-off.
Turneringsledelsen lot seg ikke diktere,til tross for at Romo er en av Dallas`absolutt største stjerner. Det sies at det ville vært større om Romo hadde spillt,enn om Tiger hadde deltatt denne uka. Så stor er Romo,og Dallas Cowboys. Personlig tror jeg at NFL-drakta med
Romo`s navn på er Dallas`mest solgte klesantrekk:)
Hva så med Henrik? Forrige uke startet ikke så verst,men runde 2 var ikke bra og cut`n røk ganske klart. Ble en tung dag på lørdagen. Nå gikk jo cut`n på +1 sist,og Henrik måtte ha gått under par for å klare det,det var som sagt langt unna. Dag 1 var han veldig god fra tee,
faktisk nest best. Men igjen så var innspillene for langt unna og det ble for vanskelig på de tøffe greenene. Håper han kan ta med seg den følelsen fra runde 1 sist og at han kan drive ballen godt fra tee. Samtidig må han jobbe med nærspillet på treningsrundene,det halter
fortsatt mye. Han var med her i -06 og misset da cut etter 73-75 runder.
Henrik går ut kl.0900 local tid,altså kl.16 norsk tid torsdag. Han spiller sammen med Cameron Percy og Brent Delahoussaye.
Foreløpig er det meldt litt ustabilt vær,fare for regn og tordenvær tors-fre. Er litt helgardering som vanlig, men opp mot 30 grader varmt.
TV-sendinger fra kl.21 torsdag på viasat golf.
Henrik er 15.reserve pr nå,til The Open kvalet som går i Plano, Tx mandag. Han har rykket opp et par plasser de siste dagene,men spørs vel om han får plass der. Uansett er det ikke langt,da det
spilles på en bane kallt Gleneagles Golf & Country Club,som ligger kun 25min unna Las Colinas. Entry-listen er her: http://www.opengolf.com/Qualification/InternationalFinalQualifying.aspx
Da er det bare å ønske lykke til igjen,og drømme om runder under par for vår mann i Texas