Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

HP Byron Nelson Championship - DAY 1

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Howdy! Da har vi beveget oss drøye 280 miles lengre nord,fra San Antonio og til Irving.Det er ca.20 min unna downtown Dallas,og kun ca.10 min fra flyplassen Dallas/Forth Worth.Utifra hva man kan lese på twitter,så har han og kompisen Roffe flydd denne gangen,og hvis
de var "heldig" så fikk de oppleve at en tropp fra US Army tilhørende basen i Forth Worth,enten ankom eller reiste fra DFW da. Da vil man ganske ofte oppleve at amerikanere reiser seg og hyller sine soldater med klapping. Har selv opplevd det minst 3 ganger der,ganske spesielt. Soldatene som reiser til og fra krigssoner som Irak og Afghanistan er ofte å se her.

Denne uka er det altså HP Byron Nelson championship på TPC Four Seasons Resort Las Colinas. En par 70 bane på 7166 yards,hvor banerekorden er på 61,senest tangert i 2001 av J.Leonard. Ranket som 30.vanskeligste av 51 baner i 2008. Jeg var i området senest i november og hadde forhåpninger om å få spillt her. En bekjent av meg skulle ta med meg,men han måtte avgårde på jobbreise den uka jeg var der,og det ble dessverre ikke noe av. Hadde vært kult å hatt
litt ekstra inside om banen. Istedet ble 2 runder på Dallas Cowboys` egen bane(golfbane:))
Hull 3 er et ekstremt lang og tøft par 4 hull på 528 yards! http://yfrog.com/73yeij

I fjor vant Rory Sabbatini på -19,mens cut`n gikk på -1. Det er et ganske bra startfelt,med endel profilerte og høyt rankede spillere som,D.Johnson,H.Mahan,J.B.Holmes,R.Fowler,V.Singh,Yang,Cink og Lenonard for å nevne noen. Dallas Cowboys quarterback Tony Romo prøvde å kvale til denne turneringen og kom videre fra pre-kvalet i forrige uka. Men siden mandagskvalet gikk samtidig med samling for NFL-laget hans. Han ba derfor om å få ettermiddags tee-off.
Turneringsledelsen lot seg ikke diktere,til tross for at Romo er en av Dallas`absolutt største stjerner. Det sies at det ville vært større om Romo hadde spillt,enn om Tiger hadde deltatt denne uka. Så stor er Romo,og Dallas Cowboys. Personlig tror jeg at NFL-drakta med
Romo`s navn på er Dallas`mest solgte klesantrekk:)

Hva så med Henrik? Forrige uke startet ikke så verst,men runde 2 var ikke bra og cut`n røk ganske klart. Ble en tung dag på lørdagen. Nå gikk jo cut`n på +1 sist,og Henrik måtte ha gått under par for å klare det,det var som sagt langt unna. Dag 1 var han veldig god fra tee,
faktisk nest best. Men igjen så var innspillene for langt unna og det ble for vanskelig på de tøffe greenene. Håper han kan ta med seg den følelsen fra runde 1 sist og at han kan drive ballen godt fra tee. Samtidig må han jobbe med nærspillet på treningsrundene,det halter
fortsatt mye. Han var med her i -06 og misset da cut etter 73-75 runder.

Henrik går ut kl.0900 local tid,altså kl.16 norsk tid torsdag. Han spiller sammen med Cameron Percy og Brent Delahoussaye.

Foreløpig er det meldt litt ustabilt vær,fare for regn og tordenvær tors-fre. Er litt helgardering som vanlig, men opp mot 30 grader varmt.

TV-sendinger fra kl.21 torsdag på viasat golf.

Henrik er 15.reserve pr nå,til The Open kvalet som går i Plano, Tx mandag. Han har rykket opp et par plasser de siste dagene,men spørs vel om han får plass der. Uansett er det ikke langt,da det
spilles på en bane kallt Gleneagles Golf & Country Club,som ligger kun 25min unna Las Colinas. Entry-listen er her: http://www.opengolf.com/Qualification/InternationalFinalQualifying.aspx

Da er det bare å ønske lykke til igjen,og drømme om runder under par for vår mann i Texas

Kevin

over 15 år siden

Kevin

ble litt "humpete tekst" når jeg limte inn innlegget,sikkert pga den lange tittelen i tråde. Kanskje moderator er snill og "pynter" litt:) (Ferdig pyntet! Mvh Moderator :-) )

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Tror ikke du skal bekymre deg for humpene Kevin.
Vi er og blir bare mer og mer imponert over din innsats i trådstartene, og som du sikkert har oppfattet setter vi stor pris på din giverglede... :)

Hvordan vi andre skal bidra til å utjevne din innsats og aktivitet har jeg ingen peiling på hvordan vi skal klare. Keep on going Kevin... :-)

Hemmi

over 15 år siden

Hemmi

Herlig innledning som vanlig Kevin:-)
Gøy å lese slike informative innledninger som du kommer med hver uke.

Lawinth, vi andre kunne jo bidra med å gi Kevin noen ekspertips:-), så han henger med i sammendraget:-)

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Har ikke tenkt på det fra den siden.
Han har jo tapt seg litt i det siste på Fantasy-score. Tror du virkelig han trenger noen tips der?

Hemmi

over 15 år siden

Hemmi

Nå var det ikke så alvorlig ment fra min side, for både du, jeg og de andre deltagerne har vel lyst på den seieren for å kunne invitere de andre deltagerne til spill på egen hjemmebane.

Men siden du spurte om han trenger litt hjelp, så er det vel bare å kikke på sammenlagtlista:-)

Adam

over 15 år siden

Adam

Er det slik at 15 må trekke seg for at HB skal få mulighte til å spille kval til The Open? Er det kun kval på en bane i US?

Cheryl Cole

over 15 år siden

Cheryl Cole

For en trådstart!!!!! Nærmer seg ukas høydepunkt å lese de! Tres tres bien Kevin!

kaffe

over 15 år siden

kaffe

Flott innledning. Har av en eller annen grunn virkelig tro på Hb denne uken. Totalt ulogisk med tanke på formen han har vist i det siste, men han fremstår som i svært godt humør og litt avslappet selv om han har fått noen pentaballer i trynet.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

@Adam: slik jeg leser den siden så er det kun et kval i US.

Er veldig tøft å få god nok kategori og komme med, http://www.opengolf.com/en/Players/ExemptPlayers.aspx

Men hvis han spiller Open kval 7.juni,og kommer han med i US Open uka etter,og vinner...så får han være med i The Open:-)
Men det var realismen da...men kult at han prøver,¨så får vi følge med og håpe på at han får spille det kvalet mandag

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Nå er lista oppdatert igjen,og Henrik er nr.17 av reservene,ikke godt å si hva som skjedde her og hvordan de setter opp denne. Kanskje noen som ligger høyere på verdensrankingen kom inn foran...who knows

kevin

over 15 år siden

kevin

+3 etter 4 hull....er det mulig?

TinCup

over 15 år siden

TinCup

svarte med birdie, +2 nå.. men å starte med +3 etter 4 hull, er ikke mye bra.

Tar turen ut nå, håper jeg kommer tilbake til en runde under par..

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Han gjorde bogey på det fryktede hull 3 etter å ha vært i fw bunker. På hull 4 lå han perfekt i fw,men fra 125 yards slo han i greenbunker,og så et dårlig bunkerslag forbi greenen,chippen var bra. Men 3-putt fra 1m er vel i meste laget???

Bra birdie på hull 5. Er midt i fw på 6.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Ny bogey etter nok et dårlig innspill fra 150m...lover ikke veldig bra dette. Come on!!

FOREplay

over 15 år siden

FOREplay

Nå er det på tide at noen rapper sykkelen hans og jager ham ut for å trene golf.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

der kom første stopp i spillet pga tordenvær

Bloggs

over 15 år siden

Bloggs

akkurat hjemkommet fra en treningstur, litt skuffet men ikke frykelig overrasket av Henrik ligger såpass dårlig an. Men lyspunkt er det jo, på CT var det jaggu ett Norsk flagg helt øverst, virker som JAL (gjennom flere turneringer) har funnet mye bra i spillet sitt.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

ble en birdie på hull 7!

Kevin

over 15 år siden

Kevin

en fin par på hull 8

TinCup

over 15 år siden

TinCup

Atter en bogey. Runder på +3... kan ikke være mye gøy å være i hans sko. Han sliter nå..

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Virker som om det er høye scorer der så langt, -2 på siste 9 så er det ikke så ille.. Men det skal vel mye til

Bloggs

over 15 år siden

Bloggs

ST er noen ganger ubetalelig:
Henrik Bjørnstad - putt 887 ft 6in, 368 ft to the hole
Jaja, da er det bare å ta rennafart for 2nde putten

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Ja i dag er ST rimelig ute og sykler:)

+3 og allikevel T60 sier vel det meste om scorene sålangt,overraskende mye høye scores. Men mye golf igjen i dag,håper kan kan gå under på siste 9

smicer

over 15 år siden

smicer

Han har jo bare 7 bak seg på listen. Fortsatt rundt 50-60 som ikke har startet. Så når de starter, så faller han umiddelbart ned på 135 plass, så plasseringen lyver litt.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

joa,sånt sett lyver det. Spent på hva han gjør på hull 11,kort par 4

TinCup

over 15 år siden

TinCup

hehe, ingen tvil om at han gikk for greenen :-) Håper han ligger greit i "unknown"

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Shot tracker tålte ikke så skjeve slag,men scorekortet har notert en par.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

perfekt drive,men for dårlig innspill igjen! Fra 110m...misser 10m kort

Kevin

over 15 år siden

Kevin

scrambler for par. God chip

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Birdie!!

Bloggs

over 15 år siden

Bloggs

endelig ett decent jernslag, litt lettere å putte da, fin fugl

TinCup

over 15 år siden

TinCup

Godt!

TinCup

over 15 år siden

TinCup

Vil tro han traff greenen på hull 12, men spant/rullet av.. et par birdies til nå så blir det allikevel morsomt i morgen!

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Burde kommet seg nærmere her. Men det er banens vanskeligste hull,så en par er godkjent hvis han klarer det

TinCup

over 15 år siden

TinCup

God chip. sikker par!

TinCup

over 15 år siden

TinCup

Finner det merkelig at HB la seg kort av greenen igjen.. er det mye vind, eller er noen av greenene forhøyede, ondulerte? Tror han ruller av..

Kevin

over 15 år siden

Kevin

bra det. Neste er et langt og tøft par 4

Kevin

over 15 år siden

Kevin

utifra tv bildene er det omtrent ikke vind. Han sliter skikkelig med wedge-spillet sitt,uten tvil. Ofte for kort eller skjevt. Er svært sjelden man ser han innenfor 5m fra. Snittet i dag er vel på ca.10m,litt bedre enn de siste turneringene

TinCup

over 15 år siden

TinCup

God drive! 150 yards inn..

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

det blir to blå før kvelden er omme. stol på sam

Kevin

over 15 år siden

Kevin

høres bra ut Sam:)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

se nå - 3 meters enkel putt

Kevin

over 15 år siden

Kevin

bra innspill,8ft igjen. Den avstanden passer han tydeligvis bedre

Hemmi

over 15 år siden

Hemmi

Der kom det en birdie til

Bloggs

over 15 år siden

Bloggs

herlig!

Kevin

over 15 år siden

Kevin

herlig!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Som sagt - stol på Sam!!

TinCup

over 15 år siden

TinCup

@Sam

Har du lottorekka?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Er dårlig på tall, TC....

Kevin

over 15 år siden

Kevin

perfekt drive igjen

TinCup

over 15 år siden

TinCup

par.

TinCup

over 15 år siden

TinCup

Avsluttet hull 18 med sandsave. Deilig å se. Håper backnine gir selvtillit til i morgen. Blir spennende fredagsrunde!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her