Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Italia-Larsen

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jan Are har de to siste årene vunnet Ponte Vecchio Challenge (eller noe sånt) en pitche konkurranse i Firenze. Nå ser han ut til å vise at Italia er et god-land og leder CT der nede. Moro!!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Får diskutere med meg selv. 3 plass etter 18 etter en kjip slutt... Godkjent.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

he he..er som meg det:) Absolutt godkjent av Larsen,tror han har funnet noe bra i år. Virker som spillet hans er bedre enn tidligere. Håper han kan holde seg høyt på CT`s pengeliste,slik at han kan rykke rett opp på slutten av året. Hadde vært kult om han kunne vunnet en turnering snart

Bloggs

over 15 år siden

Bloggs

Jan Are har jo vært veldig stødig i år, så tydelig at han har fått på plass noe bra, de gangene han har klaga litt på bloggen sin, så har scoren vært decent. Gleder meg over fremgangen hans

Bloggs

over 15 år siden

Bloggs

Ny godrunde fra JAL i dag, 69 og T2, morsomt!

Jung

over 15 år siden

Jung

Bloggs bør vel kikke litt på statistikken før han uttaler at JAL "har vært veldig stødig i år". Hans resultater på CT er 6, 40, 4 og MC. Han har spilt to ganger på ET, og fått MC begge ganger. Er dette stødig spill, eller det sedvanlige norske ustabile?

Bloggs

over 15 år siden

Bloggs

Scoring average 2010: 70,93
Scoring average 2009: 71,58

Tja, jeg veit ikke jeg Jung

Bloggs

over 15 år siden

Bloggs

eller om vi skal bruke samme utvalg begge år, eg. de første 16 turneringene

Scoring average 2010: 70,93
Scoring average 2009: 72,37

Nei, jeg får vel nesten kikke litt mere i statistikken

Jung

over 15 år siden

Jung

Beklager at jeg misforsto. Jeg trodde du med "stødig spill" mente gode resultater. Nå forstår jeg at du bruker dette uttrykket om spillere som spiller jevnt med seg selv, uansett om scoren er høy eller lav, og uansett hvor godt de spiller i forhold til de andre.
Sorry!

Bloggs

over 15 år siden

Bloggs

Vel, Jung, det er ikke like lett å forstå alt til enhver tid.

En forbedring av scoring average gir ofte en indikasjon på ett jevnere spill, d.v.s at de dårlige rundene er litt bedre, og når man da har en normalvariasjon i løpet av fire runder, så blir totalscoren noe lavere, og ofte en litt bedre plassering. På det nivået ETJ, JAL osv videre spiller på er 0,5 i forbedring i scoring average ganske mye, i tilfelle du ikke visste det. Det kan like vel brukes til å sammenligne en med resten av spillefeltet som om en spiller jevnt med seg selv, eller har forbedret seg.

Videre, Jan Are hadde på de seks første turneringene i 2009, 2 MC og ingen Top-10 plasseringer. I år, på de fem første turneringene har han 2 MC, og 2 Top-10 plasseringer, og ligger nå til enda en Top-10 plassering i årets sjette turnering.

Altså, om man da legger en forbedring i scoring average, og antallet Top-10 plasseringer til grunn så tyder det på at Jan Are spiller stødigere.

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Jung har vel bevist tidligere at han ikke helt har peiling på golf, men det er artig at han prøver

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Ny god runde av JAL i dag og er på 3.plass

Morsomt at Brovold klarte cut også,han trenger det

Jung

over 15 år siden

Jung

Redelighet etetrlyses her. Det er noe som heter "sammenlignbare størrelser". Da må vi skille ET fra CT (dersom man ikke mener at disse er av like god kvalitet). Da er tallene slik for JALs 6 første turneringer i år, sammenlignet med ifjor.
2009
ET: 9 og 28
CT: 6, 7, 19 og 48

2010
ET: MC, MC
CT: 4, 6, 40 og MC

Fremgang, stillstand eller tilbakegang?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her