Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvorfor, Kongsberg!!???Hvorfor!!??

kongsberg-gjest

over 15 år siden

kongsberg-gjest

Har sikkert sagt det før her inne... men tillater meg å stille spørsmålet igjen.

Sjelden man opplever greener som er SÅ frodige, grønne og tette men samtidig SÅ trege...
dette er jo ikke et "vår-fenomen" på kongsberg. slik har det stort sett alltid vært når jeg har spilt der...

Hva er grunnen til at Kongsberg aldri klipper ned greenene sine!? de kan jo ikke skylle på vekst, temperaturer, eller lignende.. de har jo kjempefin vekst der....

eller er det noen som ønsker ekstremt trege greener på skollenborg!?

veggiss

over 15 år siden

veggiss

er vel sånn de vil ha det der oppe ser det ut til, jeg har spilt banen et par ganger hvert år de siste 4-5 årene, og det har alltid vært ekstremt trege greener.

Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Innlegget bringer meg til Regel 13 - "Spill ballen som den ligger og banen som den er". Er det noen vits i å bringe på banen et tema som virker så kjent da? Kan man ikke bare konkludere med at det også i år er trege greener på Kongsbert - og så spiller vi banen som den er.

Om du kan reise til Kongsberg har du da et godt utvalg med andre baner i brukbar nærhet som sikkert har en annen hastighet enn det du foretrekker - så reiser du dit når du vil ha litt variasjon.

Ganske enkelt - egentlig.

hmmmmm

over 15 år siden

hmmmmm

spørsmålet til trådstarter er vel legitimt...

hvorfor er det slik?

er det mangel på kunnskap om greener eller er det andre forhold som gjør dette....

Spilte i går

over 15 år siden

Spilte i går

Greenene er nå veldig mye raskere enn de var. Det er fortsatt tregt, men kan ikke sammenliknes med forholdene for 1 uke siden.

Tomba

over 15 år siden

Tomba

Nå skal det vel til Kongsberg's forsvar sies at etter 22.05 som tråden ble startet på, faktisk har snødd!! :-( og vært nattefrost på Kongsberg....

Vi får jo alle som liker og spille banen i ny og ne håpe på at de klipper den kjappere og kjappere etterhvert.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her