Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Fredrik Jacobson Masters - Nordea Tour

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Denne uka arrangeres årets første Nordea Tour i Sverige,påForsgårdens GK. Banen ligger ved Kungsbacka,like syd for Gøteborg. Turneringen starter på torsdag og avsluttes lørdag.

Vi har med 3 norske spillere denne gangen. Aronsen,Lund og Bertheussen. 8 danske spillere og resten er svenske. Mest kjent i feltet er nok tidligere Ryder Cup spiller,og 3 ganger vinner på ET,Joakim Haeggman. Han har vært skadet i 8 uker og dette er hans første turnering etter skaden. Normalt sett spiller han på CT og noen turneringer på ET.

Startliste/leaderboard: http://www.golfdata.se/liveEPI/str_tid.asp?sLang=ENG&tk=NH1021X&tour=NH

Været ser ut til å bli bra torsdag,mens fredag kommer det til å regne og lørdag skal det være fint igjen. http://www.golfvader.nu/forsg%C3%A5rdens-gk/10d

Her finnes baneguide og en fin videopresentasjon av banen,gjort av Viasat golf: http://www.forsgarden.se/default.asp?viewset=1&on=Bana&initid=379&heading=Bana&mainpage=templates/03.asp?sida=295

Er bare å ønske de norske spillerne lykke til:-)

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Og på samme bane, samme helg, spilles Nordea Tour for damer med 4 norske spillere med!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Fire mann på CT i Belgia også - mitt tips er at vi får se den beste norske CT innsatsen i historien!!

Kevin

over 15 år siden

Kevin

sorry,glemte damene:(

Norske damer som deltar:
Lundgreen
Eckbo
Dønnestad
Hafsten-Morch

startliste/leaderboard: http://www.golfdata.se/liveEPI/str_tid.asp?sLang=ENG&tk=ND1021X&tour=ND

Lykke til for de også

CT skal få sin egen tråd siden det er "Bjørnstad-fri" i flere uker:)

Stian Lund

over 15 år siden

Stian Lund

Tar av meg hatten for deg Kevin:) Du gjør en god jobb her inne:)

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Takk for det Stian!

Hadde avslutningsrunden vært på søndag skulle jeg sett den live siden jeg kjører den veien den dagen.

Lykke til igjen

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Lykke til Stian. Det blir topp 25.

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Bra start av Pierre Mjørnå!! Birdie på de 3 første hullene! :)

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Kom fort ned på jorda igjen han Pierre da... Trippel på neste, og så en birdie og en bogey... Litt rart å være på par etter 6 hull, når du har 4 birdier.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

spent på de første scorene fra Aronsen,han gikk ut kl.0930 på hull 10. De to andre går ikke ut før 1430

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Knallstart av Aronsen! -2

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

MEN, jeg er litt skeptisk til hull 11 og 13... 11 er par 3 på 505 meter og 13 er par 5 på 175.... :) Ser ut som de har skrevet riktig score i forhold til par ihvertfall.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

ja,det ser litt merkelig ut sammenlignet med baneguiden

Golfer1

over 15 år siden

Golfer1

Takk Kevin. Får med seg mye mer på forumet her enn en gjør på Golf.no eller Golferen.no som blir oppdatert 2 ganger i uken med stort sett uinteressant mølj.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

bogey på hull 13 for Aronsen,er -1 etter 6 hull nå

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Pierre, som jeg nevnte hadde en super start, sluknet gitt. Endte på 78, etter en 43 på back. Sånn er golfen...
Mye bra scorer i toppen.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

mye bra scorer ja

Cecilie Lundgreen er første norske dame som er ferdig for dagen,er +2 og T5 sålangt. Lederen er på par

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Aronsen er ferdig på -1 for dagen er T8 pr nå

ggg

over 15 år siden

ggg

Lund?

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Stian er en over etter tre hull.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Stian er på par og T20 etter 6 hull. Birdie på hull 5.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

bra start av Stian dette. Bertheussen er +1 etter 6 hull

Kevin

over 15 år siden

Kevin

ble litt "tyngre" for Stian på siste 9 og endte 4 over,er T57. Bertheussen er +1 med 3 hull igjen.

Stian Lund

over 15 år siden

Stian Lund

Sånn kan det gå når putteren ikke stemmer ;)

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Det kommer en dag i morgen også Stian og mye kan rettes opp da vet jeg.
Lykke til videre!

Kevin

over 15 år siden

Kevin

sånn er det avogtil,tipper det sitter bedre i morra.

Lykke til fra meg og

Hemmi

over 15 år siden

Hemmi

Stå på imorgen, Stian
Da virker putteren som den skal

Synes det er herlig når spillere kommenterer sin egen runde med en setning eller to:-)
Lykke til i morgen

Kevin

over 15 år siden

Kevin

minner om starttidene i morgen for de som vil følge med:

Lund: 0930
Bertheussen: 0930
Aronsen: 1430

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Stian starter dagen med 3 strake par. Håper det kan renne inn noen birdier, det pleier å gjøre det. Da kan det bli en fin dag.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Stian er +1 etter 9,håper han snur dette og kommer seg oppover lista. Bertheussen er -1 etter 9,veldig bra det

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Elias har vært en "coming man" i flere år nasjonalt&juniormessig, flott at han bare fortsetter å prestere i sterkere selskap.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Imponerende av Bertheussen som går på -2 i dag og er T13 sålangt. Aronsen er +3 og tåler ikke flere bogeys hvis han skal klare cut tror jeg. Stian gikk på +3 i dag og ligger på T56,sikkert ikke fornøyd med det. Kanskje var det putteren som var problemet i dag og?

Av damene så er Lundgreen +4 men ikke ferdig ennå,er T10. De andre ligger litt lengre bak

Stian Lund

over 15 år siden

Stian Lund

Koppene er for må i denne sporten ;)

Stian Lund

over 15 år siden

Stian Lund

Små blir vel mer riktig!

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

De ble ihvertfall enda mindre :-)

Stian Lund

over 15 år siden

Stian Lund

Får håpe dem er litt større på Søderby neste uke..
Der skal det visst være strøkne forhold:)

Kevin

over 15 år siden

Kevin

I dag startet Aronsen kl.0720 og de første scorene er vel snart lagt ut. Bertheussen starter 0950.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Både Lundgreen og Dønnestad klarte cut hos damene,og de går ut henholdsvis 1050 og 0820

Kan jo nevne at LET spillerne Wahlin og Westerberg er i feltet her,de ligger på T4

oooooooooooo

over 15 år siden

oooooooooooo

Jeg synes du skal være fornøyd jeg ,stiand lund! Dette er vel rundt snittscoren din i turnering noe som sier at du faktisk ikke er bedre. (enda)

Når man har spilt 3-6 turneringsrunder så har man funnet snittscoren man ligger på, at du spiller +7 på 2 runder er ikke så ille for deg.

Og ja jeg må si at jeg hører folk prater om at du spiller så bra på selskapsrunder! Men hvem bryr seg egentlig om selskapsrunder? Hvor vanskelig kan det være og gjøre det i turnering også? Hva er det du gjør på en treningsrunde som du ikke kan gjøre i turnering? eneste jeg kommer på er vel juksing, og sånt driver vel ikke du med???

Jeg er en 15 hcp'er så jeg vet ikke hvordan det er og spille på høyt nivå i golf, men ganske så sikkert greier jeg og prestere nogen lunde likt i turnering som i selskapsrunder..

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Man får ikke + hcp av å spille selskapsrunder,men det regner jeg med du vet:)

Stian Lund

over 15 år siden

Stian Lund

ooooooooooo.. haha, høy på pæra du eller??
Snittscoren min er vel litt lavere enn +3.5 i turneringer vil jeg håpe..
Jeg setter forhåpninger til hva jeg føler er egen kompentanse, og ikke tidliger resultater:)
Men du virker som en hyggelig fyr, så lykke til videre!!

Hobby-Åke

over 15 år siden

Hobby-Åke

ooooooooooo: Gratulerer med månedens dummeste innlegg ;)

Hvis du tror det er like enkelt å spille -5 i selskapsrunder som på turneringsnivået Stian spiller på nå er du like glup som en pose potetmel.

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Det ble nok litt feil der Hobby-Åke, men vi skjønner hva du mener! :)
oooooooooooo kan ta et tak.
Ingen spiller kommer rett inn i turneringer på høyrer nivå og ruler der. Tiger misset flere cutter når han var ung, og det gjør alle. Man må spille turneringer på høyere nivå over tid. Selvfølgelig må man ha litt talent også, men det er ikke der problemet til Stian ligger ihvertfall.

oooooooooooo

over 15 år siden

oooooooooooo

Av de turneringsrundene jeg har sett av deg i år så er vel kanskje snittscoren høyere enn +3,5??

Selvfølgelig skal du sette mål etter hvor god du selv føler deg, men må kanskje ta en titt på tidligere resultater og så tenke at du burde kanskje ikke være så misfornøyd!

Om nivåët på de touren stian spiller på er høyt er det ingen tvil om. Men kanskje det er litt fortidlig og spille med de beste gutta. Men erfaring er jo viktig det også!

Stian Lund

over 15 år siden

Stian Lund

Hmm, tenker du på spania i vinter da? Der jeg spilte en turnering? Eller på Himerland? Nordic League snittet mitt i år tror jeg ligger på 73.8, uansett er det irrelevant.
Får vel ta ditt tips og spille i Norge som i fjor da?

Klarte jo begge kvallene i høst så hadde vel vært litt bortkasta penger og spilt Regionstur da?

kingben

over 15 år siden

kingben

Ikke mye å bry seg om Stian!

oooooooooooooooo har tydelig ikke noen som helst kunnskap om idretten du bedriver. han skjønner ikke at det er helt noe annet enn det vi andre her holder på med.

han tusler antagelig rundt med kompiser og spiller stableford. (som forøvrig ikke har noe med golf å gjøre)

jeg tipper han neppe har spilt med noen av din kaliber og har ergo ingen forutsetninger for å kunne forstå.

stå på viderre! jeg er helt sikker på at det løsner for deg etterhvert, hadde vært morro å se deg på touren og fulgt deg på viasat...

:D

Henke

over 15 år siden

Henke

Prøv selv da, oooooooooooo. Spill noen runder der du vedder et par-tre tusenlapper med en kompis. Alt skal i koppen. Absolutt alt. Selv de som er så nærme at man ikke KAN misse dem. Sjekk om du går noen slag høyere enn normalt, og gi oss en rapport.

På hcp 15 kan man strengt tatt ikke si at man spiller golf, men jeg tror det vil gi utslag allikevel.

kevin

over 15 år siden

kevin

Til pessimistene som helst vil at man skal brenne bagen sin og staa langs E6 og haike hjem i skam,saa kan jeg opplyse at jeg ikke saa stian langs veien v kungsbacka naar jeg passerte for ti min siden. Han forbereder seg nok sikkert godt til neste ukes turnering allerede:)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Stian kjør på. Ooooooooo har like mye innsikt som Jung og et par andre her inne og aner ikke noe om nivået.

Henke - jeg har 15 i hcp og mener jeg spiller golf - men på et særs middels nivå - å dømme folks innsikt etter hcp er nesten på oooooooo-nivå :-)

Jung

over 15 år siden

Jung

SS avlegger meg en visitt igjen, og igjen er det evindelige: "vi som er amatører med høyt handicap har ikke peiling på hvor vanskelig golf er, hvor vanvittig hard konkurransen er der ute, hvor høyt nivået er" osv, osv. Det vanlige sludderet, altså.
Jeg og mange med meg er gått grundig lei av dette tøvet. Vi er naturligvis meningsberettigede om de norske golfspillerne på alle nivåer, fra Stian Lund til Henrik Bjørnstad. Vi vet hvor vanskelig det er der ute, vi vet hvor elendige vi selv er i spillet, og vi kjenner alle vanskelighetene de møter, hvor hard konkurransen er, hvor vanskelige banene er osv, osv. Vi vet at vi selv ikke behersker de slagene proffene har, ikke slår langt nok, rett nok, ikke har stopp i ballen, ikke kan legge en fade, ikke velger riktig kølle osv, osv, osv, osv.
Men vi spiller dog golf, selv om vi er svært dårlige. derfor kan vi uttale oss om om proffene, og vi har lov til å kritisere dem. Sportsjournalister skriver om idretter de selv ikke behersker og de kritiserer. Det gjør tribunefolket også. Men ifølge SS og andre skal disse grupper avholde seg fra å mene noe og å kritisere, fordi de ikke spiller på samme nivå. De må ha kjent kvaliteten og vanskelighetene på kroppen, for å få lov til å mene noe.
Please, la oss slippe denne evindelige undervurderingen av oss amatører for fremtiden.

Antimobb

over 15 år siden

Antimobb

Kanskje på tide at moderatorene tar en prat med SS hvis man har de ambisjonene for forumet som man gir utrykk for? Det begynner å bli rimelig langtekkelig med alle angrepene hans på Jung nå.

Stian Lund

over 15 år siden

Stian Lund

Setter pris på støtten her fra alle sammen, betyr mye:)
Så lenge jeg synes Golf er gøy og har tro på at jeg kan lykkes en dag kommer jeg til og satse for fullt.
Sånn som jeg ser det er 21 ingen alder i Golf, godt jeg ikke driver med en annen idrett.
Kjenner jeg meg selv riktig kommer jeg aldri til og kaste inn håndkleet, uansett resultatene i årene som kommer, for Golf er det beste som finnes!!!!:D:D

Fortsatt fin kveld til dere alle:) Mvh Lund

kingben

over 15 år siden

kingben

Nå må du rulle inn Jung!!!

denne ooooooooooooooo skriver her at han ikke skjønner hvorfor det er så vanskelig for stian å spille konkurranserunder like bra som selskapsrunder!!!

dette i seg selv tyder på at fyren har NULL peiling på hva dette dreier seg om....
det handler ikke om at han ikke er like god. det handler om at han snakker om ting han overhode ikke har peiling på!!

man skal få lov å mene ting, men det er grenser for hva uvitene rundt om på disse fora skal få lov til å spre om seg om de som virkelig satser alt og gjør det de kan for å lykkes i denne idretten...

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Bra sagt Stian.

Antimobb er på feil jorde. Det er Jungs grunnløse mobbing jeg ikke liker - hvis mobberen får motstand er det altså mobbing av mobberen? Neppe.

Jung; hvis du hadde kunnskap og innsikt som grunnlag for dine uttalelser så hadde det vært helt greit om du kritiserte. Men du har gjennom en årrekke pøst ut edder og galle mot norske proffspillere uten å ha det. Det er grunnlaget for min kritikk mot deg og det får du rett og slett tåle når du er så kritisk som du er og karakteriserer så hardt som du gjør, via dine vekslende nick.

Simen Myhre

over 15 år siden

Simen Myhre

I den grad omtalte proffspillere bør engasjere seg i sånt lavmål som blir presentert lenger opp her, så må jeg si at Stian Lund gjør det på en forbilledlig måte. Ler av det, uten å være arrogant, det er måten å ta det på!

For le, det må man gjøre. Enkelte påberoper seg kjennskap til hvordan det er der ute, og ønsker seg frabedt å bli undervurdert fordi de er amatør. Vel, de fleste her inne er faktisk amatører, så hvis man blir undervurdert eller ikke tatt seriøst, så kan det jo faktisk være på bakgrunn av det man sier, og ikke selve amatør-statusen...

Golf3r

over 15 år siden

Golf3r

Hvis det er den grunnløse mobbingen du ikke liker Sam, så bør du kanskje slutte med det selv også?

Du mener kanskje mobbingen din er berettiget, men Jung hadde ikke sagt noe i denne tråden før du dro frem gammel gørr, og nå blir tråden som vanlig ødelagt fordi den handler om deg og Jung i stedet for trådstarters ønske om emne.

Jeg ønsker i ingen tilfelle noen takk fra Jung, for dette er ingen støtteerklæring til han, kun en berettiget kritikk mot Sam som har en lei tendens til å dra med seg gamle surerier i nye tråder.

Jung

over 15 år siden

Jung

Sam skriver at jeg i en årrekke har pøst ut edder og galle mot norske proffspillere uten å ha kunnskap. Jeg har skrevet her i ca. 1 år (husker ikke akkurat når jeg begynte), først under nicket Freud (som ble stjålet fra meg av en spottegjøk) og nå under Jung. Hvordan dette kan bli en "årrekke" kan vel SS forklare? Blander han meg sammen med en annen, montro?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Morsomt. Den påståtte mobbingen består i følgende linje:

"Ooooooooo har like mye innsikt som Jung og et par andre her inne og aner ikke noe om nivået. "

...og er noen ganger snillere enn det du sier om proffene. At du ikke vil innrømme dine nick-skiftninger fra Freud/Koll/Laffen/Leif etc er barnslig. Du ble avslørt.... lev med det.

Jung

over 15 år siden

Jung

?????
Nå forstår jeg ingenting, S.Sam.
Jeg har ingenting å innrømme, og de nickene du nevner kjenner jeg ikke engang.
Vennligst slutt å plage meg. Blant oss psykologer er din diagnose: paranoia singularis.
Jeg kan heller ikke erindre at noen her er blitt "avslørt" hva du nå mner med det.

Mvh. Freud og Jung

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg har ikke paranoia, jeg har jo ikke beskyldt deg for å følge etter meg - men du har beskyldt meg for å være ute etter deg - artig selvdiagnose du gjør Jung.

veggiss

over 15 år siden

veggiss

kan ikke dere to vaske sanden ut av fitta deres og ta dette på privaten? hva dere mener om hverandre bryr oss andre langt innerst inne der solen aldri skinner.

Golf3r

over 15 år siden

Golf3r

Støtter deg der veggiss.

Makan til barnslig oppførsel er gudsjelov sjelden kost.

Sam, det er ganske innlysende at du er ute etter Jung når du drar han inn uten at han har sagt noe som helst.

og Jung: Hva med å la dette ligge? Er det ingen av dere som klarer å være den større personen kanskje?

007%

over 15 år siden

007%

Fotballaget til SS ligger på plassen, direkte nedrykk, og greenene på golfbanen hans har ikke åpnet enda.

Klart han må reagere på noen, ertekroken!

ggggggggg

over 15 år siden

ggggggggg

presisering: greenene har åpnet, men desverre i en trist forfatning. Dog ikke verre enn at jeg gikk 1 over par idag... og det ER håp. gresset vokser, men litt for sakte for ivrige golfere.

Golf3r

over 15 år siden

Golf3r

Så du forsvarer Sams mobbing her, og sutrer over ekskluderende holdninger andre steder?

for å sitere en kjent forumist: "Gjeeesp"

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Jeg fant denne teksten på en helt tilfeldig side på nettet og tenkte den kunne være morsom å legge frem i et fora som dette. Jeg skulle gjerne også hatt med opphavet til denne fantasifulle tekst, men tenkte shitt, det går....:)

Det er et par linjer som på ingen måte passer inn her hos oss, for da ville jo mange innlegg fort fremstå noe skjevt.
Jeg tror personlig det er bedre om det fortsetter å være som vi har det her og er kjempeglad for at sånne føringer ikke eksisterer for oss her inne....

Regler for Scangolf forum:

Du må vise respekt for andre i omtale og presentasjon.
Du må følge lov om opphavsrett.
Usaklige, useriøse, krenkende og trakasserende innlegg kan bli fjernet av moderator.
Angrep på navngitte personer kan bli fjernet av moderator.
Forumet skal ikke brukes til kjøp eller salg.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her