Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Røyka enda flere sokker?

Galadriel

over 15 år siden

Galadriel

http://www.golfsiden.no/trening280510.html

Jeg grøsser og gruer.

Særlig denne setningen;

"- Gjerne, sa moren som hadde vært innom golf littegrann før hun hadde satt i gang med barneproduksjon. I løpet av 5 minutter hadde guttungen rimelig gode forutsetninger for å treffe ballen med sitt nye grep."

Hvor gammel og dum er du når du omtaler det å bli gravid som "barneproduksjon"?

Man har litt av et selvbilde når man fremstiller seg selv som Messias de la Range.

Megaslice

over 15 år siden

Megaslice

Ordbruken må du gjerne henge deg opp i, men det er jo mulig at det var nettopp dette moren sa (med et smil om munnen....).

Det jeg synes er ille i denne historien er at AR ikke skjønner at ikke alle er interesserte i "besserwissere" på f.eks. drivingrangen, og at dersom man ønsker å søke hjelp finnes det proer til nettopp dette på nesten alle golfbaner i landet.

JJ

over 15 år siden

JJ

Det er en god regel så vel på rangen som på banen at man ikke tilbyr instruksjon med mindre man blir spurt om det. Når AR etter å ha blitt avvist en gang kommer tilbake for å si at det faren læer sønnen er helt feil er det helt naturlig at reaksjonen ble som den ble. Nærmest utrolig hvor selvgod den mannen kan virke til tider

Enur

over 15 år siden

Enur

Mulig at at mannen som ba AR dra til helvete visste hvem han var? Kanskje det var en sensurert forumdebattant?

Stian

over 15 år siden

Stian

Det beste er den offerrollen man ser bli forsøkt presentert.

"i all beskjedenhet"
"fremskredne beskjedenhet"

Den store stygge ulven "herunder kjent som faren" glefset til meg, mens jeg bare ville være en barmhjertig samaritan. Jeg gråt litt den kvelden ;(((

Normale mennesker ville skrevet om hendelsen uten å dra inn antydninger om at de er Jesus anno 2010..

Og hvorfor man kommenterer og syter om GS her ? På lik linje som man linker til, disser, diskuterer alle andre artikler på alle andre nyhetssider(Paradokset er at AR vil at GS skal behandles som enhver annen nyhetsside, men alikevel ikke)

hehe

over 15 år siden

hehe

Og sytebehovet er det ikke noe galt med, det er der.

Galadriel

over 15 år siden

Galadriel

Den som debatterer og mener hardt om andre må selv tåle å bli debattert. Særlig når formen på artiklene er slik som de nå - med journalisten selv og hans bekjentskapskrets i fokus. Ramnefjell er en flink mann på mange vis.

Errevs

over 15 år siden

Errevs

Greit nok at man oppfører seg ufyselig, men å deretter skrive det på sin egen blogg under fullt navn overrasker meg. Møter jeg folk som Ramnefjell når jeg er på drivingrangen med et barn, så kan jeg love den personen at jeg skal treffe med mine køller.

Even

over 15 år siden

Even

De fleste orker bare en runde med den fyren fordi han snakker og insturerer som en foss runden gjennom. Han er nok ikke allene om å ikke klare å se seg selv objektivt. Hvem klarer det? Men artikkelen er pinlig fordi han ser ikke at han er en uvelkommen plageånd.

Besserwisser

over 15 år siden

Besserwisser

Det verste er at AR ikke har peil på noe av teknisk art, hverken på utstyr eller teknikk.

Han klipper ut artikler fra internasjonale fora, magasiner og nettsider og presenterer de som sine egne ord.

Hans hjemmelagde tips er ofte så tåkete og fjerne, og har intet med konkret eller god pedagogikk å gjøre.

Dersom en leser hans tips, så kommer det som er noget vettugt fra andre kilder, uten at han gir dem æren for det, men presenterer dette som om det er golfsidens og redaktørens instruksjon eller tips.

En selvopptatt og selvelskende surrekopp med intet å fare med.
Dersom en krydrer det med en hovmodig og nedlatende holdning til de som ikke er enig med mannen, ja de blir ord overflødige.

Han kaller seg selv redaktøren, men driver en privat bloggside der han selger annonser på basis av oppkonstruerte og feil antalle " treff".

Dertil skriver han i favør av kun de som annonserer på siden hans.
Dette er å blir en privat blogg som prøver å framstå som noe helt annet.

barce

over 15 år siden

barce

Litt unødvendlig å drive generell sjikane av mannen uten at det underbygges med fakta.

Greit å kommentere konkrete saker og artikler.

SAbeltann

over 15 år siden

SAbeltann

Da kan jeg fortelle at jeg for kun kort tid siden stilte et spørsmål på siden, hvor jeg spør om en forklaring på hva som skjedde med holtsmark tråden.

20 minutter senere er den vekk!!!!

hva skjer?

Enur

over 15 år siden

Enur

Enig med barce, og det sier jeg til tross for at jeg er sensurert 2 ganger av AR tidligere i dag.

Men det er det som er så forbanna trist med en del av dere her inne på Scangolf: Så fort dere ser en sjanse til å rakke ned på fyren, så griper dere et hvert halmstrå og fyrer opp med alt dere har av saklige og ikke minst usaklige kommentarer, og om forhold som ligger langt utenfor det som evt. diskutereres. Noen av dere må jo ha minst like store personlighetsforstyrrelser som dere hevder AR har, og man kan bare lure på hva årsaken er og hvilke gamle historier som ligger bak disse stadig gjentatte angrepene.

Forøvrig tror jeg ikke Besserwisser skal kimse av AR's lange erfaring innen golf, heller ikke når det gjelder utstyr eller teknikk. Og jeg ville ikke bli forundret om AR hadde trukket det lengste strået i en match mellom de to ute på banen heller.

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Men likefullt synes du det er greit at du ble sensurert to ganger i dag?
Jeg leste innleggene dine, og jeg fatter ikke hvorfor de ble fjernet. Hvordan kan du synes at det er ok?!

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Hadde egentlig tenkt å la være å kommentere all dette "tullet",men vil bare si at enkelte av de nick som brukes i dag og som brukes til å kritisere en viss person og hans side,er ikke nick man ser her til daglig og neppe personer som er representativ for de fleste som skriver på Scangolf.

Så da kan vi slutte å sette alle i samme bås eller båt,og kalle det klubber og klikker og andre morsomheter.

Nå har det vært svært bra "miljø" her veldig lenge og man har unngått denne type tråder,håper det ikke blir mer av det nå.

Samtidig må det være lov å diskutere sensur og andre nettsteder uten at man skal bli angrepet for det. Det er vel like legitimt som de fleste andre teamer,men det har en tendens til å utarte litt.

Enur

over 15 år siden

Enur

gggggggggg:
Nei, jeg syntes ikke det var ok at innleggene mine før i dag ble strøket. Men, som barce og sier: det er forskjell på å være uenig i en (eller flere) konkret(e) sak(er), og å benytte enhver anledning til å drive generell sjikane!

End of story fra min side.

ggggggggg

over 15 år siden

ggggggggg

men når dere er uenig der, så blir det slettet, og da må dere hit for å forklare... At dere gidder.
og ja, jeg er enig i at det utarter innimellom, men innimellom skjer slikt i alle diktatur-stater.... man når en grense, og så må man få utløp. Nærmest et mini-østTyskland/sovjet/kina(får vi håpe)!

7g

over 15 år siden

7g

du glemte Nord-Korea.......

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Er langt på vei enig med Enur og barce, å gå på person er å falle i samme felle som redaktøren selv. Men; Problemet på GS er at enhver kritikk som kan knyttes til eller assosieres med eieren blir ansett som personlig kritikk.

Tror både Enur og andre skal se på skillet mellom de faste aktørene her inne og de som slenger innom for å være usaklige når de bedømmer forumkvaliteten.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Enur, du lufter en interessant problemstilling ovenfor når du skriver: "man kan bare lure på hva årsaken er og hvilke gamle historier som ligger bak disse stadig gjentatte angrepene (mot Ramnefjell)".

Jeg anser deg som en av de mest oppegående debattantene her inne, og har stor respekt for dine meninger. Likevel er det noe jeg ikke skjønner, og det er den respekten du tilsynelatende har for ovennevnte.

I går ble Tvilende Tom kalt en løgner og Veggis ble gitt tvilsomme motiver for sine innlegg. Innleggene deres blir slettet, og de gis i praksis ikke mulighet til å forsvare seg fra sånne påstander. Ser du ikke at dette er ganske alvorlige brudd på både trykkefrihet og alminnelig folkeskikk?

Selv har jeg blitt kalt løgner, drittsekk og mange andre ting jeg har glemt. Jeg tar meg ikke nær av det, men jeg klarer heller ikke å ha respekt for en person som oppfører seg sånn mot meg.

Hvordan klarer du det? Er du usedvanlig tolerant? Eller tåler du urett så godt fordi den ikke har rammet deg selv?

Hobby-Åke

over 15 år siden

Hobby-Åke

Det er interessant det du skriver GB. Det er visst greit at Redaktøren kaller oss brukere for kunnskapsløse tullinger, eller at han synes vi er skrekkelig dårlige på rangen (jamfør en av de nyere artiklene hans). Men når folk klager på dette blir de enten sensurert, eller kalt tullinger på Scangolf når de ytrer dette her.

Jeg må bare spørre: Er det rart vi synes det er morro å pirke i Ramnefjels oppførsel her på scangolf gang på gang slik som han holder på?

Han pegger opp greiene selv og vi har det morro på forumet :) go figure

Enur

over 15 år siden

Enur

GB: Egentlig sa jeg End of story fra min side lenger oppe her, men siden du spør meg så direkte, får jeg ta et innlegg til.

Som du muligens fikk med deg på fredag, var det ikke bare Tvilende Tom og veggiss som fikk sine innlegg slettet, det var flere av oss som ble rammet derm bl.a. meg (2 ganger). Og det er heller ikke første gang det har skjedd meg.
Riktignok er jeg foreløpig ikke blitt utskjelt på det groveste, som mange andre, men sensurert er jeg altså blitt flere ganger.

Og nei, jeg har hverken sans eller respekt for AR's vilkårlige sensurpolitikk, hans manglende evne/vilje til å innrømme feil, eller hans mange ganger altfor lett gjennomskuelige pene/velvillige omtaler av folk/baner/produkter i sin bekjentskapskrets eller "forretningsforbindelser".

Men jeg har respekt for det han har gjort for norsk golf gjennom mange år, bl.a. med å spre viktig kunnskap/info om golf til et større publikum. Jeg har respekt for det han tross alt har klart å bygge opp Golfsiden til som et enmannsforetak, og ikke minst respekterer jeg ham tross alt som et menneske med gode og dårlige sider, akkurat som du og jeg også har.

Derfor blir jeg altså noen ganger litt forbanna og tar ham litt i forsvar, når en hel mobb (jeg sier ikke at det gjelder alle her på Scangolf, men en hel del er det, og noen er faktisk innom her foholdsvis jevnlig ja), kommer stormende med en gang sjansen byr seg til å angripe, drite ut eller håne ham, i helt andre sammenheng enn det den aktuelle saken måtte gjelde.

Jeg har respekt for at de som er blitt sensurert eller utskjelt på en eller annen måte av den grunn velger å forlate Golfsiden og kanskje heller skriver her eller på andre fora. Jeg synes også det er fint at noen velger å skrive litt her og litt der, og at noen da velger Scangolf som sitt "hjem" er helt greit for meg. Da liker de seg best der, akkurat som jeg, til tross for at mannen gjør meg skikkelig forbanna innimellom, faktisk fortsatt liker meg best på Golfsiden og skriver mest der. Men, som mange av dere, er jeg innom begge steder så å si hver dag, og dropper av og til en kommentar på "bortebane" også.

Jeg tror ikke jeg er "usedvanlig tolerant", som du skriver, for å klare å fortsette et forumliv på Golfsiden, men det kan virke som jeg ikke er fullt så langsint (her tror jeg vi i noen tilfeller må snakke om år?), og kanskje også en smule mer tilgivende enn noen av de som benytter sjansen hver gang det er mulighet til å "ta" AR. De har jeg ikke særlig respekt for!

007%

over 15 år siden

007%

Norske forum har såpass store begrensninger.
Uten utenslandske i tillegg hadde det blitt super kjedelig ... litt som denne tråden.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Enur, takk for svar. Jeg synes ikke vi har fått noe fullgodt svar på problemstillingen, men har heller ikke noe ønske om å tvære ut denne tråden. Så vi får ta det ved en senere anledning.

Synd du spilte dårlig i dag. Om det er noen trøst så spilte jeg så elendig for en uke siden at jeg fortsatt ikke har fått tilbake lysten på å spille :-)

007%

over 15 år siden

007%

tvær litt til da, GB ... kanskje tråden DA blir gøyal

:o)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

hmm... tvære tvære...

;-)

SAbeltann

over 15 år siden

SAbeltann

Hvorfor er denne trådenkjedelig 007?
fordi du ikke har bidratt med noe her, eller fordi du ikke forstår?

007%

over 15 år siden

007%

Jeg har fått tips av AR på rangen.
Hadde jeg ikke villet ha det så hadde jeg bare vinket ham bort.
Verden er ikke så komplisert.

Lest alt i denne tråden mange ganger før ..
Jeg har vært på forum i over 10år.

Besserwisser som skriver som en besserwisser ... hva mener han?!?
gjjjeeesssp

SAbeltann

over 15 år siden

SAbeltann

Vet ikke om du mangler noe vesentlig 007, men dersom du titter litt etter, så ser du at det er noen som engasjerer seg i tråden, og da er det bare flåsete å komme med din parallell.

Denne tråden handler ikke om deg. ALT handler faktisk ikke om deg.
Selv om du forguder Hr. Ramnefjell, så betyr ikke det at din oppfatning er den eneste.

moderator

over 15 år siden

moderator

Jeg har fjernet innleggene til Besserwisser, og også pepper og Hackz som er svar til Besserwissers tåpelige innlegg med angrep på Asbjørn Ramnefjell, noe som er uønsket på Scangolf.

Vær vennlige og holde dette tullet unna.
vi er svært tolerante på Scangolf, men det får være grenser.

Hilsen moderator.

007%

over 15 år siden

007%

Masse stahet og stolthet gjør at usikre nordmenn ikke blir bedre ..
10-15 år tar det å bli ydmyk ift. eget golfspill.

SAbeltann, ikke skriv bare om meg, pliiis.

SAbeltann

over 15 år siden

SAbeltann

Jeg skriver ikke bare om deg. Jeg bare minner deg på at du ikke trenger å ytre din mening når det ikke er en mening, men bare sutring.

007%

over 15 år siden

007%

Tross appellen min fortsetter SAbeltann.

Det er tragisk når ferskinger har så mye stolhet at de ikke kan lytte til erfarne.
DET er det norske problemet, som kan leses så godt mellom linjene her.

SAbeltann

over 15 år siden

SAbeltann

Vel, jeg er veldig uenig med deg 007.

Det som er tragisk, er når uerfarne ferskinger tror de kan løse problemene sine selv.
om det er stolthet eller andre elementer som er problemet skal ingen av oss avgjøre.

Den andre siden av saken er ganske innlysende.
Det er ikke alle som er ute etter å bli "gode" på golfbanen, men som bare trenger adspredelse og en fritidsaktivitet

Jeg synes det da er et like stort problem at folk som etter eget velbefinnende bestemmer seg for å trenge inn i paradigmet til vedkommende som ikke føler for å få hjelp og mer eller mindre prakker på kunnskap som kanskje er vel ment, men dårlig timet.

Folk som ikke vil ha hjelp er ikke et problem. De HAR kanskje et problem, men det igjen er høyst frivillig å anse som et problem eller ikke.

Det er i hvertfall ikke din eller Asbjørn Ramnefjells oppgave å avgjøre om folk ønsker å få hjelp eller ikke.

Det som derimot burde vært gjort, var å kjøre langt mer offensivt mot medlemsmassene i klubbene med tilbud om opplæring eller bistand.

pro-aktive proer, som går og observerer med en liten klubb-logo og tilbyr assistanse, som det ble nevnt i artikkelen, er en ting.
Tilfeldig forbipasserende som synes det ser dårlig ut, og som "ydmykt" og "i sin langt fremskredne beskjedenhet" tilbyr seg å rette på problemer med mer eller mindre manglende selvinnsikt og sosiale antenner er noe helt annet.

for å si det kort: det er mange måter å tilby seg å hjelpe på. noen er gode til dette, mens andre aldri burde vært i kontakt med sine medmennesker.

Når det skrives artikler hvor det svart på hvitt blir skrevet at disse menneskene ikke fortjener å kalle seg golfspiller, så tilhører denne typen sistnevnte.

Jeg synes det er mye bra innhold i artikkelen, men den vante selvopphøyde personligheten med påstått ydmykhet og fremskreden beskjedenhet er kvalmende, og ikke spesiellt inkluderende, som han selv nevner i samme artikkel at er viktig.

i min langt fremskredne beskjedenhet, så takker jeg selv aldri!!!! ja til å få hjelp av tilfeldig forbipasserende, da jeg selv kun står på drivingrangen når jeg trener på helt spesifikke øvelser som jeg får av min pro for å bli kvitt uvaner som jeg også har klart å dra på meg etter noen år som amatør og golfer/golfspiller.

når jeg står og trener dette, så kan det lett se ut som om jeg kløner med nybegynnerfeil, mens sannheten er at jeg trener på konkrete områder i min sving.

barce

over 15 år siden

barce

Hvis du tusler rundt på en range og prøver å gi ukjente råd og tips, så er du en idiot. Så enkelt er det!

007%

over 15 år siden

007%

Flettet inn litt i teksten til SAbeltann:

Det som er tragisk, er når uerfarne ferskinger tror de kan løse problemene sine selv.
****enig****
om det er stolthet eller andre elementer som er problemet skal ingen av oss avgjøre.
****meget ofte er det stolthet, her er damene MYE enklere****

Den andre siden av saken er ganske innlysende.
Det er ikke alle som er ute etter å bli "gode" på golfbanen, men som bare trenger adspredelse og en fritidsaktivitet.
******de fleste spiller på bane. noen står på rangen uten aldri å sikte, superuvane!!***********

Jeg synes det da er et like stort problem at folk som etter eget velbefinnende bestemmer seg for å trenge inn i paradigmet til vedkommende som ikke føler for å få hjelp og mer eller mindre prakker på kunnskap som kanskje er vel ment, men dårlig timet.
******en av våre elitespillere fra 80-tallet fortalte meg nylig at det var blitt et paradigmeskifte i stancen, fra 1980 til 2010, ikke lett dette nei******

Folk som ikke vil ha hjelp er ikke et problem. De HAR kanskje et problem, men det igjen er høyst frivillig å anse som et problem eller ikke.
***** med noen er det balleting på HVERT ENESTE HULL, fordi de slicer 90grader, PROBLEM ute på banen!!**********

En elitespiller spurte meg om råd ang. hoftevridningen hans på rangen.
Jeg hadde ingen sjans til å bedømme noenting;)

Det er lett å se når noen er på rangen for få ut aggresjon - "keep off" er lurt ja!

SAbeltann

over 15 år siden

SAbeltann

Greit nok svar 007, men jeg ser ikke poenget ditt med at du snakker med elitespillere om det ene eller det andre.
jeg skjønner at det er gromt å kjenne sosialt høytstående personer, men du bør holde dette unna diskusjonen for å beholde litt integritet.

Jeg er enig med deg at 90 graders slicere kan være et problem, men at folk står på rangen og slår uten å sikte er IKKE et problem for oss andre!

Vi må skille mellom hva som er problematisk, og hva som er personlig.

Dersom en person får noe som helst utbytte av å stå på rangen og dunke baller i hist og pæ, så får han få lov til det uten at noen andre skal påberope seg retten til å problemstille dette.

At noen slår ball så dårlig at de ikke er trygge på en golfbane er noe helt annet.

Her burde klubbene strengt tatt hatt et ansvar for å tilby de som sliter uten å ville ha hjelp, en hjelp som er tilpasset deres behov.

en utopisk tankegang, det vet jeg, men det kan uansett ikke være en jobb for deg og meg å gå rundt og presse oss på med vår amatørkunnskap uansett.
Heller ikke Ramnefjell, for hans langt fremskredne beskjedenhet oppfattes som noe helt annet i virkeligheten enn det han sier selv.
Da er det ikke særlig stas å få det pirket inn at du nesten ikke fortjener å eie golfkøller.....

007%

over 15 år siden

007%

Slå opp ordet 'integritet', SAbeltann. Jeg trenger ikke tips fra deg om min egen! Ellers takk!

AR fronter kanskje å pirre teknikkinteressen hos flere. Uten en viss teknikkinteresse og teknikkfortåelse bør en helst ikke gå og lage kø på banen.

'Problem' på range blir problem ute på banen, FOR FLERE - er liksom tanken hos enkelte her.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Er det ikke så enkelt at den som trenger hjelp ikke har nytte av hjelp før han innser at han trenger det - og spør andre om råd? Ubedt hjelp er både uhøflig og unyttig. Hvis jeg står og eksperimenterer med grepet, svingen eller annet så vil jeg ikke ha hjelp. En fremmed hjelper vet heller ingenting om bakgrunnen for at jeg gjør som jeg gjør - de fleste svinger har en historikk....

hackz

over 15 år siden

hackz

Jepp Sam.
Et annet poeng; det finnes flere måter å komme med tips/råd/vennlige hint på. Jeg kjenner ikke AR, men med bakgrunn i hvordan han løser ting på GS/har skrevet range innlegget så ser jeg for meg en ordentlig besserwisser som stiller seg opp med hoftefeste og sier noe sånn som "nei nei nei lillevenn, hva er det du holder på med da?"(med stOre hoderistninger), og da er det jo ikke så rart at han får litt dårlig respons av far.

007, du må innse at folk spiller golf av forskjellige grunner og ikke la de grunnene du ikke forstår gå så hardt innpå deg :)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Sorry 007, jeg klarer ikke å være enig med deg her jeg heller.

Det er utrolig irriterende med folk som uoppfordret kommer med "gode råd" på golfbanen. Selv om rådet i seg selv kan være greit nok, så kan det ødelegge mye mer enn det reparerer.

Enig med barce og de andre her. Det er særdeles uprofft å blande seg inn i andres teknikk uten å bli bedt om det.

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Hva gjør man hvis man går sammen med a og b, der a gir b fullstendig feil tips og råd?!

kingben

over 15 år siden

kingben

da holder man kjeft...

hvis man en dag går rundt i byen med klær som ikke "matcher". noen stopper deg og forteller deg at de fargene ikke passer sammen og at du med din kropp kanskje burde bruke en litt annen stil.... selvsagt i beste mening...

hvordan ville man da ha reagert.....

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Så hvis a sier til b at han/hun bør slå med driver fra greenbunker så holder man kjeft? Litt satt på spissen. Hmm.

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Hvis A sier til B at B bør bruke driver fra bunkeren, så finner B fort ut selv at det ikke gikk/går...
Hvis man kjenner A og B, så blir det jo noe annet, men hvis jeg kommer inn i en flight/ball/gruppe/osv, så gidder jeg faktisk ikke blande meg inn i hva de råder hverandre til.

Kingben...så merkelig at du kom med det eksemplet der... HAhhahaha. :D Både kropp OG klær... Kun Burka er bra nok! ^^

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Jeg blander meg heller ikke inn, men har vel inntrykk av at det er mange som skal "hjelpe til" der ute. I beste mening eller for at andre skal få lov til å høste av all kunnskap man har opparbeidet.

kaffe

over 15 år siden

kaffe

Jeg må innrømme at jeg er såpass frempå at jeg spør en person jeg ser gjør tydelig feil om vedkommende ønsker tips. Selvsagt ikke på hull 1, men hvis man ser at personen gjør en typisk feil for syvende gang og er frustrert så gir man tips hvis det er ønsket. Er ikke alle som tør å spørre om hjelp. Her forventer jeg at folk på golfbanen er såpass voksne at de enten sier; takk gjerne eller nei takk, jeg fikser selv.

Det skal sies at man ser an hvem man tipser. De jeg med min begrensede kunnskap kan hjelpe er stort sett VTG eller folk på hcp 30+. Jeg spør ikke en kar med singelhcp om han vet hvorfor han slicet driven(og ja, singelgutta slicer av og til de også)

Kaffe

over 15 år siden

Kaffe

PS: i forhold til trådens egentlig emne, er jeg med trådstarter og hans samtykkere(kan det ordet brukes i denne sammenhengen?) at redaktørens "fremskredende beskjedenhet" er relativt kvalmende. blæh

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Morsom tråd dette har blitt da.

Dette handler vel om hvorvidt det er greit eller ikke å bli avbrutt av en villt fremmed, enten det er på golfbanen eller på treningsfeltet, for å motta tips som vedkommende mener vi trenger.
Dette tipset kommer da helt uten at vedkommende vet bakgrunnen for at vi står der og denger baller med dekkspaken vår.

Jeg mener, som andre, at det er uhøflig å avbryte folk, det er uhøflig å trenge innpå, enten man er på golfbanen eller andre steder, og som det blir sagt, dersom vedkommende ikke ønsker hjelp, så er han/hun ikke et problem for samfunnet av den grunn.

Beklager 007, men jeg tror egentlig ikke på at du synes det er ok i alle sammenhenger å bli avbrutt fordi folk rundt deg har bedre kompetanse enn deg på alt.
Dette kan ikke kun gjelde golf, men må reflektere personlighet og hvordan vi behandler våre medmennesker.

fremskreden beskjedenhet betyr at man i beste fall spør pent en gang om man er ønsket til å bistå, men denne fremskredent beskjedne oppfordringer reiser flere spørsmål.

1. Har den fremskredent beskjedne rett kompetanse både til å observere og hjelpe den som sliter?
2. Enda viktigere. Synes de som drifter treningsanlegget at det er greit at uvedkommende tar kundene fra dem ved å drive opplæring på privat basis ?

hadde dette vært i min klubb, så ville det blitt reagert på at spillere som mener de har god greie på golf og opplæring skulle blande seg i det daglige virket til proene som sliter hardt med å fylle dagene med elever som det er.

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Jeg har tilgode å se at folk "bryr seg" på range, det er ute på banen folk "veileder" med og uten tillatelse.

Og jeg har vært maaaaaange timer på range. Med og uten resultat/hell...

007%

over 15 år siden

007%

Jeg kunne blitt dødelig fornærmet her fordi SAbeltann ga meg tips om min integritet.

Det er denne dødelige fornærmelsen enkelte opplever som er så uforståelig.
Si;"klapp igjen" så er det 99% sikkert over.

De som har spilt i mange år og som har opplevd 1000 oppturer og 1000 nedturer kan få seg til å spørre:"Hva gjør jeg galt??" - og mene det!!

Usikre stolte nybegynnere gjør aldri det!

barce

over 15 år siden

barce

Nå var det vel AR som ble dødelig fornærmet da denne pappa'n ba han klappe igjen..

Nokså uforståelig spør du meg..

btw, godt innlegg Yngve!

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Nå er du kategorisk igjen, 007%. Jeg har spilt i mange år og opplevd ihvertfall 30-40 opp og nedturer. Jeg har ingen problemer med å spørre om hjelp, men MIN erfaring er at det beste er å være MEGET selektiv i hvem man spør.

Og usikre stolte nybegynnere kan vel godt spørre om hjelp? Du må ikke si at de aldri gjør det, for det er rett og slett bare tull.

007%

over 15 år siden

007%

Jepp GB, "Noen (mannlige) " skulle stått først på siste linje ...

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Tar til deg lærdom kjapt ihvertfall, dobbelO :-)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Bra innlegg Yngve!

007%

over 15 år siden

007%

Kan man leve godt med å bli motsagt og korrigert, så kan man bli bra til slutt og ha det moro på veien. ;)

Flere her har jobbet bra med innleggene sine. Enig SS.

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Ja, det er vel så enkelt at hvis man stikker hodet frem på et nettforum, så må man regne med at noen mener noe annet enn en selv.

Å ikke akseptere det vil bare være arrogant, og det er vi vel ikke, 007? ;)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her