Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Holtsmark

Jung

over 15 år siden

Jung

Holtsmark skriver på sin hjemmeside at "banen har ikke vært i så fin stand på mange år". Her er det overdrivelser, for å si det mildt. Jeg spilte banen nylig og er meget skuffet.
18-hullsbanen har kun eksistert i fire år (åpnet i 2006), så utsagnet "på mange år" må da bety hele banens levetid. Greenene var mye bedre i både 2007 og 2008, mens de i fjor var elendige. I år er det fortsatt lite gressvekst og det er strødd sand på flere greener. Det gjorde man ifjor også - i august! - og likevel påsto Holtsmark da at banen var i flott stand. Vi må altså konstatere at banens ledere lyver. Hvorfor?

tja

over 15 år siden

tja

det kan du spørre om....

ser ingen poeng med å skrike ut at banen er så bra.... spilte der i dag igjen. eneste grunnen til at jeg gidder er fordi jeg mener banen har norges desidert beste design.

tett vekst på fw. noe langt enda. ok teesteder. men greenene er håpløse enda... helt bingo! håper inderlig at de kommer seg i løpet av sommeren. hadde vært en fryd å spille holtsmark med gode greener...

men en liten "skjerpings" til ledelsen..

Banen er IKKE "bra"..

veggiss

over 15 år siden

veggiss

jeg signerer det "tja" har skrevet.

holtsmarkmedlem

over 15 år siden

holtsmarkmedlem

hvordan kan man ta veggis seriøst når han på dette fora er helt enig i tja i sin kritikk av Holtsmark mens han på et annen fora faktisk er meget imponert av fairway og synes tee er ok samt at greener har et stykke igjen.
Du skjønner vel selv at du aldri kan bli tatt seriøst når du holder på sånn. Men med din historikk i holtsmark golfklubb tidligere beskrevet på et annet fora er vi vel ikke veldig overrasket.

Og til deg tja, hvorfor opptrer du med forskjellige nic på de ulike fora. aalle skjønner jo at det er du som har skrevet et lite hyggelig innlegg om Holtsmark på et annet fora. det er jo ikke veldig vanskelig å skjønne at dere antageligvis har spilt i samme flighten i dag og samtidig har bestemt dere for å "spre" litt møkk på nettet når dere kommer foran pc.
Ros til deg veggiss som ihvertfall bruker samme.

Kremt

over 15 år siden

Kremt

holtsmarkmedlem: Les innleggene en gang til så ser du at de er ganske like.

Er det ulovlig å ha forskjellige nick nå også? Ring politiet!

Jeg leste forsåvidt AR´s angrep på veggis og det var passelig usmakelig. At du tar det opp som et poeng at veggis har dårlig historikk er like usmakelig.

Lurer på om du kaller deg "holtsmarkmedlem" hver eneste gang du skriver rundt omkring siden du er så opptatt av nicknames.

Nisse Nilsson

over 15 år siden

Nisse Nilsson

Hmm...jeg trur Holtsmarkmedlem er golfdilla.

holtsmarkmedlem

over 15 år siden

holtsmarkmedlem

herlig, jeg håper alle medlemmer i holtsmark kan bruke dette niket.

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

La meg se, som jeg har skrevet tidligere: Holtsmark skal ha cred for:
- At de informerte realistisk på hjemmesiden tidligere i mai (hvor de altså skrev "Banen er bra i forhold til tidlig vår)
- At de reduserte greenfee
- At de bruker ballplassering
De skriver nå på banestatus "Det er spesielt gledelig å se den flotte kvaliteten vi nå har fått frem på alle fairways så tidlig på sesongen. Greener har også hatt en flott utvikling og med varmen og regnet som vi har hatt de siste dagene ser dette meget lovende ut."

Og det synes jeg er realistisk. Fairwayene begynner å bli bra (må dog klippes litt). Greene har hatt flott utvikling og det ser lovende ut.

Men, når det gjelder greenene, så må jeg si meg enig med tja og Jung, greenene er ikke bra, de er ujevne, ballen holder ikke linja, og de har svært varierende hastighet, det blir desverre bingo putting.

Og så til "å spre møkk". La meg si det sånn, hvis en gjest kontakter en klubb og får beskjed at "banen er bra osv." Og så spiller og den ikke er det, er det rimelig å tro at det en stund til vedkommende kommer tilbake. Jeg tror faktisk det er bedre å kalle en spade for en spade, om det er "å spre møkk" vel....

veggiss

over 15 år siden

veggiss

@holtsmarkmedlem: jeg skrev på golfsiden at alt unntatt greener er ok, og det er basicly det samme tja har skrevet her...hva er problemet?

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Oppfatter enkelte inlegg her som om noen missliker Holtsmark eller ledelsen i klubben. (Dette mellom linjene).

Holtsmark er for meg en meget bra bane og jeg synes det er trist om en skal krangle om å fremstille forholdene der på best eller dårligst mulig måte.
Hvem tjener på det?

Saklig og god omtale av de faktiske spilleforhold er vi vel alle tjent med, så hvorfor da skape denne forvirring?

Såkalt bingoputting synes jeg har sin sjarme den også, men her oppfatter jeg det nesten som greenene er nypløyd og ikke brukbare før i august.

Noen må slite fryktelig med å lese greener, om så ikke er tilfelle, sett ballen i koppen og kom deg videre til neste hull.

veggiss

over 15 år siden

veggiss

om du sikter til meg så har jeg ikke noe i mot hverken ledelsen i holtsmark, eller klubben (kanskje de misliker meg, men det bryr meg midt i kruttlappen).

det yorkie skriver er en temmelig dekkende beskrivelse av forholdene der nå.

det er ikke lesing av greener som er problemet, det er når ballen hopper 15cm opp i luften og ut av linjen etter å ha truffet en av de mange ujevnhetene på greenene. greenene er jevnt over ujevne (pun intended), men spesielt green 15 og 16 er fryktelige.

med så bra gressvekst de har fått på fairway, så er dette litt skuffene, meng jeg håper at det gror til utover nå, de har garantert en plan for hvordan det skal bli bra :)

Jung

over 15 år siden

Jung

Som trådstarter vil jeg bare få gjenta at når det skrives på Holtsmarks hjemmeside at "banen har ikke vært i så bra stand på mange år", så er det løgn. Hvorfor lyver klubben? Det skader den i det lange løp, for både gjester og medlemmer opplever jo at dette ikke er sant.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Jeg gjetter på at det er strød sand som du kaller det på samtlige greener, men kanskje noe mer på de som er dårligst. Det kalles vel å dresse greener, noe som også gjøres på fairway av de klubber hvor det trengs, og som prioriterer dette i budsjettet.
Er enig i at beskrivelse på klubbens hjemmeside burde modereres og gjenspeile de faktiske forhold, men er de virkelig så dårlig?

Greenene på TYGK ble også "strødd" for noen uker siden og det var irriterende å putte når ballen var full av sand hver gang du så på den. Om den ikke ble rengjort for selv den korteste putt, så kalte også jeg det for bingoputting.
Kanskje greit vi ikke fikk noe omtale av forholdene her på forumet den gang da utfallet godt kunne blitt rimelig negativt for klubben.
Jeg tror jeg ville sendt en anmodning til klubben om å endre ordlyden før jeg begynte å skyte inne på et forum.

Etiketten i golf synes jeg vi kan ha med oss også her på de ulike forum, for jeg betviler ikke et sekund på at en dårlig omtale eller dårlig formulert omtale fort kan koste en klubb 50.000,- eller mer.
Og det er det vil ingen som ønsker å være en del-årsak til?

kevin

over 15 år siden

kevin

Jeg tviler sterkt på om noen vil Holtsmark eller ledelsen vondt,ei heller Veggis:) Tror noe av grunnen til at folk er opptatt av Holtsmark er at den kom som et meget friskt pust da den ble åpnet. Med et fantastisk design mange andre baner i Norge ikke er i nærheten av. Da var det også gode forhold. Siden det har det gått dårligere og dårligere med forholdene,og det synes mange er trist. Hadde de hatt veldig gode forhold tror jeg banen hatt mye bedre besøk(uten at jeg kjenner tallene for besøk i dag). Men det er min oppfatning,og av erfaring fra utallige debatter og diskusjoner.

Når det er sagt har det alltid vært litt sånn at både klubben og andre(les nettsteder) har skrytt av forholdene,mens mange spillere har en annen oppfatning. Det er vel det man reagerer på

Den dagen greenene er skikkelig bra igjen så kommer jeg og spiller,uten tvil. Akkurat nå vurderer jeg vel å dra(til uka) og sjekke forholdene og skrive et banebesøk som er objektivt og utfyllende,selv om jeg er usikker på om det er verdt det.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Pling på til meg Kevin, så kanskje jeg joiner...

tja

over 15 år siden

tja

om du ikke syns jeg er for "sutrete" eller negativ :-) så blir jeg gjerne med på den runden Kevin!

hadde vært hyggelig å treffe mannen bak alle imponerende tråsdstartene når henrik er med....

kevin

over 15 år siden

kevin

he he,nei ingen problemer med det:) Lover å gi beskjed hvis det blir noe runde der til uka,blir iallefall ikke før onsdag tidligst for min del.

tja

over 15 år siden

tja

ondag høres glimrende ut.... :-)

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Er redd torsdag formiddag, eller fredag... er tider jeg kan henge med.
Kalenderen er full av ungers aktiviteter ellers.

SAbeltann

over 15 år siden

SAbeltann

Lawinths innlegg er i beste fall naivt, men det er jo positivt at noen klarer å se det positive i alt.

dårlige greener er forferdelig irriterende, og spesiellt dårlige greener år etter år etter år, og enda mer spesiellt når ledelsen klarer å spre løgn og usannheter om både anlegget sitt og tydeligvis også påståtte konflikter med sine medlemmer.

Husker blandt annet at det ble avslørt at en av de ansatte i administrasjonen ble fersket med et nick som ble brukt for å fremme anlegget her på forumet, og det på et tidspunkt hvor banen var i så dårlig forfatning at vi strengt tatt bare ventet på beskjeden om at det skulle bli jordbær der i stedet for golfbane.

for the record. Jeg digger Holtsmarks design, og har spilt banen som gjest en rekke ganger, men besøker den ikke igjen så lenge den er så dårlig som den har vært, og ER, etter min mening.

livet er for kort til å spille på baner som aldri klarer å komme seg. Dette er ikke kritikk av annet enn banehold, så får årsak være årsak.

FORE-Svingende

over 15 år siden

FORE-Svingende

Holtsmark i går.
Banen har mer og bedre gress enn noen gang tidligeren på fw og tees. Greenene er ikke bra nok, de fungerer helt greit, men man vil nok "bomme" noen flere putter enn på gode greener.

Etter min vurdering er banen absolutt verd å spille slik den er i dag, greenene vil bli bedre, men neppe virkelig gode. Banen har fantastisk layout og masse utfordringer.

Tror vi må belage oss på at virkelige gode greener dessverre ikke er normalen her i Norge. Spilte en bane som heter Alcanada på Mallorca for noen uker siden og jeg har aldri spilt så bra greener her i Norge (eller noe annet sted i verden, de var helt fantastiske). Skal vi klare å få til virkelig gode greener i Norge så tror jeg vi eventuelt må være villig til å betale for det (Bogstad med 900,- kan vi vel anta vil få til GODE greener (selv om de fortsatt vil være godt bak Alcanada og andre topbaner lenger sør (hvor man gjerne betaler 900-1500,- for en runde))

hackz

over 15 år siden

hackz

Fin rapport FORE. Da blir det nok en runde på Holtsmark snart.
Hvordan var myggen?

Enig, greenene på Alcanada er de beste jeg også har puttet på,og forøvrig en av de morsomste banene jeg har spilt. Anbefales til alle.

Megaslice

over 15 år siden

Megaslice

Skal til Mallorca i juli, og da skal vi se om ikke Alcanada får besøk.

Når det gjelder Holtsmark vil jeg gi den noen uker før jeg eventuelt gir den banen en sjanse. Hompetitten kan jeg spille "gratis" på egen hjemmebane (som forøvrig er bra i år!!!).

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Kjære Lawinth
"Noen må slite fryktelig med å lese greener, om så ikke er tilfelle, sett ballen i koppen og kom deg videre til neste hull."

Vel, hender det at lesinga mi ikke helt stemmer med virkeligheten, og det hender også at stroket ikke her helt rent (selv om jeg har en sabla fin Yes! putter med sånne riller som gjør at ballen spinner seg i vei i rasende fart mot hullet (forhåpentligvis da, sånn i forhold til lesing (se over).

Men selv med mine feil, mener jeg på det mest bestemte faktisk at jeg er i stand til å skille mellom dårlig lesing og/eller dårlig stroke og at ballen vingler som en full mann i stiv kuling mens den hopper opp og ned som om den skulle være full av meksikanske hoppebønner!
Så det så:)

Og så ser jeg at det manglet ett ord i innlegget mitt over, nemlig "enda"
Det skulle stått "Men, når det gjelder greenene, så må jeg si meg enig med tja og Jung, greenene er ikke bra, enda, men .. osv osv"

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her