Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Er det mulig og lov til å bytte ?

Trader

over 15 år siden

Trader

Vet dere om det er mulig og lov til å bytte klubb/meldemskap/andeler?

Jeg er medlem på Kongsberg, men pga flytting ønsker jeg å bytte med noen som er medlem på Skoger i Drammen.

Noen som vet noe om dette, eller om noen som vil bytte fra Skoger til Kongsberg?

????

over 15 år siden

????

???????????????????????????
Ingen som vet noe?

jonag

over 15 år siden

jonag

Nei, dette styrer vel egentlig de individuelle klubbene selv. De har sine vedtekter og regler så du må vel sjekke med de 2 klubbene direkte.

JJ

over 15 år siden

JJ

Så lenge det er lov til å selge er det klart at det er lov til å bytte også. Et bytte er jo i realiteten to salg der vederlagene motregnes

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Går ut fra at de fleste klubber har et gebyr som er bestemt av medlemmene på årsmøtet, for eierskifte av en obligasjon eller aksje.
Denne vil du alltid måtte betale. Utover det kan du jo gi bort, eller ta i mot en andel i hvilken som helst klubb i Nnorge vil jeg tro.

I TYGK er dette gebyret i år 2.500,- Ingen nye eier kommer inn uten å betale dette.

???

over 15 år siden

???

Det er ikke noe som heter å bytte medlemsskap. Du er personlig medlem i ett idrettslag.

Det du kan gjør er å melde deg inn i Kongsberg og melde deg ut av Skoger (før 31.12.). Vet ikke om det leies ut SPILLERETTER iKongsberg. For å ha det må du være medlem i en golfklubb. Det er på samme måten som du kjøper greenfee. (Det er golfens sær-regler) Lykke til.

Trader

over 15 år siden

Trader

???.
Du må lese litt bedre før du svarer.

wahtever

over 15 år siden

wahtever

det er lov til å bytte klubb

det er ikke lov til å bytte medlemskap (om du tenker på den årlige avgiften du betaler til en golfklubb) (så du må betale to medlemsavgifter om du skal bytte allerede inneværende år)

om vedtektene tillater det, og du finner noen å bytte med er det lov til å bytte spillerandel

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her