Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ny sko trend i markedet

Simen Fulland

over 15 år siden

Simen Fulland

Jeg har lagt merke til en helt ny trend i golfmarkedet.
Stadig flere av våre mannlige kunder synes herreskoene fra våre leverandører rett og slett er for maskuline og kraftige i designet.

Derfor velger mange herrer å kjøpe seg elegante og femine damesko istedet.

Damesko kommer tross alt helt opp i størrelse 43.

Hva sier f.eks Gunnar Bull om dette?

gg

over 15 år siden

gg

Gunnar bull flytter til trendy og hippe Bøn, hvor det er helt vanlig at "menn" går i damesko, så dette er nok en trend mr bull bifaller.

veggiss

over 15 år siden

veggiss

Eneste jeg kjenner som går i kjærringsko er King Ben. Han har så mye alligatorskinn i skoene sine at fruene på Bogstad samler seg som fluer på en kuruke når han kommer.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

....veggiss, som er mest kjent for rosa bukser og rosa piquet er misunnelig på KingBen.

.....gg som ønsker å bo landet er misunnelig på Bull

....og jeg er misunnelig på Fulland som spiller på supre greener på sin hjemmebane.

veggiss

over 15 år siden

veggiss

går med Miklagard som det går med Brann i år Sam...blir rett ned en divisjon :)

Bamse

over 15 år siden

Bamse

I motsetning til Brann, så har vi i hvert fall spillere som se faren for å rykke ned med det vi leverer så langt... ;)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Angående damesko i størrelse 43...

Jeg sa en gang nei til en blind date av én grunn, og det var hun røpet at hennes sønn hadde skostørrelse 46.

Ja, det er feigt. Men likevel en akseptabel unnskyldning, spør du meg.

(nå må dere holde dere til topic her gutter :-)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

veggiss har utviklet seg til en mobber etter at han gikk over til Haga - kan det være uheldig påvirkning fra omgivelsene?

Miklagard er en bedre bane enn Haga-jordet selv om man tok vekk alt gresset på førstnevnte. Haga er på en måte litt som Randaberg, nyrike eiere, mye penger, pent gress, fine drakter, men rykker ikke opp for det...:-)

veggiss

over 15 år siden

veggiss

du er vel ikke bitter Sam? en ting som er sikkert jo at Miklagard kommer til å bli bra...er værre med Brann :D

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Vet ikke om jeg helt henger med her gutter...?

Brenner det noe sted?

kingben

over 15 år siden

kingben

faen... er det feil med aligator i skoene også nå!! :-)

er vel ikke kjørring av den grunn... kanskje fat-phil også går i den kategorien da...??

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

veggiss, jeg slår aldri de som ligger nede men jeg husker godt hvem som gjør det. Der jeg kommer fra heier vi på laget i tykt og tynt, jeg skjønner at du ikke helt forstår det som ikke har noe lag høyere enn 4 divisjon i hjemtraktene.

simen fulland

over 15 år siden

simen fulland

Hva er dette for noe Lawinth?

Her prøver jeg å starte en seriøs debatt om det er mulig for norske mannlige golfere å gå i damesko uten å miste sin maskulinitet, og så henger du ikke med?

Sjerpings, her snakker vi tross alt om ett meeeeeget viktig tema som definitvt bør oppta alle golfere med interesse for estetik og fashion.

simen fulland

over 15 år siden

simen fulland

KingBen, alligator skinn er dritfett!
Slangeskinn hadde vært enda fetere.

Men aller fetest:

Selskinn. Det hadde vært fett det.
En liten kobbeunge på hver fot.

Slike sko ville gjort deg til konge i gruppa.......

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Om du stiller i Scangolf Discutational 2010 i smekre golf pumps herr Fulland, da gjør jeg en Funk og stiller i skjørt!

kingben

over 15 år siden

kingben

hmmm. kanskje jeg rett og slett skulle ha satt spikes under mine snake-skins-shoes.... :-)

veggiss

over 15 år siden

veggiss

Sam: jeg slår da ingen som ligger nede? faktum er vel at Brann har spilt over evne i noen år og, og nå er på vei ned til riktig nivå? angående klubb i hjemtraktene, så er jeg trønder, og sist jeg sjekket så lå laget mitt ganske langt oppe på tabellen ;)

simen fulland

over 15 år siden

simen fulland

Det er nesten så jeg er villig til å gå i pumps, bare for å ha gleden av å se deg 18 hull i skjørt;-)

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Unnskyld Simen, men nå har jeg funnet mere forståelsen for dette. (Tror jeg)
Hvordan ville det da være med Aligator skinn i sålene inne i Eco skoa?
Vil det holde til Scangolf Discutational 2010?

Yorkie:
Er du skotte, så kan jeg liksom se det for meg, men om du ikke er så sliter jeg litt med settingen lårkort og stringtruser som ikke greie garvitasjonskraften fra ballene når du skal svinge drivern, men selvsagt kan jeg her ha dannet meg et helt feil bilde av deg.
I såfall beklager jeg det....... veldig mye..... tror jeg.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

veggiss, du er ikke bare ond, du er slem og. Hvis du er trønder så skjuler du det godt, ingen bart og ingen dialekt (men å skjule at man er trønder er jo et forsonende trekk)

Selskinnsgolfsko? Fett. Bedre enn mine av kenguruskinn som gjør at jeg hopper når jeg slår. Alligatorstkinnsskoa til KB er langt bedre enn Ecco skoa til veggiss (kjøpt etter anbefaling på the dark side.....) Ecco er syyyyyykt femi.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Forresten, hvis Fulland stiller i pumps, Yorkie i skjørt og KB i slangesko - da stiller vel veggiss i kjolen han bruker på Toten?

simen fulland

over 15 år siden

simen fulland

He he Tampen brenner Lawinth:-)

Skinn på innsiden er bortkastet.
Skinn på utsiden er fett!

Gunnar Bull er femi, men alikevel tøff!!
(sånn rent skomessig altså...........)

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

her kommer det frem, veggiss er faktisk skaptrønder. Mulig at det bør være trailerbart og skinnvest som passende antrekk, kanskje endog rosa skinnvest.

Litt skuffet SS, du gir ingen hint til passende antrekk, hvor har vi deg mon tro?

Lawinth, ingen skotte ville noensinne stille med underbenklær! Men, dog, siden jeg bare er halvt skotsk kanskje jeg må bestille omsying av kilten til en lårkort variant.

Uansett, jeg gleder meg vilt til Ducko i rosa pumps

veggiss

over 15 år siden

veggiss

haha...får vi i stand en scangolf turnering i år så ligger det an til mildt sagt spenstige antrekk...jeg lover å stille med løsbart og vest hvert fall!!

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Noen grunn til at det ikke skulle bli noe Scangolfturnering i år?

Yorkey:
Det var ved lårkort, stringtrusa kom inn i bildet. Med Skotsk skjørt skal du ha rimelig slepne baller for at de skal stikke ut nå du svinger drivern, men som sagt jeg kjenner deg ikke og kan ha dannet meg et helt feil bilde av hvordan du ser ut. Har du derimot veldig korte bein vil vel selv lårkort subbe i bakken og settingen er en helt annen

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Yorkie, jeg stiller normalt i rød burka med bilde av Huseklepp på ryggen. Ingen klubber har nektet meg enda.

kingben

over 15 år siden

kingben

ser ut til at det kan bli morsomt ja...

nå er det vel kun undertegnende som har vunnet pris for beste "antrekk" i denne turneringen.

så jeg får vel gjøre mitt "beste" for å fælge opp det....

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Burka er vel forbeholdt jung/freud/koll?

kingben

over 15 år siden

kingben

og Yngve!!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Yorkie - jeg kan ikke kommentere den uten represalier :-)

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Altså, jeg har patent på plagget Burk-ini, som er sommerens store moteplagg for en bestemt gruppe.

Selv foretrekker jeg helt klart den skotske varianten, og om vi får fikset turnering i år på tyri, så skal jeg gjøre mitt ytterste for å hedre golfens vugge ved å stille i Kilt, og også overtale, med sjokolademoussens krefter, vår sportssjef og daglig leder Derek Crawford til å stille i sin nasjonaldrakt.... (Med forbehold om at han ikke kjølhaler meg når han leser dette dristige innlegget).....

Når det gjelder skotøy, så lurer jeg på om skottene har indianske aner, siden de fleste jeg ser med kilt har på seg mokasiner!!!!.....

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Yngve, Burk-ini - er det en Burka som dekker til alt annet enn de tradisjonelle bikini områdene?

Når det gjelder skottenes mokasiner så er det omvendt av det Yngve sier. "Moccasin" er et ord som stammer fra de to skotske ordene "mock" dvs. håne og "sin" dvs. synd. Det var et fottøy man måtte ha på seg hvis man hadde syndet. Brukte man dem i en uke så ga den skotske presbyterianske kirken automatisk syndsforlatelse (det skulle bare mangle - ingen går jo i mokkasiner frivillig over så lang tid (med unntak for trøndere dvs. veggiss for lokale formål)

veggiss

over 15 år siden

veggiss

det er trønderske vikinger som tok med seg mokkasinene over til skottland

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

har en følelse av at det er fredag i dag.....

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Hmmm, akkurat hjemkommet og etter en rask sjekk må jeg konstatere at kilten er blitt mye trangere av en eller annen grunn, hmmm hvor får jeg tak i en Robertson hunting kilt i Norge, og ikke minst en som ikke krymper i vask....

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

www.kilt.no

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her