Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Baneforhold Miklagard

Lurer

over 15 år siden

Lurer

Er det noen som har erfaring med forholdene på Miklagard for tiden?

Sir Bubba

over 15 år siden

Sir Bubba

Ja, og det er bare å holde seg unna i hele juni måned

R8

over 15 år siden

R8

Banen har aldri vært så bra tidlig noen gang ! Men greenene er ikke bra. Men det er store forandringer på greenne de siste dagene.

kevin

over 15 år siden

kevin

blir den bra nok til Nordea Tour om drøye 2 uker?

R8

over 15 år siden

R8

Ingen fare Kevin. Det blir kjempa bra.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Hmm, jeg ville ikke satset penger på det, men det er jo lov å håpe. For øvrig fikk jeg bevist at innstillingen er viktigere enn greenkvaliteten i dag, da jeg hadde 13 putter på back.

tja

over 15 år siden

tja

hvor mange GIR hadde du da?... :-)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Mikla er pussig i år. Alt annet enn greenene er landets beste.

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Kan det være en for sart gresstype som brukes på greenene på Mikla?
Én ting er å kunne klippe til 13 på stimpmeter når alt er topp, men hvis gresset ikke tåler skandinavisk klima så er det jo litt synd.
Alle andre baner har jo veldig bra gressvekst, men kanskje litt tregere enn Mikla klare som best.
Men, mange baner har hatt slit med greenene etter flere gode år.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Gresstypen er den samme som på de fleste andre baner i området (husker ikke navnet - men har stilt samme spørsmål til de som vet det)

barce

over 15 år siden

barce

Registerer at mange baner for tiden har landets beste forhold..

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Å, barce, jeg har bare hørt det fra Oslo (de sier det alltid), Hakadal (de unner jeg å få skryte) og Haga

veggiss

over 15 år siden

veggiss

haga har akkurat pipeluftet, så der har de ikke landets beste forhold nå...om 14 dager derimot, da tror jeg vi snakker.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Er det egentlig mulig å uttale seg - seriøst - om norges beste forhold på et gitt tidspunkt?

Jeg foregriper begivenhetens gang og svarer: Neppe.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Hvis man er helt objektiv og spiller alle banene samme dag er svaret ja, GB. Er det mulig? Neppe :-)

barce

over 15 år siden

barce

Kracht melder at OCC har de beste greenene i landet på nåværende tidspunkt.. nei vent.. i går var det..

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg var ute i hagen isted og lurer på om ikke min hagegreen har de beste forholdene i landet, sorry OCC!!

gg

over 15 år siden

gg

miklagard velger å ikke stenge banen for medlemmene 4-5 dager, og har derfor satt bort nordea turneringen. takk.

monnee

over 15 år siden

monnee

forrige innlegg var feil avsender. var meg... :)

kingben

over 15 år siden

kingben

du må slutte å drekka så mye når du setter deg forran tastaturet.. :-)

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Vi har landets klart beste bane for tiden.

Ja, med vi, så mener jeg alltid MEG...

akkurat som alle andre :D

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Hva med meg da Yngve?
Det er vi som har landets beste bane for tiden!

Tin

over 15 år siden

Tin

Ikke stenge banen for medlemmene? Eller pga av forholdene?
Spilte banen forrige helg, og det var jo ikke gress på greenene. Vet ikke hva som har skjedd der oppe, men trist var det.

gg

over 15 år siden

gg

de forventer at banen skal bli i ok stand om et par uker. det ville muligens vært en smule upopulært blant medlemmene om man stengte banen for spill 4-5 dager når den endelig hadde blitt bra.

hæææ

over 15 år siden

hæææ

Er det mulig???? Nok en gang er det surr med baneforholdene. Hva er feil. Naboklubben Nes har hatt åpent i snart 2 mnd. Også en parkbane bygd på leirjord.
Samme gresset som på naboklubbene, sies det i ett innlegg. Det kan det umulig være - da hadde d vært grønt.

Dette er bare trist. Landets kanskje flotteste - dyreste - mest prestisjetunge anlegg. Medlemmene må være verdens mest toldmodige. Ett av de dyreste medlemsskapene med kortest sesong.

Håper Miklagard snart forstår at banen ligger i Norge. Ikke i England. Det er store forskjeller å¨de klimatiske forholdene. Selv jeg forstår det.....
Lykke til.

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Hvem overtar Nordea Tour?

ggggg

over 15 år siden

ggggg

Trolig losby.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her