Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Estoril Open på ET m/JAL og ETJ

kevin

over 15 år siden

kevin

I morgen starter Estoril Open med 2 norske i feltet,Jan Are Larsen og Eirik Tage Johansen. Tage har spillt mye bra golf i det siste og hadde en 34.plass sist uke. Dette gjorde at han rykket opp til 168.plass på Race To Dubai listen,opp hele 31.plasser.

JAL har slitt litt mer de siste ukene på CT og prioriterer ET denne uka,spent på å se om han hever seg slik at han kan hevde seg i dette selskapet. Han ligger på 12.plass på pengelisten på CT

Tage går ut kl.0820 torsdag,mens JAL går ut 0920 sammen med blant annet "comeback kid" Peter Gustafsson

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Jeg håper virkelig Tage klarer å følge opp med made cut denne gangen også. han trenger hver euro han kan få lagt fingrene på. Og det hadde vært flott hvis JAL får opp dampen igjen.

Gleder meg!

Jung

over 15 år siden

Jung

Jeg forstår ikke JALs valg her. Han er i posisjon til å klare ET-kortet ved å bli blant de 20 beste på CT, og så hopper han over en turnering. Han trenger jo alle euro han kan få! Hva oppnår han ved å delta på ET?

Men - jeg har jo tidligere vist at jeg ikke skjønner noe av golfen....

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Les bloggen hans Jung, jeg har selv venta på en "forklaring" på valget hans.

Gjest

over 15 år siden

Gjest

Men verken JAL eller Gustavsson står i leaderboarden???

Outeniqua

over 15 år siden

Outeniqua

Håper Tage fortsetter fremgangen og unngår "blemmer" med dobbelboggier og "svake runder". Han bør kunne være topp 20-30 med litt "flyt"

Foooore

over 15 år siden

Foooore

JAL og PG står øverst på oversikt "hole by hole", de 2 har nok bare kommet bort fra leaderboard av de 6 som starter 09:20 på hull 1.

data-data-data...

Oggi

over 15 år siden

Oggi

Som Gjest sier - hverken JAL eller Gustavsson (som han skulle spille sammen med) står på leaderborden. Noen som vet noe som vi ikke vet?

Jung: iflg JALs egen blogg har du svaret selv; "Han trenger jo alle euro han kan få". Det blir en catch 22 dette. CT kan gi en OK plasering men likevel svært lite penger. En halvbra plassering på ET er langt mer lukrativt. Derfor valgte han Portugal denne helgen. Måtte han bare lykkes.

kevin

over 15 år siden

kevin

de er der nå,hadde noe problemer med leaderboarden tror jeg. Er kun scoreoppdateringer pr.3 hull også pga for lite folk!

Jung

over 15 år siden

Jung

En oppklaring: med "alle euro han kan få" mente jeg naturligvis pengelisten på CT, som er utgangspunktet for kval til ET. Det er småbeløp i pungen, men det er dog den pengelisten som er den eneste som teller for ham. Skjønner godt at han trenger penger nå, men det er likevel kortsiktig, med tanke på at han kanskje neste år får spille fast på ET, og tjene mye penger.
Trolig er han etter helgen passert av en del på CT-listen. Det er tett som hagl der... Og MC på ET er jo også en viss risiko.

Det er nå min mening...

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Tage er -4 etter 12 hull, så starten er ihvertfall bra!

kevin

over 15 år siden

kevin

Tage er i kanonform:)

vist

over 15 år siden

vist

Liker utviklinga til Tage nå. made cut etter made cut. :-)

Bamse

over 15 år siden

Bamse

-6/15

Flise

over 15 år siden

Flise

-7 etter 16

vest

over 15 år siden

vest

-7 etter 16 og delt ledelse.. bånn gass inn nå :)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

her kommer man rekende inn etter møter og ser norsk flagg på toppen? Fantastisk gøy!!

vist

over 15 år siden

vist

Både Tage og Marius i ledelsen, veldig morro.

Kubein

over 15 år siden

Kubein

-7 og alene i tet!!! fy f... for en runde. Morro!!!

Pepper

over 15 år siden

Pepper

En fantastisk flott runde av Tage! Det må jo være utrolig inspirerende for han at års arbeid gir slike resutater!

Det er bare å gratulere med en strålende runde!

kevin

over 15 år siden

kevin

Helt raatt!

Kamte

over 15 år siden

Kamte

Fenomenalt av Tage! Det blåser forhåpentlig mer utover slik at par- runden til JAL også blir grei nok.
Tage med kun en boggie, håper at stabiliteten er der de neste par dagene også.. Ingen tvil om at golfformen er god, måtte bare "blemmene" utebli.

kevin

over 15 år siden

kevin

Morsomt å lese om Tage på http://www.europeantour.com/europeantour/season=2010/tournamentid=2010014/news/newsid=
123427.html#brilliant+johansen+sets+clubhouse+target

Han vises også på first round highlights

kevin

over 15 år siden

kevin

Tage går ut 1250 i dag,mens JAL går ut 1350

Kamte

over 15 år siden

Kamte

Håp for dagen er at JAL holder seg innenfor grensen, og at også Tage går under par.
Håper Tage unngår en smell etter kononrunden i går..

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Ihvertfall par på Tage etter 3 hull.

kevin

over 15 år siden

kevin

Det scores bra i toppen der,så hvis Tage skal henge med så må ha nok noen slag under par i dag også

kevin

over 15 år siden

kevin

ikke samme flyt i dag,+1 etter 7 hull

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Men JAL er -1 etter 3 hull og pt innenfor cut-grensen. Måtte han holde seg der!

kevin

over 15 år siden

kevin

-2 etter 6 nå...klatrer:)

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Og Tage er tilbake på par.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Tage endte på -1 for dagen, og er i øyeblikket T-9.
Gode muligheter for å bevege seg oppover på listen i morgen.

Kamte

over 15 år siden

Kamte

Godkjent av Tage. Vi får håpe på under 70 i morgen og avansement. Han trenger virkelig et resultat innenfor topp 10.

kevin

over 15 år siden

kevin

Han har virkelig funnet formen,morsomt at han fortsetter med å klare cut og nå har han god sjanse til å kapre en topp-10 og masse euro

JAL er -2 etter 16 og ser ut til å klare cut greit

kevin

over 15 år siden

kevin

-3 for JAL og T35,kanskje det betaler seg å satse på ET denne uka framfor CT

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Kan ikke klage på 10 og 36 plass...... tenk hvis Tage hadde unngått mareritt starten ? På den andre siden - se hvor fett han henter seg inn :-)

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Kjempestart av Larsen, -2 etter 4

TinCup

over 15 år siden

TinCup

Fortsatt på -2 etter 12 hull. 4 birds, 2 bogies.

TinCup

over 15 år siden

TinCup

På par etter 15..

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Tage -1 nå! T15 etter 13.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Ja, det hjelper med en eagle!

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Forslag til grøntkort-opplæring: Forklar at moving-day handler om å bevege seg OPPOVER resultatlista.

Jeg tipper JAL som beste nordmann i Estoril når helgen er over.

Kubein

over 15 år siden

Kubein

+1 etter 18... Synd, der meldte han se ut av tetkampen, men kan bli en fri plassering til slutt

TinCup

over 15 år siden

TinCup

JAL -1 etter 9. Tot - 4. T44.

TinCup

over 15 år siden

TinCup

Tage +2 etter 2. JAL fortsatt -1 etter 12.

TinCup

over 15 år siden

TinCup

JAL inn på par.. -3 totalt.

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Color me "Snåsamannen"!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her