Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Frode Scheie - "fremtiden er kjempelys"

kevin

over 15 år siden

kevin

Med fare for at folk går lei av at det er bare jeg som starter nye tråder nesten,så kliner jeg til med denne hete poteten. Vet om en som normalt ivrer etter å kommentere dette intervjuet:)

Kracht hos Golfnews intevjuer Scheie:
http://www.youtube.com/watch?v=3VmPh4U78gM&feature=player_embedded

Pi,p

over 15 år siden

Pi,p

Dra over når HB trenger oppfølging......

Latterlig. HB ønsker ikke noen fra Forbundet der borte.
Scheie har intet å komme med.

"Jeg føler at det er viktig at vi er rundt den beste"............

Dersom man ikke får kritikk så gjør man en utrolig dårlig jobb......snakk om brannslokking..

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

"Kjempelys...."

"vi er rundt den beste"

Det ga rundt og kjempelys en ny mening. Prestasjonene blir dårligere og dårligere på jr siden og han skryter? OMG

Jarle

over 15 år siden

Jarle

Pi,p du kjenner tydeligvis HB siden du vet dette eller? Hvilken erfaring har du egentlig med Scheie? har du noengang pratet med han/eller spilt en turnering der han er og pratet med han?

Leit at folk ALLTID skal klage på de som jobber for at golfspillerene skal bli bedre, og det er flott å se at janteloven fortsatt stiller sterkt i Norge fortsatt!

"Du skal ikke innbille deg at du er bedre enn oss"

"Du skal ikke tro at du duger til noe"

"Du skal ikke tro at du er noe"

Noen her inne på forumet må slappe av litt og faktisk se litt på fremgangene i stedet for å ALLTID klage og syte og prøve å lage kvalm!

Pi,p

over 15 år siden

Pi,p

Alle som vet pittelitt om HB vet at hna ikke ønsker slike forbundsfolk rundt seg, om ikke da ikke kaster penger etter han, hvilket de ikke gjør lenger.

Det siste HB ønsker rundt seg når det spenner til seg der borte, er en håndballspiller som selv synes det er viktig å være rundt den beste.......

Sheie er sikkert hyggelig han, men han har intet å tilby toppgolf, DET behøver man ikke være rakettforsker for å forstå.

Apropos

over 15 år siden

Apropos

NGF bør være rundt og for de yngre, la proffene styre selv, de vet best for sin egen del.

Men feil blir det vel uansett.

furu

over 15 år siden

furu

@Jarle - Det er leit og utrolig lite imponerende å trekke fram janteloven. Eneste grunnen til at janteloven fremdeles eksisterer er at noen trenger den som unnskyldning.

Så vidt jeg vet har Pi,p rett i det han sier om Bjørnstad.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Den uttalen fra HB har jeg sannelig gått glipp av. Du verden, ante ikke at han var så lei av NGF, men nå vet jeg bedre.

Dette var en kjempepositiv og informativ opplysning som jeg ikke helt kan se har rot i virkeligheten, men, takk, nå vet jeg hvordan HB er..

Ser også at det blir helt feil at Scheie skal dra til statene for å få HB til å spille håndball. Det er jo bare helt teit...

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Scheie sier: Den dagen du ikke får kritikk gjør man en fryktelig dårlig jobb....

Pussig. Jeg trodde at når man ikke lenger fikk kritikk så kunne det bety at alle var fornøyde.

Pi,p

over 15 år siden

Pi,p

Bra observert Sam.
Snakk om å slukke brannen før det brenner.

Dersom noen kom med kritikk, så ville jeg vurdert det jeg driver med.

De bruker millioner på intet annet enn suppekoking.

tilskuer

over 15 år siden

tilskuer

OK, Pi,p
Jeg er meget kritisk til måten du fremsetter spissformulerte påstander uten dekning. Kan du nå vurdere det du driver på med?.
Jeg regner med at ut fra de siste ukers resultater må F. Scheie snart genierklæres. Siden han får all skylden når ting går dårlig må han vel også få all æren når ting går bra.

Pi,p

over 15 år siden

Pi,p

tilskuer.
Du misser poenget.
HB ønsker ikke en håndballspiller med seg på jobb.
Scheie er sikkert en fin fyr og kan organisere barnegolf og drive litt supperåd i forbundet, noe alle klarer.

Poenget er at Scheie ikke har peiling på toppgolf, og jeg forstår ikke hva han har å gjøre ute blant proffene.

Å menge seg med toppene er bare for å gi intrykk at forbundet har mye med deres hverdag å gjøre og for å vise at det er noen som helst forbindelse dem imellom.

slik det kan se ut, fra HB, JAL, Eirik side, så virker det mer som om Forbundet bruker store midler på å administrere noe som er et forvokst uhyre, sett i forhold til hva som leveres.

Disse som leverer for Norge, og som Forbundet prøver sole seg i glansen på, har neppe særlig betydning for hvor de er idag.

Det er å utnytte våre spillere, som har klart seg på egenhånd hele golflivet.

Jeg blir litt uggen av denne forbundet på tur- opplegget!

Det er da åpenbart at hverken HB eller Tutta har særlig til overs for Forbundet, og ønsker de faktisk ikke tilstede.

Men med tanke på tidligere ToppGolf, der penger skal deles ut, så lot de til å tåle litt mer fra den kanten. Nå som støtten er borte, så kommer sannheten fram, les bloggene til JAL/Eirik og prøv å les mellom linjene til HB!

Observatøren

over 15 år siden

Observatøren

Det finnes kjempekompetente personer i Norge, som av en viss redaktør med innflytelse langt inn i forbundskorridorene er lagt for hat, men som ikke benyttes overhodet.
Disse kommer til å bli tapt for Norge for alltid.......hvem kan dette være....blant annet folk som ikke kan nevnes ved navn her.

Folk som trener Europatourspillere blir oversett totalt, mens folk med fine diplomer og titler benyttes uten målbare positive resultater.

I ettertid når slike folk er tapt for Norge, og man ser deres suksess i utlandet, da skal alle fortelle at de alltid har hattt troen på vedkommende osv. Det er så typisk norsk.
Men dersom noe går ad dundas, så sier man at det var det man hele tiden visste. Janteloven lever til fulle.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Mener å ha noen vage minner fra Scheie som var nede hos HB og fikk hans mentale situasjon snudd når han sleit veldig.
Mener å huske at resultatene også var ganske brukbare og at HB hadde en riktig bra periode etter at Scheie hadde reist.
Tror ikke Scheie hadde mye å tilføre når det gjaldt golf, men golf er vel heller ikke bare golf.

kalle kløver

over 15 år siden

kalle kløver

At dere gidder...slik jeg ser det er Scheie sin jobb å koordinere, planlegge og legge til rette. Må han da ha vært proff golfspiller for å kunne gjøre en slik jobb ?
Han har idrettsbakrunn og har jobbet med administrasjon av idrett.

Det blir litt som å "kreve" at lederen av Telenor må ha vært telemontør..

Pi,p

over 15 år siden

Pi,p

kløver.
Du har selvsagt et meget godt poeng.'

Men du mister litt skogen for bare trær her.
Her snakker vi om forbindets sportssjef, som ikke bidrar med noe til apparatet til HB, men som anser det som viktig at de er "rundt" de beste. Det er klart det er viktig, men ikke for HB, kun for dem selv, da de ønsker å vise utad og gi inntrykk at de har noe som helst med HBs suksess å gjøre, hvilket jeg mener de IKKE har.

Jeg føler de utnytter HB og Tutta og det at Scheie drar over har ikke noe å si fir HB.

Dersom forbundet hadde ansatt en idrettspsykolog de hadde til disposisjon og Hb ønsket at han /hun skulle komme over, ja da har det sin hensikt og i slikt tilfelle ville sportssjef Scheie gjort det han skal gjøre, nemlig tilrettelegge for spillerne.

Du har et meget godt poeng kalle, men i denne skane er det dessverre skivebom:)

Circa 62

over 15 år siden

Circa 62

Forrige gang HB var på tour'n hadde NGF en annen sportssjef - nemlig hopp- og fotballekspert Aalbu. Da ble jo nettopp han dratt frem som en av de store årsakene til at HB gjorde det så bra (ihvertfall i en periode) - mener å huske at jeg den gang leste at HB og hopper'n delte hotellrom og at dette var etter HB sitt ønske. Hopper'n hadde vel heller ikke noe særlig mer golfkompetanse enn det keeper'n har?

Så er det NGF HB ikke vil ha der eller er det håndballmålvakten som er problemet?

Apropos

over 15 år siden

Apropos

Den gang var vel Henrik ganske alene og rookie, nå er han ektemann, pappa og pappa-to-be.

Livet forandrer seg, og diverse behov også.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her