Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Jeg sier bare - Ta en tur til Eiker

Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Anlegget er i flott stand, med mye flotte opplevelser og utfordringer. Og snart åpner nye green 7 - og banen blir bare enda et hakk utfordrende.

Med sin sydvendte drivingrange og utfordrende små greener - skal det godt gjøres å score godt - her er det viktig å ha kontroll.

God tur til alle som tar turen innom.

tja

over 15 år siden

tja

det er også viktig å ha "flaks" :-)

vite hvor man skal slå for at ballen skal sprette riktig vei og på green...

få av de små greenen man faktisk kan lande på og bli der....

Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Kanskje du har erfaringer fra sesongen 2008 og tidligere......

I 2009 ble et nytt vanningsanlegg lagt ned - og nå kjøres det på med 30.000 liter vann i døgnet - for å gjøre de små greenene forutsigbare. Så om du bare har kontroll på spinnen i ballen - får du også ballen til å stoppe - akkurat som de andre med kontroll.

Bare prøv - det er kjempemorro. Banemannskapet skal ha all honnør for en kjempejobb med underlaget.

tja

over 15 år siden

tja

ja.
har erfaring fra 2008 og før. fra 2009 og fra i år!!!

:-)

koselig å traske rundt der på en kveldsrunde.
hull 1-2-6 som også er 10-11-15. er det nok fremdeles best å lande i forkant og forhåpentlighvis sprette inn....

Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

....da kanskje du skal ta med deg Proen ut på banen - så kan han forklare og vise deg hvordan man skal slå ballen for å få den både til å ligge død på green - og til å komme tilbake.

Jeg lover deg - det har noe med måten du slår ballen på...

:-)

Surkuken fra Nordre Buskerud

over 15 år siden

Surkuken fra Nordre Buskerud

Kanskje du, som tross alt ikke er så god til å spille selv, bør la være å gi andre, som kanskje slår ballen langt bedre enn deg, råd om akkurat dette.

Eiker er fin den, men tja har jo helt rett. Bingofølelsen er veldig til stede på et sånt mini-anlegg, og da må man ta hensyn til dette.

Kanskje du selv heller skal besøke et par fullvoksne anlegg og se hvordan du kan spille golf på andre måter enn kun minigolf.....

;)

Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

....eller ta deg en tur på finalerunden i klubbmesterskapet - still deg i nærheten av de nevnte greenene - følg med på de siste 4 flightene - så ser du at om du har kontroll på slagene - så teller det vel så mye som "flaks" (som forøvrig er et ikketema i golf - her eksisterer kun uflaks og dyktighet)

God fornøyelse!

Gladgolferen i Mjøndlen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndlen

Suringen - min golf er riktignok gjenstand for total opprustning - men det burde da ikke forhindre meg fra å gjøre andre oppmerskom på at det faktisk finnes spillere som får ballen til å bli der de ønsker.

Gjennom besøk på fullvoksne anlegg har jeg sett det - såvel som på minianlegg som Eiker - og det er like gøy "åkkesom". Når disse golferne i tillegg ikke forstår at så mange golfere klager på at ballen ikke blir på de nusselige raske greenene - ja da tror jeg nok det finnes hold i mine ord.

Men - det er kanskje ønskelig med trege greener så halvgode innspill blir på greenen. Utfordrende og utviklende er det i allefall ikke - etter mine preferanser.

Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

....men det er kanskje med Suringen og tja som mange andre som bare klager på anlegg og annet - det kan jo for all del ikke ha noe med egen innsats å gjøe - det må være noe annet.....

Ønsker alle en strålende golfesong - Åkkesom.

Bloggs

over 15 år siden

Bloggs

ja ja, finnes jo fine 7 hulls baner i Ytre Kjøllefjord også, og noen lokale gladgutter som synes banen deres er sabla fin

Til Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Til Gladgolferen i Mjøndalen

Synes du bør stikke fingeren i jorda og finne ut om du enten er blind eller bare er rett og slett d..
status
green hull 1 er det litt gress her i all sanden flaut
green 2 går jo bare under navnet trampolinen.
green 3 fin
green 4 mulig å lande på, layout er dustete
green 5 ok men ikke mer.
green 6 en av nye når det ble 9 hull ok men ikke mer
green 7 eller det som egentlig skulle hvert green flaut.
green 8 er det mulig å spile inn på.
green 9 er vel egentlig den beste.
så vær så snill og ikke skryt av denne banen i dagens tilstand.
men det er potensialet med utbyggingen som er tenkt.
når du referer til KM siste flight så kan jeg nesten love deg at Thorbjørn går i den, spør han hvem hull han går for å lande på green og ikke i forkant.
men du som tydligvis er medlem på Eiker har halv green fee på en del baner, bør dra og spille Kjekstad da kan du snakke om forhold da.

Vært der

over 15 år siden

Vært der

Etter å ha vært med en kamerat hit, kan jeg med handa på hjertet si at det er år og 10 år før jeg skal hit igjen. Pratet med en lokal som sa ordrett: Banen er ikke så veldig bra, men jeg er medlem pga at det er så fantastisk miljø her. Og det er en kjempegrunn til å være medlem. Det er en stor del av det å spille golf, men når man påstår at denne banen er i god stand, så lurer jeg på hvordan den er når den er sånn passe. Jeg har reist en del i Norge og denne banen ligger på høyde med P&P på Ulsteinvik, banene i Lærdal og på Stranda..... Spilte Vestfold og Kongsberg i helga og disse var meget bra. Kongsberg var et artig besøk etter slik de har slitt de siste årene, men nå var den kanon. Vestfold er jo alltid bra...

PegTee

over 15 år siden

PegTee

P&P har aldri vore lokalisert i Ulsteinvik men derimot på Hjørungavåg. Spelte du den eller den nye 9 hols 5 km lenger vest (i Hareid Komune) ? Den første kan ikkje samanliknast med den siste. Greenane er nok ikkje på nivø med fjoråret men det blir betre og betre.

Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Som tilsvar på kommentaren 3 hakk opp - så viser vel dette at vi har ulike preferanser - og jeg istemmer med at Kjekstad er en fantastisk plass - selv om de også har slitt med grunnforholdene de siste årene- Jeg liker meg veldig godt på Kjekstad.

Hva gjelder KM - og siste ball - er jo nettop Torbjørn og noen få til bevis på at det er fullt mulig å spille seg inn på green og få ballen til å ligge i ro. Det har de bevist både under KM og andre runder. Men som de også siser - det er om å gjøre å treffe ballen riktig - noe bare han og noen få andre trener tilstrekkelig til å kunne få til.

Det at noen er tilfredse med anlegget og tilstanden og andre ikke viser jo bare at vi er ulike individer med ulike preferanser - og da er det jo bare suverent at vi har fått så mange ulike golfanlegg her i landet. Dette bygger jo opp under argumentet om at det er plass til enda flere anlegg - så vi får forsøkt oss på ulike typer og forhold. Finnes jo ikke noe mere spennende enn det da. Men å disse på baner som er ulike de man selv har som favoritt - det synes jeg faller på sin egen urimelighet.

God sommer alle sammen.

tja

over 15 år siden

tja

Banen er en par 64 på drøye 4000 meter!

Din "helt" Thorbjørn gikk herredagen på skoger forrige uke på 68 slag! han har ALDRI spilt eiker på par!!!

mulig han går i lederballen på KM der. om han i det hele tatt gidder å spille. det tviler jeg på.

har spilt mye sammen med thobjørn, også med finn tore, som kanskje er de to beste i klubben. vi har mange runder sammen på eiker og en ting er helt sikkert! de er ikke i nærheten av å ha like mange GIR der som på baner med sikkelige greener!!! det er mye chip og putt. det er også derfor finn tore gjør det så bra der fordi han er ekstremt god på dette....

ser ikke poenget ditt med "overskryt" av eiker! heller ikke dine løgner om at dine helter fra mjøndalen klarer å slå ballen så spesielt at de får den til å bli på de greenene der oppe...

eiker har vært og kommer alltid til å bli bingo-golf!!!
kan du ikke bare akseptere det. det er ingen her som disser banen din av den grunn! den er bygd med hakke og spade på dugnad og vedlikeholdes med små midler...

det er det det er og ikke mer en det!!!!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Noen liker Eiker, noen liker Skoger, andre liker Asker. Botanikken til side; kan ikke alle bare få like de banene de vil?

Til tja

over 15 år siden

Til tja

Han spilte 68 på Skoger ja.... mange baller som lå på ei tue da vel

Hmmm?

over 15 år siden

Hmmm?

Jeg helt sikker på at Sigurd og Glenn Thomas, som vanligvis går 5-6 under par på Skoger hadde klart under par på Eiker. Muligens også Truls, hvis han hadde hatt tid.

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Eiker er bygd for hånd av ildsjeler og ekte golfentusiaster. Hvor mange andre har vært så ivrig at de har spadd fram en egen golfbane for å få noe å spille på. Det å i tillegg få det til å bli en klubb som folk vil være betalende medlemmer i, og med et levende og godt miljø er rett og slett imponerende. Gjelden kan vel de fleste andre norske golfklubber bare misunne dem vil jeg tro.

Når man vurderer banen så må man ha nettopp det i bakhodet, dette er ikke et multimillion-prosjekt med mål om å være en mesterskapsbane. Noen mesterskapsbane er det dog heller ikke, og man bør være klar over hva man kan forvente. Greenene er små og harde, og det er ikke lett å både lande på dem OG bli liggende. Samtidig så er det ikke lange chipen man får om man ruller av.

Man kan score lavt på banen ved å spille golf, man trenger ikke å gjøre noen spesielle triks på denne banen sammenlignet med andre baner. Å spille god golf holder i massevis for å score, og en 5 hcper bør klare å gå denne banen på par. Driveren kan man legge igjen hjemme.

Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Hi hi - Tja!

At Finn Tore og Torbjørn er blant de beste i Eiker Golfklubb er vel ingen hemmelighet - og istemmer jeg i. Foreslår at du hører med de igjen om de har spilt banen på par - noe jeg vet at begge har gjort - dog ikke under klubbmesterskapet - men det kan vel skyldes både det mentale - i tillegg til at det er en bane som krever sin mann.

Det meste er nok sagt i sakens anledning - men jeg står fremdeles på mitt - om at det er vel verdt et besøk for å se hvor flott dette anlegget er.

God tur til alle som svinger innom.

Fantastisk

over 15 år siden

Fantastisk

En del som skal "vise" at de er noe mener visst at god golf er avhengig av at banen er i toppkvalitet. Det er jo ikke noe som er enklere enn en helt strøken bane som pegger opp ballen din på FW og store myke greener som legger ballen død hvis den kommer fra 10 meter oppe.

En god golfer spiller banen som den er OG MESTER den slik at han får den beste scoren uansett tilstand.

Tullingene over her som krever ET tilstander på enhver bane som noen ønsker å snakke positivt om uttrykker seg som bortskjemte unger som skal ha alt perfekt slik at de kan få vist sitt potensiale uten utfordringer og forstyrrende elementer. Får de noe som ikke passer i deres perfekte verden blir de helt satt ut.....

tja

over 15 år siden

tja

det er vel ingen her som krever ET tilstander!!!??

det hele starte med en glad golfer fra mjøndalen som åpenbart juger! som sagt tidligere.

Eiker er det den er... og ingen har dissa den for det. men når noen kommer og forteller usannheter må det være lov og fortelle hvordan det egentlig er, uten at dette skal på noen måte "ta fra" eiker noe....

når noen mener en 5hcpper bør spille banen på par så er det bare dustete!!!

har selv spilt med flere spillere der med hcp ned mot 0 uten at de har klart det....

fordi det er for mange tilfeldigheter. selvsagt er det "lettere" å spille på en bane som belønner gode slag...( altså at et godt slag ikke vil få dårlig utfall)... men eiker er ikke slik. os sånn er det bare. ikke dermed sagt at eiker ikke har livets rett!

Jeg klarer ikke å forstå at noen skal bli så hårsåre av å få høre hvordan banen deres egentlig er. det er noe man må regne med når de går ut å "overskryter" banen....

resurected spiller på under hcp 5 om jeg ikke tar feil. jeg er villig til å sette mye på at han ikke går banen på par.....

Fantastisk

over 15 år siden

Fantastisk

Jeg kan absolutt ikke se at du (tja) er mer sannferdig enn noen som helst andre som uttaler seg her. Du skiver jo ingen ting om dine egen oppfatninger om banen - bare om at andres oppfatning av banen ikke stemmer. Du er jo ene og alene negativ på alle vis og i ordets rette forstand - på toppen av dette så krever du å bli oppfattet som en som har greie på det du snakker om.

Eiker er en normalt fin bane som fremhever seg med ett kjemgodt miljø. Banen har en kvalitet som er så jevn all over at den er forutsigelig og det bør være det viktigste ved en bane.

At tja sitt normale spill ikke passer på banen sier bare at tja kanskje ikke er så dyktig som han ønsker å fremstå som siden banen må være i hht hans spesifikke kvalifikasjoner og han tydelig ikke klarer å tilpasse seg banen. Sitter og ser på US Womens open. Ett kvaitetskrav er visst at ballen skal bite på green og ikke renne over greenen ved ett greit innspill. Eiker har visst for harde greener. Fy fader for en drittbane de spille US Women Open på - det er jo ikke snakk om at ballene blir liggende....

Kevin

over 15 år siden

Kevin

ballen biter på Oakmont den,men ruller avgårde hvis man lander feil sted...ikke så rart med 13.5 på stimp:)

tja

over 15 år siden

tja

kan du fortelle meg hvor jeg utrykker meg "negativt" om eiker!!!

det eneste jeg sier er at eiker er det den er og ferdig med det...
har ikke sagt den er bra og heller ikke dårlig. DEN ER DET DEN ER!!

jeg har heller ikke sagt på noen måte at banen ikke passer mitt spill. hvor har du det fra?

jeg sier også lengre opp at det er en koselig bane å traske rundt på en kveldsrunde. jeg refererer til erfaringer fra flere år tilbake og poengterer at på noen hull er det fremdeles best å lande i forkant...

hva er galt å negativt i det jeg sier!?

å sammenligne med banen de nå spiller us-open på er bare latterlig....
der er det 10 på stimpen på forgreenene!! og banen er satt opp til å være den vanskeligste de spiller hvert år.
Men. her er det slik at om det heller venstre så spretter det venstre. kommer man for flatt inn så renner man av I LENGDERETNINGEN man slår.. forskjellen er at DET er forutsigbart men ektremt vanskelig.
du ser ikke mange "tuster" på de greenene på tv nå som gjør at ballen kan sprette høyre eller venstre om du treffer midt på green!!! avhengig av hvilken side på "tusten" du treffer.....

jeg har mange gode opplevelser på eiker. og jeg kommer til å spille der flere ganger også.
Men det er jo ikke dermed sagt at man skal være enig (eller overse) når noen overskryter av et anlegg som er helt ok.....

Fantastisk

over 15 år siden

Fantastisk

Biter veldig på Oakmont i dag ja - underlig at de lander ballen langt forran greenene de som stopper ballen på greenene---.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

har vel litt å si hvilken kølle man slår inn med det,har sett flere innspill med wedge som har stoppet helt fint ved pinnen,tilogmed et par stk som man ser stopper fint med spinn. Men med lange køller lander de ikke spesielt mykt nei. Og så skal det sies at greenene er veldig store og mange av pinnene står langt bak. Da vil det være galskap å angripe de langt utenifra,bedre å rulle inn da

Fantastisk

over 15 år siden

Fantastisk

Nå skal man passe seg for å trekke sammenligningene så mye lenger mellom de to banene men jeg vil nå påstå at kommer du med en wedge på Eiker så er det stopp i ballen - så harde er ikke greenene at ikke det blir både nedslagsmerker og stopp i ballen.....

Fantastisk

over 15 år siden

Fantastisk

Tja - tror de aller fleste vet med rimelig sikkerhet at de ikke entrer Eiker oakmont PGA chamionshipcoarse når de kjøper en GF på Eiker.

De aller fleste vet hva de går til uten at du skal være nødt til å "arrestere" en som kommer med litt positive signaler fra en klubb og bane som har investert en del penger og arbeid de siste årene og som ønsker godt for klubben sin.

At du på død og liv må arrestere disse er jo bare unødvendig negativt tull.

tja

over 15 år siden

tja

@Fantastisk
Kanskje du kan svare på spørsmålene min..??

eller er du nok en av de som ikke leser ALT og bare lirer ut av seg uten noen som helst substans....

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Tja:

Mitt handicap kan vel regnes som i området 5-ish, og den ene gangen jeg spilte eiker så spilte jeg den på par. Jeg husker ikke, men jeg tror faktisk det var ca null tildelte slag jeg hadde jmfr slopen også, og det oppleves som ganske riktig på mitt handicap.

Jeg er heller ikke noe tilhenger av å overselge banen, da jeg mener det beste er om eventuelle gjestespillere er klar over at dette er en hjemmelagd bane. Den befinner seg også helt i andre enden av skalaen på hva jeg normalt spiller på. Likevel er det ikke mer enn god golf som kreves for å score godt, og det er tøysete å antyde noe annet.

Fantastisk

over 15 år siden

Fantastisk

Jeg kan garantere Tja med at det ikke kommer til å bli noen tilstrømning av folk slik at de lokale ikke kommer til å få spilt på banen selv om du hadde latt være å være så fordømt negativ som du er. Gjestespillere vet kvaliteten på banen når de komme, de vet at dette er en bane hvor trivsel, miljø og den gode samtalen på terrassen er viktig samtidig som at de har forbedret banen og forbedrer den litt for hvert år. Dette er jo ikke noe du må forklare til alle og enhver. Heldigvis ser alle hviklen type du er og styrer unna.

Pissprat som at noen forsøker å "overselge banen" når en lokal helt ønsker å gi ut en positiv melding om at han er fornøyd med bane og tingenes tilstand faller jo på sin egen urimelighet. At enkelte er i overkant positive til det de eier selv og har ett forhold til er vel noe vi alle vet OG TAR HENSYN til når vi vurderer utsagnet selv. Det er absolutt ikke nødvendig av deg å være "dønn ærlig", sette ham på plass og kalle vedkommede en løgner. Hva oppnår du med det anet enn å være en skikkelig drittsekk.

Du påstår at du ikke har sagt noe negativt om banen - dersom du ikke ser hva DU SELV skriver så tviler jeg på at du kommer til å lese hva JEG skriver - særlig positivt er det ikke når du kommer med påstander som sitat fra TJA lenger opp:

..eiker har vært og kommer alltid til å bli bingo-golf!!!
..ditt med "overskryt" av eiker! heller ikke dine løgner om at dine helter fra...

Positive og oppbyggelige uttalelser fra ett tja -

Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Hipp hurra - her er det stor takhøyde.

Takk til alle for en mangfoldig tråd som får frem at vi er forskjellig i hvordan vi betrakter og nyter de ulike tilstandene vi møter rundt i vår golfverden.

Slikt gjør at vi alle kanskje ser ting fra flere sider fremover.

Ønsker alle en fortsatt super golfsesong.

Perezeradjista

over 15 år siden

Perezeradjista

Jeg har vært medlem på eiker noen sesonger nå. Desverre er dette min siste. Ikke fordi jeg ikke liker meg der, men fordi det er et par ting der som gjør at jeg irriterer meg grønn hevrt år. For det første: hvert år greenene er bra, det er ca 1 av 3, ødelegger greenkeeperne dem ved å skjære dem feil. De samme gk er totalt hevet over all kritikk. De to nevnte spillerne over i tråden, som er de presumptivt beste iflg tja og GGIM, har sågar prøvd å hjelpe banemanskapet ved å skape kontakt med dyktige greenkeepere på andre baner. Det ble sett på som en STOR fornærmelse, ettersom headgreenkeeper - uten greenkeeperutdannelse - anser seg selv som utlært.

Punkt to: hver eneste gang jeg kommer opp, sitter headGK på verandaen og drikker kaffe. La det være sagt: jeg har ingenting mot at man har det trivelig på jobb, men når jeg ser at det er masse som kan og bør gjøres på banen, provoserer det meg grenseløst at kaffedrikking går foran. Jeg prøver å se for meg hvordan det ville gått i min jobb, og konkluderer med at det ikke ville vært levbart for verken ledelsen eller kollegaene mine - for ikke å snakke om kundene mine.

Punkt 3: daglig leder, som stort var der fra tidlig morgen til sen kveld, ble sparket av et styre som tydligvis var inspirert av mytteriet på bounty. Det var nettopp daglig leder som gjorde at jeg ble inspirert i sin tid. Han fikk meg til å føle meg hjemme, faktisk så godt at jeg gjorde det jeg kunne for å overtale alle jeg kjente til å komme dit. Når han da får fyken, uten at vi medlemmer blir informert på noen anenn måte enn verandasnakk, kjenner jeg at styrets misbruk av makt rekker meg til halsen, og enda lenger.

Banen er fin den, hvis man forstår hva man kommer til. Det er ikke TPC sawgrass, eller ST. Andrews(ok,kanskje for en skribent som i en annen tråd mener det er en drittbane), men en veldig hyggelig 9hullssløyfe. Vet du hvor ballen din går, er det mulig å gå lavt. Men du blir fort overrasket over innspill som bommer der du ønsker, blir katastrofeslag som fort blir mørkeblå score. Men det er vel en del av sjarmen der oppe?

Det er hardt på og rundt greene, det er det. Faktisk kan det være ganske ubehagelig å skulle chippe fra steinhard leire 3 meter fra green. Men da er det bare å finne frem putteren. De gjør det på st. andrews, så vi kan nok nedverdige oss til å gjøre det her også. Konklusjonen min er at man må spille mye på eiker for å gå lavt. Det er også en fordel å forstå hvordan banen bør spilles for å gå lavest mulig. Med andre ord er det ingen feil med banen. Men den kunne vært så mye bedre om man faktisk fikk greenkeeperne til å jobbe, fremfor å drikke kaffe:)

Så får man bare leve med at styret er en gjeng med kamerater som ikke ønsker å gjøre banen bedre enn den er. Kanskje heller tvert om.

PS: før dere begynner med at man må melde seg inn og bidra for å ha noe å si: da jeg prøvde å påvirke saken rundt daglig leders avgang, fikk jeg en telefon fra et irritert styremedlem om at jeg kunne "holde meg til helvete unna og la de som hadde peiling på dette ta seg av det"...........

Enough for now

Wildenvej

over 15 år siden

Wildenvej

Styret der oppe er et av de mest historieløse og inkompetente i sitt slag. Når de i tillegg velger å spille ut over sidelinjen en daglig leder som har bygget opp banen og klubben fra bunn, så er det rett og slett en skandale.

Medlemmene burde ta affære, det er daglig leder som kan denne klubben og ikke dette leke-styret. Helt meningsløst at de skal ha makt over folks yrkesliv på den måten.

Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Dersom Perezeradjista hadde hatt rett i at daglig leder har fått sparken - OG at greenkeeper var inkompetent år etter år - ville det vel kanskje være på sin plass å få på banen en ny daglig leder.

Heldigvis er det ikke hold i noe av det Perezeradjista skriver - så det er bare å ta seg en tur og se hvor bra den utdannete Headgreenkeeperen har gort banen i år.

Fortsatt god golfsommer til alle sammen!

Perezeradjista

over 15 år siden

Perezeradjista

Nå burde vel GGIM snart få opp øynene sine. Det er da ikke daglig leders ansvar å vurdere greenkeepers jobb? Det er opp til klubbes styre, som du forøvrig i kommenterer noenting om.

Ellers vil jeg opplyse om at det GGIM sier må tas med en klype salt. Banen er bra til Eiker å være. Greenene er ikke helt fantastiske - de er faktisk ganske trege og ujevne.

Ifølge HeadGK hadde han ingen utdanning - dette var da vi spilte sammen under en turnering i 2007.

Stemmer det at han har tatt utdanning etter det?

Videre skriver du at det ikke er hold i det jeg sier. Kanskje du heller bør imøtegå argumentene med virkelige argumenter, og ikke surr som foregår i hodet ditt?

???

over 15 år siden

???

Nok en gang er det noen som ødelegger en sakelig diskusjon. Dette klarte du bra; Perezeradjista.
Slenge dritt om mennesker bør du holde deg for god til.

Opp gjennom årene har de aller fleste golfanleggene, klubbene fått gjennomgå på forumene av mer eller mindre usakelige innlegg. Det er utrivelig og unødvendig: Perezeradjista.

Perezeradjista

over 15 år siden

Perezeradjista

Til ???: Jeg har overhodet ikke ment å slenge dritt. Jeg har svart saklig på det som ble diskutert, noe du får med deg om du leser innlegget mitt på nytt, i tillegg til å legge ved min personlig opplevelse der oppe. Jeg etterlyser bedre disponering av tiden til de ansatte, ettersom jeg ved flere anledninger har opplevd pauser på godt over timen. Jeg har sågar skrevet at min personlige mening - altså ikke noen fasit, men min egen subjektive mening - er at daglig leder gjorde en formidabel jobb, men at han ble kuppet av et styre som ikke kunne redegjøre for avgjørelsen.

Hvis du vil være så snill å opplyse meg om hvor jeg slenger dritt skal jeg beklage det på det dypeste.

Forøvrig beklager jeg at styret ikke ønsker en bedre bane, heller tvert om. Jeg mente at jeg ikke syns de er egnet til å gjøre det som kreves, noe tidligere daglig leder var - dette var dårlig formulert og jeg beklager det. Utover det står jeg for hva jeg har skrevet og lever fint med det.

Spesielt når jeg saklig etterlyser kunnskap hos greenkeeperne.

Så får du og andre mene hva dere vil om det:)

Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Hei Perezeradjista!

Om du forholder deg til fakta - så er det jo helt fantastisk at du uttaler deg om Headgreenkepers bakgrunn - når han er utdannet i regi av Norwegian Greenkeepers Assosiation - og var en av de beste i sitt kull. Når du da skal drive veiledning av en fagperson - er det kanskje ikke så rart at dine synspunkter blir møtt med en smule skjeve blikk.

Om det ikke er daglig leders jobb å se til at den daglige driften av golfanlegget lurer jeg på hvem som må få opp øynene sine?!

Når du i tillegg hevder at noen har fått fyken - noe som ikke holder vann i det hele tatt - blir det jo bare dritt som kastes. Forhold deg til fakta - og ikke noen løse ideer du har fått ett eller annet sted....

Ta dere en tur til Eiker og opplev det fantastiske anlegget. God tur alle sammen.

Gartneren

over 15 år siden

Gartneren

Bra å få fakta frem Gladgolferen.
Det er skremmende at det går an å legge inn slik usaklig drit om en navngitt klubb, headgreenkeeper og DL.

Perezeradjista, du får plukke av deg Bandy-etiketten din.

Stimpen

over 15 år siden

Stimpen

Har aldri vært på Eiker og kan derfor ikke uttale meg om årets eller tidligere års forhold. Synspunktene Perez... kommer med har jeg imidlertid hørt fra flere medlemmer der oppe, uavhengig av hverandre. Blant annet er det, utdannelse eller ikke, irriterende for mange at GK tydeligvis befinner seg mer bak kaffekoppen enn ute på banen. Perez er nok ikke helt på jordet, alternativt er det mange på det samme jordet.

Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Hei igjen Stimpen!

Problemet deres er bare at dere sitter og jabber uten å få med dere et litt større bilde enn akkurat når dere er tilstede.

Tenk om fakta var at banemannskapet hadde vært på banen siden kl 6.00 - og kanskje gikk hjem først kl 20.00. Tenk om banemannskapet tok hensyn til en seniorgruppe som skulle få spille sin runde - tenk om dere kunne snakke med banemannskapene og daglig leder jevnlig - OG lytte til hva de sier - fremfor å bare grave dere ned i at alt og alle er helt håpløse.

Fortsatt god sommer alle dere som er på banen for mye gøy og morro!

Veterangolfer

over 15 år siden

Veterangolfer

Trist å lese at dere krangler. Og helt unødvendig.
Enhver som er bosatt i Drammen/Eiker har plenty av golfbaner å velge mellom. Jeg er medlem på Kongsberg, men svinger ofte innom Eiker, Skoger, Kjekstad, Borre, Asker, Solum, Ringerrike, Norefjell, Holtsmark og flere andre. Alle er forskjellige. Og alle har sine utfordringer. At Eiker har tricky områder appellerer vedlig til meg som (god) golfpiller. Jeg blir mer fornøyd etter en god score på Eiker enn på Kongsberg hvor det bare er å dælje i vei på breie fairwayer og svære myke greener med dårlig rull uten at det kan gå galt. Komplette golfspillere må beherske alle forhold. Jo vankeligere banen er til mer morro er det å spille der.
Antar de sure stakkarene oppi diskusjonen her ikke har særlig tak på spillet sitt, og derfor blir sure på banen. Det er skivebom.
Eiker har i alle år hatt et kjempegodt miljø. Det er hærlig å spille der takket være alle de hyggelige menneskene man møter.
Men som tja.. sier, banen er det den er, så jeg forstår at Gladgolferen provoserer med sin oppfatning av hva som er "flott". Den er ikke flott, den er helt OK, en hærlig avveksling fra mange av banene med godt gressteppe men som mangler personlighet.

Mjøndøling

over 15 år siden

Mjøndøling

Det er viktig at dere sjekker hva som er fakta i denne saken før dere uttaler dere så bastant i en del saker ang Eiker.....dette er mange personer der oppe som engasjerer seg masse på egen fritid. Hvis det blir for mye drittkasting, så kommer disse personene til å trekke seg fra frivillige verv i klubben..og det blir klubbens sikre død...Ofte er det de som engasjerer seg lite i klubben(som ikke vet hva fakta er) som skriker høyest. Det er sikkert mange ting i klubben som kunne vært bedre.......så for de som har noe konstruktivt og komme med, ta kontakt med styret/daglig leder/GK..og ikke legg ut masse usannheter her på nettet, for det gjør ikke annet enn masse skade på klubben....vis etikette......

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Godt poeng fra Mjøndøling.
mange som jobber frivillig i klubben sin får ofte mye mer klager og skitt enn ros og oppmuntring.

De som klager mest er de som bidrar minst, men det skal også sies, at de som kommer med konstruktiv kritikk ofte er langt mer ydmyke og aktive.

M.a.o. ingen som skjærer alle over en kam, men alle personligheter finnes og alle har og har rett på sine meninger.

Fantastisk

over 15 år siden

Fantastisk

Faktisk ikke enig med deg der, Yngve. Hvis du ikke er klar for å ta eventuelle følger av dine uttalelser så er du ikke stemmeberettiget på samme måte som om du er villig til å ta til følge eventuelle konsekvenser av dine uttalelser.

Du skal i hvert fall veie dine ord ganske mye mer enn dersom du bare er kritisk slik at det du sier får konsekvenser for andre...

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Jeg ser ikke hvor du ikke er enig med meg, Fantastisk!.

Hvis en person ikke står for det han sier, så har jeg ingen problemer med å ikke ta vedkommende seriøst, men han kan si hva han vil alikevel.

Om det er smart, eller ønsket er noe helt annet.

PS! Jeg synes også det er litt artig å være deltaker på et forum hvor man kan velge å være anonym samtidig som man snakker om å stå for sine meninger :D

Fantastisk

over 15 år siden

Fantastisk

At alle har rett til å si sin mening i alle sammenhenger - noen ganger skal man holde kjeft og aksetere tingenes tilstand dersom man ikke er klar til å ta konsekvensene av det man sier....

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Ja, men du nevner hva man BØR gjøre.
Jeg forteller simpelthen at alle har rett på sin mening.

det er stor forskjell på å ha rett på en mening, og retten til å bli hørt.

Er derfor jeg sier jeg ikke ser hvor du er uenig med meg.

Din setning påpeker bare din holdning til å si meningen sin. det er noe helt annet.
jeg er helt enig med deg, og folk bør lære seg til å si meningen sin når de kan stå inne for det de sier, men jeg kan ikke hindre folk i å si hva de vil uansett hva jeg selv mener de BØR gjøre.

eller hva?

???

over 15 år siden

???

JO, Perezeradjista det var du som startet med å personifiserte denne tråden og Wildenvej fulgte opp. Det er trist og uheldig.

Jeg har aldri møtt noen noe sted som ønsker eller vil gjøre en dårlig jobb. Regner med at du heller ikke ønsker det. Jeg tror ikke på at noen som sier at styret, daglig leder, greenkeeper etc. etc. gjør en dårlig jobb. De gjør helt sikkert så godt de kan ut fra forutsetningene de har fått. At du og jeg har andre ønsker enn de forutsetningene som er lagt er en helt annen sak. Da må du og jeg jobbe for at forutsetningene endres.

Perezeradjista

over 15 år siden

Perezeradjista

???: Jeg tror du bør ta grunnskolen på nytt. Personifisering og usaklighet er ikke det samme. Det vil du se om du finner en ordbok og slår opp ordene. Så tordentalen din om at innlegget mitt var usaklig tar jeg fortsatt med en klype salt - til den dagen du viser frem hva som var usaklig der.

Jeg tror heller ikke styret eller GK ønsker å gjøre en dårlig jobb, noe jeg heller ikke forstår at du kan konkludere med utifra hva jeg skriver. Jeg tillegger også det at jeg aldri har sagt noe negativt om daglig leder, da jeg syns at han gjorde en formidabel jobb. Jeg tror dog at arbeidsmoral kan variere fra bane til bane, som den gjør ellers i samfunnet; det være seg greenkeepere eller andre. Det er nettopp dette jeg har prøvd å få frem; at min egen mening er at GK på eiker sitter for mye på rompa og jobber for lite på banen. Du får gjerne mene at det er usaklig, men det er mine observasjoner gjennom 6 år i klubben.

Ettersom GGIM svarer på det han føler for å svare på, overser det han ikke vil svare på og ellers prøver å kjøre ovenfra og ned- holdningen sin, velger jeg å la hans ord stå umotsagt. Så får det være opp til den enkelte hva de vil tro. Om du derimot ønsker å svare seriøst og på en mindre arrogant måte, kjører jeg gjerne en debatt på det.

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Perezeradjista
Er det mulig?
Om du er medlem på Eiker så kan du ta slike ting med DL. Om du ikke er medlem lenger så bør du stoppe nå.
Du lyver/sladrer om Greenkeeper på Eiker. Direkte ufint.

Bandygolfern

over 15 år siden

Bandygolfern

som gammel medlem av Eiker, nå medlem av Kongsberg noen år.
Vil jeg uttale meg om der jeg tror skoen trykker.
Alle klubber har for lite penger, dette kan/går utover arbeidet til GK da det ikke er penger til å gjøre banen optimal.
disponeringen av de penga klubben har er det faktisk styre og Daglig leder som avgjør hvordan disse skal brukes.
Jeg blir litt skuffet da bygde praten er at de som jobber på banen eller er i styret ikke gjør eller kan jobben de skal utføre.
Er ikke daglig leder pensjonist hvert øyeblikk? kanskje han skulle byttet jobb med styreleder?
Se til min klubb greenene er jo aldri klipp korte nok argumentet på Kongsberg er at dette er for dyrt( ja da får vi finne oss i dette eller kuppe et årsmøte å få gjennomslag for vår tanke gang.
Til gartneren det er i hvertfall mere etikette i bandy miljøet en det vi leser her.

Jørn Bendiksen

over 15 år siden

Jørn Bendiksen

Det er ganske tragisk at et innlegg fra en som synes anleget er fint skal bli gjenstand for en diskusjon om helt andre ting.
At daglig leder. Styre og ansatte skal trekkes inn i dette er ille.

Jeg har spillt på Eiker noen år nå. 4 for å være nøyaktig. Jeg er ikke og kommer ikke til å bli noen god golfer. Derfor skal jeg ikke begi meg inn på noen diskusjon om standarder, eller forventet standard for det er jeg ikke kompetent til
Jeg setter pris på miljøet der da det er min hjemmeklubb og med mange hyggelige mennsker.
Iløpet av de årene jeg har vært medlem har jeg vært så heldig at jeg har fått være med å se utvikling i anlegget. Et vanningsanlegg som vil ta banen videre fra det som har blitt omtalt som "gravd frem med spade" anlegg.
Her har daglig leder sammen med dagens styreformann og ansatte på banen planlagt og gjennomført et sårt tiltrengt tiltak. Med fantastisk resultat. Det er bare å gratulere
Dette vil i fortsettelsen frigjøre tid til å gjennomføre daglig vedlikehold
og gjennom det også en enda bedre bane som kommer medlemmer og gjestespillere til glede.

Det er i Eiker golfklubb som i alle lag og foreninger forskjellige forventninger og forskjellige grader av engasjement.
Engasjement er positivt selv om det tidvis medfører støy. Uten diskusjoner kommer man ingen vei og man kan fort bli stående stille.

Men når man etter en diskusjon har konkludert med noe så er det alltid noen som må gjøre denne jobben.
I første rekke ansatte og deretter gjennom det særnorske fenomenet dugnad.
Dette får man ofte til gjennom et godt klubbmiljø og at man ser resultater av at det vi diskuterte i fjor det har vi faktisk gjennomført.

Men et godt miljø får man gjerne gjennom å bidra selv. Og da fortrinnsvis i de fora som klubben har. Å delta på et årsmøte. Høre hva som besluttes. Hevde egne meninger, komme med forslag. Møte opp på dugnader eller rett og slett ta et lite tak hvis du ser at det trengs.
Prøv det. Du vil bli overrasket over hvordan det blir satt pris på.

Og ikke minst. Hvis det er noe som irriterer, kom med konstruktive forslag.
Men ta det der det hører hjemme. Vis respekt. Respekt for andre menneskers innsats. Både ansatte styre og medlemmer fortjener bedre enn å bli negativt omtalt på et diskusjonsforum på nettet.
Og hvis jeg tolker tidligere innlegg korrekt så er vel noen av disse skrevet av medlemmer i Eiker golfklubb
Vis hvertfall et minstemål av etikette og signer med navn og vis at du står for noe.

Så skal jeg i hvertfall glede meg til at det om få dager åpner en ny green på hull 7. At det samtidig spirer og gror på ny green på hull 2

Det er mye å se frem til for medlemmer og gjestespillere i Portåsen.
Jeg ønsker dere alle sammen en god sommer og en flott høst på golfbanen.

Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Perezeradjista - da!?

Nå har du servert den ene tomme påstanden etter den andre - så er du lei deg for at ikke alle påstandene blir besvart......det må jo være grenser for hva man skal bruke tid på.

Du trenger da ikke sitte anonym her og få frem hva som faktisk gjelder - det er bare snakke med de det angår - så får du svar på dine spørsmål.

Jørn har mange gullkorn i sitt innlegg over - noe jeg er sikker på at altfor mange kjenner seg igjen i.

Stå på alle sammen - forsøk å tenke "Hvordan kan jeg få til det jeg ønsker på denne banen?" - og så presenter svaret for de ansvarlige i klubben. Får du GO - supert - og får du NO! så gå hjem og finn en annen løsning som klubben kan ta i mot. DA blir det greie på sakene da!!

Kos dere alle sammen!

Carlern

over 15 år siden

Carlern

Holder meg til Drammen !

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her