Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Amatør Golf

Odyssey

over 15 år siden

Odyssey

Leser i dag om Nordea Touren på Losby og får inntrykket av at det kommer til å bli en morsom turnering for de som vil opp og se på...

Men jeg observerte også at Anders Kristiansen var Norges høyest rankede amatør? Er dette riktig? Hvor kan jeg finne det ut? Jeg vet at det har vært mange gode amatør resultater det siste året, og jeg vil gjerne se hvordan det går med våre unge lovende i forhold til de beste

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Det er feil. Se på www.randa.org (lenke til amatør rankingen nederst på siden) - eller i denn tråden her på Scangolf:

http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=disk&inid=105782

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Liten rettelse - det kan jo hende AK er høyest ranket av de som deltar på Losby....

Jantje

over 15 år siden

Jantje

Det kommer litt an på hvilken ranking man ser på, Smilende Sam,

Anders Kristiansen er den eneste norske amatøren som er inne på World Golf Rankings (som nummer 1301) - jeg finner ingen andre norske amatører der.

Men ellers er det korrekt at på R&A sin ranking - hvor det bare rangeres amatører - ser det annerledes ut.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Det skyldes jo bare at AK har spilt proffturneringer som amatør. Vi snakker om restene av ranking poeng fra 2008, men joda - blant proffene er AK best av amatørene.

loma

over 15 år siden

loma

Anders Kristiansen måtte dessverre trekke seg pga av ryggskade.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her