Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nordea masters - Losby 22-24/6

kevin

over 15 år siden

kevin

I morgen starter årets største turnering på norsk jord(forutenom scangolf invitational:)). Turneringen skulle opprinnelig spilles på Miklagard,men pga problemene man har hatt med banen i vår ble turneringen flyttet til Losby.

Jeg kan omtrent ingenting om Losby,har dessverre aldri spillt der. Men regner banen er i meget god stand og de har jo erfaring med større turneringer,så det kommer nok til å bli et bra arrangement.

Baneguide: http://www.losby.no/course/%C3%98stmork-18-hull/guide
Par 72 og 6442 fra backtee iflg scorekortet.

Hva så med startfeltet? det er 156 spillere,hvorav 41 er norske og her er litt om noen av de:
Peter Kaensche - hjemmespiller som har en fersk 42.plass på ET.
Anders Kristiansen, Elias Bertheussen og Are Friestad kommer alle fra British Amateur. Lynne Scjølberg som har to seire på Titleist Tour i år og andre gode resultater. Christer Friis og Christian Aronsen som har spillt flere turneringer på NT og Ecco Tour sålangt i år. Stian Lund kommer rett fra en knusende 8-slags seier på Regiontour sist helg,på Mjøsen. Paul Nilbrink er også med. Noen andre kjente og ukjente norske er det også.

Så og si alle de beste svenske "hjemmespillerne" er med her,hvis man titter på rankingen for NT. Marius Thorp er beste norske på den med sin 6.plass,men han er ikke med her(selv om NGF hadde han med i sin pressemelding for turneringen for 10dg siden). Han hviler kanskje etter et tøft program.

Ranking NT: http://www.golfdata.se/tournytt/NordeaTour/rankinglistor.aspx

Det er meldt fint spillevær hele denne uka,med temp rundt 20 og endel sol,og lite vind. De starter kl.8 i morgen og siste gruppe går ut 1450.
Tee-times og leaderboard http://www.golfdata.se/liveEpi/str_tid.asp?sLang=ENG&tk=NH1025X&tour=NH

Vurderer å dra og se på en av dagene hvis jeg får det til,oppfordrer andre som har mulighet til også å støtte opp.

Lykke til alle norske!

Loma

over 15 år siden

Loma

Takk for god info,
Banen er i veldig bra stand, her blir det masse flott golf og se på :-)

Håper mange tar seg tid og finner veien opp til Losby

Loma

over 15 år siden

Loma

Anders Kristiansen måtte dessverre trekke seg pga av skade i ryggen :-(

Kevin, hvem av de norske har du som favoritt ? dere andre?

kevin

over 15 år siden

kevin

synd med AK. Har vel mest tro på Kaensche som viste god form sist

Bamse

over 15 år siden

Bamse

Losby var definitivt i rutemed forholdene på onsdag. Da var banen i veldig god stand, men den var relativt nylig dresset. Nå har dette fått satt seg fint ned, gresset blitt klappet og kost med, været har stilt seg inn på "Perfekt opplevelse" og alt er klappet og klart.

Spillerne kommer til å møte en super bane, og helt sikkert et godt arrangement fra en erfaren klubb. Stor TAKK til Losby som var vennlige og tok over utfordringen.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Jeg er enig i at man bør dra opp til Losby og se på turneringen hvis man kan. Dessverre er jeg forhindret selv, men til gjengjeld skal ejg spille der i begynnelsen av neste uke (skjønner jeg får være forsiktig med å angi dag og tidspunkt!).

Og jeg håper noen av de norske får til en god turnering!

Loma

over 15 år siden

Loma

Spennende valg Kevin :-)

Hvor bør man sitte på losby?

over 15 år siden

Hvor bør man sitte på losby?

Dersom man vil se masse spektakulær golf i løpet av ettermiddagen?

Apropos

over 15 år siden

Apropos

I nærheten av utslag hull 6 kanskje? Da ser man innspill hull 5, hull 6 og hull 7. Samt hull 3, 9, 10, 16, 17, 18(litt usikker på alle disse) om man har gode øyne/kikkert.

Heia Elias!

kevin

over 15 år siden

kevin

Stian Hansen jager iallefall birdies i dag,4 stk på backnine(startet på 10),men 2 dobble og en bogey gjør at han er +1 etter 9

Kaensche er på par etter 3 hull,mens Aronsen er -2 etter 3 hull!

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Regner med at det er ettermiddagsspill der ute også? noen gode som har starttid i ettermiddag i så fall? Normale folk jobber dag nå for tiden visstnok...

kevin

over 15 år siden

kevin

Joakim Rask er vel en av favorittene,han er -3 etter 9 hull. Friestad var -3 etter 9 han og,men fikk en bogey på hull 10.

Axelson som leder NT rankingen går ut kl.1420,sammen med Nilbrink. Kanskje en spennende gruppe?

kurt

over 15 år siden

kurt

hio på Daniel Bredberg

kevin

over 15 år siden

kevin

cool:)

kevin

over 15 år siden

kevin

Friestad leder i klubbhuset på -1,men Nisse Ström er -5 etter 12. Hadde bla eagle på hull 3!. Friis er sålangt den eneste med 9 strake par på front-nine....men på backnine går det ikke så bra dessverre

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Noen skuffelser - Kaensche, Nilbrink og Aron, men også noen hyggelige resultater - Dennis, Ofeigur og Friestad (som ser ut til å være på vei til noe).

De som var gufne med Lund i en tråd nylig vil kunne se at han er foran noen av de som NGF kaller unge og lovende.........

kevin

over 15 år siden

kevin

Mye skryt til Losby her http://www.golf.se/Tavla/Nordea-Tour/Nyheter/2010/Marcus-Palm-vann-Nordea-Masters/

Banen så fantastisk bra ut da jeg var der i dag. Synd alle innleggene fra tidligere i dag er borte....

Stian

over 15 år siden

Stian

Endel innlegg som er borte ja, forhåpentligvis finnes det noe backup som kan syes inn i trådene.

OT: Kult med så mye bra tilbakemelding om anlegget. Etter en runde idag må jeg si meg enig i spilleforholdene :) Banen er i utmerket stand.

Jung

over 15 år siden

Jung

Beste nordmann nr. 13 (amatør), bak 12 svensker. Aronsen og Friestad nr. 26 og Stian Lund nr. 34. Kaensche - som spiller fast på CT - nr. 21.
Hvordan ser det ut i norsk internasjonal golf bak HB, ETJ og JAL akkurat nå? Er fremtiden lys (jfr. Scheie) eller mørk?

kevin

over 15 år siden

kevin

synes det ble vist mye god golf,både av nordmenn og svensker. Inspirerende å se på.

Ser at diverse nettsteder skriver at svenskene dominerte,virker nesten som man er skuffet over de norske på hjemmebane. Tror man skal huske at stort sett alle de best rankede svenskene på NT var med,og de norske har ikke preget toppen på resultatlistene tidligere i år heller.

Litt skuffende av Kaensche som jeg trodde skulle hevde seg høyt oppe. Men er imponert over Gudjonsson og Ramsnes som begge ble nr.13.
Synes Aronsen spillte godt i dag,gikk på -2 og solid ut det jeg så. Synd med den dobble på hull 8.

Ellers vil jeg tro at Robertson,Friestad,Knudsen og Lund også er fornøyd i dag. Det jeg så av Lund så bra ut,runde på par i dag var bra.

Mange norske som klarte cut,det er gledelig. Mye skryt til arrangøren og banen. Virka veldig profft for meg som utenforstående,og ble gledelig overrasket over hvor bra anlegg og banen var. Faktisk første gang jeg var der

Stian L

over 15 år siden

Stian L

Du må si hei neste gang du er der ute da kevin:)

kevin

over 15 år siden

kevin

will do:) ville ikke forstyrre dere under spillet. Lykke til neste gang,så ikke navnet ditt på listen til Gant Open i Finland?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her