Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Jernsett

Toffa

over 15 år siden

Toffa

Vurderer nytt jernsett, og lurer i den forbindelse om noen her har erfaring med Titeleis AP1, Callaway X-22 eller Taylormade 9. Har hcp 19,8 og en relativt flat sving, med lav svinghastighet. Spiller for tiden på et lånt sett med smidde køller med ekstra stivt skaft, og har innsett at disse er for lite tilgivende med et såpass lite konsistent balltreff. I tillegg føles balltreffet dødt, sikkert mye på grunn av de stive skaftene.

Håper noen har erfaringer som kan deles.

Ping G15

over 15 år siden

Ping G15

Ping G15, Titleist AP1, Cobra S2, Taylor Made R9, Callaway X22. I nevnte rekkefølge. Sørg for å få riktig skaft, lengde og lie.

Toffa

over 15 år siden

Toffa

Takk for tips. Er i utgangspunktet kritisk til Ping, men skal få testet det også. Uten å ha testet de nevnte køllene er det AP1 som frister mest ut fra tester mm.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Har aldri hørt om noen som har angret på AP1.

furu

over 15 år siden

furu

TM R9 er bra køller og verd å teste. Kan også være en ide å se på Mizuno. MX200 var veldig populære, MX300 fikk ikke like mye positiv omtale.

Skal være forsiktig med å anbefale Adams siden jeg selger mine a4 Tech, men både a4 og CB2 er veldig gode køller. a4 er smidde og tilgivende.

Som de andre sier så er nok ikke AP1 et dårlig valg.

bandygolfern

over 15 år siden

bandygolfern

Callaway køllene mine X22 går like langt inn i skauen som alle disse andre her haha.
jeg var og fikk tilpasset køllene til meg når jeg kjøpte disse, det har mere å si en hvilken type du bruker.
det er også helt avhengig avhvor god du er når du skal velge type køller og oppsett.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Jeg kjøpte Mizuno MX-1000 i vår og er kjempefornøyd!

Toffa

over 15 år siden

Toffa

Mizuno har jeg faktisk aldri testet, men MX serien kan kanskje være noe. Skal få testet ut køllene.

Må også vurdere om jeg skal få tilpasset køllene denne gangen selv om jeg føler svingen er lite konsistent og at det derfor kan være dumt å få køllene tilpasset en sving i endring.

jonag

over 15 år siden

jonag

med tilpassning får du også mer rett lengde og lie og normalt mer samstemte køller så jeg ville ikke lurt på tilpasset eller butikk-sett...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her