Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Lag-NM

Helgen V.48

over 15 år siden

Helgen V.48

I min hjemmeklubb har herregruppen kuppet lag-nm laget, noe som gjør at klubben skal sende fire 50-åringer med 5-8 i hcp.
Hva mener dere? Skal klubben sende klubbens beste spillere (dvs juniorer) eller skal herrene få spille?

3g

over 15 år siden

3g

jeg er ikke i tvil...
er poenget med NM å prøve å gjøre en best mulig figur, eller bare delta??
Det er en skam overfor andre lag hvis man ikke stiller med det beste laget man kan.

Børre

over 15 år siden

Børre

Er du god nok er du gammel nok!

Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Dette må jo være noe klubben selv må avgjøre - enten i turneringskomiteen eller i styrerommet.

F.eks kan man gjøre som i Eiker - hvor man har hatt 3 runder med kvalifisering blant spillere som ønsker å delta (se www.eikergolf.no) - eller så kan man sende de med lavest handicap.

Slutt å gnål - foreslå et opplegg som medlemmene er enige i.

Spaininsane

over 15 år siden

Spaininsane

At man sender herregruppen til et NM når man har andre spillere som er bedre, uansett divisjon og nivå, må anseès som en skandale. Daglig leder, sportslig ledelse, proer og styret i denne klubben må jo være komplett fraværende i denne prosessen, eventuellt direkte evneveike og historieløse om de har hatt et ord med i laget. Jeg anbefaler deg Helgen V.48 å lage opprør og jage denne forpestelsen til fjells før den sprer seg til andre klubber. Håper spillerne fra min klubb slipper å spille med de egoistiske oldisene fra din klubb.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Alle klubber med et snev av sportslige ambisjoner, inkl deltagelse i Lag NM/seriesystemet, bør helst sette klare premisser for uttak av laget tidlig i sesongen slik at alle potensielle deltagere vet hva de har å forholde seg til. Om det betyr rene uttaksturneringer, resultater på Titleist tour, Norgecup mv betyr mindre så lenge kriteriene er klare og akseptert av spillerne.

Uansett bør alle klybber sende de spillerne som på best mulig måte kan representere klubben, og det vil si de beste spillerne.

Det at herregruppa i en klubb skal kuppe dette og dermed la antatt bedre juniorsplillere være hjemme hører ingen steder hjemme. Da har ikke styret / dagligleder / sportslig leder gjort jobben sin på en tilfredsstillende.

Golfer1

over 15 år siden

Golfer1

Jeg mener det er tullball å sende de med lavest hcp, eller de som engasjerer seg mest i opplegget på klubben. Det er de som spiller best / er i best form som bør dra for å representere klubben på en best mulig måte.

En kvalifiseringsturnering med flere ledd bør vektlegges høyt.

Slik bør det settes opp:

- HCP: 20%
- Kvalifiseringsturneringer: 50%
- Tidligere resultater inneværende år: 30%

Jeg opplever på flere av mine hjemmeklubber at spillere blir valgt uten noe særlig system på det og at "gutteklubben" gjerne blir de som deltar.

backinthedays

over 15 år siden

backinthedays

Hvordan gikk det egentlig med dette Herrelaget i Lag-NM? Gjorde de alle spådommene til skamme ?

Lilla Molntuss

over 15 år siden

Lilla Molntuss

Desidert sist i 1. divisjon avdelig vest.
PINLIG.

Regn

over 15 år siden

Regn

Går ut ifra at den aktuelle klubben regner det herregrruppen-tilNM-eksperimentet som avsluttet. Be de aktuelle herrene å heller kjøpe seg Porsche eller ta en penisforlengelse.

Til Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Til Gladgolferen i Mjøndalen

Det er vel derfor de 2 klart og jeg mener klart beste på Eiker ikke var med i Lag NM da eller?
det som F.eks Eiker burde gjort var å pelle ut de klart beste og la resten kvalifisere seg ved konkuranse.
dete gjøres de fleste steder.
ikke skryt av dette opplegget for det kostet sikker noen plasser i lag NM

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her