Yorkie
Er tildels enig med deg Stian, Losby er litt "snill" Nordwall design. Han bruker jo ofte bunkere i sikk-sakk mønster, går du over første på feil sted havner du i neste, f.eks hull 8 eller hull 15 på Kongsvinger, og på Losby synes jeg at fw bunkerne lagt litt langt ut til sidene. Mulig at han har tenkt på bunkerne som directional, men kan ikke helt se hvorfor, de fleste hullene er jo godt oversiktelige.
I forhold til ditt poeng, så er du enig med Dr. Alistair Mackenzie.
"The difficulties that make a hole really interesting are usually those in which a great advantage can be gained in successfully accomplishing heroic carries over hazards of an impressive appearance, or in taking great risk in placing a shot so as to gain a big advantage for the next. Successfully carrying or skirting a bunker of an alarming or impressive appearance is always a source of satisfaction to the golfer, and yet it is hazards of this description which so often give rise to criticism by the unsuccessful player. At first sight he looks upon it as grossly unfair that, of two shots within a few inches of each other, the one should be hopelessly buried in a bunker and the other should be in ideal position"
Nå skal det dog nevnes at Dr. Mackenzie også var av den oppfattning "it is often possible to make a hole sufficiently interesting with one or two bunkers at the most"
Akkurat hjemkommet fra Sverige, og spilte bla. Elisefarm, hvis det gleder deg å ha bunkere i spillelinjen bør du ta deg en tur dit. sønne-sønn Hawtree har gjort ett meget solid arbeid (selv om jeg synes ett par av hullene kanskje var litt vel "over the top", fw bunker på 180, 210 og 230, høyre, venstre, høyre og en fw stripe som bare var 4 meter bred er kanskje å ta i litt vel mye) Klarte å treffe 7 fw bunkere (og alle var typen flat inn og en fin bratt kolle bak), så det ble mye driver, pitching wedge og så innspill;) Dog skal det nevnes at alt jeg hadde var oversiktskartet på scorekortet (de var tomme for baneguider!) og på hull 3 tok batteriet på laseren kvelden....