Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Titleist Tour Matchplay Losby GK

Ace

over 15 år siden

Ace

Spennende matcher på Losby Gk, men utroligt dårlig scoroppdatering. Nå har de oppdatert kl. 21.00?, men har glemt å vedlegge filen slik at det er mulig å se resultatene på dagens 3 matcher samtidig som de har endel problemer med å offentliggjøre fredagens startlister

Skal de først påta seg en NGF turnering som Titleist Tour bør de også ha kompetanse og bemanning til å oppdatere resultatene. Litt kritikk, men vi er blitt godt vant de siste par årene med Golfbox og dette var ikke helt kompetent.

Javist

over 15 år siden

Javist

Det er uhørt...

Jeg er enig, men synes ikke det er noe å rope for. Blir litt storm i vannglass egentlig; Man får vite resultatene før eller siden, og er man der, så vet man det.
Denne typen matchplay som ble spilt her, takler ikke Golfbox, derfor ble det litt slik med scorene denne gangen. Man får håpe det ikke gjentar seg Ace...

Ace

over 15 år siden

Ace

Enig i at vi får vite resultatene tilslutt og er man der så får en greie på det enda raskere. Utfordringen er at det er mange som ikke er der, men som godt kunne tenkt seg å vite resultatene. Dette gjelder både venner, familie m.m. Selv nå har de ikke klart å legge ut resultatene for turnerings 2. dag eller totalt?

Om dette er godt nok, med eller uten Golfbox? Nei, mener hvertfall jeg. Man bør kunne regne med at arrangør av Forbundsturneringer klarer å lage en resultatoversikt innen rimelig tid etter en turnering er slutt.

Enig

over 15 år siden

Enig

Jeg synes vi skal forvente at resultatene oppdateres hvert tredje hull på golfbox. Under lag-NM var det så som så. For 2. div. var det ualminnelig tregt.
Som oftest er det damene det går ut over.

Hva skal til for å fikse dette? Sannsynligvis 5-7 flere funksjonærer alt etter banens design. Kanskje det kan benyttes to PC-er til oppdatteringa.
I fjor gjennomførte bl.a. Nes ei perfekt forbundsturnering med svært god resultatservice. Anbefaler arrangørene å snakke med de klubbene som får dette til. Jeg vil også anbefale ngf å sette strengere krav til arrangørene samtidig som det gis prestisje og penger i kassa for å være arrangør. I dag er det ett underskuddsforetak å være arrangør.

På denne måten tror jeg det kan bli bedre. I dag er det ikke alle arrangørklubbene som ville fått karakteren bestått av meg.

Bamse

over 15 år siden

Bamse

Dessverre er det ikke mange som gidder å bruke av sin tid på frivillig arbeid i turneringssammenheng i Norge. Turneringsspillere skal være ytterst forsiktig med å kreve mer av klubbene som er så vennlige å stille sine baner og noen få funksjonærer til rådighet. Om det ikke er arbeidet i seg som tærer nok på de frivillige, så er det klager fra de vi prøver å serve som best vi kan med de få vi har til rådighet.

???

over 15 år siden

???

Det er trivelig å kunne hjelpe til. Ingen klubber i Norge kan ha så høye priser så de unngår oss frivillige i dugnadsarbeidet.
Det er ikke forskjell på om du sitter i styret, komitemedlem, malemester, luker blomsterbeddet eller hva du gjør.

Enig med Bamse at det dummeste er de som alltid klager. I min klubb er de som klager aldri å se når det skal tas i ett tak. Slike folk lyttes det sannsynligvis heller ikke til.

Ace

over 15 år siden

Ace

Her snakker vi om Forbundsturneringer i regi av NFG og da må vi kunne kreve mer enn det som "Bamse" referer til. Som oftest fungerer dette bra da både TD og Turneringskomiteene stiller personellog ressurser til rådighet. Dette var ikke godt nok på Losby GK, selv om det skal sies til Kosby`s forsvar at dette var matchplayturnering som en ikk klarte å få opp i Golfbox.

Klager må en tåle dersom resultatene som leveres ikke er av den standard som andre klubber leverer i Forbundsturneringer.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Og i følge Jung så er det å kritisere en undervurdert menneskelig kvalitet som vi bør tillære oss og rendyrke så godt vi kan :-)

???

over 15 år siden

???

Det er trivelig å kunne hjelpe til. Ingen klubber i Norge kan ha så høye priser så de unngår oss frivillige i dugnadsarbeidet.
Det er ikke forskjell på om du sitter i styret, komitemedlem, malemester, luker blomsterbeddet eller hva du gjør.

Enig med Bamse at det dummeste er de som alltid klager. I min klubb er de som klager aldri å se når det skal tas i ett tak. Slike folk lyttes det sannsynligvis heller ikke til.

Ace

over 15 år siden

Ace

Tror vi blander kortene her endel, da endel snakker om frivillig dugnadsarbeid mens jeg tar opp Forbundsturnering i NGF`s regi på det høyeste nasjonale nivået vi har på juniorturneringer. Kravet fra NGF og arrangørklubb må være høyere enn det som forventes på en vanlig klubbturnering.

Man skal heller ikke være redd for å gi litt konstruktiv kritikk for å forbedre oss. Enig med at veldig mange som klager som ikke gjør en innsats, men husk også at det er veldig mange frivillige i golfnorge som gjør en meget goid innsats uavhengig om det er i styret, kommiteer eller annet dugnadsarbeid. Men, nå var det ikke det som var poenget med kommentarene da det gikk på hvca en må kunne forvente av en Forbundsturnering som Titleist Tour ifm. scorerapportering.

???

over 15 år siden

???

Du kan si hva du vil, men arrangement av ei forbundsturnering er en dugnad. dugnad er frivillig arbeid for fellesskapet. Uten at frivillige stiller opp ville det ikke vært mange golfarrangement i dette landet.

Bamse

over 15 år siden

Bamse

Ace,

Du bør nok ta deg tid til å spørre om de som lager turneringene for deg får noe for jobben, eller om de er der frivillig på dugnad fordi de synes det er OK å bidra til en sport de er glad i. Du vil nok få deg en liten overraskelse skjønner jeg. ALT er frivillige gratisarbeidende dugnadssjeler som passer på så du har et konkurransetilbud å vasse inn i. Forbundet er stort sett ikke tilstede! Det samme gjelder dommerne, de får heller ikke annet enn dekkning for en vaffel og en halv baguette, men likevel ofrer de mange helger hvert år for å hjelpe deg med fridroppen din.

Vær takknemlig for den servicen du får du, og vær glad for at du i det hele tatt har et tilbud.

Bamse

over 15 år siden

Bamse

Dessverre vet jeg ikke hva som foregår på TittenTei-Touren din, men jeg har erfaring fra Challengetour, Norgescup, Galvin Green Tour, P4-Tour, RegionsTour, AmaTour, OppTur, NedTur, UTur og de fleste andre HackersTourer som er her på berget, og jeg regner ikke med at dere har det veldig mye flottere og finere enn de jeg nevnte. I så fall så beklager jeg så MEGET :-)

pere

over 15 år siden

pere

Latterlig ovenfra og ned holdning Bamse. Voks opp

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg skjønner ikke helt hva som var ovenfra og ned-holdning i Bamses innlegg, pere...?

pekka

over 15 år siden

pekka

Ikke jeg heller , det er sånn det er

Bamse

over 15 år siden

Bamse

Takk både GB og pere :)

Dette var ment som "nedenfra og opp"-holdning, da det er som slave/funksjonær og ikke som deltaker jeg kommer med synspunkter. Det kom ikke frem i tidligere innlegg :) Innholdet står jeg for, og selv om jeg ønsker det beste for utøverne er det viktig at de også er klar over at det er frivillige dugnadssjeler som gjør sitt for at de har et tilbud å gå til.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her