simen fulland
På torsdag spilte jeg Bogstad med en kompis som hadde inspill til turneringen i helgen.
Banen var i veldig flott stand og vi storkoste oss i nydelig vær på en nydelig golfbane.
Avslutningen var imidlertid litt tung og svelge for meg.
Jeg hadde brukbar trøkk i "gjedda" den dagen og siden det var god medvind tenkte jeg at nå går jeg for green på 18.
Treffer bra og får en høy draw og lander ved venstre greenbunker og spretter videre fremover til venstre for denne.
Vi tusler oppover og jeg begynner å se etter ballen til venstre for bunkeren. Etter litt leting ser jeg at jeg ligger 5cm unna murveggen, jeg innser at der har jeg ikke et slag og tar frem driveren for å ta en uspillbar ball drop med straffeslag.
Da sier min kompis: Simen , du er OB.
Jeg ser meg rundt og ser at det står noen små hvite pinner langs murveggen. Det er en glippe på 15 cm mellom linjen til de hvite pinnene og murveggen. Jeg er med andre ord OB.
Kompisen er snill siden vi hadde 10 kr skins og sier, ta den som uspillbar, slik at jeg slipper å løpe hele hullet ned igjen for å slå en ny drive.
Jeg dropper, tar straffeslag, chipper over bunkeren og går av med "par" og de fire siste hullene blir "uavgjort".
Det var den mest urettferdige OB'en jeg har opplevd hitil.
Kunne de ikke bare hatt selve murveggen som OB grense slik at baller helt intill på greensiden av muren er i spill?
Eneste hvite pinnene som har irritert meg mer er de mellom hull 1 og 9 på egen bane som gjorde ett flott åpningshull enkelt og selvtilitsskapende til tøft og angstfremkallenede....
Andre som har lignende opplevelser med friskt plasserte OB pinner?