Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tyrifjorden

Testogolfer

over 15 år siden

Testogolfer

Vi gikk Tyrifjorden idag. Jeg og to kompiser. Banen var utrolig artig å gå og vi storkoste oss i solen. Det som derimot ikke var like artig var at damen i shopen fortalte oss at det var fantastisk gode forhold på banen. Dette var, mildt sagt, en overdrivelse. Greenene var sandet og det var flere av dem som hadde hull etter hulling dagen før. Vi gikk inn i shopen etter runden og fortalte at dette ikke var det vi var blitt forespeilet da vi gikk ut, og sa vi syns dette var dårligere enn hva man kunne forvente. Vi fikk ikke særlig gehør i shopen.

Noen som har noen synspunkter rundt dette?

Mvh

Andreas Stavis og Finn Tore Tokle

furu

over 15 år siden

furu

Golfklubbene har en tendens til å overdrive i sin beskrivelse av egen bane. De hadde vært tjent med å være litt mer realistisk og opplyse om faktiske forhold.

Jeg opplevde noe lignende tidligere i sommer. På Fana var det samme forhold på greener. I tillegg var det golfskole på tre av hullene og arbeid på flere. Ingen reduksjon i greenfee og skriv i proshop opplyste kun om at det var arbeid på noen hull og at disse da var å betrakte som stengt. Hjemmesiden beskriver alltid banen som glimrende så der er det ikke mye å hente.

Fjesesprekken

over 15 år siden

Fjesesprekken

Nå er det vel ofte sånn at "damen i shopen" rundt om kring på banene her i landet midt på sommeren ikke akkurat har særlig peiling

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Som medlem på den nevnte klubb kan jeg ikke annet enn å beklage opplevelsen dere hadde, og jeg må si at jeg dessverre har hatt den samme opplevelsen på alt for mange baner, så dette er ikke første gang jeg hører om eller leser.

Senest i forigårs hadde jeg samme opplevelse på banen ved her jeg ferierer, hvor jeg ble fortalt at de endelig hadde fått skikk på greenene og at fairwayer og bunkere var i topp stand.

Som FT og Andreas også sier, så hadde jeg en kjempetrivelig runde, men opplevelsen sto ikke i stil med det som ble meldt på forhånd.

nå skal det også sies at det ikke var "damen i proshopen" som fortalte meg dette, men en som bør vite mye bedre enn det som var sannheten.

Jeg orker ikke ergre meg mye over dette, men synes det er kjipt å møte noe annet enn det jeg blir lovet.

Synd for dere var det i hvertfall, og jeg håper alikevel dere blir med en tur til når jeg er tilbake fra ferie, så tar vi med KB også og spiller en match for kaffe og vaffel ;)

Tuttafan

over 15 år siden

Tuttafan

Hva er egentlig en perfekt bane?

I mine øyne er det raske greener uten ujevnheter, fairwayene er som ett stueteppe, roughen er slagbar og enkel å finne ballene igjen i. Bunkere med sand og uten steiner.
Banedesignet har ikke blinde slag og greene biter.

Dessverre har JEG aldri spilt på en perfekt bane her i Norge. Tror jeg aldri kommer til å oppleve det, men man skal vel aldri si aldri.
Heldigvis har jeg spilt mange baner med gode forhold, men de skjemmes ofte av rufsete greener, ujevnheter i fairwayen, sår på teene ol. Det må vi akseptere.

Det jeg ikke kan akseptere er når det dresses så mye på greenene at det ikke lar seg gjøre å putte. Arbeid på enkelte hull som gjør at hullet er stengt eller vintergreener og vi må betale FULL greenfee.

Laser

over 15 år siden

Laser

Jeg gikk Bærum på fredag og der hadde luftet og sandet alle greenene.
Det var da ikke noe høyde over et slikt oppsett. Fairways var meget bra

Jeg spurte ikke i shopen på forhånd men norske klubber bør se å være mer presis og korrekt med informasjon om den faktiske situasjonen på banen.

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Greenene må dypluftes innimellom for at de ikke skal dø.
Men jeg er enig i at medlemmer og gjester må få beskjed om dette når de bestiller.

Spilte Karlstad tidlig i juli.
Der stod det med fet skrift på hjemmesiden fra mandag at alle greener ble vertikalskjært og dresset for å være i topp stand til finale i 5-dagers som skulle spilles fredag samme uke. Vi utsatte spill på Karlstad til torsdag. Da var greenene supre.

Men, generelt er svensker mer ryddige enn nordmenn, fordi kundene godtar ikke hva som helst. det er mitt inntrykk.

Laser

over 15 år siden

Laser

Helt enig med deg Scrambler. Man bør ta ta tak i dette i hver klubb og bli mer proff på å håndtere kunder.

Det går da ikke an å klage og syte som enkelte klubber holder på med når de ikke gjør jobben.

Hver ryddig og positive dette er ikke et stort problem fordi resultatet blir bra etter noen dager

???

over 15 år siden

???

Ville satt stor pris på om at det legges ut på klubbenes nettsider når det er ekstra-arbeid på banen.

To ganger i sommer har jeg kommet iskade for å spille samme dagen det ble gjødslet. En gang etter dressing uten at det var oppslag i klubbhuset eller på nettet.

Det er unødvendig sløvt av bane-eier/greenkeeper å ikke legge ut dette.

SAbeltann

over 15 år siden

SAbeltann

Er ikke enig i at dette bør stå på hjemmesidene.

Problemet med skriftlig kommunikasjon er at det gir store rom for mistolkninger uten at skribenten får forsvart en eventuell misforståelse.

Det som absolutt burde skje, er at proshoper bør informeres korrekt, så de kan gi et riktig bilde når de får spørsmålet.
Ansatte i proshoper er ikke nødvendigvis golfere.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her