Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva bør en velge?

water

over 15 år siden

water

Titleist AP1 eller 2? Hpc er 10.

herrtommy

over 15 år siden

herrtommy

Jeg har selv AP2, og må si jeg er ytterst fornøyd med de... Da jeg testet flere jernsett inngående før jeg sist kjøpte, så var det Ap2 jeg stadig kom tilbake til. AP1 er også gode, men for meg synes jeg AP2 hadde det lille ekstra, pluss at jeg synes de så litt penere ut.

Det tekniske i køllene er noe å vurdere utifra hvordan du nå slår ballen:
AP1 har en bredere såle og et lavere tyngdepunkt som hjelper ballen opp i luften raskere. Den har og noe høyere MOI som da også skal gjøre den mer lettspilt.
AP2 er jo smidd, og det betyr følelse i slagene. Noe smalere og mindre køllehode gjør at denne køllen kan håndtere ulike ballbaner på kommando dersom det trengs.
Hva skaft angår, så kjøpte jeg mine da de var montert med Project X. Det var skaft som overhodet ikke passet meg, og jeg sleit virkelig med å få noe ut av 4-5 og til dels 6-jernet. Jeg fikk de da omskaftet til KBS Tour, og har ikke angret et sekund på det! Og nå i år leveres de med dette som standard... Jeg er litt usikker på hva AP1 leveres med som standard i år, men mener det er et TT skaft, noe som stort sett alltid behager uansett.

Lykke til!

water

over 15 år siden

water

Hei igjen,

Takk for gode råd. Hva er et TT skaft og hvordan finner en ut hvilke skaft en bør ha?

Ping G15

over 15 år siden

Ping G15

TT er en forkortelse for True Temper, en av verdens største skaftprodusenter. AP2 leveres vel standard med TT, jeg har selv ProjectX 5.0 (regular) og er kanonfornøyd med dem. Fikk testet dette i launchmonitor på en demodag som SMD hadde hos vår pro, og fikk klart best resultater med de skafta. Så sjekk dette hos en pro, sett av en noen timer og få testet så mange opsjoner som mulig. Mange får bedre res. med grafitt åsså. Få sjekket lengde og lie samtidig - Lykke til.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her