Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Callaway Open - Norgescup

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Hvem tror vi vinner på Borre i helgen?

selv spillte jeg banen i dag. Ganske bløtt etter en regnfull natt og morgen. Men det ble fint og varmt utover dagen og forhåpentligvis tørker det bra opp og blir fine forhold. Fairways er veldig bra,greenene stort sett bra. Men det er fortsatt noen med vinterskader,spesielt hull 5 som ikke er bra. Regner med pinneplasseringen blir lengst bak i morgen på det hullet hvor det er litt bedre en front som det var i dag. Ikke veldig raske greener,men mye raskere enn det har vært tidligere i år. Kanskje blir de enda vassere i helga.

Spillte noen hull med en av deltagerne i dag,spillet så ganske solid ut.
I går var det toppidrettsmesterskap i putting på Borre hvor hjemmespilleren Spørck vant,foran Engevik.

De starter 07:30 i morgen,startliste her http://tinyurl.com/2cuulya

Bamse

over 15 år siden

Bamse

Prøver meg med helgardering som på Trophyen (den langoddsen med 5 spillere gikk jo inn helt til det dukket opp en endring på resultatlista):

Engevik
Lund
Bertheussen
Leanderson
Kristoffersen

Bamse

over 15 år siden

Bamse

Får vel presisere Øystein Engevik :)

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Tømmervik er -3 etter 9,meget bra start. Som sagt,han så solid ut i går:)

Gggggggg

over 15 år siden

Gggggggg

Blir veldig tøffe forhold. Blåser elger, og kraftig vind. Imponerende av de som spiller bra, selv slet jeg desverre.

As

over 15 år siden

As

Må vel ha vært en liten fordel og ha spilt tidlig i dag.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

nå var ikke jeg borte på banen i dag,men her hos ikke langt unna så blåste det veldig godt og jammen kom det mer regn også utover ettermiddagen. Så det virker som det var en fordel å være tidlig ute.

Stian Lund startet sent og gikk på par,det virker å ha vært en veldig god score.

Nå traff ikke værmelderne helt med været i dag,men i morgen meldes det om veldig fint vær,4m/s på formiddagen og opp mot 7m/s utpå dagen.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Det kom noe regn på ettermiddagen, men vinden var hovedproblemet. Sterk og jevn vind er en ting, men vind i kast skaper tildels bingoforhold når spillerne slår. Eksempelvis hull 8, et normalt greit par 3 hull. Noen siktet til høyre, vinden stilnet litt, og ballen havnet i rough til høyre. Neste spiller sikter mot green, et kast kommer, og vips er ballen i deep shit til venstre.

Par 5 på 500 meter for damene i motvind og svakt oppover fra slag 2 er tøft. Hørte en spiller som jublet, for par! Hull 12, 378 meter for damene i motvind og over en ravine/vannhinder før green, selv de mest langtslående damene spilte det som et par 5 hull, og samtlige damespillere hadde bogey eller dobbel.

All ære til de som fikk en (forholdsvis) lav score på ettermiddagen.

V.V.

over 15 år siden

V.V.

Jeg sto på første tee da 14.40 flighten til Morstøl, Lønn og Lund hamret inn i en helt jævlig vind i mot. God tur og fatt mot var det jeg tenkte da..
Av ettermiddagens flighter så er det vel faktisk kun S. Lund som kom inn med en (forholdsvis) lav score...
At han kom seg rundt på par var imponerende!

Ok A. Cheng på 75 må etter forholdene også være godkjent.
Jeg var ute på banen og kan bekrefte at ettermiddagens flighter fikk i bøtter og spann med både vind og regn i alle retninger.

V.V.

over 15 år siden

V.V.

Jeg gleder meg til å se mye fin golf i morgen også.
Ønsker alle spillere en fin dag på banen i morgen.
Lykke til, og måtte den beste vinne..;)

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Tømmervik har åpnet med -2 etter 5 og er i delt ledelse. S.Lund har og åpnet bra med -1 etter 5.

Kan fort bli veldig jevnt mellom 4-5 spillere dette

Viking

over 15 år siden

Viking

Ser ut som om Lund er i ferd med å feste grepet etter å ha rundet i på -2

kevin

over 15 år siden

kevin

Gjorde nettopp bogey paa hull 15 som resten av gruppa hans. Snakket med noen som har fulgt den gruppa og det har visst blitt flere bogeys mellom 9 og 15..uoffisielt. Mange har blitt kort paa innspillet paa 15,slik som Lund og Sundsten,blaaser godt i mot

kevin

over 15 år siden

kevin

Flott birdie paa 16 for stian. Par paa 17. Uheldig paa 18 i medvinden,landet oppe paa nivaa 2 men fikk mye spinn og forsvant ned til nivaa 1. Ble dessverre en kjip bogey der

mhm

over 15 år siden

mhm

hvem vant i omspillet?

Kevin

over 15 år siden

Kevin

så ikke annet enn da de slo ut i omspillet,men Bjerch-Andresen vant ser jeg. Han slo en perfekt drive ut på hull 1 da,mens Saarinen slo sin et stykke til høyre,mulig han var i bunker. Fikk ikke sett ferdig.

Ble ikke mange lave scores i dag,var mye tøff vind.

Kristian

over 15 år siden

Kristian

KAN IKKE DU BEGYNNE Å SPILLE BRA I TURNERINGER LUND!!!!!!!!!! nå er det nok.....

skumpa

over 15 år siden

skumpa

"Kristian (01.08.10 kl. 20:53) Rapportere innlegg til Webmaster
KAN IKKE DU BEGYNNE Å SPILLE BRA I TURNERINGER LUND!!!!!!!!!! nå er det nok..... "

Sånn går det når man setter unødvending press på seg selv når man skal fortelle alt og alle hvordan man spiller på treningsrunder.

Dog er han ikke kjent for å være den smarteste i verden heller.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

For et dumt innlegg skumpa. Jeg kan ikke huske å sett Stian "fortelle alt og alle" om sine treningsrunder. Det nærmeste man kommer var vel at noen andre enn ham selv skrev om en kjemperunde i fjor.

Etter ditt innlegg blir han kjent for å være smartere enn deg, om ikke annet, men det er tydeligvis ikke mye til målestokk.

Simen Myhre

over 15 år siden

Simen Myhre

Det var et trist innlegg skumpa, god kandidat til tidenes lavmål-innlegg.

Jeg kjenner Stian ganske godt, regner ham som en venn (i hvert fall for mitt vedkommende) og mulig jeg er inhabil av den grunn. Jeg synes uansett ikke at sånne søple-innlegg skal stå uimotsagt.

Synes ikke Stian fortjener noen karakteristikker fra anonyme her inne. Han har ikke gjort annet galt enn å ha levert noen runder golf som folk som har spilt sammen med ham har følt behov for å dele med andre.

Jeg var der selv da han spilte sin 63-runde på regionstouren på Miklagard, og det var i hvert fall ikke Stian som snakket høyest om den runden i etterkant. Det var vi andre som fikk gleden av å se stor golf på nært hold som pratet.

Stian er en person det er lett å unne å score godt, det er ikke alle man unner gode scorer like mye. Enten for måten de fører seg på, eller behandler andre. Stian er en person jeg tror mange blir glade for at scorer bra, og det forteller i hvert fall meg at han har gjort mye riktig.

I det siste har det blitt mye fokus på Stian her inne, uten at han har bidratt til det selv (utover det å spille kalas-golf ved noen anledninger). Det er så populært å synse om hvem som har det som skal til og ikke, og midt oppi dette er det noen unge karer som prøver å holde fokus på golfen sin. Jeg håper Stian tar dette som trening i å takle press ved eventuelle store anledninger i karrieren, men jeg synes uansett at han kan ta med seg at det er mange flere som ønsker ham lykke til enn ikke.

Det er vel Stephen Hawking som er kjent for å være den smarteste i verden og ingen av oss her inne. Ettersom det er golf det tross alt er snakk om (eller burde være), så hadde jeg i den duellen fortsatt satt en knapp på Lund :)

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Bra innlegg, Simen. Jeg vet hvem Stian Lund er, men jeg kjenner han ikke. Jeg merket meg imidlertid at det ikke var Stian, men andre, som skrev om den gode runden hans. Stian satser på golf, og har vist guts og en holdning i den forbindelse som er imponerende. Det er ingen grunn til å skrive om han med en negativ vinkling slik skumpa gjør.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Stian trenger inget forsvar,resultatene taler for seg selv. 6.plassen på Borre var bra den,og litt mer stang inn og marginer på sin side så hadde han vært med i omspillet. Jeg fulgte spillet hans fra hull 15 søndag og inn, på nært hold. Han er en svært talentfull og ambisiøs spiller. Hyggelig virka han også,utifra de få ordene vi vekslet etterpå

Synd at noen synes det er gøy å slenge dritt,men er vel bare å overse det

Til Bamse

over 15 år siden

Til Bamse

Hvilken Kristoffersen var de du hadde tippet som favoritt?

Bamse

over 15 år siden

Bamse

Den Kristoffersen som spilte på Borre :)

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Dvs Erlend K.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her