Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Turning Stone Resort Championship - PGA

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Jeg lurer på hva som rører seg inne i hodet til Henrik Bjørnstad for tiden. Hva tenker han om spillet han leverer og resultatene? Og har han tro på at han skal klare å beholde kortet? Eller finnes det en resignasjon,slik som endel av hans fans kanskje har tatt inn over seg? Tidligere i sommer ble Henrik intervjuet av Fredrik Kracht,og Henrik svarte da at spillet var omtrent som på NW året før. Men startfeltene er tøffere og banene er tøffere. Han var fornøyd med spillet,men at resultatene har uteblitt. Men han innrømmet at det gikk litt opp og ned. Men nevnte også at han blir for ofte liggende for nære cut-grensen,og at han ikke er bedre.

Hva sier så tallene i år sammenlignet med NW i fjor? Her er en oversikt,hvor årets tall står først,NW i fjor bak.

Scoring Average (Actual) 70.03 71.10
Driving Accuracy Percentage 65.79% 67.26%
Greens in Regulation Percentage 71.43% 68.80%
Scrambling 62.88% 56.90%
Putts Per Round 29.79 29.87

Hva har skjedd etter dette intervjuet? Han har spillt 6 turneringer,misset 4 cut`s og klart 2 cut`s. Og har fallt nedover på pengelisten,akkurat som interessen rundt han virker det som. Noe som er virkelig synd. Han behøver all støtte og interesse han kan få.

Denne uka er det Turning Stone Resort championship utenfor New York. Det spilles på Atunyote Golf Club,par 72 på knappe 7500 yards. Designet av den velkjente Tom Fazio. Banen var ranket som nr.38 av 51 i vanskelighet i fjor,altså en av de lettere banene. Banerekord er 64.

I fjor vant Matt Kuchar etter en dramatisk omspill mot Vaughn Taylor. Etter 2 omspillshull ble spillet stoppet pga mørke,og de måtte sove en ekstra natt i Verona før de møtte opp igjen neste morgen for å gjøre opp om seieren. Totalt ble det spillt 6 omspillshull før det var avgjort. Vinnerscore var på -17,mens cut gikk etter -1.

Henrik går ut kl.19.50 norsk tid,sammen med Cameron Percy og Bill Hurley III. Siden dette er en alternate turnering,som går samtidig med WGC turneringen på Firestone,så er det et "svakt" startfelt med mindre premiepott. Så her kan og bør Henrik gjøre det bra. Det holder ikke med made cut,her må man langt opp på listen for å tjene bra med dollar.

Viasat golf viser direkte fra Firestone,mens de sender fra Turning Stone i opptak fra kl.0030 i natt. Været ser ut til å bli blanding av sol,regn og tordenskyer. Vi får håpe det blir litt bedre enn det.

Kan Henrik snu den negative trenden? Jeg håper virkelig,men er ikke sikker på at jeg tror det. Men jeg håper og håper....lykke til!

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Nok en gang krysser jeg fingrene og håper inderlig at Henrik får god flyt i spillet sitt, made cut og en plass langt oppe på listene når søndag kveld kommer. Det er vel ingen som er direkte imponert over deler av spillet hans, og hans mentale tilstand er jeg usikker på. Er han i ferd med å resignere, eller er det masse guts og fighting spirit igjen i han?

Uansett, jeg håper som sagt på en virkelig god turnering igjen for Henrik, han trenger det nå.

Hemmi

over 15 år siden

Hemmi

Igjen bøyer jeg meg i støvet for en flott innledning, Kevin. Hvor tar du det fra?
Jeg håper som alle andre at denne uka går det veien, og det bør det gjøre hvis det skal være noe som helst håp om fornyet kort.

Lykke til med runden Henrik og sett alle birdieputtene:-)

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Er redd det snart kommer en pressemelding om at han flytter hjem til neste år...Håper det ikke skjer men...

Han trenger helt klart en god turnering. Topp 20 bør være målet.
Unner han en skikkelig god runde nå altså.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

sitter vel litt med den følelsen selv Kubein,hvis det ikke går veien. Tror ikke han er innstillt på NW nok en gang. Spørs hvordan motivasjonen er å måtte gå gjennom de siste stegene av q-school igjen også...

tilskuer

over 15 år siden

tilskuer

Det er vel ikke gitt at han flytter hjem til Norge, selv om han eventuellt legger opp til neste år. Tror ellers det er lurt å vente til sesongen er over før en tar stilling til fremtidig satsing.
Håpet lever fortsatt, men snart må det skje noe positivt.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg har dessverre nesten endt opp med å ha små forventninger. HB ser ut til å være på blindspor, men jeg håper og heier selvsagt fortsatt. Tro gjør jeg ikke lenger.

hackz

over 15 år siden

hackz

En seier nå så er mye gjort :))

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Ser man på stats'en fra i fjor og iår, så bør man vel kunne tenke at HB er "etablert" på NW og innimellom kan spille seg opp for en sesong på PGA (om han vil/gidder) er jo endel andre spillere som går frem og tilbake hver sesong.

Tror nivået på NW kan sammenliknes på ET nivå, om HB skulle bytte tour, finne ett krypinn for seg og familien i Spania, spille inn greit med peng hvert år, relativt kort vei for famile/vennebesøk osv, tror vel det kan være ett greit alternativ til snekkerjobb i Norge, vet ihvertfall hva jeg hadde valgt...

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Bra innledning Kevin og når det kommer til HB så krysses fingre og tær (krever mange års trening å få til det) og at han kan levere til T10 er jeg ikke i tvil om. Han har en lei tendens til å levere et par doble i tillegg til de vante minst 2-3 bogeys og da når han ikke opp.

I en tenkt samtale jeg kunne hatt med han i dag lovte han å kutte ut alt tullet der og fokusere på birdies.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

spillet er allerede stoppet pga uvær...hater disse væravbruddene,i år har det vært helt ekstremt.

Synd for Sabbatini som var -3 etter 3...

Adam

over 15 år siden

Adam

Når stoppet det?

Kevin

over 15 år siden

Kevin

så ikke på klokka,men det var ikke lenge etter start. 0838 gruppa rakk ikke gå ut,og det er 3t siden de skulle gått ut. De første rakk 7 hull

Kevin

over 15 år siden

Kevin

nå har de visst startet igjen,Henrik har fått ny tid...2220 norsk tid

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Det er vanskelig å være noe annet enn medgangssupporter når det gjelder golf i Norge.
årsaken er vel enkel.
Hvor mye får man se helten sin i TV ruta i forhold til den tiden som blir lagt ned i å følge med og se om det kommer et glimt?!?!

Og Lawinth: Jeg kan krysse både fingre og tær, og har klart det siden jeg var 2 år, så det er ganske fort gjort å lære det.... om man er litt lærenem da.... :D

Kevin

over 15 år siden

Kevin

golfnews v/Kracht følger turneringen der borte og har snakket med Henrik før runden,mer om det kan leses her http://www.golfnews.no/nyheter.php?a=1021

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Mener å leste et sted at kampen om nr 1 står mellom Tiger, westwood og Phil denne uken avhengig av hvilke plasser de andre havner på osv.
Som det ser ut nå ligger Phil 6 slag foran begge de to andre som ser ut til å slite veldig i dag.
Mener tiger har hatt en 4. plass etter return, men kan ikke helt se at han egentlig har returnert sånn som han spiller.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

hvis ST stemmer så har Henrik dratt på seg et straffeslag allerede på sitt første hull og har gjort en bogey...kjip start

tja

over 15 år siden

tja

@Lawinth
Du er på feil turnering... :-)

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Sorry!

Kevin

over 15 år siden

Kevin

ble en par på hull 11,hans andre hull. Flørtet med vannet høyre side på par 3 hullet

Kevin

over 15 år siden

Kevin

etter en rocky start kom Henrik seg veldig og utlignet bogey`ne med 3 birdies. Han rakk 15 hull før mørket kom og fortsetter i dag.

Intervju med golfnews her http://www.youtube.com/watch?v=wzt4c3bwYqA&feature=player_embedded

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Humøret er bra i hvert fall :-))
Klare -1 på 3 siste så er han med.

hackz

over 15 år siden

hackz

Starter med en fin par. Hva kommer nå?

hackz

over 15 år siden

hackz

Hadde vært fint med en fugl der..

hackz

over 15 år siden

hackz

Nok et fw treff - lover bra. Satser en tjukk 10'r på en fugl

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Har du et lager med tjukke tiere, hackz?

Hemmi

over 15 år siden

Hemmi

Par på siste, så nå er det "bare" å smelle til med en knallrunde.

Off Topic:
Hackz, kan du ta kontakt.

Kubein

over 15 år siden

Kubein

-2 etter 10. :-)

Kubein

over 15 år siden

Kubein

-2 etter 18 og T44. Mange på banen ennå, men ligger an til å klare cut :-)

kevin

over 15 år siden

kevin

Wow,-2 er bra runde. Haaper det holder til cut;)

tertit

over 15 år siden

tertit

HB er -2 for dagen etter 10 hull. -4 totalt og T31.

tertit

over 15 år siden

tertit

-5 etter 12 og T20.

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Kanon...!!

Stian

over 15 år siden

Stian

1. 187yds to Green, 11in to hole

Det duger :)

Kubein

over 15 år siden

Kubein

-6 og T22.... -4 for dagen. Meget bra!!!

Stian

over 15 år siden

Stian

-4 for dagen og T22 pr.nuh. Dette var en gledelig opptur.

kevin

over 15 år siden

kevin

Kjempegledelig! Kort innpå her fra 1000m høyde i Valdres:)

Satser paa minst like bra i morgen!

Aaaaaaoooooom:)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Godt å se at gutten viser ihvertfall en runde med skikkelig golf. Lykke til i morgen!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Godt å se at HB viser tenner. Veldig hyggelig. Mye lave scorer, så vi får håpe det går enda lavere i morgen.

No Name

over 15 år siden

No Name

Kevin,du må sjekke statsene dine igjen.disse stemmer ikke,han scorer dårligere i alle kategorier i år

tertit

over 15 år siden

tertit

HB er -2 for dagen etter 8 og T35.

tertit

over 15 år siden

tertit

Ny fugl og T19.

tertit

over 15 år siden

tertit

Nok en. T12.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Herlig dette!!!!!!!!!!

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Yeeees!!! Bra Henke

tertit

over 15 år siden

tertit

Enda en fugl på 12. T9.

Kubein

over 15 år siden

Kubein

-5 T8... Men mange som ikke har startet ennå

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Bogey, T25... Birdie på en av de to siste nå da!

tertit

over 15 år siden

tertit

Avslutter med par på de 2 siste og er T28. Bra runde og turnering.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg vil si ok, men ikke mer. Feltet er svakere enn vanlig og han trenger mer enn 35 plasser. Dessverre.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Ble T33 til slutt og blir noen dollar,men det hjelper ikke så veldig mye foreløpig. Men kanskje det solide helgespillet gir økt selvtillit

Kevin

over 15 år siden

Kevin

ble 20.250$ på Henrik og rykket opp 2 plasser til 182.plassen. Har nå totalt 207.602$ innspillt i år. Nr.125,som overraskende er Mike Weir,har spillt inn 559.092$

Har en uke spillefri nå før Wyndham Championship i North Carolina. I intervjuet med Kracht virket han veldig fornøyd etter runden,se det her http://www.youtube.com/watch?v=RUo5Sy_TDNI&feature=player_embedded

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Da er det fortsatt sørgelig langt frem til å tjene så mange dollar at en sikker plasse er innen rekkevidde.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her