Kevin
Hva sier så tallene i år sammenlignet med NW i fjor? Her er en oversikt,hvor årets tall står først,NW i fjor bak.
Scoring Average (Actual) 70.03 71.10
Driving Accuracy Percentage 65.79% 67.26%
Greens in Regulation Percentage 71.43% 68.80%
Scrambling 62.88% 56.90%
Putts Per Round 29.79 29.87
Hva har skjedd etter dette intervjuet? Han har spillt 6 turneringer,misset 4 cut`s og klart 2 cut`s. Og har fallt nedover på pengelisten,akkurat som interessen rundt han virker det som. Noe som er virkelig synd. Han behøver all støtte og interesse han kan få.
Denne uka er det Turning Stone Resort championship utenfor New York. Det spilles på Atunyote Golf Club,par 72 på knappe 7500 yards. Designet av den velkjente Tom Fazio. Banen var ranket som nr.38 av 51 i vanskelighet i fjor,altså en av de lettere banene. Banerekord er 64.
I fjor vant Matt Kuchar etter en dramatisk omspill mot Vaughn Taylor. Etter 2 omspillshull ble spillet stoppet pga mørke,og de måtte sove en ekstra natt i Verona før de møtte opp igjen neste morgen for å gjøre opp om seieren. Totalt ble det spillt 6 omspillshull før det var avgjort. Vinnerscore var på -17,mens cut gikk etter -1.
Henrik går ut kl.19.50 norsk tid,sammen med Cameron Percy og Bill Hurley III. Siden dette er en alternate turnering,som går samtidig med WGC turneringen på Firestone,så er det et "svakt" startfelt med mindre premiepott. Så her kan og bør Henrik gjøre det bra. Det holder ikke med made cut,her må man langt opp på listen for å tjene bra med dollar.
Viasat golf viser direkte fra Firestone,mens de sender fra Turning Stone i opptak fra kl.0030 i natt. Været ser ut til å bli blanding av sol,regn og tordenskyer. Vi får håpe det blir litt bedre enn det.
Kan Henrik snu den negative trenden? Jeg håper virkelig,men er ikke sikker på at jeg tror det. Men jeg håper og håper....lykke til!