Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

3-hjuls sammenleggbare traller

Megaslice

over 14 år siden

Megaslice

På regntunge dager som i dag ønsker jeg å bruke tralle, og vurderer nå å investere i en kompakt 3-hjuls tralle. Har sett at det finnes flere varianter; Clickgear 3.0, Bigmax IQ og Caddiemaster, for å nevne noen.

Men så hører jeg også at flere får problemer etterhvert ettersom det er mange deler som lett blir bøyd etc og trallen blir skjev og drar ut til siden og/eller blir vanskelig å legge sammen igjen. Derfor er jeg interessert i å høre om noen kan dele sin erfaring før jeg går til innkjøp. Anyone?

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Jeg har forrige versjon av Clicgear og er så fornøyd med den at jeg vurderer å kjøpe to nye til å ha stående på feriebolig. Alternativet er Sun Mountain som jeg hører mange er fornøyd med. Har hatt tralla i snart to år. Ikke noe hikkemikk med den i det hele tatt og den tar ingen plass.

Pepper

over 14 år siden

Pepper

En venn av meg har kjøpt en ny Sun Mountain som er meget kompakt i sammenpakket stand, og ser veldig bra ut. Selv har jeg en Big Max (?) av forrige model som har fungert helt uten problemer.

Stian

over 14 år siden

Stian

Har en Sun Mountain som har gått rundt 800km, og den er fortsatt i topp stand. Eneste som har skjedd er at en skrue har blitt ødelagt slik at festeanordningen for nedredel av bag er en 360' spinner nå, men det skaper absolutt 0 problem.

Tralle

over 14 år siden

Tralle

Har en Sun Mountain, som vi har hatt 3 sesonger uten problem. Skal kjøpe en til, nå som de selger de på XXL for 1200,-

Golf-freak

over 14 år siden

Golf-freak

Har Clicgear 2.0 og er veldig fornøyd. Den nye versjonen utbedrer de små tingene som har irritert meg ørlitt (større oppbevaringsrom, bedre bremsehendel). Hadde vært helt perfekt om den "nye" paraplyholderen hadde vært standard, og ikke tilbehør... Jeg ser ikke fremover når jeg går med tralla og paraplyen festet i holderen.. Det finnes en bedre holder som er høyere og mer fleksibel, men som da må kjøpes separat. Tror dette "problemet" er generelt for alle traller, og skal legges til at jeg er 190cm. Clicgear blir veldig kompakt når den er sammenlagt, men tror det også er lansert en tralle som blir enda mindre.. Du får sjekke det ut, all plass du sparer i bagasjerommet er bonus hvis du som meg kjører rundt meg utstyret i bilen hele sommeren...:-).

NB! Sjekk på nettsidene til produsent om du får kjøpt reservedeler! Vet jo aldri om noe går istykker, og de kjente merkene (Sunmountain, Clicgear mf.l.) selger ihvertfall enkelte deler hvis du skulle være uheldig.. Kjedelig å måtte kjøpe ny tralle fordi et hjul ble litt bøyd ved et uhell.

Megaslice

over 14 år siden

Megaslice

Foreløpig ingen med større problemer, altså. Sun Mountain til 1200 høres interessant ut, så det blir vel en tur innom der etterpå. Denne blir vel ikke like kompakt som flere av de andre, men dermed også færre deler som det kan bli problemer med.

Hører gjerne om det er andre med erfaringer som de vil dele.

Maverick

over 14 år siden

Maverick

Jeg har hatt SM og har nå CG. Mine erfaringer: SM hadde for dårlig brems. Tung bag og litt nedoverbakke, så skled den nedover. Dette er bedre på CG. CG er mer stabil sideveis da den har litt bredere akselavstand. SM trillet litt lettere enn SM. CG tar minst plass når den er sammenlagt. Hvis hjulene kunne knipses av SM ville denne vært bra.

Alt i alt mest fornøyd med CG. OBS: Mine erfaringer er med SM Speedcart V1 - 2006 og CG - 2008.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

CG har få deler som skaper trøbbel - er min erfaring, men hvis pris er viktig er nok Sun Mountain rimeligere.

Kamte

over 14 år siden

Kamte

Enig med SS. Har også to års erfaring fra CK og er fornøyd.
Er det ikke de nye trallene med fire hjul som er "hot" nå? Er sikkert mer stabile, eller?

Golf-freak

over 14 år siden

Golf-freak

Måtte sjekke dette med firehjulstraller, og er vel bare SM som har lansert dette? Ser ikke noe mer stabil ut, da det blir mer stabilt med 3 hjul som har litt god avstand. Blir vel bare mer vekt, større når den er lagt sammen, vanskeligere å styre etc. Ser ingen fordeler med fire hjul egentlig...

Kjakan

over 14 år siden

Kjakan

Har Max IQ, er veldig fornøyd, lett å slå opp og sammen, og blir veldig kompakt, går fint under hattehylla i bagasjerommet. Det avr den minste av de forskjellige trallene jeg prøvde. Mangler bare oppbevaringsrom, men noe må de sikkert fire på for å få den kompakt.

per erik

over 14 år siden

per erik

er det i en spesiell xxl de selger disse til 1200? det er sun mountain speedcart man snakker om?

Megaslice

over 14 år siden

Megaslice

Var såvidt innom XXL, og så at den de hadde der er Sun Mountain V1 (men det manglet pris, og jeg gadd ikke spørre). De hadde også en annen 3-hjuls tralle til 1299.-, men den hadde "klikk-brems" på det ene bakhjulet, og det så skrøpelig ut (og virket ikke på utstillingsmodellen!).

Sun Mountain V2 skal være en forbedret utgave, men har ikke sett noen som har den inne. Foreløpig er det CG, SM eller Max IQ som er alternativene.

Får håpe været holder seg bra, så jeg kan fortsette å bære inntil videre!

PGA

over 14 år siden

PGA

Sjekk ut SunMountain MicroCart. Kjøpte en sånn i sommer og er KJEMPE fornøyd :-)

Megaslice

over 14 år siden

Megaslice

4-hjuling altså? Har ikke funnet noen i nærheten som har denne - hvor kjøpte du, og hva kostet den?

Pepper

over 14 år siden

Pepper

Tror en venn av meg kjøpte den nye 4-hjulingen til Sun Mountain på Haga.

PGA

over 14 år siden

PGA

Jepp 4-hjul. Kjøpte den på G-sport på Alnasenteret i Oslo

PGA

over 14 år siden

PGA

Her er en link: http://blogs.golf.com/equipment/2009/01/sun-mountain-on.html

Megaslice

over 14 år siden

Megaslice

For de interesserte; Valget falt på en Big Max IQ. Nå gjenstår "live" testing.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her