Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Scangolf Discutational - Livescore

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

En av årets høydare for de med sær interesse for golf og forumdeltagelse.

Første fligt går ut 12:30 hvor vår alles store infobank Kevin stiller i første ball, sammen med den ikke helt ukjente Stian Lund.

Vil Stian sette ny banerekord på TYGK eller bare tangere den gamle som vel er på 64 slag.(Her er det lov å komme med korrigeringer)

Vil Kevin som møter alt vannet rundt Storøya for første gang, få score til å skrive seg ned og knive om de store premiene eller vil han måtte reise hjem i dyp skuffelse over ha slått bort et dusin, for anledningen nyinnkjøpte lady supersoft golfballer?

Vil Yngve tape ansikt på hjemmebane, ved å ta jumboplassen i årets store begivenhet?

Er det andre enn undertegnede som mener de ville vunnet hele greia om de hadde deltatt?

Følg utviklingen og resultater, med spenning live på linken under

http://www.golfbox.no/livescoring/startlist.asp?tour={2CC2AA65-5CF3-4197-AA4C-7DBEC6C761C1}&lang=1044

Amici Sumus

over 14 år siden

Amici Sumus

Good one! ... Time for bed! ... Big day tomorrow!

Kevin

over 14 år siden

Kevin

he he,nyinnkjøpte Taylormade XD skulle du skrevet Lawinth,og så har jeg noen skogsballer i reserve.

Hørte rykter om at vi hadde leid inn Panama-gutta til å taste score underveis,men når de kom til Tyrifjorden og så alt vannet,spesielt på hull 5,så bestemte de seg for å dykke etter golfballer for å selge de,de ville komme til å tjene mer på det:)

Dette må jo været et av årets sterkeste startfelt,spesielt siden kun 21 spillere fikk plass. Man skal ligge høyt på Oom for å komme med her. Tipper turneringen blir behørlig dekket av pressen,slik som den ble første gang det ble arrangert i 2005. Her er hva et "konkurrerende nettsted" skrev den gang
"12.09 Mye prat og lite ull?
Ser at en del nettsidedebattanter har vært og spilt golfturnering. Av 23 mann var det bare en mann som klarte å komme over skammegrensen på 30 poeng. Når singelhandicappere bare får 20 poeng, spiller de i realiteten til 25-30 i handicap. Nei, tren mer og prat mindre. Ikke uventet var det de som hadde lavest handicap som var best og forsto best hvor vanskelighetene på Miklagards geniale banedesign ligger"

Siden den gang har det vært arrangert turnering hvert år med like stor prestisje,og turneringen har hatt svært kjente vinnere:
2005 Miklagard - Gunder
2006 Hakadal - Czerwinski
2007 Holtsmark - Crawford
2008 Drammen - Neggen
2009 Miklagard - Lund

Aldri har noen forsvart tittelen,så i år burde vel kampen stå mellom Gunder og Lund,men det er endel gjengangere fra hvert år som ikke har vunnet ennå,kanskje blir det en av de. Yngve burde kanskje vinne snart?

Håper ikke det har regnet like mye på fjorden som her nede i Vestfold i natt,da blir det en bløt affære. Men det er meldt strålende vær i dag og ikke for mye vind. Moro blir det nok likevel. Og premiebordet ble vel ganske bra til slutt. Skal snart reise hjemmefra,og hvis jeg ikke har kommet fram til start så har jeg nok blitt stoppet av landeveisrøvere som har lest om alle premiene:)

Lykke til alle sammen!

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Jeg vil bare takke Yngve for en vel gjennomført turnering i dag. Veldig bra, spesielt underholdningen med pinneplasseringen på hull 18 som ødela mang en god score i dag :-)

Gratulerer til alle som ble med!

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Ute på Otterö med utsikt mot havgapet og Norskekysten med de krappe bølgene, satt en frustrert golfentusiast og søkte liveresultater underveis.
Men neida, etter en times spill var det intet å melde.
Kevin i lederball må ha laget en fryktelig kø på banen, og spilletiden på hull en må ha vært i opp mot en time.
Det var bare å glemme golfen og jobbe videre, vel viten om at turneringen mest sannsynlig ville være avsluttet før mørket ville dominere banen.

Så i det stille tenkte jeg at det kanskje var helt greit at jeg ikke deltok i år, men overlot det pompøse premiebordet til de mer entusiastiske diskuputtere.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

stemmer i og gratulerer med et strålende arrangement,takk Yngve. For meg var det et første møte med denne banen,og syntes den var i meget bra stand,morsom å spille og flotte omgivelser.

Noen episoder er verdt å nevne:
- spillerpartner Lars som traff en linerle ca.200m fra tee med en wood. Den hadde ingen sjanse til å overleve det sammenstøtet selv om den viste livstegn,den ble avlivet på stedet

- Hull 4 hvor Stian stod med driveren i handa på fairway,slo den helt ned mot fjorden i den kraftige motvinden. Inn med innspillet og satte sin første birdie for dagen.

- Hull 10 hvor Stian var ganske nærme,og jeg la min enda nærmere og satte birdien. Da følte jeg meg ganske god:)

- Pinneplasseringen på hull 18. Takk for underholdningen mr.greenkeeper:) Den plasseringen rammet oss først siden vi var først inn,selv puttet jeg meg helt bort der. Men å få sitte på terrassen å se den ene etter den andre rote seg bort der,det var en opplevelse;) Frykten lyste i øynene på Yngve`s gruppe da de oppdaget hvor jævlig det egentlig var. Virket som alle ville bare plukke opp ballen og gi seg

Takk til spillerne i min ball,Stian,Bjørn Eirik og Lars Petter. Det var svært hyggelig. Full kred til de andre,men Bjørn Eirik på 68 år,med 5.5 i hcp imponerte meg stort. Litt uheldig på siste hullet,ellers leverte han utrolig solid golf. Takk for tipsene om svingen Stian,de tar jeg med meg på treningsfeltet om et par dager. Og Lars Petter som matchet Stian fra tee flere ganger,mye trykk i den børsa:) det finn linerla kjenne...

NB! mitt spillehcp ble ikke rettet Yngve,så jeg gikk egentlig på 79 netto,ikke 80. Men det betydde ingenting for resultatlista:)

Hen Bogan

over 14 år siden

Hen Bogan

Fantastisk arrangement med dyktige og trivelige medspillere. Yngve er en stor arrangør og banen var i super stand!!

TomTom

over 14 år siden

TomTom

Spilte banen 9 hul før dere i dag..=;-)) Hilste på bull ved runding..
Hull plaseringen på 18 må vert laget av en full mann. Gjorde at jeg bare gikk de siste 9 1 over par og ikke på par men shit au..

Hadde 3 fuler in og eagel putt på 11. deilig dag for golf og jeg hadde nok vunnet om jeg var med i dag..

Hvertfall Bull.. Ble det vann alt på det første hullet Bull??. =;-))

St. Able Ford

over 14 år siden

St. Able Ford

En STOR takk til Yngve for et UTMERKET arrangement. Banen var utmerket og premiebordet sto i stil med deltakelsen.

WTF??!!??

over 14 år siden

WTF??!!??

98 slag med 5,5 i HCP?
Sniff sniff, bra det er den veien da....

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Takk for all superlativene, og takk for alle som stilte opp.

Jeg lurte fælt når jeg så pinnen på hull 18, men det ble stor underholdning av det, og ja, frykten kom ut av panna i form av svette og testosteron.

flaut at jeg ikke klarte å holde hodet kaldt der gitt.... :)

En par ville gitt meg den sure fjerdeplassen, så det var like greit med en dobbel.... :)

VI SES! :)

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Noen bilder kan sees her http://picasaweb.google.no/102445767706522861299/ScangolfDiscutational2010Tyrifjorden#

Veggiss

over 14 år siden

Veggiss

- daarlig selskap i runden
- dustete flaggplassering paa hull 18
- daarlig score
- mye skroener og generell skjitprat
- ingen premie til meg

Oppsummert: slik scangolf turneringen skal vaere, og gleder meg allerede til neste aar. Haaper vi da velger en bane uten mygg og folk som stjeler baller fra faurway ;)

Kevin

over 14 år siden

Kevin

skylder å gjøre oppmerksom på at jeg "tippet" at Gunder og Stian skulle gjøre opp om seieren,ikke visste jeg om den "ukjente" som sneik seg inn foran de to:)

Gunder

over 14 år siden

Gunder

Kevin: vi prøvde så godt vi kunne ;) jeg hadde en brain meltdown på fra 13-17 :)

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Leit med Veggiss som hadde så dårlig selskap. Jeg hadde bare trivelige medspillere jeg.

Rart egentlig, når vi gikk i samme ball...?

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Selv er jeg meget imponert over arrangementet. All ære til Yngve og TGK. At hull 18 på Tyrifjorden hadde en underlig pinneplassering endrer ikke på det. Hyggelig å treffe folkene back nickene, f.eks Jung, var det også. Dessuten var det jo mye golf å se underveis selv om ikke alt kunne kalles god golf. Jeg synes også en ekstra takk skal gå til Bernt som stilte med rause premier uten å delta selv!

St. Able Ford

over 14 år siden

St. Able Ford

Enig i at det var raust av Bernt å sjenke to flotte premier. Tusen takk til Bernt!
Selv har jeg i mange år, helt siden han kom med sitt lanseringstilbud her på forumet, hatt gleden av å sette putter med en DarkAce.
Har faktisk tenkt å anskaffe en Ingenieur for å kunne variere (i perioder da ballene ruller forbi hullene).
Stor stor var derfor min glede da mitt lykketreff på hull 13 resulterte i nettopp en Ingenieur!
Må innrømme at gleden bleknet noe da jeg kom hjem og oppdaget at den kun var 33" og derfor ubrukelig for meg. Tror nok at det er en fordel at begge putterne er 35" ...
Hvordan kan denne lille nedturen bli snudd til lykke og glede? Forslag?

lol

over 14 år siden

lol

sett på nytt skaft da vel......

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Nytt skaft fikser de lett på Custom Golf, Ballerud, Miklagard eller på en annen ok pro shop nær deg, St. Able.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

hvor mye nærmere enn min var du på 13. St.Able ? eller var det kanskje ikke jeg som var nærmest da du kom dit?

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Du var nærmest da han kom Kevin. Ballen til St. Able var midt mellom din og flagget +/-.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

hmm...bra slag da:) Synd jeg ikke vant den der

kingben

over 14 år siden

kingben

@St. Able Ford

Ring meg så skal vi se om vi ikke klarer å fikse deg en litt lengre ingentingjør...

40053154

Jung

over 14 år siden

Jung

Til Smilende Sam: jeg deltok ikke på denne turneringen. Festlig dersom noen har utgitt seg for å være meg.
10.august kl. 1038 skrev du i den første tråden om denne turneringen at du ikke ville delta, da du var redd for å avsløre din identitet. Du deltok altså likevel, og bravo til deg for det.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Underlig, Jung, men jeg tror deg hvis du sier det.

Uansett; ja, jeg fant til slutt ut at din ekle personforfølgelse ikke skulle hindre meg i å ha en trivelig dag med mange utrolig hyggelige golfentuasiaster.

St. Able Ford

over 14 år siden

St. Able Ford

Takker for tilbudet om hjelp, Kingben.
Ringer deg en av dagene!

Hemmi

over 14 år siden

Hemmi

Flott at turneringen ble suksess for deltagerne og at de hadde det gøy.
Til helgen 27-29 august går FANTASY SCANGOLF Gamers Invitational av stabelen. Vi var 6 ukjente som skulle delta, men vi har dessverre fått et forfall. Vi skal bo på hytta vår, spille 3 runder, spise enkel mat, kanskje drikke litt vin, bli kjent og ha det gøy. Vi reiser fra Oslo rundt 12.00 fredag. Kostnad ca. 1500 - 1700.
Første mann som sender en mail til: hemmis.team@yahoo.com får være med og mer info blir sendt i retur

hackz

over 14 år siden

hackz

Takk til Yngve for en flott turnering og en veldig hyggelig runde.
Takk også til Crunchyfrog.

Trodde virkelig jeg hadde snudd runden på det 17nde, men fulgte opp med OB og en 7`r på 18... Golf er vrient i praksis.

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Strålende innsats hackz, bare synd du ikke var der til premieutdelingen.

Håper du alikevel ble full i løpet av kvelden :D

Kevin

over 14 år siden

Kevin

anbefaler alle å tenke ut premier allerede nå for neste års turnering,eller er det bare jeg som tenker sålangt fram i tid?;) Jeg skal iallefall overgå meg selv neste år,når det gjelder premier. Men kan love at det ikke blir minst 4 norskutviklede puttere som premie...lol

Åssen gikk det med Bowmore`n King Ben? klarte du å få den for deg selv?

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

lol@kevin......

hackz

over 14 år siden

hackz

Hvem fikk Devilrayn? Hvis du vil selge så vil jeg kjøpe :)

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Nei nå ble jeg skikkelig imponert altså...

Var det premier også?
Trodde dere bare skulle mætes og spille en runde med hyggelig golf jeg :)

Kevin

over 14 år siden

Kevin

ha ha Lawinth,det skal noe til å overgå det premiebordet:) Synd du ikke var der og fikk sett hva vi fikk

kingben

over 14 år siden

kingben

@kevin
jo bowmoren fikk jeg beholde for meg selv.....
tok halve i går faktisk.... litt huebank i dag... så takk skal du faen meg ha!!!
nydelig røyksmak....

:D

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Du tar helt feil der Kevin.
Er på jobb i Sverige vet du og der hadde de en egen reportasje på P3 fra "the big happening at TYGK" :-)
Premiutdelingen fikk spesielt stor oppmerksomhet. De sendte til og med radiobilder av de veldig korte putterne derfra :)

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

Ja, Ramnefjell er seg selv lik og klarer ikke la være med sin vante mobbing av norske gründere.

Jeg håper premiene, Dark Ace og Ingenieur falt i smak.
De er visst bra nok for Goosen, Jaquelin og andre tourvinnere, men ikke for en sur gammel grinebiter, who cares ;)

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

Som en liten kuriositet, og i relevans til den artikkel ang. det å ta imot tips på rangen, som Ar hadde på sin side da en far skjelte han ut da han ville gi tips til faren med sin datter på rangen.

AR sliter med sin korte putter og jeg observerte han tilfeldigvis på Haga en tid tilbake.

Som den behjelpelige person jeg er, så sa jeg til Ar at han måtte slutte å kakke til ballen, for da får han så dårlig framoverrull på ballen, samt at avstandskontrollen blir dårligere.

AR ble dritsur, og hvir blikk kunne drepe..............

Jeg spurte så om han ikke tålte å få tips på rangen...... :)

Ettertenksomt og etter noen sekunder så sier han "joda".....

Jeg sa så til han at han ikke behøvde være fornærmet, for selv Lee Westwood sliter med akkurat det samme, en for agressiv overgang fra backstroke til downstroke i putingen sin. Med andre ord, han kakker til ballen. Jeg snakket med Lee en del om dette i Dubai halvannet år siden.

Temmelig forpuslet og forvirret sto redaktøren der, og skjønte han hadde lagt igjen litt avføring på sin spade:)

Grinebiter

over 14 år siden

Grinebiter

Hvem er grinebiter her om jeg tør spørre?

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

Eier du ikke humor :)

Vel, historien er sann!

Nisse

over 14 år siden

Nisse

Når har du tenkt å komme over denne Asbjørnkrigen?

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

Jeg er forlengst over den, men det var uhyrlig morsom episode på Haga.

Det er par måneder siden, men i anledning den vedvarende mobbingen fra redaktlørens side, så tenkte jeg allikevel å dele denne morsomme historien med dere, omsider.

Du kan si mobing trigger meg litt, for jeg er ikke typen som lar meg mobbe.

Husk nå at jeg ikke kom med den historien da den skjedde, pga. omstendighetene, og at jeg ønsket la den ballen ligge.

Men når mobbingen fortsetter, så klarte jeg ikke dy meg lengre.

Det er jo utrolig morsomt. For meg var det ihvertfall det:)

Foooore

over 14 år siden

Foooore

Morsomheter på andres bekostning fenger ikke alltid hos så mange andre. Ihvertfall ikke når mange vet om "krigen".

Selg pøttere, og utvikl de gjerne ennå mer om mulig!

Hen Bogan

over 14 år siden

Hen Bogan

I lys av redaktørens artikkel om tips på range er jo historien artig. Jeg tror vel at dersom den kom fra andre enn Bernt ville ingen reagert (så kan man alltids diskuterte ordvalg etc, men jeg tror vel at både Nisse, grinebiter og Foooore ville reagert anderledes om innlegget kom fra f.eks Enur). My 5 cents....

Foooore

over 14 år siden

Foooore

Da hadde ikke "krigen" vært et tema. Og kanskje hadde ikke reaksjonen vært den samme heller.

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

Det var derfor jeg ikke fortalte historien da den kontekstuelt var mer passende, med tanke på diskusjonen om range-tips som herjet....

Men når mobbingen fortsetter fra redaktøren, da fikk jeg lyst å dele den med leserne.

Foooore.
4 nye modeller og videreutviklinger lanseres i januar på verdensmessen.

Hen Bogan

over 14 år siden

Hen Bogan

Fooore; så det er referansen til krigen du reagerer på - ikke historien? Jeg kan være enig med deg i at det ville vært tasktisk klokt dersom Bernt fortalte historien rett frem og uten omveier og referanser - men at historien er god det kommer man rett og slett ikke unna.

Mitt råd til Bernt er å heve seg over Ramnefjell i størst mulig grad, la være å kommentere ham (for) usaklig selv om det frister "nokka inni hælvete" og la Asbjørn stå for sensur, små stikk og annet. Det er bra for Profound og dessuten så vil min gamle mor bli så glad i deg siden hun sier at den klokeste gir seg.... ;-)

Foooore

over 14 år siden

Foooore

Det var sammenhengen.

Jeg gjentar, selg pøtter!

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

Foooore.
Ville du hørt på anonyme forumdeltakere som skal bestemme hvordan du skal leve livet ditt ? :)

Enur

over 14 år siden

Enur

He, he, jeg synes jeg ser meg selv gi råd til AR på drivingrangen, ja... Er sikkert rette person til det :-)

Uten å ta stilling til "krigen", synes jeg faktisk historien til BS var litt artig jeg da.

Foooore

over 14 år siden

Foooore

I åpenbare tilfeller, yepp.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Bernt, som du vet er vel jeg den personen AR misliker nest mest, etter deg. Historien er morsom helt uavhengig av min historikk med Asbjørn, men konteksten du setter den inn og garnityren du gir den røyker frem reaksjoner som Fooores. Jeg skal ikke kaste stein fra mitt AR-glasshus, men i rolige stunder erfarer jeg like forbannet at noen ganger er kald saklighet mer effektivt :-) . Så får du selv vurdere om du tar råd fra anonyme debattanter.

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

Jeg er fullstendig klar over det Sammy, og allikevel valgte jeg å skrive den morsomme historien.

Jeg er en person som deler med andre :)

Scrambler

over 14 år siden

Scrambler

Jeg synes det var morsomt at du sa det til han Bernt, sett i lys av hans fortelling om faren som ba han dra et visst sted.

Generelt vil jeg si det er dumt å gi tips til andre uoppfordret, hvis man da ikke er pro.

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

Jeg er i prinsippet helt enig, men når jeg så stakkaran stå der å kakke til ballen på den måten, så ønsket jeg gi han et velment råd for å få litt bedre rull på ballen :)

Siden jeg hjelper spillere på Europatour, så følte jeg meg kompetent nok til å gi gode råd til en redaktør for en privat golfblogg i Norge :)

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

I tillegg til gode puttetips tilbød jeg mannen en bedre langputter enn det forfedelige kosteskaftet han bruker, gratis, men han avslo selvsagt :)

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Jeg tror faktisk at jeg lett hadde tatt i mot tips om putting fra Bernt (selv om jeg som de fleste ikke liker uoppfordrete tips fra fremmede - ikke fra proer heller).

Forøvrig er Norge et altfor lite land til at lokale eksperter burde krangle. Jeg er overbevist om at Bernt kunne tilført mange mye - det tror jeg AR kunne også; og for begge så er jeg sikker på at form og kommunikasjon kunne løst mye ;-) ....med hilsen fra glasshuset.

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

Det er ingen her som vet hva jeg lærer bort eller min filosofi når det gjelder putting, men de som er nysgjerrige kan sikkert få en del nyttige tips klokken 17 på Bærum GK førstkommende onsdag, gratis selsvsagt.

Alle som kommer kan meget kjapt få en en "diagnose" og ting å jobbe med.

De som kommer får en innføring i puttingens geometri.

Veggiss

over 14 år siden

Veggiss

Jeg kunne aldri tenke meg aa bruke et annet putterhode enn ingenieuren...helt til jeg saa protoen paa engineer-hodet, ser bra ut!!!

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

Veggiss.
Si ikke det...
Send meg en mail, så skal du få se den endelige Engineer.
Tipper du vil like endringene.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Jeg har gitt vekk fire Dark Ace i 40 og 50 årsdags gaver gjennom tidene - betyr dette at jeg kan oppdatere Profound parken til gutta når de blir 50 og 60 så er det fint. Selv er jeg happy med Rife'n min selv om den ikke har noe orange å skjule ;-)

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

Du kan oppdatere deres Profound park når som helst, de blir sikkert like glade som på deres gebursdag:)

Men de nye modellene er ikke klare ennå, de lanseres rett over nyttår.

Rife'n ruller bra den.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

....de trenger ikke oppdatering enda. De får slite med DarK Ace-traver'n en stund til. Men jeg synes også det nye hodet så stilig ut, innrømmer det.

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

Det du måtte ha sett var bare en proto, T.O.

Den traver fremdeles godt ja, de sier så.

Foooore

over 14 år siden

Foooore

Hørte noe spennende om mulig andre køller enn pøttere fra dere også, skjer det noe der?

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

Det stemmer.
Den som venter....
Nå er det pøttere først og fremst Profound handler om.

Ja ja

over 14 år siden

Ja ja

APEKATTER

Foooore

over 14 år siden

Foooore

Stå på!

Scrambler

over 14 år siden

Scrambler

Bernt. Jeg prøvde Ingenieur på Fornebu for et par år siden og likte den. Da jeg skulle ha ny putter i fjor vår var den ikke å få tak i noe sted jeg kjenner til. På Profound's hjemmesider fant jeg ikke modellen engang.
I tillegg syntes jeg 2900 som var den pris jeg ble forespeilet på messen var stiv sammenlignet med konkurrentene.
Så jeg kjøpte Odyssey Tour. Modell # 1 og er veldig fornøyd med den.
Bra tyngde og stødig.
Er den nye Engineer samme type som Ingenieur, eller?
Hvilken pris blir det på den?

der slo

over 14 år siden

der slo

intifadaen, eller kanskje vi skulle kalle dem ANTIFADAEN....

Ikke så lett å sensurere denne tråden gitt, og da kommer søppelinnleggene, i forsøk på å få den fjernet.

Misunnelsen begynner lukte igjen.

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

Profounds priser vil bli mer i takt med markedet framover.

Engineer vil bli en forbedret Ingenieur.

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

La oss stoppe å snakke om varemerket mitt og mine modeller, ellers slettes hele tråden.

De som lurer på noe ang. mine produkter kan sende epost til bernt@profoundputtters.com

Kevin

over 14 år siden

Kevin

jeg synes det var stort gjort å gi bort 2 puttere til turneringen,takk for det. Synd jeg ikke vant en. Men synes det begynner å lukte litt mye reklame i denne tråden nå....og det pleier ikke å ende så bra.

Hva med en offisiell pressemelding ang disse tingene til noen av de norske nettestedene heller? så kan folk heller lese om hva som kommer der? Bare et velment råd

PS! Ingen putter i verden hadde fått meg til å 1-putte på hull 18 på TYGK lørdag:)

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Hvorfor skulle denne tråden slettes? Vi spør saklig - du svarer saklig. Kan ikke se at det er trøblete.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Kevin, er for en gangs skyld uenig. Det var jeg og andre som begynte å "chatte" med Bernt. Svarene er nøkterne og greie. Men ok.... faren er vel der for at noen blir furtne.

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

Kevin.
Nettopp.
Men det er ike klart for pressemelding ennå, men jeg kan si det er spennende ting på gang.

Ingen kommer med pressemelding i august om nye modeller som blir lansert i januar:)

kevin

over 14 år siden

kevin

@SS: det er greit,men erfaringsmessig blir det sånn etterhvert. Så ikke siste oppfordringen fra BS før etter lagring. Jeg og synes det er interessante ting.

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Ja Sam,
nå nærmer jeg meg furten.....

Bernt,
takk for flotte premier.. Utrolig dårlig gjort at når jeg er med og gir bort putterne dine for 3dje gang, så er jeg ikke i nærheten av å vinne en selv.

Jeg vurderte å ha en egen kategori for "Beste arrangør 2010", men fryktet å bli anklaget for å ikke være nøytral.....

;)

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

Yngve.
Det lukter arrangørpremie nå :)

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

sniff sniff......

006

over 14 år siden

006

lol.....

sjekk nicket på denne fyren her hos fienden...

"SnEeNSomsURnerSIDerEN"

Pepper

over 14 år siden

Pepper

Jeg tenkte at redaktøren av GS denne gangen kanskje ville la tråden stå siden det var saklige innlegg så langt jeg kunne bedømme, men bare det faktum at Bernt skrev der under fullt navn kvalifiserer åpenbart til sletting av tråden.

Utrolig.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Det er barnslig og det nicket er bare med på å fyre opp, uansett hvem som bruker det. Det finnes en uenighet, men fiendskap er drøy betegnelse.

Jeg synes Bernt skrev helt greit denne gangen og at AR kunne vist seg voksen nok til å la saklige innlegg stå.

Synd; Golf Norge er ikke større enn at dette er leie greier.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

ARs versjon:

Ja, det var en morsom historie som Bernt Stellander lirte av seg. Du kan jo lime inn min versjon på Scangolf, nettstedet som sponses av Bernt Stellander og således fremstår som kjøpt og betalt.

Her er min versjon av hva som skjedde på HAGA GK:

24.08 Hva skjedde på Haga?
Forvrengning av sannheten
Av: Asbjørn Ramnefjell
Jeg er blitt gjort oppmerksom på at det på annet nettsted er referert en seanse hvor sannheten stort sett er snudd fullstendig på hodet.

Det er referert til en hendelse på Haga GK før sommeren på Scangolfs debattforum.

Bernt Stellander har sin versjon av hva som skjedde. Her er min:

Jeg sto og trente chipping og putting på Haga. Bernt Stellander dukket opp og sto og så på fra 10-15 meters hold uten å si noe - i starten. Etter noen putter med min lange putter gikk jeg bort i bagen og hentet fram en kort putter som jeg en meget sjelden gang i blant slår noen putter med på treningsgreenen. Jeg gjør dette fordi jeg da får en bekreftelse på hvor lett det er for meg å putte med den lange putteren etterpå. Og fordi Stellander sto der som et forstyrrende element. Da kunne jeg like gjerne leke litt med den korte putteren.

Jeg slo noen putter uten særlig mål og mening. Jeg siktet på ulike hull og ulike punkter som blader og gamle hullkopper rundt omkring på greenen uten særlig konsentrasjon og med en håndfull baller. Det var nemlig ikke lett å konsentrere seg med en mann som Bernt Stellander på sidelinjen som stadig skulle blande seg inn.

Han kunne umulig vite hva jeg tenkte på og aller minst hva jeg trente på. Likevel mente han at jeg hadde dårlig lengdekontroll, og at jeg ikke slo med den korte putteren slik han mente at jeg burde slå den.

Jeg takket pent nei til hans forslag om at han skulle lære meg hvordan man skulle putte. Jeg er ikke interessert i å få råd fra en person som har anmeldt meg til politiet og Pressens Faglige Utvalg og plaget meg og Golfsidens lesere med løgner, falske nicks og verbal terror i lang tid. Anmeldelsene ble selvsagt blankt avvist. Den mannen ønsker jeg ingen kontakt med. Det har jeg også uttrykkelig sagt fra til ham. Derfor har jeg bevisst ikke skrevet noe om ham på flere år selv om han mener at jeg til stadighet mobber ham.

Han påstår at jeg ble dritsur. Det er løgn.
Han mente at jeg var fornærmet. Det er løgn. Jeg ventet bare på at han skulle forsvinne slik at jeg fikk en god treningsøkt på treningsgreenen.
Han mente at utstyret jeg brukte var ubrukelig og tilbød meg en "langt bedre putter" - helt gratis. Jeg takket pent nei til tilbudet. Jeg svarte høflig, stort sett med enstavelsesord, på de spørsmålene og kommentarene han hadde og forsøkte å få ham til å forstå at jeg ikke ønsket kontakt med ham.

Bernt Stellander skriver på Scangolfs sider: "Temmelig forpuslet og forvirret sto redaktøren der, og skjønte han hadde lagt igjen litt avføring på sin spade."
Det er løgn det også, men i tråd med slik Stellander ønsket at sannheten skulle være. Og Scangolfs lesere synes dette er morsomt og henger seg gladelig på.

Sannheten er at jeg humret litt inni meg når jeg hadde fintet ham ut ved å putte mot mål han ikke visste at jeg siktet på, og at jeg med vilje slo putter med en kort putter jeg aldri bruker på banen. Men han kunne fastlå at jeg hadde et dårlig putting stroke og dårlig lengdekontroll!

Der og da angret jeg atter en gang på at at jeg hadde hjulpet ham i gang i begynnelsen av dette århundre da han kom til meg for å søke råd fordi han hadde funnet fram til meg etter å ha undersøkt hvem i Norge som hadde god greie på golf. Da jeg "bare" kom med en nøktern vurdering av hans produkt for noen år siden og ikke terningkast 6, fikk pipen en annen lyd. Da kunne jeg plutselig ingen ting om golf og er i hans øyne bare en klovn i golf-Norge.

Etter at jeg hadde hjulpet ham med å få kontakter i det norske golfmiljøet og oppfinnermiljøet i Norge, skrev Stellander i en epost til meg: "Setter utrolig pris på din innsats, og dersom dette ruller rette veien, få vi snakke om kompensasjon for dette når ting er på plass". Foreløpig er det ikke kommet fem flate øre.

Jeg var på ingen måte forpuslet og forvirret etter den irriterende forstyrrelsen fra Stellanders side, og den avføringen han skriver om i slutten av sitt selvforherligende innlegg på Scangolf, kom vel trolig fra at han regelrett dreit seg ettertrykkelig ut med sine kommentarer basert på noe han trodde han så, men som han på ingen måte forsto noe av.

Tvert i mot; jeg var glad da han endelig forsvant slik at jeg igjen kunne få en skikkelig treningsøkt med min lange putter som jeg har brukt fast i 15 år og begynte å eksperimentere med i 1988.

Stellander skriver: "AR sliter med sin korte putter". Mitt svar: Hvordan kan jeg slite med en putter som jeg ikke bruker?

Er det rart at en mann som fremstiller sannheten slik han ønsker den skal være ikke er velkommen på Golfsiden?

hackz

over 14 år siden

hackz

Forslag; AR og BS i samme ball i neste års SC turnering.

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Jeg leste akkurat at jeg blir beskyldt for å velsigne innleggene til Bernt her inne.

Jeg har ikke veldig mye til overs for å få slike beskyldninger kastet på meg, for dette var temmelig personlig, og har postet et innlegg på Golfsiden for første gang på snart ett år for å prøve å få den ballen død.

Scangolf blir også her beskyldt for å være kjøpt og betalt av Bernt, noe som er helt absurd.

Vi prøver å ha en åpen linje, og føre debatter og diskusjoner så saklig som vi kan, men med MYE rom for humor og historier.

Jeg ønsker absolutt ikke at dette nå skal fyres opp til en ny krig mellom disse to nettstedene, selv om redaktøren selv nå hisser dette når han nevner mitt navn i en løgn i en diskusjon jeg ikke har noe med.

Ha en god ettermiddag.

Hilsen Yngve J

Jung

over 14 år siden

Jung

Velskrevet og godt - og sikkert sant - av Ramnefjell denne gangen. Det sier jeg blankt uten å ha vært til stede.
AR er ikke en mann jeg vanligvis holder med, men denne gangen sier jeg bravo. BS er tatt med buksa nede, og skiter på sin egen spade.

hakkiplata

over 14 år siden

hakkiplata

jeg håper BS lykkes med sitt produkt, men jeg kan ikke skjønne annet enn at han går utallige ganger over streken - i stedet for å forsøke å slutte fred. Hvis ARs versjon er i nærheten av sannheten - og det tror jeg den er - så skjønner jeg godt at AR blir mektig provosert.

Det må da være mulig å ta en prat og innrømme sine feil, be om tilgivelse eller whatever og virkelig gå inn for å forlikes. Er AR meldt til politiet og PFU så vitner det om en hevngjerrighet nesten uten sidestykke.

Jeg har prøvd så vidt det er profound putter, uten å bli overbevist. En ting som jeg ikke helt får med meg er at det er ikke alle det passer for alle å ha øyet direkte over ballen - det er avhengig av svingsporet o svingbuen. En annen ting jeg synes vil bli litt forvirrende er at så vidt jeg kan forstå, så krever på en måte Profound puttere flate greener. Jeg innbiller meg etter så vidt ha provd, at står man i en bakke på greenen dvs at ballen ligger på et høyere eller lavere nivå enn føttene, blir det vanskelig å "få bort" de orange stripene i stroket , og da innbiller jeg meg at det blir litt galt.

Flott at BS driver med forsking og jeg ønsker hanm som sagt lykke til, men han må vel ha konka noen ganger, de gangene jeg har sjekket profoundfirmaet, er det alltid en nyetablering - nå sist en nyetablering i 2010.

Det sies, at det finnes flere tusen puttermerker som sloss om 5 prosent av markedet og så finnes det en håndfull firmaer som dominerer og har erobret de resterende 95 % av markedet. Så det blir jævla tøfft å lykkes kommersiellt

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Jung, hvorfor skriver du på dette forumet. Hvis du er enig med AR så mener du også at Scangolf er korrupt. Da bør du holde deg unna sånn at du ikke medvirker til den korrupte virksomheten.

Truls

over 14 år siden

Truls

En sak har alltid to sider og det er ikke alltid den som fremlegger den på mest elegant måte som nødvendigvis har den mest korrekte versjonen. Dette er en sak mellom to personer og vi andre trenger ikke gjøre annet en å konstantere at de ikke er på bølgelengde.
Det er tullete å ta parti med noen etter KUN å ha lest hva de to personene skriver.

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

Dette er ustyrtelig underholdende:)

ARs "armada" på 2 stykker ( eller han selv på sine andre PC'er) kommer med slike desperate innlegg for å balansere ut galskapen mannen nå driver med.

Utrolig gøy.

Hakkiplata.
Vet ikke om du har fått med deg YES og PINGs forsøk på parallax-systems?

Du får følge med de neste ukene, så kanskje du får med deg en spennende pressemelding ang. Profound;)

Yngve.
Det er ikke mange dagene siden mine innlegg ble blankt strøket her:)
Jeg er nok ikke inni varmen ennå, selv med et par norske puttere på gavebordet.

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Bernt,

Nei, det er nok riktig, og som jeg nå skriver til AR, så er det ikke kun EN person som modererer her inne.
Noen har fått det for seg at jeg eier forumet og modererer Scangolf 24/7.

sånn er det bare ikke.

Jeg, som arrangør, satte stor pris på dine premietilskudd, og lover å holde meg nøytral i "krigen" mellom deg og AR, selv om jeg ytrer mitt eget ståsted direkte til AR.

Loddvart

over 14 år siden

Loddvart

AR skrev på sitt eget forum:
"Fordi jeg stryker "det som ikke passer" og holder en viss orden her, er Golfsiden Norges mest populære debattforum."

Jeg skrev et innlegg da om at han bare har 1 kommersiell konkurrent, og det er Golferen.no. Golfsiden.com er absolutt mer besøkt enn Golferen.no, men det er mest sannsynlig pga at man ikke må registrere seg på Golfsiden, og at han har redaksjonelt bra innhold ellers på siden sin. Nå har forsåvidt Golfsiden.com kopiert hvordan et forum funksjonelt fungerer nettopp fra Scangolf.no som var først ute med denne typen forum. Dette presterte Asbjørn å sensurere.

Hurra for sensurering, og hurra for kopiering av andres konsepter.

kevin

over 14 år siden

kevin

Akkurat naa angrer jeg paa at jeg nevnte det med AR's ironiske innlegg om aa stille med minst 4 norskutviklete puttere i en evt GS turnering. Kanskje var det det som trigget oppblussingen. Men det er vel hevet over en hver tvil at han skrev den med et stikk i siden til noen,før noen sa noe her. Fremstaar som en misunnelig gammel grinebiter,baade paa scangolf og turneringen man faar til gang paa gang,og andre personer. Get over it AR,hvis du har saa mye imot scangolf,hvorfor gidder du aa lese(og skrive?) her? Og ja Bernt,det var en morsom historie. Men la naa ikke dette bli arenaen for aa diskutere hva som er sant i den eller ikke

hakkiplata

over 14 år siden

hakkiplata

vel BS - jeg så etter på hjemmesidene til Ping og Yes, men fant ikke dette systemet eller lignende der. Betyr det at de har gått bort fra dette eller hva? (Paralax systems ga helt andre resultater på google.)

Ellers hadde det vært interessant om du tok for deg hvordan det er å putte med systemet ditt når ballen er på et annet høydenivå enn føttene og hvordan systemet ditt kan være en fordel optisk sett når man ikke putter med en tilbakesving som er rett tilbake. Blir man ikke da forvirret av signalene man får fra dine puttere?.

Dave Pelz påviste jo at en avrundet golfballaktig figur var best egnet siktesystem for de fleste og det er vel derfor at 2 ball og 3 ball puttere har vært en av de dominerende på markedet

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Siden tråden kanskje forsvinner:

AR startet en tråd adressert til meg:

"Takk for at du brakte denn skittkastingen over på annet nettsted. Da stryker jeg "møkkatråden" her og håper på å slipper mer bråk og sjikane fra folk som driver med denslags ute på forumene slik at vi kan ha gode og konstruktive diskusjoner her på Golfsiden som kan bidra til at vi blir bedre i golf og i alt som har med golf å gjøre. På den måten kan folk trives her.

Igjen takk skal du ha Smilende Sam!

Smilende Sam (24. aug 2010 17:28) * IP

Du ba selv om at ditt syn skulle frem, sitat:

"Du kan jo lime inn min versjon på Scangolf, nettstedet som sponses av Bernt Stellander og således fremstår som kjøpt og betalt."

Jeg la derfor ditt svar inn der. Gjorde kun som du ønsket. Ombestemte du deg? Synd for deg. Dine ekle påstander om Yngve Johannessen & co skal ikke kunne sensureres etter ditt forgodtbefinnende. Du får stå for dine påstander."

Kommentarer utover dette er overflødige.

Foooore

over 14 år siden

Foooore

Kjipt at en ellers ok tråd skulle bli ødelagt av "krigen mellom de 2", men det var vel ingen høye odds på det uansett.

Hørtes ut som en flott turnering på Tyrifjorden med flotte premier.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Det var det Fooore. Du skulle vært der. Lite krig og mye hygge og latter.

Foooore

over 14 år siden

Foooore

Heldigvis slik det nesten alltid er på golfbanen, golf er avgjort best på banen!

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Definitivt.

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

kevin ække dum:)

Hakkiplata.
Det er svært få som har straight back straight through stroke.
Man må nesten manipulere med skuldrene, elelr stå som en bukk som Swash lærer bort, der ryggen er parallell med bakken for å få det til, naturlig.
Majoriteten putter i bue, men målet for marginenes skyld, er å begrense denne kurven/buen.

Når det er sagt, så vil strengt tatt ikke orange være synlig, omså stroker er svært inside inside og kurvet, så lenge slagflaten er square to path, altså vinkelrett med svingplanet, gjennom svingen, slik Dakr Ace er balansert for å være, i motsetning til andre amllets, så er altfor rævtung.

Svaret til ditt andre spørsmål, er at man gripper ned dersom ballen ligger nivå over føttene, og motsatt.
Resultatet er at putterens tå vil være nærmere bakken enn hælen, og motsatt, MEN putteren vil da, om en beholder "triangelen", fungere som et vater og sikre korrekt sikte allikevel.

Et naturlig problem med puttere uten visuell feedbacl er at spillerens optiske sikte er forskjellig avhengig om ballen ligger i motbakke eller nedoverbakke (fordi spilleren står med øynene over vertikal i nedoverbakke, og altfor langt unna i motbakke), hvilket forvirrer det visdiosensoriske systemet veldig.

Du får google Craz-D fra PING og GrooveTube fra YES, som forøvrig bryter med mitt andre patent som nå er godkjent i USA.

Dave Pelz er i en levere dimensjon, altså 2D og har ikke kompetanse på synsfaglige biten, ellers ville han ha konstruert 3D systemer, ikke sant:). Dave Pelz har til orientering ingen synsfaglig utdanning, så det kan være en delårsak til at han ikke kom seg til 3D systemer.

Parallaksesystemer er systemer som endrer bilde avhengig av avstand mellom øyne og ball senter-targetline-planet.

over 14 år siden

må det ha klikket for redaktøren der borte.
Er det mulig å rote det til slik for seg selv.

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

Hakkiplata.

Pelz har ikke påvist noe som helst, han har kommet med teorier.

Det er et synsfaglig faktum at hjernens visosensoriske system oppdager brudd på parallelitet bedre enn runde objekter i bevegelse.
På norsk blir det at parallelle spor gir observatøren en bedre indikator på slagflatens posisjon, fordi det samme bildet vises i perifersynes, mens putteren er satt i bevegelse, i motsetning til 2 eller 3 flate radiuser i størrelse med en golfball.

Dersom du ser til NIKEs "optiske spesialist", elelr kompisen til Stites om du vil, så hevdet han at en traktform er best......a la deres iC-serie.

Når det gjelder hvorfor ting selger godt, så må man inn på markedsmessige forhold, slik som varemerker og markedsføringsbudsjett.

Når man snakker om markedsmessige forhold, så bør man dra inn ordet gimmicks og mangel på innovasjon og hva det leder til. Det er ikke alltid let å komme med "the next thing", hvilket man let kan se om man se på utviklingen innen golfprodukter og all den visuelle støyen som finnes på man ge produkter der ute.

Det er ikke alltid at de beste produktene som selger best :)

Enur

over 14 år siden

Enur

Pussig hvor mye bråk folk kan få til, enda de angivelig påstår at de aldri leser på "det andre forumet".

Kevin, som påstår han aldri leser Golfsiden: " Akkurat naa angrer jeg paa at jeg nevnte det med AR's ironiske innlegg om aa stille med minst 4 norskutviklete puttere i en evt GS turnering. Kanskje var det det som trigget oppblussingen."

Og Asbjørn? Vel, han påstår at han aldri mer leser på Scangolf-sidene, men virker allikevel godt informert om det som skrives her.

Pussig det der.... hvordan får de det til?

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Fiffig Enur. Kanskje noen refererer for dem?

dutte

over 14 år siden

dutte

Det er veldig enkelt forklart. De bruker Postmann Sam:-)

hakkiplata

over 14 år siden

hakkiplata

takk for svar
vel så vidt jeg kan se, er ingen av disse putterne du nevner(som har en altfor ulik løsning enn dine profound puttere til at jeg tror på at du kan vinne gjennom når det gjelder en evt patentsak fordi løsningene med 3D sikte er alt for forskjellig). Og så vidt jeg kan se, er det ikke noen av dissse putterne som er på hjemmeiden til disse firmaene.

Jeg har aldri skrevet eller påstått at Pelz har kompetanse på den "synsfaglige biten" Jeg skrev bare at Peltz ved forsking påviste at 2 ball og 3 balls siktesystemet var best egnet. Peltz var jo opprinnelig rakettforsker ved Nasa og etter at han begynte som putteguru, gikk han til en gruppe forskere innen det syngfaglige området, og ba dem finne ut hvilket siktesuystem som var best i forbindelse med putting. Deretter kontruerte Peltz en putter der han skrudde 3 golfballer etter hverandre i siktelinjen og den putteren fungerte meget bra men ble ingen komersiell suksess. Og faktisk var den opprinnelige versjonen av 2 eller 3 balls i 3D vel så mye som ditt system.,

Forøvrig er min mening at enhver får velge den putteren som passer best til hans stroke og øyne. Det faktium at mange faktisk påvirkes av dominerende øye problematikk gjør at mange alltid sikter feil og automatisk retter opp køllebladet i stroket, løses heller ikke etter min mening med dine puttere. Da er 3 ball og 2 balls puttere bedre egnet etter min erfaring.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

lol@dutte

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

hakkiplata.

Prøv å gjett hvorfor du ikke finner GrooveTube på YES sine sider lenger :)

Dersom du googler mitt navn og US patents, så finner du ut hvorfor.
.......Vel, et brev til YES hjalp jo til i den anledning da ;)

Både 2 ball, 3 ball og mine systemer ( parallelle system, både 2 D og 3 D er nøytrale i forhold til dominante øyet problematikken, så skjønner ikke hvorfor du drar inn dete.
Ditt avsnitt om dominante øyet er forøvrig temmelig meningsløst, beklager, men jeg må være ærlig, sett fra et synsfaglig ståsted.

Du har rett hva gjelder Pelz sitt utgangspunkt, men selv om selve indikatorene er 3dimensjonale, så er det ikke gitt at det gir parallaksefeil ved oppstilling utenfor vertikal, slik det var på hans 3ball.
Sam,me gjelder det nå konkurse Pipe-putters, som i utg. pkt var en halv dorull ( sylinder) bak slagflaten og helt hvit i fargen. Altså 3D system som enhet, men ikke i funksjonalitet:)

SeeMore er IKKE nøystralt i forhold til den problematikken, men lar det ligge nå:)

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

hakkiplata.

Tenk om Pelz hadde skrevet lisensavtale/royalty-avtale med Odyssey, istedet for å ta imot et par hundre tusen dollers....

De solgte 1 mill 2-balls de to første årene.....

Han tenkte som så, "vel, en slik putter er ikke mulig å få godkjent med dagens regelverk.....så jeg skal være glad jeg får noe ut av dette, det jævla patentet har jo kostet med 50.000 USD"

Hva gjorde Callaway så med det ?
Endret regelen for putters om front to back som tidligere måtte være kortere enn tå til hæl :)

Sånn kan det gå

Enur

over 14 år siden

Enur

Ja, Postmann Sam hviler aldri ser det ut som, hverken her eller der, så det kan nok være riktig det dutte. :-)

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

å joda enur, jeg har GS-frie kvelder ganske ofte..... Når så du meg på HB trådene sist?

Forøvrig synes jeg Bernts faglige innlegg er artig lesning.

Enur

over 14 år siden

Enur

Tja, det var vel nå sist fredag det, Smilende Sam. :-)
Faktisk 4 innlegg bare i løpet av en snau time mellom 15.52 og 16.45 !

Og hadde Henrik klart cuten, hadde du kanskje vært der lørdag og søndag og?

Og bare så det er sagt; jeg synes det er veldig hyggelig!

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

Så i anledning av igjen å prøve stoppe dette tullet, kan jeg få be Moderator om å slette alle disse tulletrådene, da mannen kommer så forferdelig dårlig ut, og det ønsker jeg ingen, selv om han fikset den biffen selv.

Så anmoder jeg redaktøren om å slutte med sine stadige sleivspark til meg.

Jeg vil heretter ikke skrive mer på hans private golfblogg, og lover å holde meg unna dette tema i framtiden.

Når noen så til de grader blir gruset, så smaker det ikke så godt som en 1-0 sier i en jevn kamp.
så la oss ende dette nå, selv om man mister litt humor i hverdagen.

Fra spøk til alvor, for jeg mener alvor.

Jeg ønsker virkelig å stoppe tullet, for selv om det er morsomt for meg, så er dette golflandet altfor lite til å holde på som en barnehage.

Jeg prøvde få dette til for 2 år siden, og prøver igjen.

Så får vi se om Moderator også finner dette til det beste for saken, nemlig å stoppe dette nå.

Selv har jeg ingen problemer med at alt som er sklrevet blir stående, og heller ikke alt som er slettet. tvert om ville jeg egentlig at alt som er skrevet ble stående, slik at folk ikke ville blitt manipulert av påstander og uttdrag fra helheten.

Nei til sensur, og Nei til å la dette gå videre.

Så får vi se om mannen eier evnen til å legge ned stridsøksen.
Dette er faktisk tredje gang/forsøk (!), men den historien lar jeg ligge:)

Så da blir dette min apell til moderator.
Må innrømme jeg føler jeg kun gjør redaktøren en tjeneste her, men da får det evt. bli set på som en utstrakt hånd, eller en begravelse av stridsøksen om ikke annet.

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

http://www.yesgolf.co.uk/item_108.htm

Her står det patented aligment system, hvilket er usant.
YES har lisensiert et designpatent for denne modellen fra en kar i Texas.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Dårlig research Enur. Det er ikke kveld kl. 16-17 :-) Tror ikke jeg har postet på GS i en helg på mange mange måneder.

Moderator: La tråden stå. Stans gjerne for nye innlegg men la den stå.

Bernt: ditt beste innlegg. Kudos.

Jung

over 14 år siden

Jung

Joda, Smilende Sam, du har skrevet her de to siste weekender. Og sikkert de foran der igjen, men jeg gad ikke å lete mer. Du skrev søndag 22/8 i tråden om Ecco Tour ca. fire ganger, og du skrev lørdag kveld 14/8 i tråden om Rolex Trophy. Selv om du ikke hører til den ivrigste F5-og ST-gjengen når det gjelder HB, så er du ivrig med på heiagjengen underveis m.h.t. ETJ, JAL, MT og andre, både lørdager og søndager.

Forøvrig er mitt bifall av ARs innlegg ikke noen tilslutning til hans oppfatninger om SG er korrupt og andre drøye påstander. Jeg har bare uttalt meg om sannhetsgehalten i det som skjedde på Haga.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her