Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Safeway Classic

Pepper

over 14 år siden

Pepper

Ganske så varierende score i dag, fra Ji Young Oh på -9 etter 15 hull til +5 på flere spillere. Meget imponerenede av Oh!

Vi får uansett håpe våre 2 spillere får til gode runder i dag.

dutte

over 14 år siden

dutte

Tutta -4 etter 7 hull, -5 totalt mens Marianne er +5 (!!) etter 2 hull, +9 totalt. De går i hver sin retning på scoreboarden. Kanskje også til hver sin side av Atlanteren?

Kevin

over 14 år siden

Kevin

glimrende klatring av Tutta...Marianne derimot,ikke bra. Kan ikke begripe hva som gjør at hun ikke spiller bedre på LPGA. Nå var hun jo meget bra i Irish Open og vinner nesten. Her blir hun nesten sist...

Pepper

over 14 år siden

Pepper

Solid jobbet av Suzann igjen, selv om det er et stykke opp til 1. plassen. Hva som skjer med Marianne på de 2 første hullene er verre å forstå, sannsynligvis en mental greie. Selv etter en strålende innsats i Europa klarer hun ikke å vri dette til noe positivt i Oregon. Veldig synd, hun kan så mye bedre.

Jung

over 14 år siden

Jung

Til Pepper: hva mener du med at MS "kan så mye bedre"? Vet du noe som vi andre ikke vet? Gjelder ikke klisjeen med "å ikke få ut potensialet" de fleste som spiller dårlig på LPGA (og PGA)?
MS er nå nr. 113 på LPGA, og det viser vel tydelig at det er såpass dårlig hun er i dette selskapet. Eller mener du at hun har hatt uflaks eller "ikke fått uttelling" ennå, på 11 turneringer?
MS spiller fast på LPGA, ikke på LET! Muligens er det der hun hører hjemme, og der hun havner neste år?

Gunder

over 14 år siden

Gunder

Voldsomt til negativitet da Jung. Skjønner du ikke at Pepper er litt patriotisk og håper at MS "får ut potensialet"? Vi vet alle at de som spiller på disse turneringene kan være uheldige, ikke ha dagen, bli nervøs etc etc. Men du trenger ikke demonstrere mot de som prøver å tenke positivt for sine landsmenn.

Jung

over 14 år siden

Jung

Naturligvis skjønner jeg at Pepper er patriotisk, og håper på MS. Men det er noe annet å skrive at "hun kan så mye bedre".
MS er nr. 113 på LPGA, og har trolig fått ut sitt potensiale der.

Gunder

over 14 år siden

Gunder

Som du sier kan de aller fleste så mye bedre. F.eks starter MS på runden sin med: Trippel, Dobbel, Bogey, for så å spille de siste 15 hullene +2. Selvsagt kan hun så mye bedre enn dette, men det hjelper lite å si i golf det. Var ikke meningen å fly i deg, men jeg syns det er bra når noen har troa på spillerne våre og har tro på dem.

Pepper

over 14 år siden

Pepper

Marianne kom rett fra en turnering i Irland hvor hun spilte veldig bra hvis jeg ikke husker helt feil, og hun har spilt veldig bra andre steder tidligere. Derav kommentaren om at hun kan så mye bedre, og hun har faktisk vist det. Jeg tror at de svake resultatene hennes på LPGA i år mye skyldes er en mental greie, og det har hun vel selv delvis bekreftet. Jeg var mer skeptisk til hennes rookie sesong i USA enn mange andre nettopp fordi forholdene på så mange måter er forskjellige fra det hun har erfaring fra.

Selv om MS er nr 113 på LPGA tror jeg nok ikke at hun har tatt ut sitt potensiale der. Hvis hun nå kvaler igjen og spiller på LPGA i 2011 tror jeg vi får se en MS med mer erfaring og bedre resultater.

Men bevares, det er lov til å være uenig.

Jung

over 14 år siden

Jung

Grei forklaring, Pepper, men det holder ikke. MS spiller på LPGA og det er utfra resultatene der hun må bedømmes. Bra resultater "andre steder" teller da faktisk ikke når det gjelder å kvalitetsbedømme henne, særlig fordi konkurransen er mye tøffere på LPGA. Det er den hun må måles mot.
"Det mentale" er en viktig del av golfspillet på høyt nivå, og mestrer hun ikke det, så er hun bare middelmådig. MS har spilt 11 turneringer på LPGA (nesten alle), og har hatt god anledning til å riste av seg onde tanker og press.
Jeg tror egentlig ikke at det mentale presset på henne var mindre på LET i fjor enn det er på LPGA i år. Men kvaliteten på konkurrentene er mye høyere!

Pepper

over 14 år siden

Pepper

Greit, da er vi uenige om det, Jung.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

At det å bytte ut nesten hele støtteapparatet og ha et brudd med kjæresten er medvirkende årsaker til MS' dårlige sesong er åpenbart.

Turneringen i Irland hadde mange gode LPGA spillere i feltet så nivåforskjellen mellom feltet der andreplassen kom og de man har i en LPGA turnering til daglig var ikke avskrekkende. Jeg synes ikke det er dekkende å kalle en spiller som i fjor var "millimetere" fra å bli Solheim spiller og som i år har en annenplass på LET for middelmådig. Forøvrig kan Peppers siste innlegg tiltres ;-)

Pepper

over 14 år siden

Pepper

Litt kort svar i stad fordi jeg hadde dårlig tid: når Marianne spiller på LPGA skal hun selvfølgelig måles mot de andre som spiller på den touren, skulle bare mangle. En plassering som 113 på OoM er helt klart ikke tilfredsstillende for en som uttalte på forhånd at målet var å bli Rookie of the Year.

Etter å ha bodd både i nord og sydstatene og reist mye i USA gjennom mange år var jeg skeptisk til målsettingen hennes, og jeg var kritisk til mange andres kommentarer om forventede gode resultater, fordi jeg vet av egen erfaring at forholdene der og i Europe i mange sammenhenger er nokså forskjellig. Det vil uvegerlig smitte over på en spiller som er rookie, og i særlig grad når samlivet brytes opp og store deler av støtteapparatet endres.

Samtidig har jeg sett av Mariannes resultater tidligere at hun har et potensiale som hun i mine øyne ikke har fått ut i USA. Der er Jung og jeg uenige, og det er helt greit for meg.

Hen Bogan

over 14 år siden

Hen Bogan

Er ikke uenighet selve grunnlaget for debatt?

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Tutta er på par etter 2 hull

Kevin

over 14 år siden

Kevin

har startet angrepet på ledelsen nå,er -1 etter 5,og kun to slag bak 2.plassen. Foreløpig 4 slag bak Ai

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Spennende nå. En spurt fra Tutta og litt nerver hos Ai så blir det ai ai ai (ja den var blaut)

Pepper

over 14 år siden

Pepper

Det er fortsatt 3 slag opp til Ai M, men utvilsomt en morsom utvikling.

Tuttafan

over 14 år siden

Tuttafan

3 opp Gleder meg til resten av kvelden. la det skje i kveld med årets første seier

Enur

over 14 år siden

Enur

Marianne var syk, og burde neppe ha stilt til start i denne turneringen, i følge informerte kilder.
Det forklarer ikke den dårlige sesongen hennes hittil i USA, men kan oppklare litt om hvorfor det gikk så dårlig akkurat denne uka, etter den gode innsatsen sist i Irland.

Forøvrig er Tutta oppe på delt 3.plass nå, "bare" 3 slag bak, så da kan vi vel si Heia Norge allikevel!

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Nå har Shin og gjort birdie,hun kan være seig å slå hvis hun kommer i gang

Kevin

over 14 år siden

Kevin

ny fugl på Tutta!!

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Dette nesten er mer spennende enn putting på 18 hull på Tyrifjorden!!

Pepper

over 14 år siden

Pepper

Definitivt spennende!

Marianne var kraftig forkjølet, men valgte selv å stille op i denne turneringen.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

bogey på tutta:(

Kevin

over 14 år siden

Kevin

turneringen kan sees på veetle.com nå

Kevin

over 14 år siden

Kevin

ble en delt 4.plass for Tutta til slutt,3 slag bak Miyazato som overtar førsteplassen på verdensrankingen. knappe 70k $ på konto for Tutta

hackz

over 14 år siden

hackz

http://www.vg.no/sport/golf/artikkel.php?artid=10044641

Golf får dekning som aldri før!!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her