Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Asbjørn Ramnefjells sensurerte tråd

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Til skrekk og advarsel (tråden er fra GS men Asbjørn skjønte at han selv gikk over streken i sine grovheter og slettet den):

Skøyern - 24. aug 2010 kl. 14:58 * IP
Morsom historie

Sakset fra en annen side:
Som en liten kuriositet, og i relevans til den artikkel ang. det å ta imot tips på rangen, som Ar hadde på sin side da en far skjelte han ut da han ville gi tips til faren med sin datter på rangen.

AR sliter med sin korte putter og jeg observerte han tilfeldigvis på Haga en tid tilbake.

Som den behjelpelige person jeg er, så sa jeg til Ar at han måtte slutte å kakke til ballen, for da får han så dårlig framoverrull på ballen, samt at avstandskontrollen blir dårligere.

AR ble dritsur, og hvir blikk kunne drepe..............

Jeg spurte så om han ikke tålte å få tips på rangen...... :)

Ettertenksomt og etter noen sekunder så sier han "joda".....

Jeg sa så til han at han ikke behøvde være fornærmet, for selv Lee Westwood sliter med akkurat det samme, en for agressiv overgang fra backstroke til downstroke i putingen sin. Med andre ord, han kakker til ballen. Jeg snakket med Lee en del om dette i Dubai halvannet år siden.

Temmelig forpuslet og forvirret sto redaktøren der, og skjønte han hadde lagt igjen litt avføring på sin spade:)
la oss tippe (24. aug 2010 15:02) * IP
hvor lenge får dette bli stående?
AR (24. aug 2010 15:07) * IP
Velkommen til Golfsiden, Skøyern, eller er du bare en som bruker massevis av ulike nicks.

Ja, det var en morsom historie som Bernt Stellander lirte av seg. Du kan jo lime inn min versjon på Scangolf, nettstedet som sponses av Bernt Stellander og således fremstår som kjøpt og betalt.

Her er min versjon av hva som skjedde på HAGA GK:

24.08 Hva skjedde på Haga?
Forvrengning av sannheten
Av: Asbjørn Ramnefjell
Jeg er blitt gjort oppmerksom på at det på annet nettsted er referert en seanse hvor sannheten stort sett er snudd fullstendig på hodet.

Det er referert til en hendelse på Haga GK før sommeren på Scangolfs debattforum.

Bernt Stellander har sin versjon av hva som skjedde. Her er min:

Jeg sto og trente chipping og putting på Haga. Bernt Stellander dukket opp og sto og så på fra 10-15 meters hold uten å si noe - i starten. Etter noen putter med min lange putter gikk jeg bort i bagen og hentet fram en kort putter som jeg en meget sjelden gang i blant slår noen putter med på treningsgreenen. Jeg gjør dette fordi jeg da får en bekreftelse på hvor lett det er for meg å putte med den lange putteren etterpå. Og fordi Stellander sto der som et forstyrrende element. Da kunne jeg like gjerne leke litt med den korte putteren.

Jeg slo noen putter uten særlig mål og mening. Jeg siktet på ulike hull og ulike punkter som blader og gamle hullkopper rundt omkring på greenen uten særlig konsentrasjon og med en håndfull baller. Det var nemlig ikke lett å konsentrere seg med en mann som Bernt Stellander på sidelinjen som stadig skulle blande seg inn.

Han kunne umulig vite hva jeg tenkte på og aller minst hva jeg trente på. Likevel mente han at jeg hadde dårlig lengdekontroll, og at jeg ikke slo med den korte putteren slik han mente at jeg burde slå den.

Jeg takket pent nei til hans forslag om at han skulle lære meg hvordan man skulle putte. Jeg er ikke interessert i å få råd fra en person som har anmeldt meg til politiet og Pressens Faglige Utvalg og plaget meg og Golfsidens lesere med løgner, falske nicks og verbal terror i lang tid. Anmeldelsene ble selvsagt blankt avvist. Den mannen ønsker jeg ingen kontakt med. Det har jeg også uttrykkelig sagt fra til ham. Derfor har jeg bevisst ikke skrevet noe om ham på flere år selv om han mener at jeg til stadighet mobber ham.

Han påstår at jeg ble dritsur. Det er løgn.
Han mente at jeg var fornærmet. Det er løgn. Jeg ventet bare på at han skulle forsvinne slik at jeg fikk en god treningsøkt på treningsgreenen.
Han mente at utstyret jeg brukte var ubrukelig og tilbød meg en "langt bedre putter" - helt gratis. Jeg takket pent nei til tilbudet. Jeg svarte høflig, stort sett med enstavelsesord, på de spørsmålene og kommentarene han hadde og forsøkte å få ham til å forstå at jeg ikke ønsket kontakt med ham.

Bernt Stellander skriver på Scangolfs sider: "Temmelig forpuslet og forvirret sto redaktøren der, og skjønte han hadde lagt igjen litt avføring på sin spade."
Det er løgn det også, men i tråd med slik Stellander ønsket at sannheten skulle være. Og Scangolfs lesere synes dette er morsomt og henger seg gladelig på.

Sannheten er at jeg humret litt inni meg når jeg hadde fintet ham ut ved å putte mot mål han ikke visste at jeg siktet på, og at jeg med vilje slo putter med en kort putter jeg aldri bruker på banen. Men han kunne fastlå at jeg hadde et dårlig putting stroke og dårlig lengdekontroll!

Der og da angret jeg atter en gang på at at jeg hadde hjulpet ham i gang i begynnelsen av dette århundre da han kom til meg for å søke råd fordi han hadde funnet fram til meg etter å ha undersøkt hvem i Norge som hadde god greie på golf. Da jeg "bare" kom med en nøktern vurdering av hans produkt for noen år siden og ikke terningkast 6, fikk pipen en annen lyd. Da kunne jeg plutselig ingen ting om golf og er i hans øyne bare en klovn i golf-Norge.

Etter at jeg hadde hjulpet ham med å få kontakter i det norske golfmiljøet og oppfinnermiljøet i Norge, skrev Stellander i en epost til meg: "Setter utrolig pris på din innsats, og dersom dette ruller rette veien, få vi snakke om kompensasjon for dette når ting er på plass". Foreløpig er det ikke kommet fem flate øre.

Jeg var på ingen måte forpuslet og forvirret etter den irriterende forstyrrelsen fra Stellanders side, og den avføringen han skriver om i slutten av sitt selvforherligende innlegg på Scangolf, kom vel trolig fra at han regelrett dreit seg ettertrykkelig ut med sine kommentarer basert på noe han trodde han så, men som han på ingen måte forsto noe av.

Tvert i mot; jeg var glad da han endelig forsvant slik at jeg igjen kunne få en skikkelig treningsøkt med min lange putter som jeg har brukt fast i 15 år og begynte å eksperimentere med i 1988.

Stellander skriver: "AR sliter med sin korte putter". Mitt svar: Hvordan kan jeg slite med en putter som jeg ikke bruker?

Er det rart at en mann som fremstiller sannheten slik han ønsker den skal være ikke er velkommen på Golfsiden?
Chadwick (24. aug 2010 15:18) * IP
Bra comeback AR.
P (24. aug 2010 15:28) * IP
Først sletter redaktøren en tråd om emnet putting hvor Bernt Stellander skriver et innlegg. Når noen refererer til en historie om redaktøren fra den samme Bernt på en annen golfside skriver redaktøren et langt motinnlegg.

Noen refleksjoner:
AR lar seg distrahere av en person som står 10-15 meter unna når han puttetrener?
AR, som skriver mye om nødvendigheten av kvalitetstrening, innrømmer at han slo putter uten mål og mening under trening?
Ifølge AR kommenterte Bernt Stellander når AR slo med sin korte putter. Da brukte AR den putteren der og da, Bernt har jo ikke kommentert noe han ikke har sett?

Jeg har tidligere kritisert både Bernt og AR for barnslig oppførsel i denne saken. Den oppførselen ser ut til å fortsette. At dere ikke snart prøver å opptre som voksne mennesker!

----Svar: Ja, det er irriterende å ha en person som du ikke ønsker skal forstyrre, står og forteller deg hvordan du skal trene. Jeg gjør alt jeg kan for å ikke ha noe med Bernt Stellander å gjøre, men jeg syntes det var riktig å fortelle min versjon av hendelsen også.

Uten mål og mening? Ja, jeg måtte gjøre noe mens jeg ventet på at BS skulle forsvinne.
AR---
jørgen (24. aug 2010 15:32) * IP
En vis mann sa en gang: en ekteskapskrangel har alltid 3 sider. Hans, hennes og den rette.
Smilende Sam (24. aug 2010 15:55) * IP
Dette er noe av det pinligste jeg har lest. Jeg gidder ikke ta stilling til hvem som har rett. Pekte overfor Bernt på at hans ordvalg på SG ikke bare var heldig, men ARs innlegg er faktism verre. Like barn leker best, og disse to burde jaggu bli venner.

I et lite norsk golfmiljø får man dette tøyset fra to personer som åpenbart har ressurser og kunnskap som et lite miljø trenger. Jeg rødmer på deres vegne.

Men AR:

"Det var nemlig ikke lett å konsentrere seg med en mann som Bernt Stellander på sidelinjen som stadig skulle blande seg inn."

Du har spilt NM, EM og VM og det som verre er - og så tåler du ikke at noen ser på deg? Den blir for tjukk for meg. Stellander er vel ingen trussel for en ressurssterk person av ditt kaliber?

Å utelukke en persons saklige innlegg lagt inn under fullt navn er umodent og ikke en objektiv redaktør verdig.

---Svar: Dine argumenter er dårlige. Klart jeg ikke har noen glede av at BS står på siden og absolutt skal kommentere hva jeg driver med. Det er ikke snakk om "å se på meg. Det forstår sikkert du også. Du vet like godt som meg at BS er utestengt fra dette forumet.
AR---

Loddvart (24. aug 2010 16:03) * IP
Jeg forstår godt at AR blir forstyrret av Stellander pga historikken.

Jeg forstår ikke at AR ikke klarer å heve seg over Stellander.

Jeg forstår ikke at Stellander ikke klarer å heve seg over AR.

Jeg forstår ikke at voksne menn klarer å tirre hverandre opp hele tiden.

Jeg forstår ikke at AR hinter til at Scangolf er kjøpt og betalt av Stellander. Stellander har da vitterlig vært utestengt fra Scangolf i lang tid.

Jeg forstår ikke sensurpolitikken til Golfsiden.com.

Jeg forstår ganske lite av denne situasjonen.

---Svar: Her slettes omtrent ingen ting. Men BS er utestengt. Det respekterer han ikke. Så enkelt er det. Når BS først begynner å teppebombe debattfora med sine innlegg og reklame, blir trådene ødelagt og må strykes - slik som denne etter all sannsynlighet kommer til å måtte strykes. Nå har han vridd en diskusjon om en debattturnering hvor han var sponsor over til å hetse meg - med Yngve Johannessens velsignelse. Da må jeg få ta igjen. Så får heller andre vende det andre kinnet til og få seg en i trynet er også. Dette forstår du kanskje?
AR---
Smilende Sam (24. aug 2010 16:16) * IP
Å beskylde et annet nettsted for å være korrupt er grovt. Det er et overtramp mot personer som ikke er del i denne debatten og burde avstedkomme en ganske uforbeholden unnskyldning fra AR. Det er tale om personer som driver et forum uten betaling og uten reklame på fritiden sin til glede for mange. Så sent som sist helg arrangerte en av ildsjelene en strålende turnering til glede for mange mennesker der forumdebattantene privat bidro med rause premier til hverandre. Disse menneskene mobber du nå. Skammelig og pinlig.

Og nei, AR, når det gjelder utestengelser på dette forumet så vet jeg ikke noe om det "like godt som deg". Jeg leste Stellanders innlegg før i dag. De var saklige og greie. Hvis du ikke har evne til å tilgi så synes jeg mest synd på deg.

Hva angår BS kommentarer til din pøtting så har du selv sagt at man må ta imot tips og råd fra fremmede på treningsfeltet og forsvart det med skarp penn og stor iver. Å hevde at BS ikke kan noe om pøtting faller på sin egen urimelighet.

---Svar: dette blir tullete, SS. Du er tydeligvis ute etter en ny sjanse til å angripe meg. BS er sponsor i den tråden vi snakker om. Yngve Johannessen har tidligere vist at han lar sjikane og injurier mot meg bli stående både Stellanders, egne og andres. Han viser således meget dårlig dømmekraft i sin manglende journalistiske kunnskaper.

Stellander er utstengt herfra. Det er ikke snakk om å tilgi slik som BS oppfører seg. Jeg hevder ikke at BS ikke kan noe om pøtting. Det er det du som påstår, men jeg bestemmer selv hvem jeg skal rådføre meg med på dette området. Og det er ikke råd fra en som bruker alle midler for å sverte meg bl.a. gjennom sine politianmeldelser etc. Selv du forstår dette.
AR---
Pepper (24. aug 2010 16:20) * IP
Det er nok mange som ikke forstår særlig mye her, AR.

Du liker selvfølgelig ikke de kritiske kommentarene som kommer, men for din egen skyld bør du snart stoppe dette her.

Jeg er enig med SS i at dette er pinlig.

---Visst er det pinlig å bli utsatt for slike som BS. Men intet nytter.
AR---
Loddvart (24. aug 2010 16:21) * IP
AR: Jeg er helt enig i at det slettes veldig lite her sammenlignet med hva som blir stående. Men jeg gjentar at jeg ikke forstår sensurpolitikken du har ført i mange år. Men jeg er enig med deg at Stellander har ødelagt mange tråder opp gjennom tidene. Derfor tror jeg det er best at han forblir utestengt. Men det får forumeierne ta stilling til selv.

Du er nok veldig lei og sliten av denne saken og det forstår jeg. Men du kommer dårlig ut av det gang på gang siden du ikke hever deg over dette på en elegant måte.

---Svar: Tusen takk. Fordi jeg stryker "det som ikke passer" og holder en viss orden her, er Golfsiden Norges mest populære debattforum. Det er vanskelig å beskytte seg mot dagens forumtroll som svært ofte er ute etter bare en ting - å slenge dritt. Dette forsøker jeg å luke ut. Mange blir dødelig fornærmet og skjeller meg huden full. Det må jeg tåle.
AR---
Pølse med brød (24. aug 2010 16:22) * IP
Støtter for en gangs skyld AR her, denne Bernt har jo over lang tid fremstått som en tulling uten særlig selvinnsikt.

Husker min eneste runde med AR for mange, mange år tilbake der jeg som noe ny tillot meg å si noe slikt som " ballen la seg 2 meter ut i ruffen til høyre for treet" eller noe tilsvarende, sagt i beste mening for å finne ball raskere. Svaret som kom tilbake var meget surt og hissig og førte til at hele flighten holdt kjeft resten av runden og det ble lite hyggelig og sef. dårlige scorer.

Jeg sier ikke dette for å henge ut noen, jeg har selv bommet kraftig i oppførsel på banen, men selv den beste kan ha en dårlig dag der oppførselen ikke er helt innenfor golfetiketten.
Smilende Sam (24. aug 2010 16:23) * IP
Tilleggskommentar: Hvis BS var "sponsor" var i så fall jeg og 5-6 andre det også - som privatpersoner. Hvem sponset jeg? Den som fikk premien som var betalt av mine private midler? Er Scangolf nå kjøpt og betalt av meg og 5-6 andre?

---Svar: Nå tuller du. Eller bare kverulerer? BS bruker sine premier i tråden for det det er verdt. Det er noe annet enn dine anonyme hundrelapper.
AR---
Yngve Johannessen (24. aug 2010 16:36) * IP
Kjære Asbjørn Ramnefjell,

Vi som jobber frivillig med moderering og utvikling av Scangolf som konsept beklager på det sterkeste at du føler deg tråkket på når noen nevner ditt navn i en historie om en episode fra Haga fra tidligere i år, som er postet på debattforumet på www.scangolf.no .

Vi har ingenting imot at folk forteller historier på vår webside, og vil aldri på noen som helst måte kunne sjekke kildemateriale eller få frem sannhetsverdien i historiene som blir fortalt.

Dette vil dessverre noen ganger føre til diskusjoner og argumentasjon, noe som er normalt mellom to parter som er uenige.

At vi i Scangolf midt opp i dette blir beskyldt for å være kjøpt og betalt av Bernt Stellander, blir dessverre bare trist.
Scangolf som nettsted har ingenting med Bernt Stellander å gjøre i dag.
Bernt har til og med måttet tåle å være utestengt som forumdeltaker her på forumet i lang tid.

Den eneste grunnen til at jeg nå skriver dette her er at jeg ble fortalt at mitt navn plutselig dukker opp som referanse i denne tråden.
Jeg, som er en av flere i et selskap som heter Scangolf, modererer forumet på frivillig basis, og med et klart uttrykk om at dette er et åpent forum, hvor listen for å bli sensurert er svært høyt.
Vi kan ikke sensurere ting bare fordi vi ikke liker det.

Jeg vet at du, Asbjørn, er veldig opptatt av at folk ikke skal fare med løgn, så jeg håper du kan være voksen nok til å beklage at du lyver om meg og Scangolf i denne sammenhengen.
Bare fordi noe står skrevet på forumet vårt, betyr ikke det at vi velsigner eller støtter det. Jeg kan aldri tenke meg at du støtter alt dine forumdeltakere skriver heller.

Med ønske om at stridsøksen mot Scangolf og mot meg personlig begraves håper jeg at jeg slipper å høre at jeg blir baksnakket av en voksen mann på et konkurrerende nettsted igjen og ønsker lykke til videre.

Hilsen
Yngve Johannessen

---Svar: Når du stadig tillater at mitt navn blir svertet på Scangolfs sider, må jeg få ta igjen. Jeg beklager gjerne at jeg skrev at du og Scangolf var "kjøpt og betalt" når BS etter å ha gitt dere produkter til en turnering får fritt leide med usannheter og drittslenging. Dette muntlige uttrykket synes jeg imidlertid du bør kunne tåle. Det var ment som et humoristisk uttrykk som jeg synes du bør tåle etter all den dritten om meg fra anonyme personer - gjerne med vikarierende motiver - som du lar bli stående på Scangolf. Du vet godt at jeg ikke liker å bli satt i en gapestokk av folk som er anonyme og ikke tør å stå fram slik som du. Feighet og løgn gjør meg irritert. Du skriver selv at dere har hatt store problemer med BS på Scangolf. Derfor synes jeg det nå er merkelig at han får ture fram som han gjør med sin nedrakking av meg.
Jeg råder deg til å ikke bruke det det som en unnskyldning at du lar sjikanen av meg stå på Scangolf at du driver dette på frivillig basis.

Jeg hadde en periode en meget god og konstruktiv moderator Gunder som jeg satte stor pris på. Men det tok dessverre slutt da også du utsatte meg for mobbing og etterpå sa at du også var moderator. Uproff oppførsel fra din side. Men la gå. Jeg leser ikke Scangolf lenger etter at du ukritisk lar all dritten om meg bli stående på forumet. Jeg ønsker deg lykke til videre - og UNNSKYLD for at jeg brukte det muntlige uttrykket "kjøpt og betalt".

Hilsen Asbjørn Ramnefjell
Enur (24. aug 2010 16:39) * IP
Jeg synes det er synd at denne gamle konflikten med jevne mellomrom dukker opp til overflaten igjen. Den fører ikke noe godt med seg, tvert i mot øker den ofte usaklighetsnivået og sensurhyppigheten, hvilket ikke er særlig bra!

Den opprinnelige tråden om putting synes jeg var holdt i en saklig og grei tone inntil den ble slettet (med forbehold om at det ikke dukket opp noe grums der rett før slettingen). Det gjelder også innleggene til Stellander, som jeg oppfattet som ren fakta og informasjon, og ikke noe annet (heller ikke snikreklame). Dermed synes jeg det burde kunne passere.

Synes det er dumt om en utestengelse fra fortiden skal gjelde for evig og alltid, dersom den utestengte bidrar med saklige innlegg i en tråd.
Det er, som flere andre er inne på, en tid for å krangle og en tid for å vise litt storsinn, evt. tilgi. Jeg er sikker på at du hadde overrasket mange om du hadde valgt å la den opprinnelige tråden få stå, Asbjørn, og da var det du som ville ha fått en fjær i hatten. Nå ble det vel dessverre en ripe i lakken.

Og ja, jeg synes historien til BS var litt artig, som et svar på tiltale til deg og den erfaringen du gjorde om å gi "uønskede råd" på drivingrangen, selv om du nå gir din versjon av hvordan du opplevde situasjonen.
Moralen vedr. dette er at man bør tenke seg om to ganger før man gir råd til en som ikke har spurt om det!
Loddvart (24. aug 2010 16:44) * IP
AR sier:
"Fordi jeg stryker "det som ikke passer" og holder en viss orden her, er Golfsiden Norges mest populære debattforum."

---Sorry, men resten av dette var så fullt av feil at jeg ikke orker å gå i detaljer. Tok det vekk for å spare tid.
AR....
Smilende Sam (24. aug 2010 16:54) * IP
"Du er tydeligvis ute etter en ny sjanse til å angripe meg."

Nei vet du hva, AR. Det er jeg aldeles ikke. Les alt jeg skriver og ikke velg deg deler av det. Les også det jeg skrev på SG i går. Det der er et dårlig bakholdsangrep i mangel av argumenter.

BS bruker ikke sine premier i SG tråden - det begynte med at vinneren av en pøtter BS ga vekk var litt lei for at han hadde for kort skaft (33') som så førte til at debattanter spurte BS om forhold rundt produktene hans. Les tråden ! Uttalelsen din om at:

"BS bruker sine premier i tråden for det det er verdt. Det er noe annet enn dine anonyme hundrelapper."

Er altså feil. Jeg og de andre som ga premier ga ikke "anonyme hundrelapper", men uansett hva vi bidro med gjorde vi det for å glede andre medspillere. At du skal håne det er fryktelig pinlig. Jeg kopierer denne tråden - for den skal jaggu ligge ute på nettet selv om du sensurerer den, som bevis for hvor bedritent du kan oppføre deg mot mennesker som gjør en innsats uten å få noe igjen for det.

---Svar: Jeg håner ikke deg eller andrd, SS. Hvor hårsår skal du som anonym skribent være. Så hva jeg må tåle!
AR---
det risler vanvittig i glasshuset (24. aug 2010 17:12) * IP
Smilende sam - jeg har observert at det er ganske mange som har oppført seg adskillig mer "bedritent" enn AR både her og på et annet forum uten direkte å nevne navn

Selvinnsikt er mangelvare..

Say no more.
Loddvart (24. aug 2010 17:17) * IP
AR: Det er best at du lar din egen usanne historie stå her. Jeg får heller fortelle om kopieringen din på et annet forum.
Yngve Johannessen (24. aug 2010 17:20) * IP
Asbjørn,

jeg ba nå om at den såre øksen din skulle begraves, men det går tydeligvis ikke.
Jeg klarer ikke å se hva som er humoristisk med å nevne at noen er kjøpt og betalt av en mann som du hater, så det ser jeg på som en dårlig unnskyldning for å ufarliggjøre ditt uomtenksomme svar.

Jeg vet ikke hvor du har det ifra at jeg eier Scangolf, men til din og alle andres opplysning så er Gunder, Jarle, jeg selv og FLERE ANDRE moderatorer aktive på Scangolf.
Jeg har ingen eierinteresser i Scangolf, og bestemmer dermed ingenting der, og alt som slettes der blir gjort med velsignelse fra eier og drifter av forumet.

Det som er mest trist her er at du klarer å sverte en frivillig avholdt turnering hvor hvem som helst selvsagt får lov til å sponse med permier, etter oppfordring fra meg i en tråd om turneringen.

Det er dårlig gjort, og du bør snart innse at denne krigen er mellom deg og Bernt Stellander, og slutte å blande inn meg og mine venner og kolleger som ikke har noe ønske å være med på dette.

Jeg forventer ikke noe svar som gjør meg tilfreds på dette heller, men du har epostadressen min og telefonnummeret mitt, så dersom du har noe du vil si, så foreslår jeg at du tar direkte kontakt i stedet for å drive denne kampanjen din her hvor du alene styrer hva som står og hva som blir borte.

Jeg ser allerede nå at du har fjernet deler av denne tråden som er uheldige for deg, så vi er snart der vi var for ett år siden, hvor innholdet i tråden er retusjert til et vakkert portrett i stedet for et uttrykk for folks meninger om saken.
Smilende Sam (24. aug 2010 17:23) * IP
Å kalle det å være hårsår når du beskylder hederlige mennesker for å være korrupte sier mest om din moraloppfatning.

På den andre siden; som "redaktør" er det vel faktisk slik at du må tåle offentlig kritikk. Det har redaktører måttet i århundrer. Når kritikerne sensureres her, velger de andre kanaler. Det er en del av ytringsfriheten at den som sensurerer kritiseres. Lik det eller la være - det er en del av spillereglene i det samfunnet du er en del av. Å beskylde andre for korrupsjon er i nærheten av en injurie - om det da ikke er det. Å kalle det humor, som du gjør over, er et flaut grep.

Til gutten med glasshuset: Om jeg har gjort noe galt gjør ikke det andre handlinger bedre. (Pussig hvordan nye sånne rare nick spretter frem i hver slik debatt.)

Foooore

over 14 år siden

Foooore

Du har sikkert dine kompiser i tykt og tynt mot golfsiden, men dette er patetiske greier.

Pepper

over 14 år siden

Pepper

Jeg tror alle er best tjent med å pakke sammen nå, ta seg et glass rødvin og ikke skrive noe mer om dette før i morgen. Da er forhåpentligvis behovet for meningsytringer om dette emnet forsvunnet.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Jeg er ikke mot Golfsiden. Jeg er mot feige beskyldninger. Golfsiden er jeg kunde av - som bruker.

Peppers ord er forøvrig meget kloke.

GAD

over 14 år siden

GAD

Sakset fra GS:Det var hackz som er trukket ut som vinner av 2 premie som er en eske PROV1 baller gitt av Titleist-importør SMD Holding!

og
De flotte premiene fra SMD er sendt ut - riktig nok etter en beklagelig forsinkelse. De flotte premiene fra ChrisCo Golf ble sendt ut umiddelbart etter påske da første del av konkurransen var over. Undervisningen med Darren Webster Clarke er gjennomført for en lykkelig vinner som hadde en meget fin opplevelse på DWC Golf Academy på Innesvingen og Haga golfanlegg.

Er GS kjøpt også betalt? sorry jeg klarte ikke å la være

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

Redaktøren kaller da vitterlig andre navngitte personer det henvises til, for feiginger og løgnere.
Kan vi la dette få stå usensurert :)

Morsomt å se en hevngjerrig mann falle for eget grep, gang på gang på gang.
Og han har enda ikke forstått at det bare er å slutte å sparke mot de samme personene igjen og igjen, så stopper tilbakesparkene.

Igjen får jeg lyst til å fortelle en historie:
Etter P4 tour i Østfold par år siden, så sendte jeg en epost til Ramnefjell der jeg sa dette var barnslig og det var unødvendig at vi skulle gå å skule til hverandre på turneringer og andre sammenkomster i det lille golflandet vårt, og at vi burde stoppe dette og legge dette bak oss.
Jeg spurte om vi ikke kunne begrave stridsøksen og heller bare godta at vi ikke blir bestiser, men la hverandre drive med sitt uten å ødelegge for hverandre....

12 dager etterpå (!) svarte AR. ( og da hadde AR kommentert min henvendelse til sine venner i kretsen sin ang. dette per e-post. For nå kommer mannen til å hevde at han ikke hadde tilgang til e-post de dagene, kjenner jeg han rett)

Det AR ikke vet er at jeg kopierte hans venner, slik at de fikk se brevet mitt, og dermed responsen til AR og ikke minst hvor jeg egentlig sto i saken og at jeg ville stoppe dette tullet.

Etter 12 dager kom et krav om at jeg måtte dementere diverse påstander i alle norske medier, inkludert de største mediehusene i Norge. Det sto hva jeg måtte skrive og var som om mitt dementi allerede var skrevet av AR, og han forventet jeg skulle videresende dette.

Man må bare smile, for det er for dumt hvor langt han lar sin vendetta gå, og til stadighet komme med sleivspark. Denne gang om mine bidrag til premiebord i Scangolfturneringen, jeg selv ikke fikk anledning til å delta på.

Det noen kanskje finner underlig, er at jeg liker raringer og folk som tør være seg selv, og i den kategorien faller Ar (sammen med meg), og jeg har sansen for slike folk, utrolig men sant.

Jeg synes til og med AR er den beste golfkommentatoren vår:) Det har jeg alltid sagt.

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

Så i anledning av igjen å prøve stoppe dette tullet, kan jeg få be Moderator om å slette alle disse tulletrådene, da mannen kommer så forferdelig dårlig ut, og det ønsker jeg ingen, selv om han fikset den biffen selv.

Så anmoder jeg redaktøren om å slutte med sine stadige sleivspark til meg.

Jeg vil heretter ikke skrive mer på hans private golfblogg, og lover å holde meg unna dette tema i framtiden.

Når noen så til de grader blir gruset, så smaker det ikke så godt som en 1-0 sier i en jevn kamp.
så la oss ende dette nå, selv om man mister litt humor i hverdagen.

Fra spøk til alvor, for jeg mener alvor.

Jeg ønsker virkelig å stoppe tullet, for selv om det er morsomt for meg, så er dette golflandet altfor lite til å holde på som en barnehage.

Jeg prøvde få dette til for 2 år siden, og prøver igjen.

Så får vi se om Moderator også finner dette til det beste for saken, nemlig å stoppe dette nå.

Selv har jeg ingen problemer med at alt som er sklrevet blir stående, og heller ikke alt som er slettet. tvert om ville jeg egentlig at alt som er skrevet ble stående, slik at folk ikke ville blitt manipulert av påstander og uttdrag fra helheten.

Nei til sensur, og Nei til å la dette gå videre.

Så får vi se om mannen eier evnen til å legge ned stridsøksen.
Dette er faktisk tredje gang/forsøk (!), men den historien lar jeg ligge:)

Så da blir dette min apell til moderator.
Må innrømme jeg føler jeg kun gjør redaktøren en tjeneste her, men da får det evt. bli set på som en utstrakt hånd, eller en begravelse av stridsøksen om ikke annet.

Pepper

over 14 år siden

Pepper

Bernt, jeg foreslår at du også tar deg et (eller to) glass rødvin og lar dette ligge til i morgen (ihvertfall).

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

Jeg drikker ikke:)
High on life her...

Jeg er empatisk, og slik mannen kommer ut nå er ikke hyggelig for han.
Så dermed ønsker jeg for 3. gang å få han til å stoppe vendettaen og sleivsparkene sine, samt at vi kanskje denne gang kan legge ned stridsøksen for godt.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Som i den andre tråden: stans gjerne for nye innlegg, men ikke slett tråden.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her