Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Veikart for fred

Resurrected

over 14 år siden

Resurrected

Det er med en slags vemodig fascinasjon jeg registrerer at Stellander vs Ramnefjell – konflikten blusser opp igjen. La meg gjøre det helt klart, jeg har ikke valgt side med noen av dem da jeg ikke finner mye prisverdig i noen av aktørenes måte å opptre i denne konflikten på. De såkalte forsøk på å begrave stridsøksen lurer ingen, fordi de er bakt inn i en semantisk pakke av ”jeg har rett men viser storsinn så du slipper å lide mer”. Sånt er jo bare en provokasjon og ytterligere å nøre opp under konflikten. Nå er ikke jeg noen diplomat, men jeg tror at hvis man mente noe med sine utsagn om å begrave stridsøksen så sørget man for å være såpass raus at man lot den andre part beholde noe ansikt. Man tok det ærlig inn over seg at man hadde minst halve skylda selv, og så innrømmet man og beklaget dette UTEN forbehold og spydige stikk samtidig. Det er dette som er vanskelig, og som er EKTE storsinn. Problemet er også at det er veldig lett å avsløre hvis det ikke er genuint, fordi man overfor sine fiender må være veldig overbevisende for ikke å bli mistrodd. Man må altså være forberedt på å tape ansikt, samtidig som man lar den andre beholde sitt.

Personlig så ser jeg ikke at Stellander eller Ramnefjell er i nærheten av å være der ennå, det virker ikke en gang som om de ønsker å komme dit. De virker mer opptatt av å vise hvor dum motstanderen er for selv å vinne tilhengere, og virker ikke å være særlig interessert i at den andre skal komme ut av dette med noe ære i behold. Problemet deres er bare at det ikke funker, fordi alle andre enn dem selv opplever hele greia som blåst ut av alle proporsjoner. De krangler ikke om landegrenser, liv og død, mat og vann, nei de krangler om golf! Om en liten hvit ball, og hvordan man skal slå den ned i et høl i bakken. Og dette ubetydelige fundamentet har blitt til en vendetta.

Det komiske er at dere sannsynligvis er veldig like på mange områder. Lidenskapelige opptatt av golf, velmenende bidragsytere som jeg mistenker ønsker det beste for norsk golf og som gjerne vil bidra til utvikling. Dere kunne like godt vært en dynamisk duo som hadde dialog og lærte av hverandre og dro i samme retning, men så ville omstendighetene og en teskje paranoia det annerledes.

Jeg tror jeg snakker for flere når jeg nå oppfordrer dere til å begynne å se litt på dere selv, og tenke etter om det er noe dere kunne ha gjort annerledes her. Det er bare to stykker som taper på dette, og det er kun dere selv. Hadde jeg vært mora deres så hadde jeg tatt dere begge i øra og bedt dere vennligst om å se og skjerpe dere! Men ettersom jeg ikke kan gjøre det så byr jeg isteden begge på en golfrunde på Miklagard. Jeg skal betale greenfee for dere begge så det skal ikke stå på det, og jeg blir med som anstand og markør. Jeg holder av en plass til Smilende Sam i den ballen også.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Amen.

jonag

over 14 år siden

jonag

Den var bra Res, virkelig bra :-)

Og jeg håper begge stiller opp. Det vil bli en runde som det går gjetord om...

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

Det er forskjell på å begrave stridsøksen, slik jeg forsøkte og forsøkte så inderlig for 2 år siden, og det å skape vennskapelige bånd på golfbanen.

Kun avvikling er saken nå, hvilket jeg har prøvd i årevis.

Det er bedre å sette en strek, og ha det hyggelig med de andre man burde og ønsker å dele mer tid med, på og utenfor banen.

Og så bare være høflig og på hils med hverandre og ferdig med saken.

Men nå har jeg trodd det var slik allerede jeg, men så dukker det opp sleivspark ved enhver anledning som byr seg, da blir det vanskelig å komme videre, for jeg lar ikke noen herse slik med meg.

Håper han endelig stopper med dette nå da.

Jung

over 14 år siden

Jung

Den oppstandne har oppnevnt seg selv som en blanding av megler og refser. Selv synes jeg dette er tøvete - ikke av BS og AR, men av den oppstandne. Samfunnet er fullt av mennesker som er uvenner, ja sågar fiender, av legitime grunner. La dem få være det! Det er en del av livet.
Hvorvidt slike uvennskap oppstår av bagateller som en liten hvit ball, eller det er storpolitikk, så er uenigheten reell, og oppleves som alvorlig for dem det gjelder.
Uvennskapet mellom BS og AR er høyst reelt, og det skal ingen utenforstående legge seg opp i. Det angår bare dem, og skader vel ingen andre? Hvem som har "rett" er uvesentlig, og om/når de blir venner igjen - om de noensinne har vært det - er også uvesentlig for oss andre. Dersom uvennskapet fører til underholdning for utenforstående, så er jo det bra.
Dumt er det kanskje, men menneskelig og forståelig er det. Har vi ikke alle opplevd dette en eller flere ganger i livet?

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

BS, kanskje en runde golf kan få dere på hils og høflig nivå? Ta nå tilbudet - jeg skal holde meg unna.

Bamse

over 14 år siden

Bamse

Det er til å få tårer i øynene av.

BS slår ikke bare den utstrakte hånden vekk, han kapper den av i skulderleddet. Begge kamphaner tilbys en enkel måte å gjenopprette et lite stykke ære og rakryggethet, men neida - krig er mye bedre.

Jung viser en medmennesklighet, etikk og moral som ville fått Hitler til å rødme (utrydde folkegrupper og regjere Europa - minst). Snu ryggen til urett, smerte, mobbing og lidelse.

Flott gjeng det her!

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

Bamse.
Get real.
Jeg har ingen ambisjoner, ønsker eller intensjon om å bli kompis med AR.

Jeg har ambisjoner, ønsker og intensjon om å få stoppet saken, og legge den død, en gang for alltid.

Om du ikke ser dette, så får det være ditt problem.

Å legge ned en stridsøks, betyr at man legger vekk striden, og enes om dette.

Det er mitt målk og ønske.

Jeg gjentar, jeg har ingen ambisjoner, ønsker eller intensjoner om å bli kompis med AR.
Jeg har dog ambisjoner, ønsker og inte3nsjoner om å stoppe dette tullet.

Igjen, om sleivsparkene og vendetta fortsetter, så er jo ikke stridsøksen lagt ned, og i henhold til historisk bruk av begrepet, så betyr det at begge parter enes om å gjøre så.

Så får tiden vise når neste sleivspark kommer, eller om den er lagt død fra den andre siden.

Som sagt, for meg har det vært underholdende, men alt har sin ende, og tiden bør være moden nå.

hackz

over 14 år siden

hackz

Hyl! når vant jeg ProV1 baller?? crap

Hickory

over 14 år siden

Hickory

Vel vel BS, hvorfor skrev du da på Golfsiden når du ikke var velkommen. Det hadde jo ikke blitt noe tull utav det hvis du ikke ikke hadde skrevet noe? I tillegg klarte du å bruke Scnagolftråden om livescore til plutselig å skrive om AR og golfsiden. Ingen var inne på noe om golfsiden i den tråden. At du ga puttere til SC turneringen er jo helt greit.
Ingen har noen mulighet til å forsvare seg mot deg når du holder på forumene. Du hån ler av alle og er er ubermensch i alle sammenhenger.

Du vil aldri ha noe dødt så lenge du kan bruke det til reklame for eget produkt. Det har du vist gang på gang.

Som de fleste har sagt før, intet i veien med produktet, men...

Her kan du jo holde på akkurat som du vil.

AR vil jo aldri ha noe med deg å gjøre, hvorfor kan du ikke da la være? Må da være såre enkelt. Han nevner aldri profound eller Stellander - konsekvent. Om han nevner andre merker er jo opp til ham.
Husk at det er alltid deg som starter noe BS, du klarer rett og slett ikke å holde deg. Når du skriver et innlegg med Bernt Stellander og du er nektet adgang, så ber du om bråk, selv om innlegget var godt ment fra din side om at du skulle ha komme til Bærum for å fortelle om dine egenskaper innen ditt fagfelt. Men det klarte du jo å markedsføre godt her på SC.

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

Get it right, Hick!

Du har ikke fulgt med.
Kanskje noen kan fortelle deg hvem som startet dette, IGJEN, med sleivspark hva gjelder mine premier til turneringen på denne siden.

Det var ikke jeg som skrev om putteseminar på GS. Jeg kom inn og skrev at det IKKE var noe putteseminar, men en demo.

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

Hick.
Hvorfor skriver du ikke med fullt navn?

Du sier at ingen har mulighet til å forsvare seg, men synes du jeg og andre for den saks skyld får mulighet til å forsvare seg på GS?

Du kaller folk übermensch og ser ut til å ha problemer med folk med selvtillitt.

Du sier jeg kan holde på som jeg vil her, som også er usant.
Ingen har blitt slettet og fjernet så mye som jeg her, kun fordi jeg begir meg inn på ting om putting som også berører mine egne produkter, men også fordi en viss redaktør ringer moderatorene her ned og truer med det ene og det andre for å få fjernet noe jeg skriver.
Synes du det er fritt ord?

Hils kompisen din:)

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Bekreftes. Det begynte med en AR melding denne gangen, men den tråden er strøket på GS. Bernts innlegg var en korrigering knyttet til innlegg som omtalte ham.

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

Jeg ser at den eneste måten å stoppe dette tulleballet på blir ved også å holde meg vekk herfra.

Happy Skvætt:)

Resurrected

over 14 år siden

Resurrected

Jung: Det var da voldsomt til deterministisk holdning. La konflikter være konflikter fordi det er helt naturlig, og i tillegg er det god underholdning?
Betyr det at du som prinsipp er i mot alle forsøk på konfliktløsning?

Folk må gjerne være uvenner, men når det er åpenbart at en konflikt er skadelidende for begge parter OG den blir til det kjedsommelige (eller til noens underholdning) tredd nedover hodet på andre så er det greit å si fra om det synes jeg. Jeg har vel bare litt større forventninger til voksne menneskers adferd enn det vi er vitne til her, og det skammer jeg meg ikke over heller merker jeg.

En liten påminnelse til BS og AR (og alle oss andre) er at de fleste reaksjoner gjort basert på følelser er som regel over-reaksjoner.

wahtever

over 14 år siden

wahtever

Hvorfor prøver forumdeltakerne å løse opp i denne konflikten?

La AR og BS begrave sine "gode navn og rykter" i den konflikten her. Selv om en av dem sikkert har rett i at den andre er en større idiot hjelper det lite. For å si det med et sitat:

"Its like entering the paralympics, even if you win you're still retarded."

Har aldri sett dårligere reklame for noen av partene.

(og dersom noen har deltatt i paralympics her beklager jeg på forhånd, synes bare den er morsom)

Bamse

over 14 år siden

Bamse

Nei, hvorfor prøver noen å løse konflikter i det hele tatt?

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Det beste er å gjøre som hr. Ramnefjell gjorde i morges på GS - å sensurere innlegget til Ressurrected. Oppfordringer til fordragelighet og fred i et bittelite norsk golfmiljø regnes altså som enten useriøst, krenkende eller støtende av nevnte blogger. Stilig.

Bamse

over 14 år siden

Bamse

Innlegget var vel for godt skrevet til at han hadde noe svar å komme med ;)

Pepper

over 14 år siden

Pepper

Hehe, den slettingen av Ressurrecteds innlegg fikk jeg ikke med meg før jeg sjekket nå!

Merkelig sensurering, og jeg vet ikke helt om ordet stilig er det jeg synes dekker det best, kanskje heller tvertimot! :-) Men det var kanskje ironisk ment?

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Det var et sarkastisk valg av ord, Pepper. Det er selvsagt ikke mulig å kalle det innlegget - eller noen av de som fulgte for useriøst etc. Kanskje innlegget ikke var i samsvar med kvalitetskravene? (om enn feil vei)

Moderator

over 14 år siden

Moderator

Noen bruker sensur som opprydding fordi de ikke liker innholdet, mens andre bruker sensur for å hindre spredning av ulovlig og krenkende propaganda.

Vi er svært forskjellige i oppfatningen av hvordan man skal bruke sensur, og hvorvidt all sletting er sensur, og slik vil det alltid være.

Misforstå oss derimot ikke dithen at vi aksepterer hva som helst her inne heller.
Vi ønsker ikke krenkelser og nedlatende pjatt om hverken den ene eller den andre parten i denne diskusjonen, og vil dermed oppfordre igjen til at vi holder diskusjonene fri for personangrep så vi slipper å gå inn og slette enkeltinnlegg.

Hilsen Moderator.

kaffe

over 14 år siden

kaffe

Siste innlegget til AR på GS rettet mot Sam fortsetter i rekken av fantastiske innslag i denne debatten. Drit i forsoning og golf. Jeg foreslår heller gode gamle Celebrity deathmatch!:)

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Har han skrevet innlegg til meg på GS? Ikke det jeg kan se. Men siden jeg ikke har skrevet noe han kan sensurere så har han vel begynt å sensurere seg selv. I nøden spiser en viss mann fluer.

ScanDigger

over 14 år siden

ScanDigger

Han startet en ny tråd med tittel "Til Smilende Sam".
Der ga han uttrykk for sin mening samt at han informerte om at denne tråden ville bli slettet så fort han var sikker på at du hadde lest det som sto skrevet der.

Dette er en variant vi ikke har sett før :-)

Moody

over 14 år siden

Moody

Og så fikk han kjeft av både jonag, tilskuer og Gunnar Bull og da smakte det sikkert enda bedre å trykke på ctrl/slett.

tilskuer

over 14 år siden

tilskuer

Han fikk ikke "kjeft" fra meg/oss, kun en forholdsvis saklig tilbakemelding på at vi synes disse "feidene" har gått langt nok.

Selvsagt

over 14 år siden

Selvsagt

har vi sett akkurat det samme før.

Håper

over 14 år siden

Håper

det nå er stopp i denne saken.
Det er mulig redaktøren har fjernet alle spor, ikke bare fordi hans nærmeste nok sikkert har anmodet han om å gjøre så, av forskjellige årsaker, men at redaktøren nå endelig har bestemt seg for å stoppe med lyskespark nordover.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Sikkert like greit at jeg ikke leste den. Forøvrig er jeg enig med tilskuer. Grunnen til at jeg ble forbanna i går var korrupsjonsbeskyldningene mot Yngve og Scangolf og den litt hånlige omtalen av SG Discutational. AR må gjerne mislike BS, men da er det unødvendig å la det gå ut over andre og i særdeleshet folk som gjør en flott jobb daglig med denne siden og årlig med Discutational. Jeg skulle sikkert latt det ligge for det hjelper ikke å reagere, men den typen opptreden klarte jeg ikke å ignorere.

Sprøtt

over 14 år siden

Sprøtt

http://golfsiden.com/debatt/thread.asp?id=8559&count=16

Redaktøren lar utrolig nok sin hets som startet det hele bli stående.

For en fyr!

Crispy

over 14 år siden

Crispy

Hvor arrogant erre mulig å bli.......................

tilskuer

over 14 år siden

tilskuer

Jeg vet ikke om du linket til rett tråd.
Hvis du da ikke definerer den lille kommentaren om fire ulike norskutviklede puttere i premie som hets. Det kan man sikkert gjøre hvis man er hårsår nok. Det som videre skjedde var derimot ikke bra.

Syns både AR og BS

over 14 år siden

Syns både AR og BS

e to jævla kjærringe, dokker kainn avslutte hele feiden med å kaste utblødde bind på hverandre!! Dokker skulle ha vært hækka av en schvær kollsvart surkat næger begge to, så tippe æ hornan hadde fått en ainna lyd. KJÆRRINGE!!!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her