Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Landskrona Masters - Nordea Tour

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Forrige ukes seier i SM match brakte Aronsen opp fra 84.plass til 18.plass på rankingen til Nordea Tour. Kan han holde i den gode følelsen og formen og prestere godt denne uka også tro? Avslutning og intervju med Aronsen sist helg kan sees her: http://www.golf.se/Tavla/Nordea-Tour/Video/SM-Match/

På fredag starter Landskrona Masters på Landskrona GK,Erikstorpbanan. Banen fikk nye greener/greenområder i 2008,designet av Peter Chamberlain. Det er en blanding av park/seasidebane,med endel kuperte områder. Par 71 på kun 5500m fra gult,som det spilles fra. Banerekorden er på 63 slag. For de som kommer fra Tyskland og CT forrige uke,fra 7200m og til denne,
er det ganske stor overgang vil jeg tro.

Stort sett alle de beste fra NT/Ecco Tour er med her,Adell,Schauman,Edlund(som tapte mot Aronsen), Widmark(som var helt oppe i toppen på ET i Tsjekkia etter 2 runder,men falt av på slutten og ble nr.35),mange av de danske spillerne er også med.

Vi har med Christian Aronsen som går ut 0940 på fredag,og Christer Friis som går ut 0840

I fjor vant danske Lasse Jensen med 69-67-68 runder.Vi hadde med Aronsen,Thorp,Den Roover og Ree,men alle de misset cut da.

Jeg kjørte forbi banen i dag og hele veien nedover har det regnet og blåst noe sinnsykt her i dag. Regnet sluttet noen mil nord for Landskrona,men generelt har det regnet mye i hele Skåne i det siste. Iflg vindmålere har det blåst jevnt 12m/s i hele dag,og kastene
har vært endel kraftigere enn det. Det har fortsatt blåse her nede i dag,men mye mindre i morgen og fredag er det ikke meldt så mye vind,og ganske fint vær. Lørdag ser det litt dårligere ut og vinden vil ta seg opp utover dagen. Søndag blir det litt regn,og ganske mye vind.

Her kan man se hvor mye det blåste på banen i dag http://www.youtube.com/watch?v=fynkuhkSmX8
Videon er lagt opp på NT sin side,det er ikke meg:)

Selv har jeg vært på range et annet sted her i Malmø,det så ganske likt ut. Ballen lå ikke stille på rangemattene en gang. Fant ut at det ikke var noen vits å spille,ble heller en god treningsøkt

Skal hjem fredag og tar kanskje turen innom og ser litt på,men litt usikkert ennå. Kanskje jeg skulle meldt meg som caddie?:)

Lykke til Christian og Christer

Kevin

over 14 år siden

Kevin

nesten perfekt,glemte livescoren http://www.golfdata.se/liveEpi/str_tid.asp?sLang=ENG&tk=NH1034X&tour=NH

kevin

over 14 år siden

kevin

En kald men fin morgen i landskrona. Ikke mer enn 10-11 graderntynt skylag men sola stikker litt gjennom naa. Og det er omtrent vindstille for en gangs skyld. Litt duggvaatt er det i gresset. Men burde bli en flott dag for golf. Skal se litt naa paa morgenen

Pepper

over 14 år siden

Pepper

Hvis du stopper for å se på får du sende dine positive vibber til Aronsen og Friis!

Og igjen er jeg imponert over hvordan du følger med og er oppdatert på mange golfspillere på ulike tourer!

En liten ting til slutt, det er lov til å ha space etter komma, da blir det litt lettere å lese :-)

kevin

over 14 år siden

kevin

Ha ha:) ikke alltid saa lett fra tlf

Saa nettopp Friis gruppe paa hull 3,han hadde et flott innspill der. Litt usikker paa hvor langt unna den var, kanskje 1.5-2m. Men missa den saavidt. Skal fölge Aronsen sin gruppe tenkte jeg

kevin

over 14 år siden

kevin

Kanondrive paa aronsen,laaangt foran de andre

kevin

over 14 år siden

kevin

Slo innspillet litt for langt og rulla ut i bunker. Meget godt bunkerslag og satte putten.

kevin

over 14 år siden

kevin

Paa hull 2 som er kort par 3 slo han ogsaa over greenen og hadde en vanskelig chip i oppoverbakke. Den ble litt lang og misset putten,bogey

Pepper

over 14 år siden

Pepper

Christer Friis er -1 etter 3 hull ifølge scoreboard. Bra åpning der ihvertfall, synd Aron slår for langt! Vinden er vel en faktor her?

Pepper

over 14 år siden

Pepper

Og Friis er -2 etter 6 hull!

kevin

over 14 år siden

kevin

Utslag i venstre rough paa neste,veldig bra innspill til ca.4m fra pinnen. Enkel to-putt for par

kevin

over 14 år siden

kevin

Utslag i fw-bunker,bra innspill og enkel to-putt for par.

kevin

over 14 år siden

kevin

Perfekt utslag langs høyre side på hull 5,par 5. Kanoninnspill som lander 1m bak pinnen men ruller ca.3m lengre. Misser eagleputten med liten margin og tap-in birdie:)

TinCup

over 14 år siden

TinCup

Jævli morsomt at du oppdaterer livefra turneringen! Du, Kevin, er sykt viktig for dette forumet. Skaper mer blest rundt gutta på de mindre tourene... Creds.

kevin

over 14 år siden

kevin

Takk TC:)

Gjorde par paa hull 6,det korte par 4. Litt langt innspill og hadde igjen en vanskelig chip. Delikat gjort og satte en kort par-putt. Fikk applaus fra et 20-talls publikum bak greenen der etter den chippen. Tidligere i dag var det endel som drivet greenen der, enda det er vann foran.

Bra utslag paa hull 7 og fin par etter to-putt

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Støtter TinCup her. King Kevin of sKangolf!!!

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Kevin ruler!!

kevin

over 14 år siden

kevin

Utslaget paa hull 8 havnet i tjukk rough og det ble vanskelig aa faa skikkelig kontakt m den. Havnet i bunker paa innspillet,litt kilent leie. Opp med den og 2putt fra fringen,bogey dessverre.

Ble venting paa hull 9,par 5 hullet.

kevin

over 14 år siden

kevin

Lang drive i medvinden paa hull 9,men litt ute i roughen. Inn paa 2 slag men ruller forbi og ligger paa fringen ca 15m fra. Litt for kort forsteputt paa den ondulerte greenen. Men setter birdieputten i nedoverbakke. Birdie.

Jeg maa dessverre gi meg og dra hjemover. Utrolig morsomt aa se paa. Fikk hilst paa Christian og snakket litt og,veldig hyggelig.

Forholdene er super og lite vind i forhold til tidligere i uken. Banen virker aa være meget bra. Den har havnet paa min liste over baner som jeg skal spille. Vanskelige greener.

Lykke til videre christian og christer

Pepper

over 14 år siden

Pepper

Kjempebra jobbet, Kevin! Takk skal du ha!

TinCup

over 14 år siden

TinCup

Strålende innsats kevin!

Kevin

over 14 år siden

Kevin

takk takk:)

Ble mye lave scores utover dagen tydeligvis. Aronsen fullførte på par og er T54. Må nok under par i morgen for å klare cut. Vanskelig å sette fingeren på hva som manglet på de 9 hullene jeg så. Slår jo fryktelig langt,så vel nesten ingen som matchet det. Men litt lang på innspillet på hull 1,3 og 6. Samt utslaget på hull 2. Spiller jo veldig bra på par 5 hullene hvor han når greit inn på 2 slag. Han vet nok best hva som skal til. Jeg synes han spillte godt. På disse greenene må man komme nærme på innspillene,eller misse på riktig side.

Ser at Friis "ødela" en god runde på hull 17 hvor han noterte en 8`er. Veldig synd,blir nok tøft å klare cut da. Runden ser ut til å ha vært bra,bortsett fra det hullet.

Veldig imponert over nivået her,masse spillere som har spillt CT,og noen som har spillt ET. Widmark f.eks som leder,som jeg nevnte i trådstarten. Mye god golf. Utrolig morsomt å følge runden i dag.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Christer går ut 1340 i dag,mens Christian går ut 1440.

http://www.golfdata.se/liveEpi/str_tid.asp?sLang=ENG&tk=NH1034X&tour=NH

Det ser ut til å regne litt på morgenen,men så skal det klarne opp og bli fint iflg varselet. Men det blir nok endel mer vind i dag enn i går,spesielt utover dagen. Men langtfra så ille som under innspillsdagen,hvor de slo 3-jern i motvinden på hull 14,som er 120m langt! Der var det forresten en HIO i går,av Kerola fra Sverige

Kevin

over 14 år siden

Kevin

har vært regnavbrudd i morges pga kraftig regn,og det kommer og går med byger. Kanskje greit å gå ut seint i dag allikevel

Kevin

over 14 år siden

Kevin

bra første 9(back) av Aronsen hvor han gikk 1 under. Men har gjort en dobbel på hull 2,par 3 hullet hvor han gjorde bogey i går. Er +1 etter 12 hull og 1 slag bak cut-grensa. Tipper han gjør birdie på hull 5 ihvertfall,par 5 hullet. Friis er +2 etter 15 og misser nok cut ganske klart

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Aronsen misset også cut dessverre,etter en trippel på hull 8. Gjorde jobben på par 5 hullene denne runden også,men havnet 3 slag bak cut tilslutt.

Nå blir det vel hjemreise på de to,etter en 3 ukers "turnè" i Sverige

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her