Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Madrid

Seve

over 14 år siden

Seve

Noen som har tips til gode og prisgunstige baner i Madrid-området? Både sentrumsnære baner og resorter (gjerne med gode pakketilbud) i distriktet kan være av interesse.

Gruber

over 14 år siden

Gruber

Hei. Har bodd i Madrid, og spilt endel golf i området. Først og fremst vil jeg bare si at baner i dette området ikke er så prisgunstige, da de aller fleste er private baner som skrur opp green fee avgiften veldig for at medlemmene lett skal komme seg ut (litt samme strategi som typ haga eller bogstad).

Baner som Moraleja, Hipica (hadde ET nå på forsommeren) og R.A.C.E er alle flotte golfanlegg, men ganske så dyrt og vanskelig å komme seg ut på dersom man ikke spiller med medlemmer. Må fort ut med 120 euro++, hvilket de ikke er verdt.

Av public courses er det vel først og fremst centro nacional, som ligger i det sentrale madrid, litt nord, som er av 18 hullsbaner. Sjekk ut http://www.cngolf.es

Mellom flyplassen og byen ligger det en bane av samme kvalitet som overnevnte, heller ikke altfor dyr. http://www.golfolivar.com

Disse banene er helt ok om du vil kombinere en bytur til Madrid med litt golf.

Hvis det er golfen som står i høysetet, ville jeg dratt et lite stykke ut av byen. Der finner du baner som Retamares, vakker og veldig bra. Kan spilles for 60 euro i ukedagene, prisen dobles i helgene. http://www.golfretamares.com/

Seve

over 14 år siden

Seve

Takker for svar!

Det er eventuelt golf og fotball som skal kombineres. Reisens primære mål er Atletico-Rosenborg. Denne kampen går på en torsdag. Tirsdag samme uke spilles Real-Milan i CL, også en helt grei kamp for den som er fotballinteressert.

Alternativ 1 er å kombinere noen dager ved et anlegg som Retamares med tur inn til byen for kamp på torsdag. Hvordan vil det evt. være å ta seg fram kollektivt fra Retamares til sentrale strøk av Madrid?

Det andre alternativet er å bo i byen hele tiden, og spille et par-tre golfrunder innen taxi-avstand. Centro Nacional så ut til å være velegnet til dette formålet. Dette alternativet virker kanskje å være mest praktisk, og banen ser jo slett ikke verst ut.

Seve

over 14 år siden

Seve

Er det den samme Centro Nacional som har arrangert Europatour? I så fall regner jeg med at den er mer enn bra nok til mitt bruk. En slik bane til en slik pris nærmest midt i Madrid - er det i det hele tatt mulig å få starttid der?

Gruber

over 14 år siden

Gruber

Kollektivt til Retamares er nok noe klønete. Tviler litt på om CN har hatt ET, ikke det at det er en dårlig bane, men den bærer litt preg av å være "public". Det er veldig lett å få tid der. Spilte den i fjor høst, booket på typ tirsdag og spilte lørdag. Var nok av trafikk der, men gikk helt greit.

CN og Olivar kan man ta en taxi til fra Madrid uten at det koster skjorta. Sistnevnte kan man også ta metro til, linje 8 til campo las naciones.

Du burde bo i nærheten av Bernabeu forsåvidt/evt Salamanca-området (nordmadrid). Mye greiere enn "gamle" Madrid rundt Sol og Gran via hvis du skal farte litt til golfbaner ift trafikken.

Litt overtrøtt her nå, så mulig dette ble litt rotete!

:)

Seve

over 14 år siden

Seve

Google-søk tyder i alle fall på at en offentlig golfbane ved navn Centro Nacional i Madrid arrangerte Europatour i fjor:

http://www.golf.co.uk/news/madrid_masters_moves_to_centro_nacional_de_golf/138265.shtml

http://xs2010xrt.golf.se/extra/news/?module_instance=1&id=81678

Angående valg av hotell, antar jeg at det må bli en avveining mellom golf/byliv. Ser for meg at vi spiller 2-3 golfrunder, og bruker resten av tiden på fotball, tapas og god drikke. I forhold til sistnevnte er det kanskje best å bo i områdene rundt Sol, Mayor, Gran Via igjen?

Mange takk igjen for gode svar på mine spørsmål. Madrid virker å være relativt upløyd mark når det gjelder golfturisme. Tilsynelatende langt enklere å finne informasjon om områdene rundt Barcelona, for ikke å snakke om vest-og sørkysten av Spania.

Gruber

over 14 år siden

Gruber

Ang bosted. Ja, du finner tapas og god drikke i Sol/Gran Via-området, men samtidig er det også her du finner flest mc donalds og meny på 7 språk med bilder av maten. Madrid er sånn sett, etter min mening, en vanskelig by å oppleve som turist. De virkelige gode cerveceriaene og restaurantene er desverre meget spredt, og man må virkelig kjenne byen for å finne fram til dem. Den typiske "madrilleno" går ut i sitt nærområde. Jeg er i Madrid minst to ganger i året, og oppsøker aldri det som kalles "sentrum". Samtidig er det vanskelig å fraråde førstegangsreisende fra å velge et hotell i områdene du nevner, da turistattraksjonene er i nærheten...Sol og Mayor har jo sin sjarm, men Gran Via er ikke noe særlig. Ville kanskje vurdert å bo ved retiroparken. Selve parken er kjempefin, og beliggenhetsmessig bor du mellom det gamle sentrum av madrid og salamancaområdet som er det litt nyere og mer "vestkant-sentrum" av byen.

Ang tapas og god drikke må du forresten oppsøke markedshallene i nærheten av plaza mayor. Husker ikke hva de heter i farten. Disse har nylig blitt pusset opp og huser et titalls boder som selger tapas, vin og øl. Tenk deg en spansk versjon av en amerikansk food court, så er du der.

Og det ser jo ut som du har rett ang Nacional. Anlegget rundt banen var supert, men tenkte aldri på selve banen som en mesterskapsbane...

God tur!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her