Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Putte med HeadCover??

KB

over 14 år siden

KB

I KM dag så jeg en som satte en liten putt med HeadCoveret på. Er det lov???

jobby

over 14 år siden

jobby

jepp, enkelt og greit

kingben

over 14 år siden

kingben

For ordens skyld.... jwg er IKKE KB... :-)
men interresant spørsmål... Inkster ble jo disket for å ha vekter på kølle ... spørsmålet er jo om hun hadde blitt disket om hun hadde prøvesvingt med driver og headcover på...?

SKÅL!

vest

over 14 år siden

vest

må vell være et klart brudd på Regel 4-2??

niks

over 14 år siden

niks

Det er IKKE lov å endre på køllene i noen etning og så bruke den etterpå i runda.

Jj

over 14 år siden

Jj

Headcover er Jo en del av kølla?

Rektor Tørrdal

over 14 år siden

Rektor Tørrdal

Man kan ikke benytte noe som ikke sitter fast/fastlimt på kølla!

Så enkelt kan det sies.

Tektor Lørrdal

over 14 år siden

Tektor Lørrdal

Det er også regel for hardhet som kreves av deler av putteren, og meg bekjent er headcovers rimelig myke.

Gladgolferen i Mjøndalen

over 14 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Et raskt blikk i regelboken for hva som skal til for at det er en godkjent kølle tilsier at det med HC er foretatt en endring som ikke tilfredstiller kravene til en golfkølle.

Dermed må dette sees på som en modifikasjon og er ikke et golfslag - med de vanlige konsekvenser.

Om man vil ha alle detaler foreslår jeg at spørsmålet rettes til Nils Jørgensen på Golfregler.Com - da får man regelanvendelser og evt decicions fra vår egen regelguru med "disipler" - og all synsing rundt temaet er borte. Dette er stedet for oss som vil vite om vi er innenfor eller utenfor regelverket - ikke en salig blanding av noe i mellom (som ikke eksisterer).

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her