Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nybegynnersett?

mxolsenx

over 14 år siden

mxolsenx

Hei alle golfere!

Jeg lurer på hvor jeg kan få tak i et nybegynnersett som ikke koster skjorta og skoene, og som er nogenlunde ok kvalitet på?

Har ikke så mange timene med golf bak meg, men det er super gøy og man blir jo helt hekta! :)

Marius
mxolsenx@online.no

AR-jung

over 14 år siden

AR-jung

prov GOOGLE!!!
eller er olyo et greit alternativ.....

mxolsenx

over 14 år siden

mxolsenx

Har søkt på google i timesvis, men det er jo et hav av forskjellige steder, og type sett til salgs.

Noen som har gode erfaringer å vise til?? (nettsted osv)

mxolsenx

furu

over 14 år siden

furu

http://www.onlinegolf.no/

Se også tråden her --- http://www.christianfuru.com/golflinker.htm

Truls

over 14 år siden

Truls

Jeg ville ha gått for et brukt sett av kjent merke. Da får du ihvertfall køller det går an å spille med.

Veggiss

over 14 år siden

Veggiss

Www.nordicagolf.se

Kjøp et acer golfsett der, masse kølle for pengene :)

Masif

over 14 år siden

Masif

www.finn.no

Skjerpings folkens

over 14 år siden

Skjerpings folkens

mxolsenx spør om hvilke merker som kan være aktuelle, og hvor man kan finne de. På den bakgrunn er finn.no ikke noe som gjør at man blir så mye klokere. Jeg ville vurdert å starte med et halvsett (brukt) (se for eksempel hva som ligger på scangolf.no). Før innkjøp kan det være lurt at du snakker med en pro som kan hjelpe deg med å finne ut hva som kan passe for deg (lengde, tykkelse grep, skafttype o.l.). Merker som Callaway og Taylormade har veldig gode sett som du trolig kan få kjøpt et sett av for rundt 3000. Lykke til!

Truls

over 14 år siden

Truls

Jeg kan ikke se at han har spurt om merke, så skjerpings til forrige innsender!
Uansett, du kan trygt gå for disse merkene:
Callaway, Cleveland, Cobra, Mizuno, Nike, Ping, Taylor Made.

Jeg ville IKKE ha kjøpt halvsett. Det er bare tull fordi du sier du er hekta. JEG sier at; mer hekta vil du bli. Da kan du ikke fare rundt med et halvt sett! Da vil du måtte kjøpe fullt sett allikevel ganske fort.

Hvis du ender opp med å kjøpe et brukt helsett så husk å sjekke om grepene er ok. Det er viktig at disse ikke er for slitte og glatte. Husk også å spørre selgeren om settet er modifisert og dermed ikke avviker fra standard (så lenge du er ganske standard selv da :-) ).

Olsen

over 14 år siden

Olsen

Jeg ville også gått for brukt Callaway eller et av de andre store merkene. Når det gjelder å kjøpe Callaway på finn bør du være obs på at om det er et komplett sett med jern, wooder, driver og bag (alt av merket Callaway) så er det sannsynligvis kopier som er kjøpt i kina. Disse har en lei tendens til å falle fra hverandre under bruk.

Når du finner noe du har tenkt å kjøpe, er det bare å legge ut annonsen her og spørre "ekspertene" hva de synes. Så får du nok svar.

Zolidum

over 14 år siden

Zolidum

Gå inn på http://www.nordicagolf.no/ - velg høj hcp fra menyen under jernsett. Da får du opp en rekke anbefalinger. Så kan du velge om du vil kjøpe derfra eller kjøpe tilsvarende i butikken.

Er du ikke så opptatt av pris, så går du inn i proshop og spør der. Får stort sett god hjelp.

Er dette en salgskanal?

over 14 år siden

Er dette en salgskanal?

Hvorfor denne hangupen for Nordicagolf?

Budfox

over 14 år siden

Budfox

Jeg ville anbefale å teste noen forskjellige merker og dersom du er hekta, kan du like gjerne gå for et helsett med en gang. Det er jo heller ikke feil å se på hva din lokale pro har å tilby, eventuelt gå på nett (selv benyttet EdwinWatts.com og onlinegolf.no og veldig fornøyd). Som Zolidum nevner, kan kanskje nordicagolf være av interesse dersom pris er meget vesentlig, men vær da klar over at de køllene de selger er kopier av anerkjente merker som for eksempel Callaway. Er du hekte ville jeg personlig kjøpt et kjent merke med en gang som du kan ha glede av i mange år

Spitfre

over 14 år siden

Spitfre

XXL har av og til helt OK tilbud på golfsett.
Kjøpte selv ett "nybegynner" sett som jeg synes fungerer fint.
Eneste jeg har bytte ut til nå er driver'n.

Sko kjøpte jeg på Golflink Superstore på Vøyenenga, billige og bra sko http://www.golflink.no

CD

Gladgolferen i Mjøndalen

over 14 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Prøv et halvsett Olyo køller - de er passe rimelige og gir deg mye glede for pengene - og finnes de fleste steder.

Vær veldig forsiktig med å gå til anskaffelse av et billig ukjent merke - da disse køllene ofte er ganske tunge og gjør at du innøver noen veldig rare greier. (og når man først har fått det i kroppen krever det mye å bli kvitt en uvane.....)

Forsøk deg gjerne litt frem i en proshop - så får du litt følelse med køllene - i tillegg til KYNDIG veledning av en PRO - det tror jeg du får mye igjen for senere i "golfkarriæren".

Brukte køller kan være et alternativ - men da bør du vite om dette er en type køller du får det du ønsker. F.eks er de beste Cleveland køllene slik at du må treffe veldig likt på køllehodet hver gang for å få ønsket effekt - mens andre køller har et litt større område å "feile" på - så får du nesten det du forsøker. Derfor kan køllene til Tiger Woods ødelegge golfgleden for en som akkurat har begynt å spille.....

Lykke til!

Gladgolferen i Mjøndalen

over 14 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

....en ting til - - nå kommer snart årets utstyr på høstsalg i proshoppene - så det kan være mye å få for pengene......så en titt rundt omkring i september kan bli veldig gunstig for deg.

veggiss

over 14 år siden

veggiss

Gladgolfern: på hvilket grunnlag kan du si at køller av "billig ukjent merke" er tyngre enn andre?

jonag

over 14 år siden

jonag

Kjøp et brukt Callaway sett. Alt fra X12 til X20 går som hakka møkk....

gladgolferen i Mjøndalen

over 14 år siden

gladgolferen i Mjøndalen

@veggiss

Jo det har jeg fra en del bekjente som har handlet bl.a på Biltema - med et veldig dårlig resultat.

Men dette er kun en personlig betraktning og synsing - ingen forskningsbasert faktainformasjon med gjennomtesting og systematisk sammenligning av kvaliteter m.m.

Derfor bør mitt råd og andres råd overveies før man etterlever de ukritisk.

furu

over 14 år siden

furu

Royal Golf køllene fra golfhandelen.no er ikke gale. Har testet noen av dem. Rimelig og bra.

veggiss

over 14 år siden

veggiss

veide dere noengang køllene eller bare "føles" de tyngre?

heldigvis er det ingen her som har anbefalt biltemakøller, så problemstillingen blir søkt uansett.

Gladgolferen i Mjøndalen

over 14 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

@veggis

Det har som sagt aldri vært foretatt noen forskning på saken - men de kjentes tyngre - i tillegg er det slik at det lette materialet som finnes i de dyreste køllene er et resultat av at metallet er holdbart, lettere men dyrerere. Som nybegynner bruker man mye "feil" krefter - som resulterer i senebetennelser m.m.

Derfor er min konklusjon at det er alltid det beste å få god veiledning fra kyndige PRO'er.

Diablo

over 14 år siden

Diablo

Fint å starte med tilgivende køller når man er fersk. Har en kjenning som spiller med disse:
http://www.onlinegolf.no/product/acproduct.aspx?acpid=08TF04

Funker helt fint :)

veggiss

over 14 år siden

veggiss

at kølles føles tyngre kan like gjerne være forskjellig svingvekt, for å svinge en kølle på E2 bør du være tømmerhugger, men den kan like gjerne veie like mye som en med D4.

det beste er å få god veiledning av en god kølletilpasser....ikke en pro.

furu

over 14 år siden

furu

Jeg har testet en god del køller fra Royal Golf. Dette er veldig billige køller og jeg var skeptisk. Alle de uhøytidelige testene ligger på nettsiden min. Men det var dette med vekt jeg ville nevne. Jeg veide hodene på hybrider, jern og wedger. Hybridene var vesentlig tyngre enn Diablo Edge Tour, faktisk 15% tyngre. De var også 5% tyngre enn Nike Machspeed. Jernene var en del tyngre enn Adams A4 men på samme nivå eller lettere enn Nike Machspeed. Wedgene var 5-10% tyngre enn Vokey og Bridgestone WC.

Jeg fikk inntrykk av at har lagt på vekt for å få lavt tyngdepunkt, mer masse bak ballen. Hybridene ga en litt høy ballbane. Nå er jeg ingen spesialist men dette kan kanskje forklares med vekten. Det føltes litt unaturlig i forhold til køllene jeg vanligvis bruker men de gjør jobben.

Jeg kan altså - basert på min erfaring med å teste 18 køller fra Royal Golf - si at en del av de rimelige køllene veier mer enn dem fra kjente merker.

veggiss

over 14 år siden

veggiss

vel, Royal Golf vil jeg si havner i klassen "biltemakøller", så det er nok derfor både du og surgolfern er av samme oppfatning :)

Stinger

over 14 år siden

Stinger

Gjør som Jonag anbefaler.
Kjøp et brukt Callaway sett.
Alt fra X12 til X20
Da får du kvalitet for en billig penge.

kingben

over 14 år siden

kingben

jeg har stående et nesten nytt sett callaway x22, standard med projectX 5,0..

vi kan sikkert ordne en hyggelig pris til deg..
ta kontakt på mail om du vil..

Svindler skal få svi

over 14 år siden

Svindler skal få svi

Hold deg unna Royal Golf fra Golfhandelen.
Golfhandelen er svindleren som solgte Callaway-kopier som det er en artikkel om i siste Norsk Golf.

Gladgolferen i Mjøndalen

over 14 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Gå til en Proshop om du skal ha gode rimelige køller (får selvsagt gode køller hos en køllemaker og så - men prisen blir ofte en annen....).

Fordelen ved å handle i en Proshop er at du VET at det er ekte vare - og ikke noe kinesisk etterligning. Det er en skog av brukte sett der ute - som er fake - så hold deg unna - sier nå jeg.

Handle sikkert og godt hos en eller annen Pro - spesielt nå på høsten - da er det ekstra billig - men samme garanti. (I tillegg til at du har et sted å komme tilbake dersom det skulle være noe med køllene).

Ha en super høst.

pussig...

over 14 år siden

pussig...

de køllene golfhandelen selger nå er vel akkurat de samme køllene de solgte før, men da stod det callaway på de...pussig det ;)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her