Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Jernskaft!!

Klaus

over 14 år siden

Klaus

Jeg skal kjøpe nytt sett, og vil kjøpe med stålskaft. Har selvsagt fått med meg at det finnes mengder med stålskaft å velge blant. Jeg vil kjøpe noe som regnes for veldig lette stålskaft, men vet ikke navn og nummer på slike skaft. Kan noen hjelpe meg??

Takk!!

tja

over 14 år siden

tja

www.customgolf.no

herrtommy

over 14 år siden

herrtommy

TT SL

herrtommy

over 14 år siden

herrtommy

Beklager, var litt klapt ute der...
TT SL: True Temper Super Light; Lette og stabile stålskaft. Ikke så halvgæærn på pris heller egentlig.
Flere proshopper og slikt kan hjelpe deg sette på dette for deg

veggiss

over 14 år siden

veggiss

eller True Temper Dynamic Gold SL som er det fulle navnet...litt lettere å søke på ;)

FST 90 er også et forholdsvis lett stålskaft, samme med Apollo Spectre Lite...begge produsentene får gode skussmål på 4gea og FGI hvert fall.

veggiss

over 14 år siden

veggiss

må skrive litt fortere ser jeg ja...hehe

skal du kjøpe hodene separat og sette på skaftene selv? i såfall må du passe på å få riktig tupp.

Seve

over 14 år siden

Seve

Slenger inn et spørsmål her jeg også. Det heller nok mot at jeg må kjøpe nytt sett etter hvert. Det jeg har i dag begynner å dra på årene og her om dagen fløy hodet på sjuerjernet mitt rett av, tilsynelatende gjennomrusta.

Spørsmål: Er det en grei fremgangsmåte å kjøpe noen lettspilte jern (f.eks Callaway X22, men ikke heng dere opp i det) på billigst måte (pent brukt, demo e.l.), for deretter å ta det med til en pro/køllemaker/ekspert for å få det tilpasset?

herrtommy

over 14 år siden

herrtommy

Det pleier ikke by på de største problemer nei;

Ta med settet, så får man sjekket lie og lengde samt svingvekt.
Det er varierende priser på den tjenesten, men tipper du kommer unna med et sted mellom 4-600,- for jobben (pluss på 8-900,- så har nye grep overall og)

jonag

over 14 år siden

jonag

av det jeg kan
Mellomvekt: TT XL lite, FST 125
Lettvekt: FST 115, TT SL, KBS tour 90
Lettlett: TT GS, FST 90

Der var det noen.

veggiss

over 14 år siden

veggiss

Seve: da hadde jeg heller kjøpt et sett med "riktige" spec med en gang. hundrelappene flyr fort hvis du skal forlenge, justere lie, bytte grepstykkelse osv...og alt det forutsatt at du har fått riktige skaft i utgangspunktet.

1Putt

over 14 år siden

1Putt

Noen som kan si litt om True Temper Uniflex som sitter i nye X-24 fra Callaway?

Veggiss

over 14 år siden

Veggiss

De duger kanskje som brøytestikker...det sier seg selv at uniflex-konseptet er dødfødt.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her