Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Skaftspørsmål og jernsett spm

wahtever

over 14 år siden

wahtever

Hei.

jeg lurer på om jeg skal legge vekk de kjipe klonejernene mine å kjøpe noe bedre. Køllene jeg har spilt til nå er Acer XP professional med "TT dyn. gold"-skaft.

Fant Wilson pi7 (se lenken under for specs) til en god pris hos TGW ( ca. 1.600 før moms og frakt). De har kun køllene igjen med True Temper TX 105-skaft.

Har letet litt på internett og forstått det slik at dette er lette skaft, og at de skal føre til en høy ballbane m.v. Jeg har en høy ballbane allerede med TT-dg-skaftene mine og er litt redd for at jeg skal ende opp med en sinnsyk ballflukt.

Er det noen som føler de har kompetanse til å veie de to skaftene mot hverandre, slik at jeg til en viss grad vet hva jeg får?

Forøvrig, synes folk det er helt dust å kjøpe sett som er to år gammel?

Er det helt utdatert? Brenner noen inne med noen bedre kølletips jeg burde se på?

http://www.wilson.com/wilson/staff/product.jsp?CONTENT%3C%3Ecnt_id=10134198673992166&FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374302759020&bmLocale=en_CA

veggiss

over 14 år siden

veggiss

acer køllene har bedre skaft og hodene er helt supre...hvorfor bytte?

wahtever

over 14 år siden

wahtever

Etter fire-fem år har jeg blitt lei av dem (selv om jeg egentlig er godt fornøyd med Acer-køllene). Wilsonkøllene virker nokså like med tanke på hva jeg liker med Acerne og de er relativt billig nå.

I tillegg tenker jeg noen ganger at det sikkert er fordi køllene mine er klonekøller at det går dårlig. Ikke så ofte, men noen ganger. :-)

herrtommy

over 14 år siden

herrtommy

Mener huske disse Pi7-jerna vant en eller annen kølletest da de kom, det vil jeg anta gjør at køllene fortsatt er bra og slå med.
Det jeg ser av køllehodeutformingen er at dette nok er såkalte "gamers-irons", de kan jo dermed bli noe vanskelige å slå for en med hcp 19, men ikke nødvendigvis ødeleggende for spillet...
Køllehodeformen kombinert med skaftet tror jeg egentlig bare gjør at du vil havne ut på normal-høde på slagene, og alt blir bra.
Til den prisen vil jeg nesten bare si Løp og kjøp, skulle de ikke passe kan det fort hende du får igjen nesten det du har gitt for dem ved et salg her i Norge.

veggiss

over 14 år siden

veggiss

acer køllene lages av hireko, og det er ingenting i veien med kvaliteten på køllene dine. dog er de wilson jerna et bra kjøp til den prisen, men du kommer til å merke stor forskjell på skaftene!

jonag

over 14 år siden

jonag

Pi7 tror jeg ikke når opp til spillbarhet som Acer-køllene dine har.
Skafta TX 105 er noen tyngre varianter av TT sine TX-90 og er noe lettere enn TT DG, men har nok mer kick og går nok fort høyere. Dog vil nok pi7-køllene slå litt mindre spinn og flatere ballbane tror jeg.

Jeg tror ikke valget vil gi noe særlig forbedring i utgangspunktet. Du kan heller risikere at skaftlengde, svingvekt, lie er noe annet og uvant og så spiller du dårligere.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her