Yngve Johannessen
Nå har jeg ikke nevnt ordet scratch og nybegynner, så det ble litt ekstremt og på spissen, men jeg skjønner at man ikke kommer noen vei her.
uavhengig av hvor rett eller feil du tar i dine bombastiske utsagn om dette, så kommer du ikke fra at hcp har en funksjon for å gjøre det mulig å lage konkuranseformater som gjør at alle SOM VIL kan spille mot hverandre, og hvor den med en god dag er den som vinner.
At du ikke setter pris på spilleform med hcp er jo en ting. Å kalle det meningsløst blir noe helt annet. For mange er det ikke meningsløst, og da blir det bare arrogant å påstå at dette er meningsløst.
Du sammenlikner med ski, fotball, etc, men det blir bare tull.
Hverken Ski, fotball eller noen som helst andre idretter er lagt opp til at man ringer inn, bestiller en tid, kommer, spiller 4 timer med mulig tilfeldige, og går hjem etterpå.
løkkefotball oppsøker du med venner som spiller samme, på tidspunkter som passer hvor mange dere måtte ønske.
Golf er tvunget ned til 4 pers. pr. ball, mens ski er en idrett hvor man går på rekke og ikke prater sammen under ferden.
Selv er jeg trener på 6-års fotballlaget til min sønn, og jeg er kritisk til måten unge talenter drives opp på jeg også.
At man skal gjøre det likt for alle, og ikke makse uttak for kamper kan virke uheldig for de beste spillerne, mens de dårligste får hjelp til å bygge selvtillit.
Et tveegget sverd, hvor det å skape trygghet hos barna kommer før talentutvikling, noe jeg er veldig enig i, samtidig som jeg synes det er urett å la store talenter "hvile" til de er større.
akkurat det er likt i alle idretter, men du må lære å skille mellom idretten golf, og rekreasjons og mosjonsaktiviteten golf.
av de 100000 du nevner, så er det ikke mange prosent som har fokus på idretten golf....